بازدید 5542
۳

توضیح وزارت بهداشت درباره کمبود کیت آزمایشگاهی

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر کمبود کیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی، رییس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت، گفت: یکی از دلایل کمبود تجهیزات تشخیصی آزمایشگاهی، تحریم‌های ظالمانه است که روی تأمین به موقع و کافی وسایل تشخیصی آزمایشگاه پزشکی تأثیر منفی داشته، اما این کمبود تجهیزات آزمایشگاهی فراگیر نیست.
کد خبر: ۱۱۴۰۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱ 14 September 2022

به گزارش «تابناک»، دکتر عبدالحسین ناصری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره کمبود کیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی، گفت: کمبودهایی در زمینه کیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی به ویژه کیت‌های وارداتی در کشور وجود دارد که اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو پیگیر است که این کمبودها را رفع کند.

وی با بیان اینکه بحث تامین کیت‌های آزمایشگاهی مربوط به اداره کل تجهیزات پزشکی است، افزود: در عین حال مواد اولیه کیت‌های آزمایشگاهی تولید داخلی هم از خارج از کشور تامین می‌شود. البته عمدتا کمبود در کیت‌های آزمایشگاهی وارداتی است.

ناصری گفت: یکی از دلایل کمبود تجهیزات تشخیصی آزمایشگاهی تحریم‌های ظالمانه است که روی تامین به موقع و کافی وسایل تشخیصی آزمایشگاه پزشکی تاثیر منفی داشته، اما این کمبود تجهیزات آزمایشگاهی فراگیر نیست. در عین حال اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو پیگیر تامین کیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی بوده و امیدواریم این مشکل به زودی مرتفع شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
من این رو با یک داستان کوتاه جواب میدم
میدونید چرا آمریکا مجبور شد جنگ بدون نتیجه ویتنام رو تموم کنه؟ چون اکثر افرادی که در بدنه حکومت آن زمان آمریکا بودن فرزندانشون بدون هیچگونه ارفاقی در جنگ حضور داشتند و خیلی از اون ها مثل سربازان عادی کشته شدند ، همین علت باعث شد حکومت آمریکا به جنگ خاتمه بده چون همه از تاثیرات منفی اون ضره خورده بودند.
اما برگردیم سر داستان مملکت خودمون ، مسئولی که درد مردم رو نکشیده باشه و تحریم به هیچ گوشه از زندگیش تاثیر منفی نداشته باشه چه دلیلی داره آینده سیاسی و قدرت و پول خودش رو به خطر بندازه ، سیسمونی هاشون رو که از خارج میگیرن ، درمانشون رو که تو انگلیس و آلمان انجام میدن ، صد صدتا واحد مسکونی خالی در اختیار دارن و ...
تا سفره انقلاب پهنه همین داستان ادامه داره ...
تحریم های ظالمانه چطور جلوی تولید کوکاکولا و پپسی کولا و وینستون و مارلبرو و دهها کالای آمریکایی که در ایران تحت لیسانس تولید می شوند نمی گیرد؟؟؟؟؟؟؟ تا کی دروغ می گویید؟ در ضمن شما که پهپاد تولید می کنید که به تل آویو می رسد چطور عرضه ندارید کیت آزمایشگاهی بسازید.
خدایا دروغگویی رو از مسوولین ما بگیر
دکتر بزرگوار قبلا مسوولین دیگر میگفتند ما خودمان کیت تشخیص تولید میکنیم
الان وارد کننده سرم هستیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی