بازدید 5414

کلاهبرداری به بهانه کمک به بی خانمان ها

کد خبر: ۱۱۳۸۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۳ 05 September 2022

دادستان مرکز استان آذربایجان شرقی از کلاهبرداری با شیوه جمع‌آوری کمک برای افرادی که صاحبخانه اسباب و اثاثیه‌شان را بیرون ریخته، خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بابک محبوب علیلو، دادستان مرکز استان آذربایجان شرقی در رابطه با کلیپ‌هایی با مضمون بیرون ریختن لوازم زندگی خانواده‌ای به خاطر تأمین نکردن اجاره‌بها و زندگی داخل چادر و پارک اظهار کرد: مدتی است که فیلم‌هایی در فضای مجازی منتشر می‌شود که در آن نشان داده می‌شود صاحبخانه به خاطر اینکه مستأجر توان پرداخت اجاره را نداشته وسایل زندگی او را بیرون ریخته و خانواده در چادر کنار خیابان زندگی می‌کنند بعد شماره حساب یا شماره کارتی داده می‌شود و از مردم برای واریز مبالغی به حساب خاص درخواست می‌شود.

وی ادامه داد: پس از بررسی چند مورد مشخص شد که این موارد از اساس کذب بوده و برای اخذ وجوهی از مردم بعضی اشخاص با توسل به رفتارها و وسایل متقلبانه مشابه مرتکب کلاهبرداری می‌شوند.

دادستان مرکز استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: از مردم در خواست داریم در چنین مواردی مبلغی واریز نکنند و موضوع را به مبادی مربوطه اعلام کنند.

اگر خانواده‌ای واقعاً نیازمند باشد برای رفع مشکلاتشان از طریق نهادهای حمایتی کمک خواهد شد.

محبوب علیلو تأکید کرد: از رسانه‌ها نیز انتظار داریم چنین مسائلی را تحت هیچ شرایطی منتشر نکنند چرا که انتشار چنین مسائلی از سوی رسانه‌ها جرم تلقی شده و قابلیت تعقیب کیفری دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار