بازدید 20571
۲

پیکر عباس معروفی در آلمان آرام گرفت

پیکر عباس معروفی در آلمان به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۱۱۳۸۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸ 03 September 2022

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، پیکر این رمان‌نویس، نمایش‌نامه‌نویس و شاعر فقید، روز گذشته (جمعه، یازدهم شهریور) در کشوری که در سال‌های اخیر در آن زندگی می‌کرد و در شهر برلین به خاک سپرده شده است.

عباس معروفی، رمان‌نویس، نمایش‌نامه‌نویس و شاعر در ۲۷ اردیبهشت ۱۳۳۶ متولد شد. او فعالیت ادبی خود را زیر نظر هوشنگ گلشیری و محمدعلی سپانلو آغاز کرد و در دهۀ ۶۰ با چاپ رمان «سمفونی مردگان» به شهرت رسید.

از دیگر آثار او می‌توان به «سال بلوا»، «پیکر فرهاد»، «فریدون سه پسر داشت»، «ذوب شده»، «تماما مخصوص»، «نام تمام مردگان یحیاست»، «روبروی آفتاب»، «آخرین نسل برتر»، «عطر یاس»، «دریاروندگان جزیره آبی‌تر»، «شاهزاده برهنه»، «تا کجا با منی»، «ورگ»، «نامه‌های عاشقانه و منظومه‌ی عین‌القضات و عشق»، «چهل ساله تر از پیامبر» و... اشاره کرد. او در سال ۱۳۶۹ مجلۀ ادبی «گردون» را تأسیس کرد.

معروفی در دهه‌های پایانی عمر خود به آلمان رفت و در همان‌جا نیز درگذشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۲
خدا ایشان را رحمت کند .ایشان در سال سوم راهنمایی در مدرسه علامه مجلسی واقع در منطقه 11 معلم ادبیات من بودند.هنوز خاطراتی که تعریف میکرد در گوش من است .مدتها به واسطه فعالیت های سیاسی در زمان شاه فراری بوده و بصورت ناشناس در کوره پزخانه کار میکرده تا در امان باشد .ایشان دانشجوی برخورده به انقلاب فرهنگی بود و بسیار به مادرش علاقه داشت.در سال 61 تئاتر 60 نفر از 60 هزار را در تئاتر شهر روی صحنه داشت و برای بچه های مدرسه بلیط مجانی عرضه میکرد.به واقع انسان و معلم وارسته ای بود روحش شاد.هنوز عکس های یادگاری با ایشان و بچه ها را در البوم دارم.
ایشون را نگذاشتن در ایران زندگی کند!!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار