بازدید 4613
۳

۴۳ درصد صادرات سلاح آمریکا به خاورمیانه است

یک گزارش بین المللی حکایت از آن دارد که در پنج سال گذشته تقریبا نیمی از صادرات سلاح آمریکایی به کشور‌های خاورمیانه بود.
کد خبر: ۱۱۴۰۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳ 15 September 2022

به گزارش­ «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، یک گزارش بین المللی حکایت از آن دارد که در پنج سال گذشته تقریبا نیمی از صادرات سلاح آمریکایی به کشور‌های خاورمیانه بود.

به موجب گزارش مرکز پژوهش‌های صلح استکهلم، در سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ میلادی حدود ۴۳ درصد سلاح آمریکا به کشور‌های خاورمیانه صادر شد.

به موجب آمار ارائه شده در این گزارش که تنها بخش‌هایی از آن در توئیتر منتشر شده است، در سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ میلادی صادرات سلاح از آمریکا در مقایسه با سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ میلادی ۱۴ درصد رشد داشته است.

در سطح جهانی نیز در پنج سال گذشته صادرات سلاح آمریکایی, ۳۹ درصد مجموع صادرات تسلیحات در جهان را تشکیل داد در شرایطی که این رقم در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ میلادی ۳۲ درصد بود.

با آنکه تعداد کشور‌هایی که در این سال‌ها از آمریکا سلاح وارد کرده اند ۱۰۳ کشوردر مناطق مختلف جهان است، اما حدود ۴۳ درصد مجموع صادرات تسلیحاتی این کشور به کشور‌های خاورمیانه بود.

در سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ میلادی آمریکا، روسیه، فرانسه، چین و آلمان بزرگ‌ترین صادر کنندگان سلاح و در مقابل مصر، عربستان، هند، استرالیا و چین بزرگ‌ترین وارد کنندگان سلاح در جهان بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
راستی، اینها اینهمه سلاح رو برای دفاع در برابر چه کشوری یا حمله به چه کشوری مبخوان؟
اینو امریکا به ایران مدیونه
همش ناشی از ایران هراسیه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی