بازدید 50908
خوانده می‌شوید

فرزندان خارج نشین مسئولان؛ واکنش مناسب به چنین پدیده‌ای چیست؟!

برخی معتقدند فرزندان مسئولان مثل هر شهروند دیگری حق دارند در هر جای دنیا که بخواهند زندگی کنند؛ اما در مقابل بسیاری زندگی فرزندان مسئولانی که شعار استکبارستیزی را در کشور‌های استکباری سر می‌دهند، موضوعی متناقض می‌دانند. در این خوانده می‌شوید می‌خواهیم نظر شما را در این زمینه بدانیم.
کد خبر: ۱۱۴۰۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱ 13 September 2022

فرزندان خارج نشین مسئولان؛ واکنش مناسب به چنین پدیده‌ای چیست؟!

تابناک: یکی دو هفته پیش خبر‌هایی در زمینه اقامت فرزند یکی از مسئولان بلندپایه دولت در خارج از کشور در رسانه‌ها منتشر شد. سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در واکنش به این خبر‌ها و شایعات در یکی از سخنرانی‌هایش قاطعانه گفت که اگر فرزند مسئولی به خارج از کشور رفت پدر هم باید برود.

چند روز بعد، اما خبر رسید که فرزند انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در کاناداست. خزعلی این ماجرا تکذیب کرد و گفت که فرزندش برای توسعه کسب و کار دانش‌بنیانش به کانادا رفته و به ایران بازمی‌گردد. کمی بعد خبر رسید که دو فرزند کبری خزعلی، رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در آمریکا زندگی می‌کنند.

این سریال افشاگری‌ها در اینجا هم به پایان نرسید، چون چند روز بعد معلوم شد فرزندان گزینه پیشنهادی برای وزارت رفاه هم در کانادا به دنیا آمده‌اند و تابعیت این کشور را دارند. به این ترتیب موضوع تابعیت فرزندان مسئولان، بار دیگر در رسانه‌ها مورد توجه قرار گرفت و کاربران زیادی درباره آن اظهار نظر کردند.

این البته نخستین‌ بار نیست که چنین مساله‌ای مورد توجه قرار می‌گیرد. در دولت‌های قبلی هم شاهد چنین اتفاقات و افشاگری‌های گسترده‌ای درباره خانواده مسئولان و مقام‌های دولتی بودیم.

برخی معتقدند فرزندان مسئولان مثل هر شهروند دیگری حق دارند در هر جای دنیا که بخواهند زندگی کنند؛ اما در مقابل بسیاری زندگی فرزندان مسئولانی که شعار استکبارستیزی را در کشور‌های استکباری سر می‌دهند، موضوعی متناقض می‌دانند. در این خوانده می‌شوید می‌خواهیم نظر شما را در این زمینه بدانیم.


بهترین واکنش به مسئولی که فرزندش در ایران زندگی نمی‌کند چیست؟


آیا مسئولیت داشتن افرادی که خودشان یا خانواده‌شان تابعیتی غیر از ایران دارند درست است؟


شما زندگی کردن فرزندان مسئولان در کشور‌های دشمن با ایران را مساله‌ای متناقض می‌دانید؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۵
در انتظار بررسی: ۵۲
انتشار یافته: ۲۵۶
بنظربنده رفتن فرزندان شهروندان ایرانی (چه مسوول باشند و چه نباشند، چه اصولگراباشند و چه اصلاح طلب و...)

نه تنها تهدیدی برای کشور نیست
که حتی فرصت هم هست.

در تمام دنیا دانشجویان مبادله میشوند و در به روز رسانی علم کشورها نقش مهمی دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
ااحتمالا خوذت یا فرزند مسیولی یا خودت مسئولی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
احتمالا اینو خود تابناک نوشته
صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
بطور قطع و یقین کشورها برای وابستگان مقامات وکسانی که دارای پستهای سیاسی و خاص میباشندسفره بهتری پهن میکنندکه خیلی آسیب ایجاد کرده و خواهد کردو باید جهت مناسب خاص تعریف عدم مقیم بودن و شدن تحت هر عنوانی را قانون مند کرد؟.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
نظر شما که خودت منتفعی از این موضوع، برای خودت هم محترم نیست چه برسد به مردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
بله فرصت هست اما فقط برای شما آقازاده ها وهزینه شعارهای استکبارستیزانه والدین شما که درمسند قدرت هستندرا، مردم باید بدهند...!!!!؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
نه زمانیکه اکثر مردم با سیاستهای مسئولین فقیر شدند و فقط آقازاده ها می تونند برند خوش بگذرونند مردمرو بدبخت کردندوخودشون خوشبخت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
به شرط اینکه با پشتوانه ورانت والدین تمام سایتها را فیلترنکنن وبعدفیلتر شکن تولید نکنن وبه مردم ایران بفروشن وبا پولش عشق وحال کنن،ضمنا شرایط رفتن را برای همه مثل نازک نارنجی های خودشون یکسان کنن که هرکسی دلش خواست از این مملکت طالبانی بره
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
فقط اعدام
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
چنانچه از هیچگونه رانتی استفاده نشود هیچ اشکالی ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
زندگی در هر کجای دنیا حق هر کسی است اما در شرایطی که در جنگ اقتصادی و فرهنگی به سر می بریم فرزندان مسؤولین مانند فرزندان همه مردم ایران باید در شرایط یکسانی باشند و در کنار آنها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
علم اختلاس و مفت بری و نفت خوری در شاخه های مختلف کمبودش در غرب احساس میشود
صابر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
دقیقا به نظرم آمد خود تابناک نوشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
ضمن اینکه توجهتونو به تعداد لایکها جلب میکنم نظر بنده هم اینه که بهتره شما نظر ندی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
چی میگی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
از دنیا صحبت کردی. می دونی توی همون دنیا با دروغگوها چه رفتاری دارن؟! این خانواده کل مردم ایران رو فریب دادن، آیا از نظر شما این هیچ مشکلی نداره؟
از فرصت صحبت کردی. زمانی تحصیل در خارج فرصته که این امکان برای همه باشه نه فقط گروه خاص. گذشته از اون، فرزندان چنین مسئولینی با استفاده از مدرک تحصیلیشون، مدیران آینده این مملکت خواهند شد. حالا شما مطمئن هستین که افراد با استعدادی هستن و جایگاه درستی رو اشفال میکنن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
شماها میدونین مشکلتون چیه؟ معنی کلمه وقاحت را گم کردین!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
یادمه فرزند یکی از مسئولین عالی رتبه میگفت آمریکا رو فقط با یه کلمه میشه تعریف کرد، بهشت.
خوب تقسیم کار کردن. بهشت رو واسه خودشون ورداشتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
پدران و مادرانشان، با بی کفایتی تورم را به جایی رسانده اند که مردم محتاج نان شب باشند، بعد فرزندانشان رهسپار بلاد کفر کرده اند تا درآمدهای دلاری داشته باشند و از آلودگی هوا و مشکلات دیگر مصون باشند. یعنی آشی که پخته اند را برای فرزندانشان مناسب نمی بینند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
آیا قبل از انقلاب و یا در اوایل انقلاب هم اینگونه بود؟! مسوولین فرزندانشان را برای اقامت می فرستادند؟ یا هر که می رفت بعد از تحصیل باز می گشت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
موضوع، رفتن و آموزش افراد يا فرزندان مسئولين نيست بلكه موضوع سكونت اين نوع افراد است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
آره ما تحت تحریم و دلار 30 تومنی و دستمزد ریالی هستیم، بعد فرزند مسوول درآمد دلاری دارد و بهترین زندگی. قطعا فرصت خوبی براش هست.
جالبه چند وقت پیش یکی از مسوولین گفته بود دوم خرداد اهل مقاومت نبودند، لابد فرزندان خارج نشین مسوولین اهل مقاومتند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
فرمایشی از امام حسن (ع)
هر چه را برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند و هرچه را برای خودت نمی پسندی برای دیگران هم نپسند.
هر کس درباره وضعیت تورم و گرانی صحبت می کنه، متهم میشه به کلمات غربگدا و ... بعد فرزندان این تفکرها در غرب زندگی مجلل دارند.
چطور می شود آن رفاه و دستمزد بالای شرکت های خارج و کیفیت بالای ماشین های خارجی را برای فرزندت می پسندی و بعد برای عموم مردم وضعیتی به وجود آوردی حتی ماشین ایرانی را نمی توانند بخرند. دستمزدها بشدت پایین. در خرید اقلام غذایی با مشکل مواجهند. بی کیفیت ترین اجناس از چین وارد می شود. بیمه درمانی حمایت زیادی نمی کند. ساختمان هایمان معلوم نیست استاندارد ساخته شده اند و ممکن است روی سر افراد خراب شوند. آلودگی هوا حل نشده. کیفیت خدمات در سطح پایین. بعد فرزندانتان نباید این مشکلات را تحمل کنند.
یادم هست وزیر نیرو روحانی می گفت مردم مرغ نخورند و تحمل کنند در حالی که خانواده اش انگلیس زندگی می کردند.
بعد تو آمدی میگی فرصته؟!!! چه فرصتی؟ برای که؟
شاهین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
اگر مسولین ترجیح میدن فرزندانشون برای زندگی به خارج برند وکار نحصیل در این مملکت روقبول ندارن با هر رتبه و امتیاز علمی حق قبول مسولیت رو ندارن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
خودتان قضاوت کنید:
میشه برید یک رستوران و بعد وقت غذا ببینید مثیر رستوران بچه هاش و خانواده اش را بفرسته رستوران بغلی غذا بخورند؟؟!!! و در رستوران خودش اصلا غذا نخورند؟ شما به عنوان مشتری چه فکری می کنید؟
کاری که مسولین با فرستادن بچه هاشون به کشورهای دیگر می کنند همین هست.
اینها ادعای مدیریت و بالاترین روش های و بهترین و استانداردهای جهانی را در همه زمینه ها دارند. از اقتصاد تا بهداشت و آموزش عالی و .صنایع. هیچ کشوری را قبول ندارند، با این همه پیشرفتگی که آقایان مدام در سخنرانی ها می فرمایند پس چرا فرزندانشان را به کشورهای پسرفته می فرستند؟ مگر نمی فرمودید غربی ها دچار انحطاط و فروپاشی خانواده هستند؟ مگر نمی فرمودید غرب عامل بدبختی سایر ملل هستند؟ مگر غرب دشمن
نبود؟ چرا فرزندانتان را به کشورهایی که میگید دچار انحطاط بنیان خانواده هستند می فرستید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
اینجا سر کنسرت و ورزشگاه رفتن و دوچرخه سواری خانم ها کلی مساله داریم. فرزندان مسولین راحت و بی دغدغه به تمام این فعالیت ها در بلاد غرب می پردازند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
استکبارستیزی مسئولان، صرفا حربه ای برای استمرار وجود است، وگر نه اینها پشت پرده مذاکرات زیادی انجام داده اند، حتی با اسرائیل
ناشناس
| Canada |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
کمترین واکنش به کار نگماردن این افراد هست که درخواست کل ملت است اینها در حرف یک چیز میگن در عمل خلاف حرفها وسعارهایشان عمل میکنند
ربنا
| Brazil |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
من اگر پدرم که بهش افتخار میکنم رفتاری و تفکری ش متفاوت نسبت به فرزندان مردم و ما داشته باشد هزارتا نمره منفی بهش میدم .
ناشناس
| France |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
خارج رفتن غير مسئول يا فرزند مسئول مهم نيست فقط بايد ديد چرا افراد مختلف مهاجرت ميكنند. بايد كشور را طورى از لحاظ سياسى و اجتماعى اداره كرد كه مردم دلشان بخواهند بمانند و برگردنند مانند ديگر كشورهاى اسلامى مثا امارات و تركيه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
فرض کنید رییس جمهور مملکت در جلسۀ هیئت دولت مطرح کند که فقط برای دو هفته ذخیرۀ گندم داریم . از این دست سخنان فوق العاده سری در هیئت دولت زیاد مطرح می شود که حتی به خبرنگاران هم گفته نمی شود . حالا تصور کنید کنار دست رییس جمهور فردی نشسته که جگر گوشه اش نه در آمریکا که دشمن تاریخی ماست بلکه مثلا در پاکستان زندگی می کند . تصور می کنید تا چه اندازه دشمنان از این فرصت برای کسب اطلاعات ، غافل می شوند ؟ اساسا مگر قحط الرجال است . بین هشتاد و پنج میلیون نفر قطعا عده ای پیدا می شوند که هم لایق مدیر بودن باشند و هم کس و کار نزدیکشان در خارج زندگی نکنند . کش دار شدن این موضوع یعنی لجبازی با منافع ملی .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
بزرگوار اگر خوبه که برای همه باید باشد نه برای بعضی ها. تازه این ها چه جور مسئولینی هستند که نمی توانند مملکت را طوری بسازند که احتیاج به خارج رفتن نباشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
چه مملکتی درست کردند که فرزنداشون،حاضر نیستند توش زندگی کنند،بعدش چرا میرن غرب جهانخوار؟؟ روسیه و چین را دوست ندارند؟؟!!
آیت الله نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
چنانچه به قصد لذت نباشد اشکال ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
باید خودش وفرزندش رو محاکمه کرد به جرم نفاق و دورویی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
کشور ما کلی مراکز دانشگاهی داره چرا اینجا تحصیل نکی کنند؟ آیا واقعا فرزندان مسئولین برای کسب علم با پول جیب باباشون رفتند ؟ اگه خارج خوبه برای همه بچه های مردم خوبه باید برای همه دانشجویان و محصلین امکانات برابر ایجاد بشه که همه با توجه به استعدادشان بتونند برن خارج ، ، معیار پول پاک و حلال بدون اختلاس جیب باباشون نباشه.
بچه هاشون برن ، چه اشکالی داره ؟ فقط با پول خودشون نه رانت و پارتی و اختلاس
ضمنا پدر مادرهاشون اینجا همون شرایطی رو برای ما فراهم کنن که بچه هاشون اونجا می خوان !
نه که زیر ذره بین و جریمه و امر به معروف و ... باشیم ، بچه هاشون اون ور همین کار ها رو که حقشون هم هست به راحتی انجام بدن.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
اگر شرایط اونحا را داشتیم که این ها مسئول نمیشدند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
اگر قرار بود شرایط اونجا را در اینجا ایجاد کنند که فرزندانشان نمی رفتند و کلی گردشگر هم وارد کشور می شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
اول: وقتی فرزند اونجا باشه، دل هم اونجاست و وقتی دل ها اون ور آب باشه، هیچ وقت متعهدانه نمی تونن خدمت کنند. وظیفه شون را انجام میدن، اما تعهد قلبی ندارند.
دوم: در جایی مثل آمریکا و اروپا و... یه جوری بچه ها در گرو هستند. مثل اینه که یک رهن و گرو گذاشته باشی پیش کسی. اون وقت همیشه تعهد به او خواهی داشت
سوم: در ساختن کشور تمام تلاشت را نمی کنی. چون تلاش برای ساختن زمانی هست که احساس کنی فرزندت از آن بهره خواهد برد
به هر حال انتخاب محل زندگی، کار یا تحصیل حق طبیعی هر فردی است بنده بالاشخصه مشکلی با این موضوع ندارم تنها چیزی که باعث دلخوری و نقد است نفاق و دروغ برخی از مسیولینی است که بستگان درجه یک در خارج کشور دارند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
برخی مسولین نه بلکه همشون
۹۹ درصد بچه های حزب اختلاس طلبی هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
بچه های شرق گدا هستند و برای تحصیل و اقامت به غرب میروند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
نود و نه درصد فرزندان حزب اختلاس گرایان هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
بالاخره هر حزبی باشند داخلی هستند سفسطه نکن
اینها مسوول هستند اینها خوب شعار می‌دهند جهت استفاده از کشور اینها حزب باد هستند و خوب استفاده می کنند
اول معنیش اینکه که طوری کشور را کرده اند که حتی بچه های خودشون حاضر نیستتد توش زندگی کنن.
چاهی که اصول گرایان کندند خودشان را هم میبلعد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
اين چاه ويلي است كه اصلاح طلبان پيش پاي مردم گذاشته اند.
ترک مرگ بر امریکا و انگلیس و …
با سلام.زندگی به قصد کار و یا تحصیل و یا زندگی در کشورهای پیشرفته به خودی خود بد نیست.اما وقتی بعضی مدیران رده اول مملکت با شعار مبارزه با همین کشورها و به اسم استعمار ستیزی باعث بوجود آمدن هزاران نوع تحریم و فشار بر کشور شده اند و شعار مقاومت میدهند به طوری که برای اکثر مردم یک زندگی معمولی در کشور خودمان هم سخت شده ، بودن فرزاندشان در رفاه و آسایش و در عوض سختی و فشار و مصیبت برای دیگران توجیه ندارد.
آمریکا واروپا انقدر بدند که ما حتی لازم باشه باید بمیریم ولی داروهای اونارا هم مصرف نکینیم.ولی برای زندگی کردن وخرج کردن پول بابا جای خیلی خوبی هستند.البته بابا هم با پول پدرش نفرستاده با پول همون ملتی فرستاده که بهشون میگه برید خیابون دادبزنین مرگ بر آمریکا.
جواب این سوالات کاملا مشخصه!

همش برمیگرده به سیاست مملکت! وقتی سر جنگ با همه دنیا داری و وضعیت مردم اینه، کلا هیچ کدام از مسئولین حق ندارن خارج از ایران باشن. چه خودشون چه فرزند و زن و ....
هر وقت مثه همه دنیا مردم تونستن هرجایی راحت و بدون مشکل برن و بیان این عزیزانم هرجا دلشون خواست زندگی کنن.

البته فرض اینکه از مسئولیت کنار گذاشته بشن و یا هرچیزی که دردیو دوا نمیکنه! با رانت و موقعیت هر کاری خواستن کردن حالا کنارم برن مشکلی ندارن میرن یه گوشه ایی بدون مسئولیت راحت بخور بخورو ادامه میدن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
مشكل از شماست كه آمريكا را معادل همه دنيا فرض كرده ايد!
فرزند هر مسئولی حق دارد مثل شهروندان عادی (نه با رانت و ژن خوب) شغل، سبک زندگی و مکان زندگی خودش را انتخاب کند. قرار نیست چون پدر مسئولیت دارد فرزند او تا ابد الدهر بیکار بماند و حق مسافرت و زندگی در جایی که دوست دارد را نداشته باشد. اما، پدری که شعار استکبار ستیزی دارد حق ندارد مردم را موعظه کند یا مردم را به صبر و استقامت و ماندن و خدمت کردن به کشور و استفاده از تولیدات ملی توصیه کند. چنین پدری بهتر است زبان در کام فرو کشد و دست از فریب کاری بر دارد که "کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی".
بنظر من که خیلی رفتن فرزندان مسئولین به کانادا لازم است الان در شهر تورنتو یک خیابان داریم که کاملا حال هوای شهرهای مذهبی خودمان را دارید
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
چارچ استریت را میگویید؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
منم از خدامه برن فقط والدینم ببرن و هرگز برنگردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
این خیابان اسم نداره؟خاوری هم در این خیابان است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
شما شهروند كجا هستيد؟
اين خيابان از همان ابتدايي كه اعزام دانشجو به كانادا زياد شد همين رنگ و بو. را داشت و هنوز هم همينطور است، ربطي هم به فرزندان مسئولين ندارد.
مشکل دو‌ تابعیتی بودن یا فرزندان در خارج تحصیل یا اقامت دارند، فرع بر مسایل است. هرچند که آقایان مصدر کار فعلی برای دولتمردان قبلی خیلی حرف درآوردند ولی مشکل اصلی امکان دزدی و سواستفاده از موقعیت هاست که بنیان های جامعه و نظام را متزلزل میکند. مشکل دیگر ادعاهایست که آقایان دارند و رقیب را با همین حربه کوبیده اند و حالا مشخص شده که خودشان هم دست کمی ندارند. در یک کلام مشکل دولت و‌نظام، ادعاهایست که میکنند.
درود
بنظر بنده خرما خور نباید منع خوردن خرمای دیگران شود
این همه استکبار ستیزی و شعار مرگ بر فلانی دادن و از در و دیوار سفارت بالا رفتن با دست وپا شکستن برای گرفتن اقامت یا زندگی کردن آنور آب با هم سازگاری ندارد
یا رومی روم یا زنگی زنگ
به هر حال باید خانواده بتواند از موقعیت سیاسی پدر و مادر استفاده کرده و فرق ژن خود را ثابت کند و بقیه مردم در کشور تحت امر به معروف و نهی از منکر همان پدر و مادرها زنگی کنن و این قانون طبیعت است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
الان همین روال در کشور ما برقرار است. مادران در ایران مشغول خدمت به مسلمین و امر به معروف هستند و فرزندان در دیار فرنگ مشغول کارهای اقتصادی و فرهنگی
چون خودشان مسئول وضعی هستند که همه را مجبور به مهاجرت کرده، پس بمانند و تحمل کنند
از دولت روحانی که هیچ اما از دولت انقلابی و شخص رئیس دولت که ایشان را به دلسوزی و صداقت قبول داشتیم، انتظار داشتیم که بر روی این مساله در بین مسئولان خود دولتشان چشم پوشی نکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
شايعه انداختن كه هنر نمي خواهد، بنده هم همين الان مي توانم اعلام كنم جنابعالي تابعيت فلان كشور غربي را داريد مطمئن باشيد اگر مسئول باشيد اكثر مردم قبول مي كنند ولو بصورت مستند آنرا رد نمائيد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
رییس جمهور محترم فرمودند پدرها نه مادرها
آمریکا واسه مردم لولو ولی واسه مسوولان خونه خاله
مردم گذشته و حال مسئولان را در نظر مي آورند و زندگي فوق عالي آنها نمكي بر زخمهايشان ميشود از طرفي خارج رفتن نسل آينده مسئولان كه فارغ از رعايت شئونات اسلامي هست به اين معني مي باشد كه اميدي به آينده در ايران وجود ندارد.
جالبه مسئولانی که فرزندانشون در آمریکا و کشورهای به اصطلاح استکباری زندگی میکنن همگی مخالف برجام و مذاکره با آمریکا هستن چون در زمان تحریم به دلیل نبود نظارت های بین المللی به راحتی میتونن دلالی بکنن، از رانت استفاده کنن و اختلاس کنن همین شرکت های خودرو ساز داخلی یه نمونش که خودروهای بی کیفیتشون را چندین برابر قیمت میفروشن
درختی رو که‌ آفت زده و در حال خشکیدن است باید قطع اش کرد
رییس جمهور هم خودی و ناخودی براش دارد اگه عدالت داشت الان باید انسیه خزعلی را از کار برکنار می کرد .لذا کشوری که در همه جا خودی وناخودی دارد محکوم به ویرانیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
شما اول ثابت كن بعدا حكم صادر كن
واقعیت این است که رفتن هر فردی از کشور به خصوص جوانان و نخبگان برای کشور خسارت است بنابراین هر فردی به عنوان مسئول نباید مروج این کار باشد. مهاجرت فرزندان مسئولان بدترین مصداق عدم صداقت و تفاوت حرف و عمل است و هیچ توجیهی نمیتوان برای آن پیدا کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
گاهی رفتن نخبگان منشأ خیرات و برکات فراوان است نمونه اش رفتن آقا زاده هاست که چه برکات زیادی را نصیب خانواده ها و قوم قبیله خود کرده اند
زندگی درهرجای دنیا حق هرکسی است ولی اولا با پول خودش رفته باشد.ثانیا کشورمبدا جایی نباشد که مثلا ننه شان سفارت اونجارو اشغال کرده باشد.
پاسخ ها
ابوالقاسم
| United States of America |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
اولا کشورمبدا نه مقصد.ثانیا معصومه خانوم(نیلوفرسابق) به گلپسرش سفارش کرده که یه وقت توامریکا ازدهنش درنره که ایشون هم جزو اشغال کنندگان سفارتشون بوده.
آمریکا فقط برای مردم بده ولی برای بچه هاشون خوبه
مردم شعار بدن و تحریم باشن ولی بچه هاشون در آمریکا خوش بگذرونن و مردم رو به تمسخر بگیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
به قول آقاي ظريف چرا ناراحتي ما خودمون انتخاب كرديم اين طور زندگي كنيم
چه اشکالی دارد خوش بحالشان که در جامعه ازاد تجربه زندگی را پیدا میکنند و حصرت در زندگی شان ندارند
مسئولی که فرزندانش قرار نیست هیچ وقت در کشور زندگی کنند . بفکر اینده کشور نخواهد بود هر چه شد جنگ قحطی خشکسالی به نوه و نتیجه طرف ضرری نمیرسه در نتیجه تصمیمات درست نمیگیرد.
اگه کسانیکه دوتابعیتی دارن بخواهند مسعولیت در ایران داشته باشند در ئاقع یعنی عنان مملکت دست اجنبیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
قطعا هست
کاری به خوب و بدش ندارم اما:
کسی که فرزندش رو برای زندگی میفرسته خارج از کشور یعنی امیدی به آینده روشن کشور نداره. یعنی میدونه فرزندش تو این کشور بدبخت میشه. یعنی میدونه با روندی که مسئولین مشابه خودش درپیش گرفتن هیج امیدی به آبنده این کشور نیست. یعنی این مسئول فقط اینجا مونده تا پول بفرسته برای خانوادش تا بعدش خودشم بره پیششون.
کسی که فرزندش رو حتی برای تحصیل میفرسته خارج از کشور یعنی به نظام آموزشی ایران هیچ اعتقادی نداره و میدونه به درد نمیخوره.
این مسئول حداقل باید یه ذره معرفت داشته باشضه و در مورد آینده روشن با مردم صحبت نکنه. یه کاری بکنه که این مردم محتاج نون شب نباشن و فرزند خودش تو بهترین جای دنیا با بهترین امکانات زندگی کنه.
بعدش هم با این قیمت وحشتناک دلار با حداکثر حقوق و مزایای قانونی نمیشه شرایط زندگی رو در خارج از کشور فراهم کرد. باید معلوم بشه از کجا میاره میفرسته برا خونوادش.
مهاجرت و تحصیل فرزندانشان را در خارج یک کلاس و ژست روشنفکری میدانند اما در عین حال جوانان مردم را به صبر و استقامت و تحمل سختیها سفارش میکنند و این اوج بی شرفی یک انسان است چه از نوع اصلاح طلبش و چه از نوع اصولگرایش
به نظرم مسئولی که بچه هاش اون طرف زندگی میکنن سیستم این کشور را قبول ندارن
وقتی قبول ندارن پس بابا هم بره بر دل خودشون
اینکه این سیستم توسط بابا برای مردم اداره بشه و پولشو بگیره اونم پول درشت تناقض داره . کسی که خودش و خانواده ش به کشور وفادار هستند و سیستم را قبول دارند باید همینجا به مردم خدمت کنن . وقتی رفتی اونطرف قضیه بو دار میشه
مهاجرت فرزندان بحث کاملا فرعی است،موضوع اصلی جشنی است که با بیت المال گرفته شده است،چرا نمایندگان مجلس که قرار بود دریافتی خود را که بین 70 تا 120 میلیون تومان است اعلام کنند، اعلام نکردند؟چرا مدیر عامل یک باشگاه ورزشی دولتی باید حقوق دریافتی اش 92 میلیون تومان باشد، موضوعی که هفته پیش در رسانه‌ها مطرح شد؟چرا بحث شفافیت آرا که تا حدودی از رد و بدل شدن پول های کلان و کثیف برای تصویب مصوبات ناپاک و شبهه دار جلوگیری میکرد، کاملاً مسکوت ماند؟
اگر شرایط مملکت طوری بود که همه مردم در آمریکا و کانادا فرزند داشتند یعنی مملکت درست اداره شده. تحصیل و زندگی در آن کشورها پولهای آنچنانی می خواهد. لااقل یک نفر پیدا بشود از این مسئولین بپرسد که واقعا از کجا آورده اید؟!!
اینکه طرف را نگذاریم وزیر شود که هنر نیست!! قطعا من هم نمی گذارند که وزیر بشوم ولی آیا دلیل هر دو یکی است؟!!!
این امر بیانگر دورویی مسوولان هست.
میدونی بدیش چیه؟ مملکتی ساختن که بچه هاشون حتی با اون همه پول و رانت حاضر نیستن توش بمونن.وای به حال مردم عادی که با این نرخ دلار حتی از پس هزینه های اولیه مهاجرت هم بر نمیان. حتی برای تحصیل هم بچه های مسئولین نباید برن، چون دانشگاه های فعلی ما رو پدرانشون ساختن. اگر خوبه که چرا برن؟ اگر بده درستش کنن. با شعار هیچی حل نمیشه.
مشخص نیست مردم با این اوضاع کشور تا چه زمانی سکوت میکنن
با سلام ، من احساس پدری را که مسئول نظام است و فرزند دلبندش مثلا در آمریکا تحصیل میکند را به وضوح توضیح میدهم : 1- اخبار و حوادث آمريکا را که می‌شنوم بی اختیار توجه من جلب میشود که نکند به بچه من آسیبی برسد و همیشه در دل دعا می کنم شهری که فرزند من در آن تحصیل میکند از جمیع بلایا محفوظ باشد .2- ناخود آگاه و بدون هیچ واکنش منفی و بدی نسبت به کشوری که فرزند دلبندم در آن تحصیل میکند حساس هستم و در ته دل دوست ندارم برای آن کشور حوادث تروریستی و غیره اتفاق بیفتد و در تصویب لوایح یا طرح ها نسبت به آن کشور ، مصالح فرزندم در اولویت است.3- فرهنگ و روش زیست مردمان کشور مورد اشاره که بستر تحصیل فرزندم هست ناخودآگاه در پوست و گوشت فرزند دلبندم آهسته و آهسته اثر میکند و مثلا خواندن نماز و گرفتن روزه و نظایر آن در خاک کشور کفر به نوعی نکوهیده و به کاری خجالت آور و غیر متعارف تبدیل میگردد.4- رفت و آمد فرزندم به کشور و تعریف از نحوه زندگی و زیست مردمان بلاد کفر به نوعی تبليغ و پسندیده به نظر میرسد که مردمان کشور خود را عقب مانده و درگیر خرافات و رسومات کهنه می بینیم و این خود تیری زهر آگین در تفکرات فرزند و پدر و خانواده می باشد ( دیدم که دارم میگم ) و قص علی هذا . . . 5- . . .6- ... .و الی آخر .
اگر شعار و عمل مسؤلان یکی باشد کسی شاکی نمیشه ولی وقتی مسؤل خواهان اجرای طرح صیانت، استقرار گشت ارشاد و شعار مرگ بر این و اون میشن بعد بچه ها شون رو می‌فرستند به همان کشورها ملت رو شاکی کرده
روز به روز فشار بر مردم بیشتر میشه و با پول نفت و منابع کشور و با مالیات هایی که از ما می گیرند یا خرج کشورهای دوست و برادر می کنند یا خرج آقازاده ها تو کشورهایی که باهاشون مخالفند.
حاکمیت باید برای یک بار خارج نشینی فرزندان و خود مسئولین را حل کند
متاسفانه رسانه های ما به جای ریشه یابی این موضوع فقط به آن دامن می زند
اساسا آیا خارج نشینی فرزندان مسئولین جرم است یا خیر شاید عده ای بگویند تحت شرایطی مشکلی ندارد خوب آیا آن شرایط چیست؟
ثانیا چرا رسانه های ما بخصوص صدا و سیما آنرا ریشه یابی نمی کنند؟
چه اشکالی دارد بدون بازی سیاسی مستندی ساخته شود و از صدها نفر از همین فرزندان مسئولین دعوت و از زبان خودشان شنیده شود که بخاطر چه چیزی خارج نشینی اختیار کرده اند تا ریشه مشکلات خارج نشینی مشخص شود
نمی شود که با زور عده ای را مجبور به کاری کرد بهرحال مسئولین هم انسان هستند و حتما در فرزندان آنها یک نوع کمبود وجود دارد که خارج نشینی اختیار کرده اند که به جای دعوا بر سر اینکه چرا خارج نشین شده اند و هیچگاه هم حل نمی شود و نخواهد شد بهتر است علت آن بوضوح مشخص و روی علت ها کار شود
امیدوارم اگر چنین کاری انجام شود صادقانه و واقع بینانه باشد و در آن ملاحظه گری وجود نداشته باشد
اگر معتقدند شرایط ایران برای زندگی و رشد فرزندانشان مناسب نیست ، پس برای فرزندان دیگران هم مناسب نیست ، اخذ تابعیت یک کشور بیگانه و اقدام به زایمان در دیگر کشورها ، در واقع یأس و ناامیدی و مهاجرت در مواقع خطر را تداعی می کند.
روراست بگین با غرب مشکلی ندارید و مشکل ملت مظلوم ایران است . دم خروس را چه کنیم؟
يک فرد اگر مي خواهد مسول باشد نمي تواند خود را از خانواده اش جدا کند. مثل ازدواج است پسر فقط با دختر ازدواج نمي کند با خانواده او هم ازدواج مي کند. گاهي تا فاميل مرتبه چند هم درگير هستند. پس نمي توانيم چشممان را ببنديم و بگوييم مسول و فرزندش از هم مستقلند. چون نيستند.
نمي شود هر دو طرف را داشت. اگر کسي مي خواهد مسول شود خودش و هفت پشتش درگير مي شوند.
انقلابی گری رو به لجن کشیدن با این تناقضاتافه
در هر صورت مسئولینی که مدام مخالف زندگی به شیوه ی غربی هستند و آن را باعث تباهی می دانند چرا خوشبختی و سعادت فرزندان خود را در اعزام به اروپا وکانادا و آمریکا می جویند و تحمل تحریم ها توسط مردم عادی را مقاومت می نامند؟
آخه چرا تو این همه سال مملکت رو باب میل درست نکردند که بجه هاشون خارج نرند.
فرار مغزها اگر ضررهایی برای کشور دارد منفعت هایی هم دارد منفعت آن این است که نخبگان در ایران فقط محصور به نخبگان تحصیلی هستند و ما در بخش های دیگر هم نخبگانی داریم که در تعریف نخبگی در ایران نمی گنجد
نخبگان تحصیلی ممکن است مدیران و یا صنعتگران خوبی نباشند
ثانیا با مهاجرت نخبگان امکان ورود دانش و تجربیات در دیگر کشورها به داخل کشور بیشتر می شود که باید از آن استفاده کرد هر نخبه سفیری است که فرهنگ ایران را به دیگر کشورها منتقل و می تواند انتقال دهند دانش دیگر کشورها به داخل باشد
اگر شرایط داخل کشور بهبود یابد و وضعیت اقتصادی بهتر شود امکان بازگشت نخبگان وجود دارد اما با بازگشت نخبگان تجربه جدیدی از دیگر کشورها خواهند داشت که به نفع کشور است
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
امکان بازگشت مهاجر از کشورهای پست مدرن مانند آمریکا، کانادا و استرالیا صفر مطلق است. این کشورها مولتی کالچرال هستند. باید خودتان تجربه کنید تا منظور را متوجه شوید. سیستم این کشورها به گونه ای طراحی شده است که هر فردی با دو روز رندگی در این کشورها به آنان احساس تعلق می کند. این سیستم برخلاف مدل قومیت و فرهنگ محور اسیا و اروپاست.
تنها سوال من اين است كه چطور براي ديگران اين امكان با توجه به وضعيت اقتصادي اكثريت و حتي براي پولدار ها يا امكان پذير نيست يا با سختي همراه است اما فرزندان مسئولين به راحتي اين امكانات را در دسترس دارند به نظر شما اين بوي سياست و دزدي و يا سوء استفاده سياسي و اقتصادي ان كشور ها و يا وابستگي و خيانت نمي دهد؟
فقط همين پرسش را پاسخ دهيد به همه چيز پي خواهيد برد
خاک بر سر امریکا و کانادا که اینها رو می پذیرند
برخی معتقدند فرزندان مسئولان مثل هر شهروند دیگری حق دارند در هرجای دنیا که بخواهند زندگی کنند.
بله اما ادعاها شون چی میشه؟ پسرش کاندا و دخترش آمریکا پس شعار مرگ بر آمریکا چی شد؟ استعفا چی شد؟
مسئولین به خوبی میدانند که ایرانی که آنها در آن مسئولیت دارند جای خوبی برای زندگی نیست. چرا که اگر اینطور بود بچه های خودشون اینجامی ماندند
گاهی وقتها برخی مسئولین بهانه می اورند که فرزند من نخبه است و از رانت استفاده نکرده پس حق دارد در خارج از کشور تحصیل زندگی یا کار کند. سوال اصلی اینجاست که حتی اگر فرزند شما نخبه هم باشد چرا مملکتی ساخته اید که جای خوبی برای نخبگان نیست؟؟؟ چرا فرزند شما نباید در مملکت ساخت پدرش کار ، تحصیل یا زندگی کند؟
راه حل اول این هستش:

صداشو در نیارید. اگر مردم فهمیدند یا بر اثر اختلاف خودتون موضوع لو رفت، مسئول عزل و به مسئولیت جدیدی انتصاب کنید
اما راه حل دوم که میتونه موثرتر باشه:
تغییر نام خانوادگی فرزندانشون و ابراز برائت و عدم وابستگی اونها به مسئولین.

راه حل سوم:
کما فی السابق، حرف مردم چه اهمیتی داره، اصلاً مگر مردم حقی دارند و میتونند کاری کنند، مادامیکه نمیتونن به رانت و استفاده بهینه ادامه بدید.
بنظر بنده رفتن فرزندان مسوولین به خارج از کشور مثل تمام شهروندان کشور بدون ایراده ولی موضوع اینجاست که تمام مسوولیت دقت بفرمایید تمام از بالا تا پایین هیچ کدامشون به حرف ها و شعار های خودشون اعتقاد ندارند
ما رو بدبخت کردند که فقط خودشون برند خارج آخه این درسته.شعار ش مرگ بر امریکامیدند لذتش رو بچه هاشون میبرند بدبختیش رو مردم عادی
همه چیز تقصیر استکبار جهانی و غرب است اگر استکبار جهانی به کشورهای خودشان رسیدگی نمی کردند که مردمشان به سطح رفاه نسبی برسند نخبگان و فرزندان مسئولین مجبور نبودند کشور خودشان را رها و به آنجا پناه ببرند
هر چه فریاد دارید بر سر استکبار جهانی بزنید
وقتی شعار میدید ما از اکثر کشور بهتریم و پیشرفته چه معنی داره فرزندترو خارج میفرستی .یعنی به این مملکت اعتقاد نداری تویی که شعار مرگ برامریکا میدی
یعنی آخر ریاکاری
مسئولین عامل این وضع بدبختی مردم هستند ونمی تونند خارج بروند انوقت چظور فرزندانشون باید برند حالا شعارشون بماند
چون شرایط فساد اقتصادی و اختلاس و انواع رانت ارزی برای این مسوولین وجود دارد و به خاطر رفاه فرزاندانشان و احتمالا راه فرار آینده خودشان ، ممکن است دست به هر کاری بزنند پس وجود چنین افرادی در پست های حیاتی و مهم برای کشور بسیار خطرناک است.وزارت اطلاعات و حراست کل کشور نباید تاییدیه برای اینگونه افراد صادر کند
1- رطب خورده منع رطب کی کند؟
2- لم تقولون ما لا تفعلون (چرا چیزی را میگوئید که خود انجام نمی دهید) (قرآن کریم)
3- تو کز محنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی
نشاید که نامت نهند آدمی
تو لبنان هم اکثر مسئولان وپولدارها خاج از لبنان زندگی می کنند وفقط برای کار به لبنان می آیند. برای همین صنعت اجاره ماشین یکی از پر تعداد شغل‌های لبنان است ودر سطح شهر محوطهای بزرگی را می بیند که انواع اتومبیل. برای اجاره وجود دارد. ومردم عادی وفقیر در لبنان ساکن هستند. پس مسئولان ما که از ژن‌های خوب لبنانی کمتر نیستند.
مسئولی که بخاطر فرزندش منافع ملی زیر پا بزارد باید زندانی شود
برگرداندن فرزندان به کشورآرمانی که مسئولان برای مردم عادی ساخته اند!!
تو به چادر اعتقاد داشته باشی فرزندت رو بفرستی توی بی حجابها تو به فیلترینگ اعتقاد داشته باشی فرزندت وی پی ان تولید کنه این اسمش چی میذاری
پسر کو ندارد نشان از پدر!!!!!!!
نرمالایز کردن خروج فرزندان مسئولین خیانت ملی است یعنی چی حق زندگی در کشور های پیشرفته؟ مگه ما در وضعیت عادی هستیم ؟ کشوری که واردات ماشین توش لوکس به حساب میاد کشوری که مردمش درگیر ساده ترین مشکلات روز مره اقتصادین به جای جواب شعار انقلابی تخویل میکیرن اشتباه میکنه مسئولش بچه اشو بفرسته خارج اونم تو کشورهایی که ما علیهشون شعار میدیم و کشور متخاصم هستند
داره
یک بام و دو هوا نداریم یا شعار ندهند یا دوگانه عمل نکنند
ما ۴ نوع رابطه داریم
رابطه مردم با مردم
رابطه مسئولین با مردم
رابطه مردم با مسئولین
رابطه مسئولین با مسئولین

در رابطه مردم با مردم ۳ نوع انسان داریم
انسان مذهبی و مناسک محور / انسان اخلاق محور / انسان شر محور
انسان مذهبی محور ممکن است در اخلاق پایش بلغزد و طمع و حرص و دروغ گویی و ... در او وجود داشته باشد که این افراد باید توسط انسان های اخلاق محور مورد هدایت و امر به معروف و نهی از منکر قرار گیرند
انسان اخلاق محور ممکن است در مناسک بلغزد و به نماز و روزه و ... معتقد نباشد که باید با نگاه مشفقانه و استدلال گونه و خیرخواهانه با آنها برخورد شود
در مورد انسان شرمحور باید با مجازات با او برخورد کرد
در ارتباط بین مسئول با مردم یک مسئول باید وطن پرست و فداکار و اخلاق محور باشد و خداترس باشد و مسئولیت خودش را جایگاهی برای خودبرتر بینی و کسب امتیاز قرار ندهد
در ارتباط مسئول با زیردستان باید به آنها انگیزه بدهد و با آنها طوری برخورد کند که باعث دلسردی آنها نشود و به جای اینکه پشت میز بنشیند تا کارمندان چاپلوس دور او را بگیرند خودش سراغ کارمندان رفته و بهترین و کاراترین آنها را برگزیند
در ارتباط مسئولین با مسئولین دیگر باید مرز مسئولیت خودشان را شفاف معین کنند و کارهای همدیگر را به گردن همدیگر نیندازند و به هم افزایی و هماهنگی و یکپارچگی پایبند باشند و از جزیره ای کار کردن خودداری کنند و از منابع همدیگر برای کاهش هزینه ها استفاده کنند
در ارتباط مردم با مسئولین مردم باید قدردان مسئولین فداکار باشند و در مقابل مسئولین کم کار مطالبه گر خوبی باشند و نگذارند خوابشان ببرد و در مطالبات از منطق پیروی کنند و انتقادها و راهکارها را منطقی و پویا و با استحکام بالا مطرح کنند و در مقابل هر اقدام سوء مسئول حساس باشند
قطعا چنين حقي ندارند. والدينشان با ندانم كاري وو... و تحميل عقايد شخصي شان به ملت، زندگي را براي عموم مردم جهنم كرده اند و گوش شنوا هم ندارند. اگر اين وضعيت ايده آل هست حداقل فرزندانشان هم مانند اكثر مردم كشور كه راهي براي فرار ندارند بمانند و از دست پخت والدينشان در كنار بقيه لذت ببرند.
اگر فرزند رفت پدر هم برود.
اگر فرزند رفت مادر هم برود
داری می پرسی راه حل رانت چیست؟ درست فهمیدم؟
کلا مسئولین و حقوق بگیران دولتی در تمام سطوح که به هر عنوان باعث فرار جوانان از خاک وطنشون میشن را باید اعدام کرد. زندان هم فایده نداره ، فقط اعدام - سریع فوری انقلابی
فقط برکناری
.......اگر فرزند مسئولی به خارج از کشور رفت پدر هم باید برود.....این حکم شامل مادر یعنی انسیه خزعلی نمیشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
ایضا کبری خزعلی
مسوولانی که بچه های مردم را مجبور می کنند شعار استکبارستیزی سر دهند و آنان را به بازدید قبرستان می برند اما فرزندانشان در کشورهای استکبار پرورش می دهند. راه چیست؟ راه حل ندارد. فساد سیستماتیک و سازمان یافته است به کی می خواهی شکایت ببری؟ اصلا چه کسی باید رسيدگي کند؟
حالا چرا آقای رییسی این خزعلی ها را اخراج نمیکنه؟ الان نظر آقای رییسی تغییر کرده؟
فرزند حق دارد هر جايي برود و اقامت گزيند. پدر حق داشتن مناسب دولتي ندارد
شلاق زدن والدین مسئول در نماز جمعه
مثل خیلی از کشورهای دنیا, اخراج و عزل و محرومیت از داشتن پست دولتی, به خاطر نداشتن کس و کار در ایران
اگر این بازیها رو بذاریم کنار که به جهنم کجا این‌ها بچیهوشن رو میفرستند هر چه دورتر بهتر

بهتر وگرن ببهشون این چهارتا کارهای دیگر رو هم میدادند با فرزندا نشون با پارتی بعضی‌ .
خب بچه هاشون رو فرستادن در غرب دنبال دانش بنیان ؟!!!!
این کشور آشیه که مسئولین پختن.اگه بده یا شوره باید همه ازش بهره ببرن.....
سلام
هر کس می تواند با پول شخصی خودش برای ادامه تحصیل به هر کشوری برود.

اما بچه های مسئولین با کدام پول می روند؟. من یک کارمند نسبتا حقوق بگیر خوبی هستم با هزینه شخصی برای ادامه تحصیل به کشور اتریش رفتم دو سال ادامه تحصیل دادم اما بخاطر گرانی یورو نتوانستم درس را تمام کنم آخر مجبور شدم با کل دونده گی تبدیل به داخل کنم .و ترمی بیست میلیون شهریه بپردازم. به نظر من این بچه بیشتر از موقعیت پدرشان استفاده می کنند.
مسئولین محترم دیوار اعتماد فرو ریخته تا زود است فکری کنید . این صدای نارضایتست که باید به درستی شنیده شود
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
محترم؟
مملکت رو به روزی انداختن که بچه ها شونم نمی‌خوان اینجا باشن.
خیلی جالبه انقلابی و غیر انقلابی اختلاس گر و منافق مومن و غیر مومن باسواد و بیسواد همه با هم یک ارزو دارند زندگی در کانادا ؟
مسئولان گندزدند،گند،دیگه همه چیز برای ملت آشکارشد
از یه دیدگاه دیگه :
زمانی که بعضی مدام دانشگاههای داخلی را تخریب می کنند و می گویند مثلا فلان مسئول چون در دانشگاه امام صادق ع تحصیل کرده پس بی سواده بدانید که خیلیا خودآگاه یا ناخودآگاه دیگه میلی به تحصیل فرزندان در داخل ایران ندارند
......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
به نظر مسئولین که ما بهترین دانشگاه ها رو داریم در ثانی این محصول تفکرات خوشونه بچه هشون فرار میکنند خوب بذارند دیگرون هم فرار کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
البته فقط در مورد این به اصطلاح دانشگاه خاص. اگر فرزندش فارغ التحصیل شریف، تهران وامیر کبیر و ده ها و صدها دانشگاه دیگه باشند این اعتراضات خیلی کمتر میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
درصورتی که همین امکانات رو واسیه بقیه ملت فراهم کنند
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
باریکلا رفتن درس بخونن برگردن تومناطق محروم به دا د مردم برسن .اوس ...
ناشناس
| France |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
دانشگاه امام صادق در رشته های مشخصی دانشجو می گیره . مشکل اینجاست که برای امور مهندسی و پزشکی و رشته های بی ربط به اونجا هم از فارغ اتحصیلان امام صادق استفاده می شه
وقتی فرزند میولی تحت تکفل نیست وزندگی مستقل دارد
حرف شنوی هم نداره به پدر ومادر بیچاره چ ربطی دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
پس چرا نظراتشون رو به بقیه مردم تحمیل می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
برای فرزندان مردم نسخه نپیچند. آنها را دعوت به صبر و جهاد نکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
خوب اون مسئول بیجا میکنه واسیه دیگرون نظر بده و هی شعار بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
پدر و ادرش می دونن که فرزندشون اونجا خوشبخت تر هست به این دلیل هست که موافقند نه مخالف!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
امر به معروف و نهی از منکرش کنه. همون کاری که با مردمش میکنه . حتی شده به زور متوسل بشه
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
تحت تکفل چیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
درخت سیب زردآلو بار نمی ده!!!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
مشکل مردم یک بام و دو هوای طیف قدرتمند و تریبون دار مملکته اگه پسر ابتکار باشه بام تا شام تمام تریبون‌ها و صداو سیما علمش میکنن ولی پسر خزعلی باشه همه دم فروبست، در مورد فساد و اختلاس و جاسوسی و سایر موارد هم همین یک بام و د هوا وجود داره، خارج نشین بودن دختر لاریجانی به تبعیت از شوهرش باعث ردصلاحیت میشه اما جاسوس بودن پسر میرسلیم برا پدر مشکلی بوجود نمیاره و میگن خیلی ساده ود طفلی
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
مسئولی که نمیتونه فرزند خودش رو مطابق میل خودش تربیت کنه، خیلی بیجا میکنه که میخواد کل مردم ایران رو مجبور کنه طبق معیارها و اعتقادات اون زندگی کنن. اگر فرزندان مسئولان حق دارن بر خلاف پدر و مادرشون فکر کنن، ما مردم ایران هم حق داریم بر خلاف اونا فکر و زندگی کنیم. اینا اصرار دارن جامعه رو یکدست کنن ولی از پس بچه خودشون برنمیان. پس دست از سر ما هم بردارن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
مسئولی که توانایی کنترل خانواده خودش رو نداشته باشه، آیا لیاقت مسئولیت کنترل کشور رو داره؟
رسول
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
مسئولی که نتونه خانوادش رو کنترل کنه چطورر میخواد کشور اداره کنه
علمای بزرگ معمولا فرزندان خود را سفارش به رفتن به حوزه و کسوت روحانیت می کنند و فرزندان هم با افتخار از انجام سفارش پدر می گویند و جالتبر اینکه هر دو این سفارش و اجابت را در مناسبت های مختلف تکرار می کنند
اما رفتن فرزند به خارج از کشور بجز تحصیل در حوزه نجف را اعم از اینکه برای تحصیل یا اقامت یا حتی درمان باشد را پنهان می کنند مگر شبکه های اجتماعی ان را عیان کنند
این پنهان کردن یعنی ریا کاری ، یعنی پسندیدن برای خود انچه را برای دیگران نمی پسندی
و بیانگر عجز از پاسخ به افکار عمومی مبنی بر اینکه از کجا اورده ای
بنظر من حاکمیت تنها واکنشش باید بررسی عدم استفاده از رانت مالی و استفاده از پول ملت باشد همین
یاد امام خمینی (ره) به خیر که اگر بود در چنین مواردی با یک نهیب تمام مسئولانی که فرزندانشان در خارج هستند، را عزل میکرد.
مسعولی که نتواند شرایط را برای زندگی فرزند خودش توی کشور محیا بکنه چور میخاد شرای را در کل کشور محیا بکنه؟
بخدا که خیلی خوبه.

همه فرزندانشان هم بروند
پدر و مادران خود را نیز حتما ببرند.
تعجب میکنم از نظرات مردم
این مسئولان باید خودشون و زن بچشون بمونن و ایران رو بسازن
چیه ایران از المان کمتره؟

وقتی اعتقادی ندارن به ساختن ایران ، ...کم کنن
رفتن بچه های مسئولین به خارج کشور و مسئولیت گرفتن والدین یا خود فرزند هیچ اشکال خاصی ندارد. مشکل اول زمانی پیدا میشه که کدوم جناح برمسند قدرت است که از این مورد استفاده ابزاری برای کوبیدن چناح مخالف میشود. دوم جرفهای مسئولینی است که فرزندشان خارج کشور است ولی خورشان برای دیگران نسخه موندن اینجا و تعهد و تحمل می پیچند. برای مسئول شدن اگر واقع معیار تخصص است که حتی گاهی شخص خارجی هم ممکن است مناسبترین باشد چه برسه به متخصص ایرانی تحصیل کرده و دارای اقامت خارج. ولی اگر معیار جناح و تعهد ظاهری و بله قربان گویی است آن وقت موضوع فرق میکنه.
سوال این است مسءولین ما چقدر حقوق میگیرند که با این حقوق هم فرزند به خارج میفرستند هم زندگی خود را میچرخانند تحصیل در خارج حد اقل پنجاه میلیون میخواد با حقوق مسولیتی ( قانونی) فرزند به خارج نمی شود فرستاد
اینا مدام شعار علیه امریکا می دهند ولی بچه ها را ارسال می کنند به غرب و هزینه هاش برا مردم هست
حذف همه شان
باید از این مسئولین که شعارهاشون بر ضد غرب گوش همه رو پر کرده پرسید چه کشوری درست کرده اید که فرزند خودتون هم نمی تونه توش راحت زندگی کنه؟!
این موضوع نشان دهنده ریاکاری است. فردی شعار می دهد مرگ بر فلان کشور، در دل به آن اعتقاد ندارد چون اگر آن کشور از بین برود آینده فرزند او که در آن کشور زندگی می کند هم از بین می رود.
مسئولیت در نظام اسلامی یعنی قبول محدودیت برای خود و خانواده اگر کسی مسئولیت پذیرفت باید یک سری محدودیت‌ها را برای خود و خانواده قبول کند وگرنه چه تفاوتی بین نظام اسلامی و دیگر نظامات سیاسی جهان خواهد بود.چون در غیر اینصورت فرزندان و خانواده مسئولین نقطه ای خواهند شد برای نفوذ رسوخ بیگانگان
عموما پدید مهاجرت به کشورهای غربی نیازمند توان مالی بالا است. و این موضوع به شدت برای مسئولین شبهه ناک است چراکه طبق قوانینِ عرفی حقوق کارکنان دستگاه ها، فراهم کردن چنین هزینه هایی با مشکل فراوانی همراه است!
به نظر من وقتی مسئولی اینقدر به سیستمی که توش مسئولیت داره اعتماد نداره که فرزندش خارج از کشور زندگی می کنه بهتره سریعا از مسئولیت خلع بشه. حکایت مشابه درس خوندن بچه های اکثر مسئولین رده بالای وزارت آموزش و پرورش در مدرسه های غیردولتی.

می دونم که گفته رئیس جمهور شعار هست و عملی نمیشه ولی بهترین تصمیم همونه که پسر رفت پدر هم برود. ما منتظر تصمیم فوری در مورد معاون رئیس جمهور هستیم تا ببینیم فاصله شعار و عمل چقدره
ما که جونیمون مفت تلف شد چون همه چیز برای فرزندان رعیت ممنوع بود خوش به حال فرزندان مسئولین
براي تحصيل فرزندان مسئولين خودشون توجيه دارند ( استناد به رئايت از رسول اكرم ( ص ) به اين مضمون كه علم بياموزيد حتي اگر در چين باشد )
ولي با كدام ثروت؟ ! من كه يه مهندس حقوق بگير با بيش از 20 سال سابقه كار توان يكبار سفر در سال از تهران به زادگاهم كه يكي از استان هاي ايران است را ندارم چگونه فرزندان مسئولين توان سفر و رفت و برگشت و هزينه تحصيل و اقامت در امريكا يا كانادا و يا ساير كشور ها را دارند خوب اين مسئولين از رفاه و هزينه هاي زندگي ما خيلي راحت كم مي كنند و خورد فرزندانشان مي دهند به عبارتي از بيت المال هزينه مي كنند
این کلاف سر درگم سیاست خارجی و عدم رابطه با دنیا ظاهرا دست و پای خود حضرات را هم بسته. نمونش تناقض بین شعارهای داخلی و فرستادن فرزندان به کشورهای غربی.به قول حافظ
واعظان کین جلوه در محراب و منیر می‌کنند
چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر میکنند
حتماً کسی گه این پرسش را مظرح کرده در حصوص هزینه اعزام و اسکان و تحصیل در خارجه اطلاعاتی دارد! این مبالغ با نرخ ارز های خارجی چگونه با درآمد ریالی مدیران ایرانی بدون فساد مالی امکان پذیر است؟؟
واقعیت اینه که به آینده این مملکت امیدی نیست ، هر کسی توانائی داشته باشه با چشم گریان ترک وطن می کنه ، این خیلی دردناکه، خیلی ... فرزندان مسئولین هم بهتر می دانند که اینجا آینده روشنی ندارن پس اونا راحت تر با بهره گیری از فرصت پیش آمده ، مهاجرت می کنن. فساد هم در کشور بیداد می کنه ، هر کی فرصتی داشته باشه بار خودش رو می بنده .ر
باسلام
من که بازنشسته هستم و نمی توانم سه روز مسافرت بروم این مسولین این در امد از کجا اورده اند بچه هاشون نوه هاشون به خارج کشور امریکا کانادا می روند
باسلام
من که بازنشسته هستم و نمی توانم سه روز مسافرت بروم این مسولین این در امد از کجا اورده اند بچه هاشون نوه هاشون به خارج کشور امریکا کانادا می روند
راه حل از آرشیو سخنرانی آقای کریمی قدوسی درمجلس ۴ سال پیشرا در بیاورید ببینید چه راه حلی دادند
تصور من این ایت گه فرزند مسئول درجه دبالای کشور به اسانی نمیتوانند دربین فرزندان عادی بعلل مختلف تحصیل گنند۔ترجیح میدهند از نظر بسباری مشکلات خارج تحصیل کنند۔دبیرستان خاص میتوان برای انها برقرار کرد ولی دانشگاه خاص نمی توان۔این یکی از مشکلات اجتماعی ما است۔مسئولان با مردم عادی تماسی ندارند۔حتی فرزندان انها۔ممکن است موافقت کنند با نام مستعار تحصیل کنند۔
انیسه خزعلی فرزندشو فرستاده آمریکا و در اینجا شعار مرگ بر آمریکا سر می زند. البته پشتش پره و به ریش ملت بدبخت ایرانه می‌خنده
مسئولین مگه چقدر حقوق میگیرن که میتونن بچه هاشونو بفرستن خارخ؟
یک سفر یک هفته ای از غرب کشور به شمال یا جنوب کشور در کمترین هزینه کردن معادل 10 میلیون تومان است حالا اینها که اقامتهای چندین ساله در خارج از کشور می گریند فکرش را بکنید چقدر پولدارن یا بهتر بگویم چقدر پولدار شده اند
بحث در این نیست که بچه های این افراد به خارج می روند. بحث اینه که این افراد در مقام تصمیم گیری برای جامعه قرار دارند و آنچه را که برای خودشان می پسندند برای دیگران نمی پسندند، دو رویی، ریاکاری ،عدم صداقت و دروغ گویی، شما همه این موارد و دوگانگی و تناقض را در همه امور حتی اقتصادی و خودرو سازی می بینید که مدیران خودرو سازی حاضر به سوار شدن خودروی تولیدی خودشان نیستند و همه را در پاچه ملت میکنند، اگر غرب در شعار برخی مسئولان بد و اخ است چرا برای فرزندان شما خوب است؟!!! اگر خودروی ملی برای ملت خوبه چرا برا شما بده و خارجیش خوبه!!!یه جایی باید این دورویی ها و ریاکاری ها و تبعیض ها تمام بشه، جامعه دیگر توان و طاقت تصمیم گیران و متولیان بی عملی که کوچکترین اعتقادی به چیزهایی که می گویند، ندارد.
هزینه زندگی در خارج بالاست این حجم زیاد فرزندان مسئولین بیانگر فساد و رانت گسترده در ارکان است یک کارمند دولتی بخاطر مسئولیتی که دارد می تواند مخارج دلاری فرزند را تامین کند. از کجا؟
دوستان بازنشسته که فیش حقوقی دریافت می کنند توجه کرده اند٬ از جمله کسورات مندرج در فیش ٬ مورد ( دو درصد ماده ۸۹ ) می باشد.
یعنی هر ماهه دو درصد از حقوق بازنشستگان تامین
کسر می شود.
...................‌..................
اگر تعداد بازنشستگان ۴۰۰۰۰۰۰ ( چهار میلیون ) نفر و میانگین حقوق هر نفر را ۶۰۰۰۰۰۰ ( شش میلیون ) تومان در نظر بگیریم دو در صد از کل مبلغ هر ماه رقمی در حدود ۴۸۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ( چهار صدو هشتاد میلیارد ) تومان خواهد شد.
با توجه به اینکه کانون عالی بازنشستگان ٬ همه امور حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی را مدیریت می کنند ٬ از مدیران کانون عالی و کانون استانها انتظار داریم به پرسشهای زیر پاسخ دهند :
۱_ مبلغ کلان میلیاردی کسر شده از حقوق ماهانه ما به چه حسابی واریز می شود ؟
۲_ چه ارگان یا اشخاصی بر گردش مالی این حساب نظارت می کنند ؟
۳_ نحوه هزینه شدن سپرده این حساب به چه ترتیب و توسط چه کسانی انجام می شود.
۴_ ایا کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی ٬ طی ۱۰ سال گذشته هیچ گزارشی از عملکرد این حساب به بازنشستگان ارایه کرده است ؟
با سلام ، شدیدا اعتقاد دارم اگر فرزند مسوولی در خارج زندگی میکند بیان گر این است که ان مسوول ایران را جای زندگی نمیداند و این شخص نباید مسوولیت داشته باشد برای ایرانیان ساکن ایران تصمیم بگیرد . این افراد باید برکنار شوند و حتی به مردم معرفی شوند.
وقتی فرزند مسئولی در خارج زندگی میکنند شعار های آنها خوارک د اخلی آنها از رانت جهت بهره‌برداری وآرامش فرزندانشان استفاده میکنند
ما هیچ ما نگاه
یادمه واسه استخدام تو یه بانک دره پیت چقدر محقق به خارج بودن دایی من بند کرد و این موضوع رو کرد پیرهن عثمان
حالا فرزندان ایشان رفتن که رفتن فقط با پول مردم نرید
اگر استکبار جهانی فرزندان مسئولان را گروگان گرفت وبه پدر مسئول پیغام داد که اگر فلان اطلاعات رو به من ندی مثلا امکان داره بچت به طور ناگهانی دچار حادثه شه اون وقت تکلیف مسئول چیه؟؟؟
اینها یه بهشت ساختن که فقط به درد عوام میخوره. خواص باید از این بهشت دوری کنند. هزینه این دوری را هم باید همون عوام بیچاره بدن.
با فرض سه شرط فرزند مسول میتونه خارج غز کشور باشه:
۱- حتما تحصیلی باشه اونم در مقاطع تحصیلی بالا و در دانشگاه و رشته ایی که از ایران شرایط بهتری دارد. هرگونه مهاجرت کاری و .... نبابد باشد

۲- هزینه‌گزافی زندگی ایشون نداشته باسه و مطالق با زتدگی دانشجویی سایر افراد باشه

۳- در کشورهایی که در داخل ایران دشمن خوانده میشوند و یا سفارت ندارند نباشد. بعنی عملا در امریکا، کانادا و انگلیس لاقل نباشد.

حالا اگر فرزند مسولی برای تحصیل دوره دکتری با دریافت بورس از کشوری مثل اسپانیا به اون کشور بره و سپس برکرده مشملی نیست. ولی چیزی که میبینیم کاملا متفاوت و بر هلاف شعارهای همان میولین است
اینکه اینا میگن فرزند برا ی تحصیل یا کسب علم ودانش رفته همه میدونند دروغ محض است بنظر من بیشتر اونا مسولانی هستند که خودشون بهتر از همه می دونند با رانت و نه با تکیه به توانایی به این مسئولیت رسیده اند و احتمال می دهند که دیر یا زود این فرصت را از دست خواهند دا د و تا فرصت دارند باید استفاده کنند
به هر طریق ممکن
مقصر خود ما هستیم که هر وقت دولت هامون به ما نیاز دارن ما هم سریع جو گیر میشیم........
کدوم یکی از فرزندان مسئولین برای دفاع از حرم رفت سوریه؟؟؟؟؟ خواهشا اگر کسی میشناسه معرفی کنه. البته نه برای عکس گرفتن. واقعا برای دفاع از حرم....
آخه فقط فیلم های خوشگذرونی شون و کشف حجاب شون می بینیم نه تحصیل و خیر شون به کشور
غرب يا بد است با خوب. اگر بد است بايد براى همه بد باشد. اگر خوب است بايد براى همه خوب باشد. اگر مسئولى نمى تواند فرزند خود را متقاعد كند كه غرب بد است چرا سعى مى كند به زور ملت ايران را وادار كند كه قبول كنند غرب بد است.
بهترین راه حل برقراری روابط سطح بالایی سیاسی و تجاریی با کشورهای است که فرزندان مسوولین در آنجا اقامت دارند
اگر آن کشور ها خوبند که چرا روابط سیاسی و اقتصادی بین دولت ها برقرار نباشد
اگر هم بد است که چرا جگر گوشه مسوولین در آنجا اقامت دارند، ما رازی به زحمت و مشقت این نورر چشمان نیستیم، ما هم همان مشقات را به جان می خریم تا هم با هم کمی برابر تر شوم....
موضوع رفتن یا نرفتن فرزندان به خارج از کشور نیست. مسأله این است که برخی در داخل کشور استکبار ستیزی را به سطح مبتذلی تقلیل داده اند به طوری که حتی سفر به خارج از کشور یا اقامت در غرب هم یک ضد ارزش محسوب می شود. این افراد طی دو دهه اول انقلا چون خودشان امکانات اولیه (تحصیلات و آشنایی با زبان خارجی) را نداشتند بنابراین خارج نشینی فرزندان برخی از رقبای خود در قدرت را تبدیل به ابزاری تبلیغاتی علیه آنها کردند. اما فرزندان و به اصطلاح نسل بعدی آنها از امکانات اولیه تحصیلات و زبان خارجی بعلاوه وضعیت مالی ناشی از بهرمندی والدین خود از سفره انقلاب، برخوردار شدند و ترجیح دادند "جای بهتری" را برای زندگی و ادامه تحصیل خود برگزینند.
انتخاب محل زندگی جزو حقوق اولیه همه ابنای بشر است اما کسانی که برای سالها نه تنها این حق را برای دیگران به رسمیت نشناختند، بلکه به شدت به آن تاختند و آن را تبدیل به یک انگ سیاسی کردند، بصورت خودکار این حق را از خودشان سلب کرده اند.
باسلام واحترام فقط هرکس میره اون ور اب هزینه بر کشور وملت ایجاد نکنه مثلا پول های ملت در بانک های دشمن سپرده نکنند تا اونا بلوکه کنند وخودشان اونجا گیر نیفتندتا برای ازادیشون ملت هزینه بده مثل قضیه دادگاه سوید
به انتقادات دلسوزان توجهی نکردید و به مردم لجبازی کردید و راه اصلاح از درون رو بستید . لاجرم سرنوشت محتوم در انتظارتون خواهدبود و سنت های خدا استثنا بردارنیست . شما کی هستید مگه ؟؟؟؟
راه حل تمام مشکلات بشر عمل به این اصل اساسی اخلاقه : " آنچه به خودمی پسندی برای دیگران هم بپسند وآنچه به خودنمی پسندی بردیگران هم روانداشته باش " یک بام و دو هوانکنید . اگر چیزی بده برای همه بده و اگه خوبه برای همه خوبه .نه اینکه بچه خودت و دوستانت بره می شه مسافرت دانش بنیان و اگه برای جناح مخالف یا یه آدم عادی اتفاق بیفته می شه دلبستگی به غرب و غربگدایی و ....
واکنش مناسب تمام کردن غرب ستیزی مقامات و ابله فرض کردن ملت ایران توسط مقامات برای همیشه است.
راه حل : 1- فیلتر و قطع اینترنت در اسرع وقت 2- اشد مجازات برای افراد معترض و منتقد 3- شوک درمانی با دوز بالاتر
4- صدور تکذیبیه های مختلف 5- صدور دستورات لازم 6- افزایش رقم عوارض خروج از کشور برای مردم عادی تا حد توان
وقتی اکثر مسئولان کلیدی مملکت ،تحصیلکرده خارج از کشور هستند
معنی و مفهوم ان اینست که :
توانا بود هرکه دانای خارج بود
من موافقم...بچه هاشون می رن و چشم و گوششون باز میشه و متوجه می شن واقعیت های دنیا چیست!
همه سهمیه ها و رانت ها را حذف کنید تا هر کسی بر اساس شایستگی، لیاقت، توانمندی و سلیقه شخصی هر جایی خواست زندگی کنه.
رفتن به خارج از کشور خصوصا کشورهای پیشرفته هم نیاز به پول خوب داره هم ارتباطاتی که براحتی پذیرش کنند . افراد عادی جامعه اگر پول هم داشته باشند هفت خوان را باید پشت سر بگذارند تا بتوانند بعنوان یک فرد عادی و حتی شهروند درجه سوم ان کشور پذیرفته شوند و خروج فرزندان مسئولان مختص یک جناح خاص نیست اگر کمی جستجو کنیم از اول انقلاب بزرگان انقلاب برای درمان به بهترین بیمارستهای کشورهای غربی میرفتند حالا فرزندان خود را مقیم انجا میکنند چرای این موضوع واضح است
شرق گداهایی که ترجیح میدن درغرب زندگی کنند. حالا که فهمیدین غرب بهتره چرا نمی‌گذارید همه مردم از روابط دوستانه با غرب بهره ببرند؟ چرا اینقدر بخیلید؟
باید با دریافت تعهدات بسیار سنگین جلو خروج پزشکان، دندانپزشکان و مهندسین و ... را گرفت. پارسال ۱۶۰۰۰ پزشک از کشور رفته اند ! اینها با پول و امکانات کی پزشک شدن ؟
شاید برای نسل فعلی شگفت آور باشد که بشنوند در سال های پیش از انقلاب دانشجویان ایرانی، که در آمر یکا بالاترین تعداد دانشجویان خارجی را تشکیل می دادند، اکثرا تلاش می کردند با گذراندن واحدهای بیشترهرچه سریع تر دوران تحصیل در آمریکارا به اتمام رسانده و با اولین پرواز چارتل دانشجوئی ایران ایر به میهن برگردند. آمار تعداد کسانی که ترجیح می دادند در آمریکا بمانند ۰۱%بود. یک دهم درصد! یعنی همه ی آن هائی که برای تحصیل راهی آمریکا می شدند بی صبرانه منتظربازگشت به ایران و شرکت در ساختن کشورشان بودند. فرزندان شهروندان بسیار معمولی که اکثریت قریب به اتفاق اشان دانشجویان ممتاز دانشگاه های دولتی و برخاسته از طبقات پائین جامعه بودند. ونه مثل آقازاده هاو خانم زاده های !فعلی که زاده صاحب منصبان و پروده شده ی رانت ها هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
موافقم. بیشتر جوون ها بعد از تحصیل در خارج برمیگشتن ایران
امیدوارم یک زوزی برسد که آمریکا و اروپا کلیه بچه های مسئولین را از کشورهای خودشان بیرون کنند تا آنها بتوانند همچون والدین مسئولشان در ایران به مردم خدمت کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
ببین چه رانتی به غرب داده میشه که اینا رو بیرون نمی کنن
کارهای فرزند را نباید به پای پدر نوشت. چه فرزند کار درست کرده باشد چه غلط.
باید اسم تمام فرزندان مسئول از سال 57 تا الان را کشورهایی که ادعا دوستی با مردم ایران دارن اعلام کنن کانادا و سویس و سوئد و فرانسه به همراه انگلیس و امریکا
به همراه خانواده ی ان بچه ها که ساکن اونجان و مشخص بشه:1-با چه در امدی امدن و الان چقدر دارن 2-چه سالی امدن(پدر یا مادر در قدرت بود یا نه تا رانت مشخص بشه) 3-مشغول چه کاری هستن از دانش بنیان تا دلالی! 4-اعتقاد و نحوه پوشش و زندگی و... خانواده و فرد مستقر چطوره
باید تمام حساب های بانکی شون مسدود بشه و دیپورت بشن تا اش دستپخت پدرشون را بخورن و با انها مصاحبه شود
خدا می دانه توشون چند تا ساشا سبحانی و... در بیاد
در کشور هم دروغ ها و راستی ازمایی حرفا و اعتقادای پدر انجام شود و از ان ها سوال شود
بابا ما که ساکن یه شهر کوچک (امیرکلا) هستیم دختر کسی که یه دوره نماینده بود الان 15 ساله امریکاس (واثقی) و 10 مورد دیگه از روحانی و مدیرای جاهای دیگه مون ...این به جدا از شغلای تووپ بقیه شون تو کشوره! حالا ببین تو شهرای بزرگ و تهران اوضاع چطوره
مشکلی نیست وقتی فرزندان رفتن والده از پستشون استعفا و کناره گیری کنن در هر صورت چون امنیت ملی در خطر هست چون نمیدونن فرزندان و منافعشون در غرب رو داشته باشن یا منافع مملکت خودمون رو گر چه اعتمادی بین مردم ندارن اما اگر ذره ای هم مونده باشه اونم‌نابود میشه
تا آنجایی که ما میدانیم همه فرزندان مسئولین در خارج هستند بهتر است اگر خلاف آن دیده شد، را رسانه ای کنید
کسی که نظرش برای فرزند خودش قابل قبول نیست، نباید اجازه داشته باشه برای فرزندان کل سرزمین تصمیم بگیره و اونها رو به فلاکت بنشونه.
از طرفی وقتی فرزند یک مسوول به مدیریت مملکتی که پدر و مادرش جزو مدیرانش هستند اطمینان نداره یا براش کافی نیست، چرا باید از بقیه فرزندان این آب و خاک چنین انتظاری داشت؟
دیگه متوجه شدی تابناک عزیز؟
به لطف تلاش مسوولان ایران چنان بهشت برین شده است که حتی فرزندان خود انقلابی ها هم با تمام روابط و رانت‌هایی که دارند حاضر نیستند در آن بمانند تا چند وقت دیگر ایران می‌شود سرزمین فقرا و ضعفا هر کسی که توانسته ول کرده و رفته است
فرزندان مسئولان هم میتونن برن ولی فقط به کشورهای دوست و برادر روسیه و چین. نه اینکه به اروپا و غرب برن.
من در عجبم چرا این فرزندان به روسیه نمی روند والدینشان که مرید و شیفته پوتین هستند۰
از نظر من هم اشکالی نداره که برند کشوری دیگه.ولی این را میدونید که برای گرفتن اقامت کشورهای اروپایی وامریکا وکانادا شخص باید به کتاب اسمانی دینی که داره قسم بخوره از منافع اون کشور حمایت بکنه.پس شخصی که قسم خورده نباید خارج از منافعاون کشور اقدامی بکنه .که اگر انجام بده یعنی قسم دروغ خورده.پس در هردو صورت اون شخص نباید در کار اجرایی کشور قرار بگیرد.
با توجه به شرایط خاص کشور ما وضعیت زن و بچه مسوولین مهم است و باید مد نظر باشد
به جای بحث های بیهوده با یک تحقیق ساده دلایل مهاجرت را پیدا کنند و بدون تعصب آنها را برطرف کنند تا مجبور به دورویی و ریاکاری نباشند
درود.نظر ما چه اهمیتی داره!؟ همان بلایی که سر سیسمونی گیت اوردید پدر این یکی را در بیاورید که چه حقی داره مسولین شیعه و مسلمان ونماز شب خوان وپاک را تهمت میزنید.
فرزندان رئیس پیشین دانشگاه علامه طباطبایی در آمریکا بسر می‌برند. چرا؟ چگونه؟
من دوستم 10 ساله کانادا زندگی میکنه تو اتاوا، میگه اکثر بچه های مسئولین تو دانشگاههای اینجان و تو خونه های چندمیلیون دلاری لاکچری زندگی میکنن. خود دوست من تو ایران معاون نیروگاه بود و مهندس بسیار باسوادی بود با اینکه اونجا مدیر پروژه است و شغل خوبی هم داره بعد 10 سال تو اونجا بودن هنوز نتونسته یه خونه چند میلیون دلاری بخره .بعد فرزندان مسئولین چگونه در خانه های چند میلیون دلاری از بدو ورود زندگی میکنن مطمئناً از پول های باد آورده پدرها و مادراشون در مناصب دولتی
صورت مساله این نیست آیا فرزند این یا ان برود یا نرود. صورت مساله ریا کاری و یا دورویی مسولان است که از یک طرف شعار مرگ بر آمریکا و غرب می دهند و از طرف دیگر فرزندان و اموال خود را به آمریکا یا دیگر کشور های غربی منتقل می کنند. دو رویی بدترین گناه است. یعنی خود یک چیز بگویی و در خفا خود ضد ان عمل کنید. مسولان از قرار معلوم از همه می ترسند غیر از خدا.
بهترین راهکار
۱. حقوق همه مسئولین اعم از وزرا و استانداران..، مشاوران تراز اول و نمایندگان به حقوق کارمندان برسد ، ببینیم واقعا عشق خدمت به خلق هنوز در وجودشان موج می زنه یا خیر؟ کلیه حقوق و مزایا هم مانند همه کارمندان دولت
۲. فرزند هر مسئولی تا زمانی که در خدمت به سر می برد حق ندارد از طرف کشور به سفر خارج یا ماموریت خارج برود. عمه و خاله و دایی و داماد و... هم همینطور
درصورتی فرزندان آنان حق دارند در خارج زندگی کنند که اولا به بیت المال دسترسی نداشته باشند و دوما همان آزادیهای مدنی که فرزندان آنها از آن برخوردارند ملت ایران هم از آن آزادیها برخوردار شوند. جدای این موارد اصلا هیچ مسیولی که تابعیت خارج را دارد و یا فرزندانش تابعیت دارند نباید سمتی در مملکت داشته باشد زیرا هم امکان اختلاس توسط آنها بالاست و هم امکان اینکه جاسوس آن کشورها شوند وجود دارد.
رفتن یا نرفتن کسی منع قانونی ندارد ولی فرزندان مسئولین وقتی در خارج باشند نباید به آنها پست ومقامی داده شود چون چنین مسئولان به واسطه فرزندان خود از منابع کشور مایه میگذارند واز مقام خود در جهت دست اندازی به بیت المال وخارج نمودن آن استفاده میکنند که گاه وبیگاه وضعیت این دست فرزندان که کم نیستند وچطوری با چه وضعیتی زندگی میکنند منتشر میشود
خاموش شدن روحیه حتی توانمندترین افراد را ناتوان می کند و روحیه بسان بنزین برای هواپیمای غول پیکر است
اگر کسی بخواهد جامعه ای را تخریب کند کافی است روحیه آن جامعه را تخریب کند
انتقاد خوب است و لازم اما ناامیدی حرام است و حرام
باید ایستاد و درست کرد و در این راه ثابت قدم بود و اراده مردم را عاقلانه و بدون خشونت جاری و ساری کرد
علت مهاجرت ها بخاطر بی ارزش شدن پول ملی و نامتوازن بودن درامد با هزینه ها و اختلاف شدید درامدها و فضای کسب و کار با خارج است
اول اینکه مهم نیست مشکل اونجاست که با رانت کسی میشه مدیر و بعدش هم مردم آزادانه نقدش نمیکنند و اگر نه در یک سیستم شفاف که عملکردها نقد و سنجیده بشه اینکه فرزندانش خودش هم میتونه خارجی باشه اصلا . دوما مگر شما چند تا وزیر مثلا صنعت و معدن میخواهید که نمی ت‌وانید یک نفر فرزند داخل وطن دوست با سواد انتخاب کنید تازه از بین هفتاد و پنج میلیون . نگفتن هشتاد چون اون پنج میلیون درگیر خارجن
قانون شود فقط کشورهای دوست و برادر ، لبنان، عراق،سوریه ، روسیه می‌توانند بروند!!!
یِک کار طبیعی است برای بقا . تنها راهش اینه که مردم در کارها مشارکت داده شوند و امید به ماندن بیشتر شود وگرنه همه میخواخند بروند ولی فرزندان مسولین رااحت تر می روند چون هم پول دارند هم پارتی
اون دسته از مسولینی هم که نمی روند تمام امکانات خارج را در داخل برای خود
هیه می کنند
به نظر من مسولیت دادن به فرد دو تابعیتی خیانت به کشور است کسی که این کشور را برای زندگی فرزندش مناسب نمی داند نباید در این کشور مسول باسد
چرا فرزندان ما نمیتونن برای پیشرفت و یه زندگی بهتر از ایران برن چون همه درها رو مردم عادی بستن .به نطر من اشکال نداره که آقا زاده ها برن امریکا زندگی کنن ولی به شرط اینکه دیگه هیچ سیاستمداری شعار مرگ بر امریکا نده
از جناب آقا تهرانی بپرسید. ایشون قطعا صلاحیت پاسخ رو دارند چون هر دو تا تا رو تجربه کرده اند.
ضمنا، ما مردم هیچ امیدی نداریم ولی امید داریم یه روزی آمریکا اینها رو اخراج کنه.
چرا متوجه نیستید؟
همه دارن شعار میدن بدون اینکه اعتقادی داشته باشن.
ولی یک چیز مسلمه مسئولین امیدشون رو از آینده ازدست دادند
واكنش مناسب نمي خواهد
بچه ها فهميده اند كه پدران و مادران مسئولشان مملكت را به چه ......... تبديل كرده اند و ديگر ارزش زندگي كردن درآن را ندارد
ضمنا" درست گفت آن هم وطن چطور افراد عادي اگر بخواهند به كانادا و آمريكا و انگليس بروند بايد هفت خوان رستم را رد كنند تازه اگر موفق بشوند . فرزندان اين حضرات چطور به اين راحتي اقامت مي گيرند .
معلوم است دستهائي تو كار است.
با سلام نفس رفتن برای کسب علم در خارج کشور از باب اطلب العلم و لو بالصین کار پسندیده ای است خصوصا اگر بینی و بین الله بقصد برگشت و خدمت به کشور و مردم باشد و این فرقی بین مسئول و غیر مسئول ندارد اما در باب مسیولین آنچه آزار دهنده است یکی رانت است که اکثر فرزندان سفرا و کارمندان خارج کشور از آن استفاده میکنند و دیگر زد و بندهای که به دلیل قدرت مسئول از شرایط استفاده میکند مثل نماینده ها و...... نکته دوم خطر حضور برخی فرزندان برخی مسیولین خاص است که ممکنه درج اطلاعات بشه یا با شعار استکبار ستیزی و سازگار نباشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
درج اطلاعات یا درز اطلاعات
پسر رامین مهمانپرست از سال 83 به انگلیس رفته و آب از آب تکان نخورد. بچه های محسن تسلطی رئیس پتروشیمی تو استرالیا و انگلیس هستند.از این موارد زیاد دیدم. بچه های خودشون رو میفرستن غرب و بچه های مردم رو تو بدبختی نگه میدارن.
چرافرزندان مسئولین به کشوردوست وهمسایه روسیه یاچین نمی روندهمه می خواهندبروندآمریکاوکانادا خوب مشکلی نداره چون آون کشورهاپیشرفته وصاحب علم وصنعت هستندولی خواهشادیگه مامردم عادی نگوییدبگوییم مرگ برآمریکا
حس تبعیض از آن حسهای بسیار نچسب است.

خدا رحمت کنه حافظ را : مردم تاکنون شیفته جلوه سخنان در محراب و منبر بودند ولی امروزه شاهد آن کار دیگر مسئولانند در خلوت.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی