بازدید 27485
مرور روزنامه‌های یکشنبه ۱۳ شهریور

آمریکا باید امتیاز بدهد / اگر خبر خوبی هم بیاید سانسور می‌شود! /آتش زدن حقوق ملت

پنجمین آتش‌سوزی عمدی تالاب انزلی توسط سودجویان، پاسخ وزارت صمت به ابهامات آیین‌نامه واردات خودرو، چرخش دیپلماسی منطقه ای، سرگردانی زوار اربعین در تهیه بلیت هواپیما، احتمال تقابل نظامی چین و آمریکا بر سر بحران تایوان، تقلب؛ بلای جان بازار لوازم یدکی خودرو و توافقنامه جدید و آینده روابط ایران و اروپا، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۱۳۸۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۵:۵۰ 04 September 2022

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز یکشنبه ۱۳ شهریورماه در حالی چاپ و منتشر شد که آتش‌سوزی عمدی تالاب انزلی توسط سودجویان، تازه‌ترین مواضع ایران در مذاکرات هسته‌ای، بیانات رهبر انقلاب در دیدار شرکت‌کنندگان در اجلاس مجمع جهانی اهل بیت (ع) و قطع کامل صادرات گاز روسیه به اروپا در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.


در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛


آتش زدن حقوق ملت

عبدالصمد خرمشاهی طی یادداشتی در شماره امروز اعتماد با عنوان آتش زدن حقوق ملت درباره آتش سوزی تالاب انزلی نوشت: حسب اخبار منتشره باز هم سودجویان و دست‌اندازان به اموال عمومی حدود ۱۵ هکتار از تالاب انزلی را به آتش کشیده و آن را تخریب کردند. مطابق تبصره ۲ ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی تعریفی که از آلودگی محیط زیست داده شده، این است که پخش یا آمیختن خارجی آب یا هوا یا خاک یا زمین به میزانی که کیفیت فیزیکی، شیمیایی یا بیولوژیک آن را به‌طوری که به حال انسان یا سایر موجودات زنده یا گیاهان یا آثار یا ابنیه مضر باشد، تغییر دهد این تعریف قانونی تخریب محیط زیست است. در رابطه با تخریب منابع طبیعی و محیط زیست علاوه بر آنکه ما پیمان‌های جهانی برای مقابله با منابع آلوده‌کننده را امضا کرده‌ایم، در قوانین داخلی خودمان مقرراتی برای حفاظت از این سرمایه ملی داریم. مطابق قانون توزیع عادلانه آب سال ۶۱ هر گونه دخل و تصرف در حریم بستر تالاب، دریا و رودخانه ممنوع است و مطابق ماده بیست قانون هوای پاک افرادی که محیط زیست را آلوده یا تخریب کنند به مجازات درجه شش محکوم خواهند شد. مجازات درجه شش مجازاتی است حبس از شش ماه تا دو سال، جزای نقدی تا ۸۰ میلیون ریال و شلاق و محرومیت از حقوق اجتماعی در بر دارد. صرف‌نظر از بحث حقوقی در این رابطه همان‌طوری که می‌دانیم داشتن محیط زیست سالم و طبیعی حق همه شهروندان ایرانی است و این امر به قدری مهم است که در اصل ۵۰ قانون اساسی نیز آمده که تصریح می‌کند در جمهوری اسلامی حفاظت محیط زیست که نسل امروز و نسل‌های بعدی باید در آن حیات اجتماعی رو به رشدی داشته باشند، وظیفه عمومی تلقی می‌شود.

مساله مهم این است که متاسفانه به خاطر عدم امکانات کافی و نیرو‌های کافی ما مدام شاهد تخریب محیط زیست در مناطق مختلف کشور هستیم. همان‌گونه که می‌دانیم کسانی مبادرت به تخریب محیط زیست در بستر رودخانه یا تالاب یا جنگل‌ها یا مناطق دیگر می‌کنند که آن‌ها افرادی سودجو هستند، دنبال منافع شخصی خودشان هستند بدون اینکه وقعی به حقوق مردم بگذارند بدون اینکه بدانند واقعا داشتن محیط زیست سالم حق همه مردم ماست. تجربه نشان داده است که با امکانات و نیرو‌های فعلی آن‌گونه که باید و شاید دولت‌ها نتوانسته‌اند با افراد سودجو که معمولا از رانت‌های مختلفی نیز استفاده می‌کنند برخورد لازم را داشته باشند. قوانین موجود نیز همان‌گونه که عرض کردم به اندازه کافی بازدارنده نیست کما اینکه مجازات این‌گونه افراد حداکثر مجازاتی است که در زمره مجازات‌های درجه شش به شمار می‌رود که معمولا اشد این مجازات‌ها اجرا نمی‌شود یا اگر هم احکامی در این خصوص با سودجویان و متجاوزان حقوق مردم اعمال شود بعد از مدتی مستحق بخشودگی می‌شوند و افرادی که چشم طمع به محیط زیست را دارند، متجری می‌شوند.


سوال اینجاست که چگونه می‌شود با این خسران عظیمی که به آب و خاک کشور وارد می‌شود و به اشکال مختلف همه روزه در جا‌ها و مناطق مختلفی شاهد آن هستیم، برخورد کرد. به نظر می‌رسد همان‌گونه که ابتدائاً عرض کردم وهله اول امکانات و تجهیزات و نیرو‌های کافی در اختیار سازمان‌ها از جمله سازمان مراتع و جنگلداری و سازمان آب منطقه‌ای و سایر سازمان‌ها و مراجعی که متولی حفاظت از محیط زیست هستند در اختیار آن‌ها گذاشته شود، با امکانات فعلی و نیرو‌های فعلی طبیعتا این امر ادامه خواهد یافت.


مساله دوم نگاه مختصری به مجازاتی که خدمت‌تان عرض کردم، نشان می‌دهد که این مجازات نمی‌تواند بازدارنده باشد و به نظر می‌رسد در این رابطه ما به نوعی با خلأ قانونی روبه‌رو هستیم. در کشور‌های توسعه یافته قوانین در این رابطه به قدری شدید و بازدارنده است که هیچ فردی به خودش اجازه نمی‌دهد حتی یک شاخه‌ای از درختی را قطع کند. مسوولان و ماموران مربوطه به شدت با او برخورد خواهند کرد، اما متاسفانه در کشور ما به وضوح و به وفور شاهد هستیم که انواع و اقسام تجاوز‌ها به آب و خاک این سرزمین انجام می‌شود بدون اینکه واقعا تعصبی یا دقتی یا نظارتی در این مورد به عمل بیاید، بنابراین همان‌گونه که عرض کردم داشتن آب و هوای پاک و محیط زیست سالم حق همه مردم ایران است. مسوولان مربوطه به هیچ عنوان نباید به احدی اجازه بدهند که به این حقوق طبیعی مردم تجاوز کند و با متخلفین به نحو بسیار جدی برخورد کرده و به گونه‌ای با آنان برخورد کنند که دیگر احدالناسی جرات تجاوز به آب و خاک این کشور یا آلوده کردن منابع طبیعی و محیط زیست را نداشته باشد والا در غیر این صورت این ماجرا کماکان ادامه خواهد داشت و همچنان سودجویان به دنبال تصرف این اراضی و فروش آن‌ها یا کشاورزی در آن‌ها یا ساخت و ساز‌های غیرمجاز هستند.

 

اگر خبر خوبی هم بیاید سانسور می‌شود!


روزنامه جوان طی یادداشتی در شماره امروز خود با عنوان اگر خبر خوبی هم بیاید سانسور می‌شود! نوشت: وقتی صحبت از امیدآفرینی برای مردم یا اهتمام به انتشار اخبار خوب می‌شود، برخی –اغلب از اصلاح‌طلبان- می‌گویند مگر خبر خوبی هم وجود دارد؟ یا چرا امیدآفرینی دروغین انجام بدهیم و... .


با این حال، همین طیف وقتی یک اتفاق خوب برای حل مشکلات مردم می‌افتد، به شکلی هماهنگ آن را سانسور می‌کنند تا مبادا اندک امیدی در دل مردم زنده شود! جدید‌ترین مثال این اتفاق، سانسور هماهنگ «افتتاح پروژه آبرسانی غدیر در خوزستان» در رسانه‌های اصلاح‌طلب است. انجام این پروژه حدود ۱۲ سال معطل گذاشته شده بود و مدت زمان تعیین شده برای انجام آن ۳۶ ماه بود، ولی دولت سیزدهم ظرف ۱۰ ماه این پروژه را به اتمام رساند. با اجرای این پروژه مشکل آب ۲۶ شهر و ۱۶۰۸ روستا با جمعیت ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر حل شد.


از آن سو هم وقتی مردم منطقه یا شهری - و از جمله در همین استان خوزستان- به کم آبی و بی آبی یا کیفیت آب شربشان اعتراض دارند، همین رسانه‌ها تلاش مضاعفی دارند تا این اعتراضات را سیاسی کرده، ضد کل حاکمیت جلوه دهند و یک مشکل را به گونه‌ای تسری دهند که کل ساختار غلط و مشکل‌آفرین به نظر برسد و امیدی به اصلاح در ذهن کسی نماند، اما مشکل که حل می‌شود، سانسور می‌کنند و دیگر اطلاع‌رسانی تعطیل می‌شود.


بزرگ‌نمایی مشکلات، سیاه‌نمایی از وضعیت کشور و سانسور اخبار خوب و مقابله با امیدآفرینی برای مردم، راه و روش رسانه‌های فارسی زبان ضدایرانی است. از صدای امریکا و بی‌بی‌سی دولت انگلیس تا اینترنشنال و العربیه سعودی. آن‌ها برای چنین کاری تأسیس شده‌اند و برای چنین کاری، پول‌های دولت‌های غربی و سعودی خرج‌شان می‌شود، اما از اصلاح‌طلبان که ادعای دلسوزی برای مردم و میهن‌پرستی و ایران دوستی دارند و بلکه خود را مدعی و صاحب انقلاب اسلامی می‌دانند، نباید بپرسیم که شما چرا در همان مسیر رسانه‌های ضدایرانی هستید و از اندک بارقه امید برای این مردم دریغ می‌کنید؟

 


آمریکا باید امتیاز بدهد


مهدی ذاکریان کارشناس مسائل هسته‌ای طی یادداشتی در شماره امروز آرمان ملی نوشت: آمریکایی‌ها در ارتباط با پاسخ تهران به پیشنهاد اروپایی‌ها اعلام کرده‌اند که موضع ایران سازنده نیست. این جمله در شرایطی صورت می‌گیرد که آمریکایی‌ها بودند که از برجام خارج شدند و قرار نیست که تهران پیشنهادی دهد که رضایت آن‌ها را جلب کند. ایران با توجه به جغرافیا، سیاست‌ها و منافع خود اولویت‌هایی را در مذاکرات در نظر دارد و پیشنهاد‌هایی در آن ارتباط می‌دهد. آمریکایی‌ها هم اولویت‌هایی دارند و پیشنهاد‌هایی را در آن زمینه مطرح می‌کنند. طرفین برپایه خواسته‌های خود تقاضا‌هایی را در مذاکرات مطرح می‌کنند. از این منظر این آمریکایی‌ها هستند که باید مواضع خود را تعدیل کرده و مواضع طرف مقابل را مدنظر قرار دهند. برجام یک توافق بین‌المللی است که از نظر حقوقی و سیاسی صحیح و مشروع است. بر اساس توافق وین، ایران بر پایه ان. پی. تی باید فعالیت هسته‌ای خود را انجام دهد و غنی‌سازی را داشته باشد، اما ضمانت‌هایی بدهد که این فعالیت‌ها فراتر از یک فعالیت صلح آمیز نباشد. ماموریت آژانس هم این است که این موضوع را کنترل کند، اما گاه آژانس از ماموریت خود به لحاظ حقوقی و فنی خارج شد و کار سیاسی انجام داد که سبب‌ساز بدبینی شد. گاه ایران از تعهدات خود خارج شد. همه کشور‌ها هم ممکن است از تعهدات خود انحراف داشته باشند. طرف مقابل برجام هم از زیر تعهدات خود شانه خالی کرد از برجام خارج شد. منتها ترامپ انحراف نداشت بلکه کل برجام را قبول نداشت و معتقد بود که آمریکایی‌ها اشتباه بزرگی مرتکب شده اند. با این وجود آن‌ها حتی این اشتباه خود در برابر ایران را جبران هم نکردند.

آمریکایی‌ها باید در حال حاضر از ایرانی‌ها دلجویی کنند زیرا ایرانی‌ها هستند که قصد برگشت به برجام را دارند. البته در گذشته و در زمان آقای عراقچی می‌توانستیم برجام را به نتیجه برسانیم که اینگونه نشد. حال که یکسال است دوباره مذاکره صورت گرفته و وزیر امور خارجه تلاش کرده برجام به نتیجه برسد، آمریکایی‌ها همین بخش معقول در سیاست خارجه را دلسرد می‌کند. کشور‌های قدرتمند اگر در مذاکره امتیازاتی بدهند، چون ثروتمند هستند ضرر نمی‌کنند، اما کشور‌های با درجه قدرت پایین‌تر نمی‌توانند امتیاز بزرگ بدهند. از این رو اینکه آمریکا توقع دارد امتیاز محدود بدهد و در برابر ایران امتیاز بزرگ، بسیار معدود است. آمریکایی‌ها باید یاد بگیرند که هرکه بامش بیش برفش بیشتر. آمریکایی‌ها اشتباه نکنند اکنون با سعودی، امارات و اردن مذاکره نمی‌کنند بلکه با ایران مذاکره می‌کنند. آمریکا تا این موارد را حل نکند نمی‌تواند به توافقی جدی با ایرانی‌ها فکر کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۳۳
ایندفعه اگر آمریکا و اروپا برجام را قبول نکنند ضرر زیادی خواهند کرد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
تیتر یکی از روزنامه ها
احیای برجام از ۲ روز تا ۲ هفته آینده


بابا یکم راحت تر باشید و بازه زمانی را بگو از ۲ روز تا ۱۰۰ سال
آینده این جوری مردم راحت تر می‌شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
خیلی ضرر میکنند اینقدر که یورو اونا میشه 32 هزار تومن. خود دانند دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
مجبوری جوک بگی؟..آمریکا اصلا نمیخواد برجام رو بپذیره منتهی داره سیاست میکنه که دنیا رو متقاعد کنه ایران نمیخواد برجام رو بپذیره..واما درخصوص ضرر باید عرض کنم در دولت جدید ما تا حالا به دلیل عقب افتادن توافق احتمالا تا حالا اقلا ۵۰ میلیار دلار ضرر کردیم
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
عمله های امریکا تا انجاییکه میتوانند اب به ارقام می بندند به این کامنت ها دقت کنید هر کسی سعی میکنه نشان بده ایران داره ضرر میکنه و این امریکاییها و اروپاییها هستند که در نازو نعمت سرما دارند دست و پا میزنند . حماقت هم حدی داره
جناب مهدی ذاکریان! در آخر مقاله « آمریکا باید امتیاز بدهد » گفته اید: کشورهای قدرتمند اگر در مذاکره امتیازی بدهند چون ثروتمند هستند ضرر نمیکنند.یعنی با صراحت قبول کرده اید که آمریکا قدرتمنده ! اولاً : چرا اینهمه سال باهاش در افتادین و زمانی که به این نتیجه رسیدین و کشور رو دچار بحران کردین ؛ چرا تقابل رو ادامه دادین؟ ثانیاً: کدوم شاگرد زرنگ کلاس رو دیدین که به همکلاسی‌هاش خیر برسونه ؟ دلیلش رو بپرسین میگه ، چرا حاصل دسترنج خودم رو به راحتی دراختیارشاگردانی که تلاش کافی نکرده اند قرار بدم ؟ ثالثأ : واقع بین باشین و بر اساس واقعیتها تصمیم بگیرین و با این اوهام که آمریکا از ما ترسیده و اروپا به انرژی ما نیاز داره ؛ کشور رو با بحران دیگه مواجه نکنین. لطفأ
آقای خرمشاهی متاسفانه دولتمردان مملکت ما فقط زورشون به خانمها میرسه و مرتب با حرفها و اعمال آزار دهنده ایشان را اذیت میکنند/ ولی چشمهایشان را بروی خلافکاران و سودجویان که ملت و مملکت و هرآنچه را که داریم و از بین میبرند بسته اند/
متاسفانه بعد از جنگ سرد، امید زیادی در نزدک اکثریت مردم عادی بوجود آمد که دیگر رقابتهای تسلیحاتی و جنگ افروزی و ویرانی و کشتار و آوارگی ها پایان یابفته، بودجه های دولتها (از محل مالیات و یایر منباع عممی است) صرف امور رفاهی و بهتر زیستن بشر شود، اما برعکس شده است گویا، برخی معتقدند آنهایی که دنبال رویای قدرت و ثروت فرعونی-قارونی هستند درس عبرت نمی گیرند، در حالیکه ایده پردازان صلح، پیشنهاد میدانند اتحادیه اروپا مدلی شود برای نزدیکی ملتها و کمرنگ شدن مرزها در جهان، احساس چند پارگی جغرفیایی اقووام بین مرزهای ساختگی از بین برود و مرزها صرفا برای کنترل واحدهای اداری باشد و نه عامل جدایی انسانها، ما شاهد پست رفت بشریت هستیم!
جامعه در نامیدی مطلق است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
شماها ناامید باشید کمرتر فساد میکنید
در موضوع تخریب و تصرف محیط زیست مثل جنگل ها و تالاب ها و ... واقعا قوانین موجود بازدارنده که نیست بماند شاید بطور غیر مستقیم باعث انگیزه متجاوزین نیز باشد. چه اشکالی دارد که سریعا قوانین که احتمالا اساس آن ها به ۵۰ سال قبل برمیگردد اصلاح شود. آیا اگر تخریب و تصاحب عدوانی عرصه های طبیعی از مصادیق محاربه گردد و مجازات سنگین و حتی اعدام در نظر گرفته شود دیگر کسی به این راحتی اقدام به تخریب و تجاوز به محیط زیست می کند؟ چرا مسؤلین اینقدر دیر به صرافت می اقتند؟
میگویند تالاب را برای خشکاندن و تصرف و ساخت و ساز آتش زده اند...آیا نمیتوان برای این تالاب حدود و ثغور تهیه کرد که کسی به خود اجازه چنین کاری را نداشته باشد و اگر هم ساخت خانه را روی سرش خراب کرد؟؟؟؟؟
خسارت خروج از برجام را مطالبه کنید.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
شانس بیاریم خسارت نگیرن..مردم دیگه خسته شدند
عبدالعزیز محمدیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
ما هیچ نیازی به آمریکا و اروپا نداریم ما نفت داریم معدن داریم نیروی جوان داریم ما می توانیم روی پاهای خود به تنهایی بایستیم و در صنعت چنان رشدی و رونقی ایجاد کنیم که تکنولوژی را به این کشورا صادر کنیم مثل پهباد ما می توانیم کاری کنیم علاوه بر این که فارسی زبان بین المل دنیا گردد بلکه ریال ایران ارز جهانی و جایگزین دلار شود فقط با نگاه به داخل و رعایت مفاد اقتصاد مقاومتی چنین چیزی دور از واقعیت نیست ما مردم برای به این نقطعه رسیدن باید هزینه بدیم تا ان شا الله زیر سایه منویات رهبر فرزانه و کمک حضرت قائم شیعه را دین جهانی کنیم و اسرائیل را از روی زمین محو کنیم خدایا خدایا تا انقلاب مهدی از نهضت خمینی محافظت بفرما
مطمئن باشید آمریکا دوباره از برچام خارج خواهد شد
دقیقا همان رفتاری را خواهد کرد که با فلسطینیان کردند
روزنامه جوان طی یادداشتی در شماره امروز خود با عنوان اگر خبر خوبی هم بیاید سانسور می‌شود! نوشت: وقتی صحبت از امیدآفرینی برای مردم یا اهتمام به انتشار اخبار خوب می‌شود، برخی –اغلب از اصلاح‌طلبان- می‌گویند مگر خبر خوبی هم وجود دارد؟ یا چرا امیدآفرینی دروغین انجام بدهیم و... .


با این حال، همین طیف وقتی یک اتفاق خوب برای حل مشکلات مردم می‌افتد، به شکلی هماهنگ آن را سانسور می‌کنند تا مبادا اندک امیدی در دل مردم زنده شود! جدید‌ترین مثال این اتفاق، سانسور هماهنگ «افتتاح پروژه آبرسانی غدیر در خوزستان» در رسانه‌های اصلاح‌طلب است. انجام این پروژه حدود ۱۲ سال معطل گذاشته شده بود و مدت زمان تعیین شده برای انجام آن ۳۶ ماه بود، ولی دولت سیزدهم ظرف ۱۰ ماه این پروژه را به اتمام رساند. با اجرای این پروژه مشکل آب ۲۶ شهر و ۱۶۰۸ روستا با جمعیت ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر حل شد.


از آن سو هم وقتی مردم منطقه یا شهری - و از جمله در همین استان خوزستان- به کم آبی و بی آبی یا کیفیت آب شربشان اعتراض دارند، همین رسانه‌ها تلاش مضاعفی دارند تا این اعتراضات را سیاسی کرده، ضد کل جلوه دهند و یک مشکل را به گونه‌ای تسری دهند که کل ساختار غلط و مشکل‌آفرین به نظر برسد و امیدی به اصلاح در ذهن کسی نماند، اما مشکل که حل می‌شود، سانسور می‌کنند و دیگر اطلاع‌رسانی تعطیل می‌شود.


بزرگ‌نمایی مشکلات، سیاه‌نمایی از وضعیت کشور و سانسور اخبار خوب و مقابله با امیدآفرینی برای مردم، راه و روش رسانه‌های فارسی زبان ضدایرانی است. از صدای امریکا و بی‌بی‌سی دولت انگلیس تا اینترنشنال و العربیه سعودی. آن‌ها برای چنین کاری تأسیس شده‌اند و برای چنین کاری، پول‌های دولت‌های غربی و سعودی خرج‌شان می‌شود، اما از اصلاح‌طلبان که ادعای دلسوزی برای مردم و میهن‌پرستی و ایران دوستی دارند و بلکه خود را مدعی و صاحب انقلاب اسلامی می‌دانند، نباید بپرسیم که شما چرا در همان مسیر رسانه‌های ضدایرانی هستید و از اندک بارقه امید برای این مردم دریغ می‌کنید؟


از کی تا حالا جریان تمامیت خواهان اصولگرا مساوی شده اند با کل نظام !!!!!!!!!!!!!!!
تابناک جان تو که اهل سانسور نیستی من بچه اهوازام چرا دروغ میگید دم خروس یرون زده وقسم هم از حضرت عباس مایه نذار.
گوش کن این پروژه 12 سال پیش زمان همین اصولگرایان سر کاراند شروع شد یعنی از سال 89بعد از اینکه مردم خوزستان اعتراضات بزرگی برای معیشتشان داشتند واین پروژه سرکاری کلنگ زنی شد وخوابید تا دولت روحانی شروع کرد شما بچه نباش نمیشه برای یک پروژه توی مدت کوتا با این خزانه خالی بقول خودتامن کار کرد 2000میلیارد تومان پس انصاف داشته باش ومردانه بگو چون پمپ های آن خارجی است تحریم ها دور زده شده وچندین ایستگاه پمپاژ ساخته شده است یه مقدار ریزکاری مانده بود که قرار بود پیمانکار بهمن تحویل بدهد که دولت جدید تعلل کرد وگذاشت واسه تبلیغات .
مثلا 12 سال طول کشید
36 ماهه باید تمام می شد
10 ماهه این دولت تمام کرد.
بنده خدا تصفیه خانه فقط سه سال طول می کشد راست می گید بروید آب شرب سیستان رو 10ساله حل کنید.
دروغ دامن گیر زندگی شخصی وبچه ها وخانواده می شود دروغ نگوئید بخاطر چهارتا مسائل سیاسی.
چون خدا دروغ رو جدا سازی وسورت بندی نمیکند دروغ دروغ است
پس بخاطر خودتان وخانواده دروغ نگوئید.
روزی رو خدا میده نه این دولنها
اینکه اژدهای هفت سر را عقب راندیم آیا به معنی لغو همه تحریمهاست؟ انشالله منظور همین است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
قدم به قدم
دست شما درد نکند برای مشکل بی ابی دریاچه ارومیه تالاب ها زمین های کشاورزی و شهرها چه برنامه منسجمی دارید. واقعا اطلاع رسانی بفرمایید. ایا تصمیم به شیرین سازی اب دارید یا که چه؟
خبر خوبی هم بیاید سانسور می‌شود!
پروژه ۱۳ سال پیش شروع شده است تاسیسات و ساختمان احداثی نیز گویای قبل از این دولت است آیا شما تمام حقیقت را گفتید در حالیکه گزارشات امثال شماها همه این مستحدثات در چندین روز اخیر به مخاطب القا می کند خدا را انصاف پیشه کنید !!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
اگر خبر خوبی هم بیاید سانسور می‌شود


در جهان بی سابقه است که رسانه های حزب رقیب برای حزب مقابلشان اجبار کنند چه خبری را کار کنند

تازه افتتاح بارچندم،؟؟؟؟
طوری صحبت می شود انگار آمریکا صدقه خور ومحتاج ماست !!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
صدقه خور نیست ، دنیا را غارت می کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
بله سرعت افول آمریکارو ۱۰ برابر کردیم
کاملا موافق این هستم که برخی اصلاح طلب ها دنبال سانسور خبرهای خوب هستند چون نمی خواهند این اتفاقات به نام رئیسی زده شود.
اما خوب خبری مانند طرح آبرسانی غدیر آنقدر بزرگ و افتخار آفرین است، که نمی توان آن را سانسور کرد.
اخبار این مملکت مثل زلزله اند. هر کدامشان به تنهایی قلب آدم را می لرزاند
کدام خبر خوب!؟ اینکه بعد 12 سال یک پروژه 36 ماه، آنهم بعد از اعتراضات فراوان مردمی به اتمام رسیده خبر خوشی است!؟ ثانیا مگر رسانه های اصولگرا یک خبر خوش در دوره اصلاحات منتشر می کردند که الان چنین انتظاری از اصلاح طلبان دارند!؟
هر آدم حتی کم اطلاع هم می فهمد چنین پروژه ای را نمی شود یکساله تمام کرد
-- اصغر آقا ، قضيه آتش زدن تالاب انزلي چيه ؟ شنيدم عمدي بوده ... آتش به جون و عمرشون بگيره حالا شنيدم دستگير هم شدن ! ...
-- نميدونم برادر ! خدا لعنت شون كنه ، هر كه اين آتش بر پا كرده ! اما برادر خودم هم دارم مثل تالاب انزلي در آتش مي سوزم ! در آتش تورم ، در آتش گراني ، در آتش قلت در آمد و حقوق ، كثرت مخارج
صبيه يك هفته هست كه داره مي ناله كه موبايل مي خوام ! يك موبايل كه مثل اسباب بازي ميمونه ، چهار مثقال پلاستيك ! قيمتش ميگه ١٠ تومن ! ... ميگم تصدقتم ، دخترم ، حقوق من در يك ماه ١٠ تومن هم نيست ، اما طفلك قبول نميكنه ... ميگه برو وام بگير ! ... ميگم وام بگيرم ؟ از چاله بيفتم تو چاه ؟ خداي محمد نكنه كه بخوام از بانك وام بگيرم !! عمر نوح ميخواد تا اقساط پرداخت كنم ! ... بروم كه صدتا كار دارم ! ... كاري نداري مهران خان ؟!
سلام
راه حل مشکلات خیلی پیچیده و عجیب نیست. همه میدونن با حکمرانمی درست : ( ببیرون کشیدن اقتصاد و بازار از دست دولت) + ( استقلال بانک مرکزی و عدم تولید نقدینگی ) + ( اخذ مالیات عادلانه ) + ( کوچک کردن بدنه دولت ) + ( اصلاح ساختار قضایی کشور) + ( خصوصی سازی بدون مرز نهاد های خدمات رسان دولتی ) + ( هزینه کردن منابع مالی از قبیل فروش نفت و معادن برای زیر ساخت هایی همچون راه سازی ، حمل نقل هوایی و ریلی ، آموزش و بهداشت رایگان ، تسهیل در ایجاد واحد های تولیدی با هدف صادرات ) + ( ایجاد مجلس شورایی که تخصص داشته باشه نه مجلس بی راندمان فعلی ) میشه مشکلات رو حل کرد.
تا زمانی که فساد و فامیل بازی و رسوخ شبکه ای الگارشی در ساختار قدرت وجود داره با اصلاحات فوق مخالفت میشه.
برجام و توافق و راهیابی به بازار های آزاد جهانی و تبادل آزاد بانکی بدون اصلاحات فوق نه تنها برای کشور مفید نیست بلکه به مشکلات ما در دراز مدت اضافه می کنه.
........
اخیرا یکی از رسانه های آمریکایی گفته که ممکنه تصمیم گیری برای برجام به بعد انتخابات کنگره آمریکا موکول بشه. پس غربزده جان عزیز برو یقه یکی دیگه رو بچسب
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل