بازدید 7557

تامین ۸۰۰ هزار اتوبوس برای بازگشت زائران

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا با تاکید بر اینکه مردم به هیچ عنوان به سمت مرزهای منتهی به عراق سفر نکنند درباره ساماندهی برخی خودروهای رها شده در معابر از سوی زائران توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر: ۱۱۳۹۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹ 10 September 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، سردار محمد شرفی، رئیس کمیته امنیتی انتظامی ستاد مرکزی اربعین و فرمانده قرارگاه اربعین فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره وضعیت مرزها گفت: برای بازگشت زائران از مرز موضوع تامین اتوبوس‌ مطرح است که کمیته حمل و نقل این وظیفه را برعهد دارد، البته این کمیته با فراجا نیز در تعامل است و قرار است ۸۰۰ هزار اتوبوس را برای بازگشت زائران در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه ما باید تسهیلگری کنیم تا اقدامات به سرعت انجام شود، ادامه داد: در حال حاضر اتوبوس‌ها در پایانه برکت در مرز مهران حضور دارند و زائران را از مرزها خارج می‌کنند.از امروز سفرهای برگشت آغاز شده و هر چه جلوتر می‌رویم انبوه جمعیت زائران برای بازگشت بیشتر خواهد شد ما با تمام توان در صحنه حضور داریم و مدیریت می‌کنیم تا زائران بتوانند به سلامت به مقصد خود برگردند.

رییس کمیته امنیتی انتظامی ستاد مرکزی اربعین در پاسخ به این سوال که در برخی از تصاویر منتشر شده در فضای مجازی برخی از زائران خودروهای خود را در نقاط مختلف رها کرده و به سمت مرزها رفته‌اند آیا پلیس برای حفاظت از این خودروها تمهیدی اندیشیده است، گفت: تمام خودروها به پارکینگ‌ها منتقل شده‌اند، تعدادی از خودروها که در معابر رها شده بودند همکاران ما به پارکینگ‌ها منتقل کرده‌اند و از طریق ارسال پیامک به صاحب خودرو به آن‌ها اعلام شده است که خودروی‌شان به چه پارکینگی منتقل شده است.

سردار شرفی با تاکید براینکه مردم به هیچ عنوان به مرزهای عراق مراجعه نکنند، گفت: به هیچ عنوان در حال حاضر برگ گذر موقت برای سفر اربعین صادر نمی‌شود، البته گذرنامه برای هر کسی که درخواست دهد صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های خدمات‌دهی در سمت عراقی کاملا پر شده است، تصریح کرد: سفر به عراق از طریق زمینی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. در حال حاضر شرایط مناسبی وجود ندارد ظرفیت‌های خدمات‌دهی در سمت عراق کاملا پر شده است و امتداد زائر از سمت عراق به دروازه‌های رسمی ما متصل شده است و امکان حرکت وجود ندارد بنابراین با توجه به گرمی هوا و شرایط نامطلوبی که وجود دارد توصیه می‌کنیم هر کسی در هر نقطه از مسیر است و قصد سفر زمینی به عراق را دارد در همان نقطه متوقف شود و جلوتر نیاید. همچنین افرادی که هنوز حرکت نکرده‌اند از سفر زمینی به عراق منصرف شوند.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا تاکید کرد: زائرانی که در نزدیکی مرزها هستند در مراکز شهری مستقر شوند و به هیچ عنوان به سمت مرزها حرکت نکنند. شرایط برای پذیرش زائران در پایانه‌های مرزی به سبب مشکلاتی که در طرف عراقی ایجاد شده است، اصلا وجود ندارد و هر قدم حرکت به سمت پایانه‌های مرزی باعث به خطر افتادن جان زائران خواهد شد. بنابراین درخواست می‌کنیم به هیچ عنوان به سمت مرزها نیایند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱۸
800 هزار اتوبوس؟!
نه یه صفر که دو تا صفر زیادی گذاشتی جلوی 8 سردار!
کاش هدف از این همه هیاهو و بهم ریختگی و ازدحام و ارتباط آن با اربعین حسینی برای اذهان مشخص بشه... آیا برای اثبات عزاداری سید اولاد پیغمبر نیازی به راه اندازی کارناوال های خیابانی و جاده ای داریم؟
لطفا اصلاح کنید 800 هزار دستگاه اتوبوس دروغ است کل ناوگان اتوبوسی ایران 800هزار دستگاه نیست
عدد 800 هزار یه کم زیادی بیش از حد عجییهو غیرقابل باور.
چی ۸۰۰۰۰۰ اتوبوس؟!!!! هشتصد هزار عدد اتوبوس ؟!!!!! معنی این عدد رو میدونی ؟ با این تعداد اتوبوس بیش از سی میلیون نفر رو میشه جابجا کرد ... خخخخخخخخخخ
اصلا 800 هزار اتوبوس در کشور وجود ندارد
800 هزار اتوبوس؟
شما اصلا از اعداد و ارقام گویا سر در نمیارید
هر اتوبوس اگر 30 نفر رو جابجا کنه میشه 24 میلیون مسافر
کلا این تعداد اتوبوس تو این مملکت وجود داره؟
هشتصد هزار اتوبوس؟ اگر VIP باشند 20/800/000 و اگر معمولی باشند 35/200/000 زائر را انتقال می دهند. تازه مگر ما اینهمه اتوبوس داریم؟
۸۰۰ هزار اتوبوس؟؟؟!!!! هر اتوبوسی ۳۰ نفر در نظ بگیریم. میشه ۲۴ میلیون نفر
مگر سی ملیون نفر مسافر دارید که هشتصدهزار اتوبوس خواسته اید؟
800 هزار؟؟؟
چه هزینه سنگینی ! میشه بگید بودجه این از کجاست؟
پاسخ ها
اصغر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
از بیت المال که متعلق به این ملت بیچاره است
800 هزار اتوبوس؟؟؟؟؟
هر اتوبوس ظرفیت 40 نقر رو داره اونوقت با 800 هزار اتوبوس میشه 32 میلیون نفر رو از مرزها به داخل کشور اورد.
اینقدر زائر مگه داریم؟؟؟؟؟
امام حسین راضی به رنج مردم به خاطر این مراسم سیاسی نیست
800 هزار اتوبوس!!!؟؟؟؟ تو کل ایران اصلا 800 هزار تا اتوبوس هست؟
این رقم فاکتوربه پای دولت را خونده .
اگر بصیرت دینی داشتی نمی گفتی امام حسین راضی به این زحمت مردم نیست اتفاقا دین ما از سیستمتان جدا نیست و دین ما داره امام حسین هست سیاست ماست ،پس حرف بیخود نزن،،
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی