بازدید 46633
تابناک اقتصادی بررسی کرد

امشب؛ واریز پنجمین یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی/ «کالابرگ» از مهرماه می‌آید یا باز هم بهانه تراشی دولت برای تداوم یارانه نقدی؟

بر اساس نظرسنجی مرکز پژوهش‌های مجلس، ۵۸.۵ درصد مردم ترجیح می‌دهند دولت هفت قلم کالای اساسی را به قیمت سال قبل و از طریق کالابرگ عرضه کند و در مقابل ۲۸.۶ درصد ترجیح می‌دهند، ماهانه یارانه نقدی واریز شود. این در حالی است که معاون رئیس جمهور، نظر دیگری دارد.
کد خبر: ۱۱۳۹۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱ 11 September 2022

پنجمین مرحله یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی دولت به سرپرستان نه دهک، ساعاتی دیگر واریز می‌شود. این در حالی است که طبق گفته مسئولان وزارت اقتصاد و سازمان برنامه، در نیم سال دوم، باید شاهد اجرایی شدن کالابرگ الکترونیک در سطح کشور باشیم.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ از آغاز امسال دولت سیزدهم طبق قانون بودجه ۱۴۰۱، موظف بود تا سازوکار حذف ارز ترجیحی و راهکار‌های حمایتی جایگزین دلار ۴۲۰۰ را اجرایی کند؛ موضوعی که در نهایت با سخنان رئیس جمهور در اریبهشت ماه سازوکار اجرایی به خود گرفت.
 
سید ابراهیم رئیسی در گفتوگو با مردم، چالش جدی پیش‌روی دولت را موضوع تخصیص ناعادلانه یارانه کالا‌های اساسی از طریق توزیع ارز ترجیحی معرفی کرد و گفت: از همان نخستین روز‌های آغاز فعالیت دولت، تقریبا همه اقتصاددانان و صاحب‌نظران به ما هشدار می‌دادند که باید برای این موضوع به عنوان یکی از مشکلات جدی کشور چاره‌اندیشی کنیم.
 
وی با بیان اینکه بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱ واردات کالا‌های اساسی به جای ارز ۴۲۰۰ باید با ارز ۲۳ هزار تومانی انجام شود، اظهار داشت: طبیعتاً این تغییر نرخ در بازار تأثیر می‌گذارد و البته نحوه جبران آن نیز در همین قانون پیش‌بینی شده است؛ لذا نکته مهم در این رابطه برای ما آن است که مطابق وعده و قرار دولت، مردم در جریان موضوع قرار گیرند که دولت چه اقدامی می‌خواهد انجام دهد.
 

رئیس جمهور چه گفت؟


رئیسی در آن مقطع خاطرنشان کرد: نمایندگان محترم مجلس با دغدغه‌مندی و دلسوزی در این رابطه بحث و تبادل نظر کردند که نتیجه آن قانون بودجه ۱۴۰۱ است. حالا نکته‌ای که مطرح است این که دولت در این رابطه چه می‌خواهد بکند. باید قانون را اجرا و تلاش کنیم به مردم و به ویژه نیازمندان و قشر ضعیف جامعه به هیچ عنوان فشاری وارد نشود و این‌ها مشکلی از جهت معیشتی پیدا نکنند.
رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره جزئیات طرح اصلاح نحوه و محل پرداخت یارانه کالا‌های اساسی گفت: این یارانه تا امروز در زنجیره تامین و توزیع به واردکننده پرداخت می‌شد که مشکلاتی ایجاد کرد و همه به این مشکلات واقفند. در این طرح یارانه باید به آخر زنجیره یعنی مصرف‌کننده پرداخته شود تا او خودش سفره‌اش را مدیریت کند. در واقع باید به جای عنوان حذف ارز ترجیحی بگوییم این طرح نوعی مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه کالا‌های اساسی است و نه حذف.
 
رئیس جمهور در مورد اینکه با اجرای طرح کمک معیشتی قرار است به هر فرد چه میزان پرداختی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: سازمان برنامه و بودجه این موضع را کارشناسی کرده و پیشنهاد داده که به ۳ دهک اول، نفری ۴۰۰ هزار تومان یعنی یک خانواده ۵ نفره، ۲ میلیون تومان در ماه و به دهک‌های چهارم تا نهم هم ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر پرداخت شود.
 
بنابراین با توجه به صحبت‌های رئیس جمهور، مشخص شد سیاست حمایتی دولت از معیشت و قدرت خرید مردم، فعلا پرداخت یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ تومانی به حساب سرپرستان خانوار است؛ اما در این میان، از یک سو بسیاری از مردم از عدم واریز یارانه مذکور به حسابشان گلایه داشتند و دولت نیز تلاش داشت تا با ایجاد بستر‌های غیرحضوری و اینترنتی، امکان رسیدگی به انتقاداتشان را فراهم کند و از سوی دیگر، عده‌ای تاکید داشتند که دولت باید بنا بر قانون، کالابرگ الکترونیک را به جای یارانه نقدی، انتخاب و اجرا کند.

در این شرایط، حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها تیرماه امسال در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی در خصوص اعتراض مردم مبنی بر عدم دریافت یارانه نقدی گفته بود: همچنان سازوکار ثبت اعتراض و ثبت درخواست بازبینی و بررسی‌ها وجود دارد. گروهی که سال‌های قبل یارانه آن‌ها قطع شده بود و یا از اول یارانه دریافت نمی‌کردند، آن‌ها در سامانه‌های مرتبط ثبت نام کردند و آزمون وسع و دهک بندی شدند؛ در نتیجه آن‌هایی که دهک یک تا نه شناخته شدند، تا پایان تیرماه یارانه‌های سه ماه را دریافت و آن‌هایی که دهک ده شناخته شدند، می‌توانند درخواست بازبینی مجدد ثبت کنند.

اما در این میان، موضوع مهم دیگر سیاست دولت در اجرای قانون بودجه، یعنی ارائه کالابرگ به جای یارانه نقدی به مردم است؛ مساله‌ای مهم که تا به امروز، دولت زیر بار اجرای آن نرفته است و تاکید دارد که دلیل استمرار یارانه نقدی، نبود زیرساخت فنی مناسب برای کالابرگ در سراسر کشور است.
 

وعده وزیر اقتصاد برای استفاده از کالابرگ به جای یارانه نقدی


بر اساس این گزارش، مردادماه امسال خاندوزی وزیر اقتصاد در گفت‌وگویی درباره سرانجام کالابرگ الکترونیکی در راستای مردمی‌سازی یارانه‌ها اظهار داشت: قرار است اوایل شهریورماه گزارش اینکه چقدر بستر‌های فنی این اقدام برای اجرا در سراسر کشور آماده شده، توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه‌های متولی به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ارائه شود. پس از آن تصمیم‌گیری خواهد شد که آیا اجرای آن از شهریور یا مهرماه و یا چه‌زمانی آغاز شود، اما تا زمان دقیق تعیین نشده باشد، نمی‌توان دراین‌باره اظهارنظر و اطلاع‌رسانی داشت.
 

معاون خاندوزی از اجرای کالابرگ در مهرماه خبر داد


اما سبحانیان معاون سیاست گذاری اقتصادی وزیر اقتصاد، شنبه ۲۹ مردادماه ۱۴۰۱ در گفتگو با تابناک اقتصادی در این باره اظهار داشت: دولت علاقه‌مند بود که موضوع کالابرگ را به همان شکلی که در قانون بیان شده بود اجرا کند، ولی زیرساخت‌های آن فراهم نشده بود؛ بنابراین در این شرایط دولت با مسئولیت مستقیم وزارت رفاه و همکاری بانک مرکزی، در حال پیگیری است. تا آنجایی که بنده اطلاع دارم، زیرساخت‌های فنی کالابرگ آماده شده و حتی آمادگی لازم برای اجرای پایلوت کالابرگ الکترونیک در کشور برای برخی از قشر‌ها وجود دارد. به همین دلیل آمادگی داریم تا اگر پایلوت با موفقیت انجام شود و در دولت به تصمیم برسد، انشاءاالله با نفع حداکثری و چالش حداقلی، موضوع کالابرگ را عملیاتی کنیم تا با کالابرگ الکترونیک برای رسیدن برخی از کالا‌های مشخص به دست مردم با قیمت‌های سال ۱۴۰۰ اقدام کنیم.

وی همچنین افزود: امکان دارد از یکم مهرماه امسال، طرح پایلوت کالابرگ الکترونیک اجرایی شود. این در حالی است که در دولت برخی از اقدامات تحولی را ابتدا به صورت پایلوت و آزمایشی اجرا می‌کند و پس از شناسایی نقاط قوت و ضعف آن آزمایش و تجربه، اجرای آن در سایر نقاط کشور را شروع می‌کند؛ بنابراین با توجه به اطلاعات دریافتی بنده از دوستانم در وزارت رفاه، با توجه به زیرساخت فنی آن، آمادگی برای اجرای پایلوت آن در کشور وجود دارد.
 

معاون رئیس جمهور: بیشتر مردم یارانه نقدی می خواهند نه کالابرگ


همچنین میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه دو روز بعد از صحبت‌های معاون خاندوزی در پاسخ به سوال تابناک اقتصادی در خصوص آخرین وضعیت اجرای سیاست کالابرگ الکترونیک به جای یارانه نقدی اظهار داشت: در سازوکار کالابرگ می‌توان چند قلم کالا را خرید که قاعدتا باید سازوکاری فراهم شود تا از دورترین نقاط روستایی تا کلان شهرها، فردی که یک کالایی را می‌خواهد خرید کند، امکان خرید داشته باشد؛ در حقیقت در این بستر، یارانه دیگر در حساب فرد نیست و مستقیم از حساب خزانه به حساب فروشنده واریز شود.
 
وی افزود: نظر مجلس این است که این کالابرگ باید انجام و اجرایی شود، در حالی که زیرساخت آن تا به امروز آماده نبود و در نتیجه یارانه نقدی پرداخت کردیم. البته نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، بالای ۸۰ درصد مردم یارانه نقدی می‌خواهند نه کالابرگ. حتما دولت و مجلس بهترین شیوه را برای حمایت‌های یارانه‌ای انتخاب خواهند کرد. 
 
اشاره معاون رئیس جمهور به نظرسنجی از مردم و رضایت از یارانه نقدی در حالی است که مرکز پژوهش‌های مجلس نیز اعلام کرده است: براساس نتایج به دست آمده موسسه افکارسنجی ملت، ۵۸.۵ درصد از مردم ترجیح می‌دهند دولت هفت قلم کالای اساسی را به قیمت سال قبل و از طریق کالابرگ عرضه کند و در مقابل ۲۸.۶ درصد ترجیح می‌دهند به ازای هر فرد ماهانه مبلغ ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزارتومان نقدی اختصاص یابد.

به هر صورت باید یادآور شد که رئیس جمهور نیز در آغاز اجرای توزیع عادلانه یارانه کالا‌های اساسی در اریبهشت ماه گفته بود: «تا زمانی که زیرساخت‌های فنی برای کالا برگ الکترونیک آماده شود ـ که احتمالا یک یا دو ماه باشد ـ کمک معیشتی نقدی پرداخت خواهد شد و هر وقت کالا برگ الکترونیک آماده شد، تناسب میزانی که به عنوان کمک معیشتی پرداخت می‌شود، کاملاً با مردم در میان گذاشته خواهد شد.»؛ بنابراین با گذشت چهار مرحله واریز یارانه نقدی در ماه‌های اردیبهشت، خرداد، تیر و مرداد، حالا باید منتظر واریز پنجمین مرحله یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار باشیم.
 

سخنگوی اقتصادی دولت شفاف سازی کند


در حالی که از یک سو وزیر اقتصاد وعده داده بود، اوایل شهریورماه گزارش مرتبط با وضعیت بستر‌های فنی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه‌های متولی، به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ارائه شود تا اجرای آن از شهریورماه و یا مهرماه آغاز شود و از طرف دیگر با توجه به صحبت‌های معاون وزیر اقتصاد، از مهرماه باید شاهد اجرای کالابرگ الکترونیک در تعدادی از شهر‌ها و استان‌های کشور به صورت آزمایشی باشیم؛ بنابراین، ضرورت دارد تا احسان خاندوزی در مقام سخنگوی اقتصادی دولت در این باره، شفاف سازی کند تا نگرانی‌های مردم و ابهامات مطرح در خصوص آینده واریز یارانه نقدی به حساب‌های مردم برطرف شود. این در حالی است که خاندوزی، وزیر اقتصاد این روز‌ها وعده پرداخت وام اربعین ۳ تا ۵ میلیون تومانی به زائران اربعین با ارائه غیرحضوری وثیقه یارانه نقدی را داده و به نظر می‌رسد، این سیاست وزارت اقتصاد، چالشی برای حذف یارانه نقدی و اجرای کالابرگ در ماه آینده باشد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۷۱
له ما که نئدادید جواب هم نیامده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
امام زمان ظهور کنه بهت جواب میدن
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
بنده نذر کرده ام که با این یارانه ای که امشب بحسابم واریز خواهد شد بروم کبابی و یک دل سیر کباب بخورم و وقتی حسن کبابی محل حواسش نیست فلینگ رو ببندم و پولش رو ندم بعد هم برم یه فالوده شیرازی توپ بخورم و بگم سنگ داشت و باز پولش رو ندم و سپس برم میوه فروشی محل از هر میوه ای دوسه کیلو بخرم بگم بعدا پولشو میارم دست آخرم بروم سوپری محل آخ نه اونجا بدهکارم
پس میبینید که با این یارانه همه کار میشه کرد از بس که برکت داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
کالابرک بهتره
اینکه ترجیح دهندگان به اصطلاح کالابرگ 7 قلمی بیش از دو برابر یارانه نقدی خواهان باشند لابد ازنوع نظرسنجی هایی است که میزان محبوبیت 99/97 درصدی ولادیمیرپوتین در روسیه رانشان میدهد.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
طبق نظراتی که خود مسئولین دادند و پرونده های فسادی که مقداریش فاش شد نگاه کنیم می بینیم فلان شرکت ارز 4200 تومان را اخذ کرده که دارو بیاره رفته ماشین وارد کرده یا ..... که همه این ارزها و هیف و میل شدنها از یارانه مردم بیت المال مردم بوده و هست که هدر میرود
مقداری از این یارانه مستقیم به مردم داده میشه که خودشون بامدیریت خودشون به خواست خودشون هزینه کنند
متاسفانه عده ای از مسئولین و نمایندگان دائم هاشیه سازی میکنند که این این طور هزینه باید بشه یا اونطور باید هزینه بشه باید کالابرگ براش صادر بشه باید ..... که خودش دخالت در کار مردم و تحمیل یک سری مطالب به مردم هست یکی نیست بگه چرا این نمایندگان و مسئولین وقتی شرکتی همین بیت المال و یارانه را برده هیف و میل کرده و هر چی دلش خواسته بجای اونچیزی که باید وارد میکرده و مال مردم را از بین برده اینقدر حساسیت و ... نشان نمیدادید چرا اینقدر پیگیر نبودید که این یارانه ها به اسم مردم به جیب عده ای میرفت ولی حالا ولی مردم شدید که چی بخرند و کجا هزینه کنند
چرا یه عده ای از مسئولین باید حتما از حق مردم یه چیز بره توی جیبشون اگه نره سنگ میندازند
قسمتی بازم میگم قسمت اندکی از یارانه مردم به سرپرستشون داده میشه و قسمت عمدش هنوز دست مسئولین هست در اون قسمت که دست مسئولین هست هزار و یک فساد داره انجام میشه برخی مدیران و مسئولین چرا و چطور بهش حساسیت نشون نمیدن و اهمیت نمیدن نمیدونم ولی مبلغ اندکی ازش داره به خود مردم داده میشه اینقدر اظهار نظر میشه که کالابرگ باید بشه باید فلان طور مصرف بشه
خدایی مردم را چی دیدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
همه غربگدا و بنده شکم نیستن
پول ندارم دارو برای خودم بخرم شدم دهک 10 یارانم قطع شده ! دستت درد نکنه جناب رئیسی !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
ناصر آقا ! به نظرت شبي هست كه هم شب غم باشد و هم شب شادي ؟ -
چرا نباشد برادر ! همين امشب ، كه براي من وتو ديگران كه بي خود و بي جهت در دهك دهم قرارمان-دادند شب غم است و براي ديگران شب شادي !!
-- خوب گفتي ناصر اا خوووووووب !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
شدیدا پیگیر شو وصل میکنن ماهم دهک ده گذاشته بودن پیگیری کردین وصل کردن
تفاوت قیمت دلار23هزاری با دلار آزاد همان مسائل دلار4200 (یا بقول خودشان دلارجهانگیری) راخواهد داشت.آیا موضوع به این سادگی رامتوجه نیستند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
نه شما بگو بقیه متوجه شدن دانشمند
با تشکر از دولت گدا پرور بخاطر یارانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
در همه کشورها یاارنه یا سوپسید می دهند ولی نمیدانیم شماها از فضا اومدید یا کارت اعتباری
دولت گدا پرور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
خواهش میکنم عزیز دل برادر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
گدا خودتی ایران تحریمه دولت باید هوای مردم رو داشته باشه
نمی دانم این نظر سنجی کجا گرفته می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
از بقال سرکوچه دکتور آیه الله رییسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
در بین آن پنج در صد اقلیت
مبلغ ۹۰۰ هزار تومان چندین ماه بعنوان یارانه مسدود است کی این دولت مردمی تکلیف یارانه های بلاتکلیف مردم را مشخص می کند ؟ بیچاره عیال بنده با کنترل حساب من شروع به دعوا می کند وموجودی ۹۰۰ را دال بر پولداری من و دلیل دروغگویی ام می داند من هم آن مثل معروف بزک نمیر بهار میاد .....
پاسخ ها
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
کمتر سیگار بکش
بخاطر ینکه یارانه های قبلی رو صرف مصرف سیگار کردی برات مسدود کردن
خدابخش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
بر احوال آن مرد باید گریست که 900 شده پولداریش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
از این مسئولین انتظاری بجز وعده دروغ نداشته باشید
وعده . دروغ. وعده. دروغ .وعده .دروغ........
بی عرضه ترین دولت بعد از انقلاب
یارانه نمیخواهیم .
۶ کلاسه قیمت ها رو برگردونه به زمان کلیدساز
طبق آمار خودشون یارانه حدود 8 میلیون نفر از یارانه بگیرها رو با بهانه های غیر منطقی قطع کردن و هیچ جوابی هم ندادن خدا ازشون نگزره ما که راضی نیستیم
بهتر امسال همین یارانه را بدید کالا برگبزارید سالهای بعد
اگر قرار است کلا برک بدهند اول حقوق کارمندان و بازنشستگان را مطابق تورم اضافه کنند بعد کلا برک بدهند فقط این 7 قلم کالا که نیست
ازتابی عزیز ومردمی خواهشمندیم نظرسنجی اینبارشو راجع به نظرمردم درمورد کالابرگ یا نقدی بودن یارانه بگذارد تا واقعیت معلوم شود.
بنده یک بازنشسته شرکت فنی مهندسی فراوران پیشگامان اندوخته پارس آوران سبز گستر خاور بهینه گستر هستم الان بعد از 48 سال خدمت متوجه شدم باید بازنشسته میشدم چون خوش میگذشت دوست ندارم بازنشسته شوم آخر بنده رییس هستم از صبح کله سحر ساعت 10 میام سر کارم تا بوق چهارپایان محترم ساعت 2 بعد از ظهر کار میکنم ماهی فقط 40 میلیون تومن حقوق ناچیز میگیرم. من دردم رو پس به کی بگم؟
الان نگهبان خونه ام در دبی زنگ زده میگه آقا استخر ویلا نیاز به تعمیر جزیی داره گفتم بودجه ندارم
از اون ور ماشین لکسوسم بیست هزارتا کار کرده الان پول ندارم تبدیلش کنم به ماشین نو پس من با چه امنیت سوار این ماشین بشوم؟ مسولیییین کجاییید؟؟؟
بعد از فوت پدرم برای تغییر سرپرست به نام مادرم به دفاتر خدماتی رفتم و برگه ای به من دادند برای مراجعه به بانک و اعلام شماره حساب.به بانک صادرات مراجعه کردم و گفتند منبعد باید خودتان به سامانه بروید و شماره حساب اعلام کنید.به سامانه مراجعه کردم و پیغام میدهد که اطلاعاتی موجود نیست.دوباره به دفتر خدماتی مراجعه کردم و میگوین ما کارمان را درست انجام دادیم و مقصر بانک است و بانک هم همان حرف قبلی را تکرار کرد.سامانه هم اطلاعات فرد را نمیپذیرد.یکی بگه تو این کشور چه خبره که هیچکس و ارگانی همدیگر را قبول ندارند و مردم را مثل فرفره دور خودشان میچرخانند.رییسی داری چکار میکنی؟
خودشان و فرزندانشان میلیاردها تومن از راه های کاسبی تحریم و رانت درآمد دارند اونوقت به مردم سیصد هزار تومن لطف میکنن پرداخت میکنن که هیچ فایده ای نداره و باعث افزایش تورم هم میشه
من نمی فهمم واقعأ یک نفر نیست به این دولتمردان و مجلسیان بفهماند که مگر بعد از جراحی اقتصادی شما فقط 7 قلم کالا گران شده که می خواهید آن را با کالا برگ بدهید پس بقیه گرانی ها چه می شود ؟ از طرفی وقتی خودتان اعتراف می کنید که برای تامین کالا ها به جای ارز 4200 تومانی کالا ها با اررز 23000 تومانی تامین شود این جمله ساده یعنی اجناس 5/5 برابر می شود یعنی 550 درصد افزایش ( هر یک برابر مساوی 100 درصد است ) در حالی که برای افزایش حقوق کارگران وبازنشستگان با هزار بدبختی که به سرشان آوردید 57 درصد و38 درصد را هزار بار بر سرشان کوبیدید در حال که این گرانی عجیب وغریب مربوط به همه جامعه است یک قاضی یک وکیل و یا کارمندان عالی رتبه پزشکان و متخصصین و تمام کسانی که با زحمات رنج بسیار توانسته اند به مراتبی برسند که شما اسم آنها را گذاشته اید دهک دهم و باید اندوخته خود را صرف جراحی و عملکرد افتضاح شما بکنند و این ظلم از سمت خداوند بی پاسخ نمی ماند و فکر می کنید این صدقه که به قشر ضعیف می دهید جبران مافات می کند زهی خیال باطل !
هر روز از هزاران میلیارد اختلاس و کسری و گم شدن پول از اموال مردم خبر می زنید و بعد به همان مردم صدقه سه چهار صد تومنی آنهم با منت فراوان می دهید.
همون کالابرگ هفت قلم را بدهید بهتر از یارانه نقدی است به شرطی که نظارت قابل اعتماد از خرید محصول تا انتقال به کل کشور و عرضه ی کامل آن را دولت ضمانت کند. دولت اگر از درامدهایش یارانه نقدی را پرداخت میکرد اشکالی نداشت ولی وقتی دولت هر ماه پول بدون پشتوانه بحساب مردم واریز میکند باعث بی ارزش شدن مبلغ یارانه و افزایش قیمت کالاهای دیگر و درنتیجه باعث فقر بیشتر مردم میشود.
من یک کارمند جزئ هسنم سه فرزند مجرد دارم که سن انها25و28و31است یک خانه اوقافی ویک پزو پارس دارم وبهمن یارانهتغلق نگرفته ودرعوض همکارمن با2میلیون اضافه حقوق ویک ماشین برلیانس شامل یارانه شده اضافه حقوق وی به خاطر رزمنده بودن ویک مقطع بالاتراست عدالت راببینید د
این نظرسنجی که مردم باکالابرگ موافق هستند روازکجا آوردند؟؟ماکه هرچی میبینیم ومیشنویم همه یارانه نقدی رو بهتر می‌دونن ،،چرااینقدردروغ سره هم میکنید؟اصلا به فرض کالابرگ دادید به قول خودتان به قیمت ۱۴۰۰بعد تا چه زمانی کالاهارو به قیمت ۱۴۰۰میشه گرفت؟همیشگی که نیست.یه مدت کوتاه،بعد دوباره افزایش قیمتها،کمبود کالاها،چپوندن کالاهای مونده وبی کیفیت به مردم و....بهتره اینقدر بخاطراین چندرغاز پول یارانه اینقدر ادا اطوار درنیارید که این ماه قطع میشه،ماه دیگه قطع میشه...
همه با یارانه نقدی موافق هستند نه کالابرگ
دولت مردمی ملت را تبدیل به گدایان صف کشی کرد که موسم آمدن غرّه‌ی ماه پشت عابر بانک ها حاضری بزنند
خاک بر سرمان کرد رئیسی
در مورد وهده رییس جمهور باید گفت اگه مردم چشم به یاری شما داشتند که تا حالا تلف شده بودند!
تکلیف کسانی که ثبت نام جدید کردند مشخص کنید. من اشتباه کردم به درخواست روحانی از یارانه ام انصراف دادم. یاد میگیرم که دیگر در این مملکت از این کارها نکنم
چاپ و توزیع کالابرگ ، به معنای اعتراف صریح دولت به ورشکستگی و واماندگی اقتصادی می باشد
در مجموع اخبار سایت تابناک بی کیفیت، خنثی و غیر جذاب شده است. ظاهراً این شیوه جدید در جهت یکدستی اتخاذ شده است؟
نظر من یارانس
یارانه نقدی بهتر هست، خود خانواده و شخص بهتر میدونه چه چیزی لازم داره و باید خرید کنه...
هیچ کسی راضی به کالابرگ نیست.
این نظر سنجی بدرد خودشان میخورد . اینها مرد این نیستند که قیمت ها را به نرخ شهریور سال قبل ببرند کالابرگ را بدهند بعد از دو هفته دوباره قیمتها به همین جایی برمیگردد که الان هست .
باسلام همین پولوبدین بهتره از کالا برگ لااقل قبضامونو پرداخت میکنیم وگرنه پولی در کارت بانکی نداریم که پرداخت کنیم
ما نقدی میخواهیم هر کسی کالابرگ خواست به اون بدهند
من با یارانه نقدی موافقم و میدانم که اکثریت مردم و ملت همین نظر را دارند که خودَشان مدیریت کنند
کالا برگ بدرد کسی نمیخوره یارانه نقدی به یه دری میزنه ادم خواهشن نقدی بدین یه سری مردم مشکل مالی دارن
با امدن کالا برگ میلیونها نفر راهی فروشگاها میشوند و صف های طولانی تولید میشود با این کار به گسترش کرونا کمک فراوان خواهد شد
سلام لطفا رایانه را نقدی بدهید بهتره چون با اون کرایه خانه می دهم چون می تواپم نان وپنیر بخورم حتی نان خالی ولی شب یک سقف بالای سرم باشد ممنون
با سلام درمورد قشر خانوار بازنشسته لشکری که برخی در دهک دهم قرار گرفته رسیدگی و بازنگری بعمل آید تشکر.
دولت گدا پرور.فرزندان خودشان در کشور دشمن رفتند
خسته شدیم از زندگی عدالت مرد...
رییسی خجالت بکش
معلم‌ بازنشسته ام‌ مجرم‌ شناخته‌ شدم‌ بخاطر‌ داشتن‌ دانشجوی پزشکی‌ و بهمین‌ دلیل‌ یارانه‌ ام قطع‌ شده‌ و جزء دهک دهم هستم‌ !
اولا‌ شما با مدیریت‌ غلط‌ مردم را ندار‌ کردید‌ و محتاج‌ و اجناس و قیمتها را کهکشانی‌ و بعلت‌ عدم توانایی‌ حفظ ارزش پول ملی‌ هر روز دارید به ملت ضرر میزنید‌ نه اینکه‌ یارانه‌ بدید !
ثانیا‌ یارانه‌ بیت المال است و مال همه‌ و دولت حق ندارد‌ برای بقای خودش‌ بیک عده خاص اختصاص بده‌ !
ما‌ محرومین‌ راضی نیستیم‌ و خدا راضی نباشد‌ .
یارانه به بازنشستگان کشوری نمی دهند ولی به سرمایه داران می دهند
وسایل همه گزان شد ولی نظارت نیست وفراموش کردند نظارت زا
یارانه
دروازه ورود به و....
کالا برگ نمیخواهیم چون کالا برگ به درد ما نمیخورد آیامیشود کالا برگ رابابت دارو یالباس داد کالا برگ به درد خودتان میخورد
یارانه پرداخت کنید کالا یا کوپن نمیخواهیم توی محله ما هیچکی کالابرگ وکوپن نمیخواد همه خواهان پول نقد یارانه پولی میخواهند
توروخدا کالابرک نمیخوایم پول بیشتربدرمیخور
سلام خدمت آقای رئیس خیلی خیلی ممنون که یارانه نقدی ارسال کردین خیلی به درده من زن تنها بی پول میخوره باز زره زره شکم بچه هامون سیرمیکنم
فقط نقدی
ما کالا برگ نمیخوایم .به چه زبونی باید بگیم.
تورو خدا به ما زن ها که سرپرست خانوار هستیم رحم کنین.پول نداریم اجاره خونه بدیم .کالا رو میخوایم چیکار.کنار جوب میخوریم کالاها رو
اینه فرق قاضی القضات و دولت عبرت
این کارشناسان کجا دوره کارشناسی دیدن نظر میدهند.مردم یارانه نقدی میخوان نه کالا برگ تا درزدی وراند به هزاران فروشنده برسد وجنسهای بن جل سرمردم قالب کننددهه ۶۰ یادتان رفته،یک روستایی چقدر کرایه بدهد تا به شهر وکالا برسد تابرسدکالا تمام شده.ازمردم نظربخواهید مشخص میشود۹۹درصد.میخواهند اقای خودباشند وطبق میل خودخرید کنند نه جنس اجباری خریدکردن.ظمنآ خیلی ها گرسنه میخوابند اماپول برق وغیره را ازهمین میپردازن.آیا این پیام ها به مسولین میرسد فکرنکنم.حتمآ به مسعولین نظرمردم رابرسانید اگردلسوزمردم هستید.متشکرم موفق باشید
سلام
گندبزنن به این دهک بندی بااین رویه!
تعداد تراکنشهای بانکی هم شدملاک تشخیص؟
جرأت نمیکنی به برادرت دومیلیون تومن قرض بدی چون همین رفت وبرگشت پول دردهک بندی تو موثره بااین که هیچ اتفاقی درحساب بانکی تو نمیفته!
وام میگیری ده میلیون تومن باهزار بدبختی و وام میاد بحسابت، همین رو تراکنش مثبت ارزیابی میکنن و میگن وضعت خوبه پس دهک بالایی و یارانه ت قطع یاسیصد تومن؟؟!!
کی نظر سنجی کردن بفرمائید مجلس انقلابی دوباره نظر سنجی بذاره ببینیم چی برای خودشون بریدن و دوختن والا دیگه همین مونده بعد از جنگ تحمیلی باز بریم صف کوپن مرغ و برنج و باز بیان کنار دلار فروشها کوپن فروشها هم سبز بشن خسته نباشین مجلس و دولت انقلابی که اومدین شرایط رو درست کنین ولی فعلا که بعد از یکسال و اندی چیزی که درست نشده بداز بدتر هم شده ..........
من کارمند دولتم یارانه منو قطع کردن. چجوری یه کارمند مفلس دولتی دهک دهمه؟ هر چی هم اعتراض میزنیم هیچی به هیچی.
90 درصد یارانه بگیرها را تحت عنوان دهک مرفه حذف کرده اند. آمارشون دروغه که دران یارانه میدن. گرون کردند و یارانه را هم حذف کردند.
من کلیه ام رو میفروشم چون زندگی ام شده جهنم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار