بازدید 5754

اعلام نظر سفیر ایران در باکو درباره تحولات منطقه قفقاز

در موضوع ‎همسایگان شمالی مواضع اصولی ‎ایران از ۳۰ سال پیش مشخص است و بارها توسط رهبر انقلاب، رئیس جمهور، وزیر خارجه و سخنگوی وزارت امور خارجه بیان شده که همانا تغییر ناپذیری مرزهای بین‌المللی و تغییرات ژئوپولیتیکی است.
کد خبر: ۱۱۴۱۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸ 17 September 2022

به گزارش «تابناک»، سید عباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان در یک رشته توئیت در خصوص تحولات منطقه قفقاز و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران نوشت: در مناقشات منطقه‌ای و بین‌المللی مواضع اصولی ‎جمهوری اسلامی ایران همواره در چارچوب عزت، حکمت، مصلحت و بر اساس حق، انصاف، عدالت و حقوق بین الملل استوار است. ‎

وی اضافه کرد: قوه عاقله نظام قطعا بهترین تصمیم را در بهترین زمان می‌گیرد و همیشه از منافع و امنیت ملی خود و منطقه پاسداری می‌کند.

موسوی با ذکر این نکته که در ‎منافع حیاتی لابی‌گری، جانبداری هیجانی و عملیات روانی بی اثر است، نوشت: اثرگذاری بر تصمیم سازان، تصمیم گیران و مجریان سیاست خارجی و دفاعی اگر واجد مولفه‌های فوق و فاقد عقلانیت و دوراندیشی باشد، مشکوک، مضر و بلکه تکمیل کننده پازل دشمنان ایران و تخریب سیاست همسایگی دولت است.

سفیر ایران در باکو در توئیت دیگری خاطرنشان کرد: در موضوع ‎همسایگان شمالی مواضع اصولی ‎ایران از ۳۰ سال پیش مشخص است و بارها توسط رهبر انقلاب، رئیس جمهور، وزیر خارجه و سخنگوی وزارت امور خارجه بیان شده که همانا تغییر ناپذیری مرزهای بین‌المللی و تغییرات ژئوپولیتیکی است.

وی یادآور شد: درخواست ‎اعلام موضع اضافی و موازی با هر نیتی غیرحرفه‌ای و مضر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست