بازدید 25345

بازداشت به دلیل حج برای روح ملکه

مقامات سعودی همچنین گفتند کار این فرد، مخالف احکام شریعت اسلامی است که ادای حج به نیابت از افراد غیرمسلمان را منع می کند.
کد خبر: ۱۱۴۰۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹ 13 September 2022

به گزارش تابناک به نقل از عصرایران، عربستان سعودی یک نفر را به دلیل انجام حج عمره برای روح ملکه الیزابت بازداشت کرد.

 نیروهای امنیتی سعوی روز سه شنبه یک شهروند یمنی را بازداشت کردند زیرا با انتشار فیلمی اعلام کرده بود برای روح ملکه بریتانیا، حج عمره به جا آورده است. مقامات سعودی دلیل بازداشت را نقض "چارچوب ها و مقررات " اعلام کردند.

مقامات سعودی همچنین گفتند کار این فرد، مخالف احکام شریعت اسلامی است که ادای حج به نیابت از افراد غیرمسلمان را منع می کند.

 

فیلمی که این شهروند یمنی آن را تهیه و منتشر کرد در مسجد الحرام مکه تصویربرداری و باعث ایجاد جنجال زیادی در شبکه های اجتماعی در عربستان سعودی شد.

دولت سعودی برافراشتن هر گونه دست نوشته یا تابلو یا نماد سیاسی یا مذهبی هنگام مناسک حج را ممنون کرده است.

در این فیلم که مدت آن بیش از 20 ثانیه نیست فردی در لباس احرام در مسجد الحرام مکه دیده می شود. او نوشته ای را در دست دارد که روی آن نوشته شده "عمره برای روح ملکه الیزابت دوم ... از خداوند می خواهیم او را در بهشت قبول کند و از صالحین قرار دهد. از خداوند می خواهیم روحش را در بهشت قرار دهد".

این فیلم باعث خشم بسیاری از کاربران توییتر شد و آنها خواستار بازداشت او شدند.

براساس احکام شریعت اسلام ادای حج به نیابت از غیرمسلمین غیرمجاز است.

دستگاه امنیت عربستان سعودی در بیانیه ای در توییتر نوشت: "نیروی ویژه امنیت مسجد الحرام یک شهروند یمنی مقیم را بازداشت کرد. او در فیلمی ظاهر شد در حالی که نوشته ای را در مسجد الحرام در دست داشت. این اقدام او در مخالفت با مقررات و چارچوب های حج عمره است. این فرد بازداشت شد و در اختیار دادستانی قرار گرفت".

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر