بازدید 4072
۲

پنتاگون: روسیه به اندازه چین برای آمریکا خطرناک نیست

معاون امور سیاسی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) چهارشنبه شب گفت که روسیه خطری مشابه چین برای ایالات متحده و نظم نوین جهانی که واشنگتن به دنبال حفظ آن در بلندمدت است، ندارد.
کد خبر: ۱۱۳۹۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۴ 08 September 2022

به گزارش «تابنک» به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کالین کال در مصاحبه‌ای اظهار داشت: «روسیه در درازمدت چالشی را برای آمریکا و نظم نوین جهانی مبتنی بر قوانین ایجاد نمی‌کند؛ آنچنان که چین انجام می‌دهد، اما در کوتاه مدت بازیگر بسیار خطرناکی است.»

وی افزود، راهبرد دفاع ملی پنتاگون چین را به عنوان یک "تهدید نزدیک" طبقه بندی می‌کند که می‌تواند آمریکا را در برخی زمینه‌ها از جمله دفاعی، فناوری و اقتصاد به چالش بکشد.

کال همچنین گفت، با این حال، در این استراتژی، روسیه به عنوان یک "تهدید حاد" طبقه بندی شده است که تهدیدی فوری‌تر برای آمریکا و نظم جهانی مورد نظر آن است.

در بحبوحه تیرگی روابط آمریکا با چین به دلیل سفر اخیر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، واشنگتن قصد افزایش تنش‌ها با پکن را ندارد.

به گفته کال آمریکا مطابق با هنجارهای تاریخی به حمایت خود از تایوان ادامه خواهد داد.

وی تصریح کرد، آمریکا به تامین مهمات با دقت بالا برای سامانه‌های موشک پرتاب چندگانه HIMARS اوکراین ادامه خواهد داد.

در حال حاضر واشنگتن حدود ۲۰ فروند از این سامانه را در اختیار ارتش اوکراین قرار داده است که هر کدام حامل موشک‌های هدایت شونده GMLRS با برد حدود ۸۰ کیلومتر است.

کال گفت، لوید آستین رئیس پنتاگون قرار است روز پنجشنبه بخشی از کمک‌های نظامی جدید را اعلام کند. انتظار می‌رود وی در پایگاه هوایی رامشتاین آلمان با متحدان خود در مورد وضعیت اوکراین و نیازهای کی‌یف به سلاح و مهمات گفت‌وگو کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
خدا به درد مردم چین و جهان برسه. همه چی باید با معیار منافع آمریکا سنجیده بشه. کی خطرناکه کی خطرناک تر
تازه فهمیدین؟؟؟؟؟
چین با موذی گری و پنهانکاری در همه زمینه ها پیشرفت کرد و با اعزام دانشجو به آمریکا و اروپا و با جاسوسی صنعتی تونست پیشرفت کنه و اروم اروم داره خودش رو نشون میده
اگه این اژدها رو مهار نکنن همه دنیا رو به آتش میکشه. اصلا براش مهم نیست سر بقیه دنیا چی بیاد یک میلیارد و چند صد میلیون جمعیت داره واگه بقیه مردم دنیا هم نابود بشن براش مهم نیست
فعلا که داره تو خاورمیانه و آفریقا میخ هاشو محکم میکوبونه تا بعد بره سراغ اروپا و امریکا و اقیانوسیه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر