بازدید 4627

اردوغان: غرب مسکو را تحریک می‌کند

رئیس‌جمهور ترکیه از غرب به دلیل دست کم گرفتن روسیه و دنبال کردن سیاست‌هایی با هدف تحریک مسکو انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۱۳۹۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹ 08 September 2022


به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه پس از دیدار با همتای صرب خود، الکساندر ووچیچ، در بلگراد، به عنوان بخشی از تور بالکان با هدف ترویج دیپلماسی منطقه‌ای آنکارا، به خبرنگاران گفت‌: به وضوح می‌وانم بگویم که نگرش غرب [در قبال روسیه] را درست نمی‌دانم.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، اردوغان شامگاه چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ووچیچ گفت: زیرا غربی وجود دارد که سیاستی مبتنی بر تحریک را دنبال می کند. نیازی نیست نام ببرم، اما چندین کشور غربی هستند که به نظر ما رویکردشان نادرست است. وقتی از یک سیاست مبتنی بر تحریک پیروی می‌کنید، نمی‌توانید به نتیجه برسید.

رهبر ترکیه خاطرنشان کرد: در همین حال، آنکارا سیاست «متعادل‌تری» را دنبال می‌کند که نتایجی مانند توافقنامه صادرات غلات را که در اواخر ژوئیه امضا شد، به همراه داشته است. اردوغان هم از اوکراین و هم از روسیه بازدید کرده است و ترکیه به تجارت با هر دو کشور ادامه می‌دهد که باعث نارضایتی اتحادیه اروپا شده است. من به کسانی که روسیه را دست کم می گیرند، می گویم شما اشتباه می‌کنید. روسیه کشوری نیست که بتوان آن را دست کم گرفت. روسیه صادرات گاز طبیعی را کاهش داده و قیمت ها در اروپا افزایش یافته است. همه در فکر هستند. چرا قبلاً به این موضوع فکر نکردید؟ روسیه زمانی که همه به آن حمله کنند از تمام ابزارهایی که در اختیار دارد استفاده خواهد کرد. ما امیدواریم که هر چه زودتر به صلح برسیم و این قضیه متوقف شود. بگذارید جهان دوباره به صلح دست یابد."

رئیس جمهور ترکیه همچنین تسلیحات و مهماتی که غرب به اوکراین می‌فرستد را مهمات «باقی مانده» خواند و گفت: می‌گویند اسلحه در حال انتقال (از طرف غرب) است. زباله‌ها به اوکراین فرستاده می‌شوند.

او گفت: در جنگ مردم جان خود را از دست می‌دهند و هزینه مالی نیز دارد. سیاست آنکارا این است که به دنبال راه‌هایی برای پایان سریع درگیری باشد. متأسفانه، من فکر نمی‌کنم این امکان پذیر باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر