بازدید 5444
۱

بدهی خارجی ایران به ۷ میلیارد و ۱۷۳ میلیون دلار رسید

بدهی خارجی ایران در پایان تیر ماه سال جاری، ‌به رقم ۷ میلیارد و ۱۷۳ میلیون دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۱۹.۸ درصد کم شده است.
کد خبر: ۱۱۳۸۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹ 04 September 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، گزارش جدید بانک مرکزی از گزیده آمارهای اقتصادی نشان می‌دهد که میزان بدهی‌های خارجی کشور در پایان تیر ماه سال جاری به رقم ۷ میلیارد و ۱۷۳ میلیون دلار رسیده است.

میزان بدهی‌های کوتاه مدت کشور یک میلیارد و ۷۷۲ میلیون دلار و بدهی‌های بلند مدت ایران نیز پنج میلیارد و ۴۰۲ میلیون دلار اعلام شده است.

از سوی دیگر، معادل یورویی بدهی خارجی ایران، هفت میلیارد و ۲۳ میلیون یورو است که پنج میلیارد و ۲۸۹ میلیون یورو از این میزان، حجم بدهی‌های میان مدت و بلندمدت بوده و یک میلیارد و ۷۳۴ میلیون یورو حجم بدهی‌های کوتاه مدت است.

این در حالی است که میزان بدهی خارجی کشور در پایان تیر ماه سال گذشته معادل ۸ میلیارد و ۹۵۴ میلیون دلار بوده و میزان بدهی‌های کوتاه مدت کشور دو میلیارد و ۳۳۲ میلیون دلار و بدهی‌های بلند مدت ایران نیز شش میلیارد و ۶۲۱ میلیون دلار اعلام شده است.

بنابراین، میزان بدهی‌های خارجی کشور در پایان تیر ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹.۸ درصد با کاهش مواجه شده است.

حجم بدهی‌های خارجی ایران در پایان اسفندماه سال ۱۴۰۰ معادل ۸ میلیارد و ۶۷۵ میلیون دلار بوده است که این آمار حکایت از کاهش ۱۷.۳ درصدی حجم بدهی‌های خارجی ایران در چهار ماهه سال ۱۴۰۱ دارد.

گفتنی است که بدهی خارجی مجموعه تعهدات ایجاد شده در نتیجه گشایش اعتبار اسنادی تسهیلات دریافتی از بانک جهانی و سایر سازمان‌ها و نهادهای بین المللی همچنین تامین مالی پروژه‌های از طریق فاینانس، پیش فروش نفت و اوراق قرضه بین المللی را در بر می‌گیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
بدهی هر کشور نشانه اعتبار آن کشور نزد دیگر کشورها است.
بدهی کشور ژاپن در سال 2012قبلا 2/5 برابر تولید ناخالص ملی در یکسال بوده است. یعنی بالای 4 ترلیون دلار.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان