بازدید 4961

کامرانی‌فر: درباره برگزاری انتخابات بازی نخوردم

کد خبر: ۱۱۳۸۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۷ 31 August 2022

دبیرکل مستعفی فدراسیون فوتبال مدعی است در مدتی که هیئت رئیسه کامل نبود، تمام بار فدراسیون فوتبال روی دوش دبیرکل بوده است.

به گزارش تابناک ورزشی؛ حسن کامرانی‌فر یک روز پس از برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال و در پی حضور در جلسه هیئت رئیسه اظهار داشت: نیاز به این بود که شرایط فدراسیون مشخص شود و خدا را شکر دیروز با حضور اعضای مجمع و اتفاق خوبی که افتاد، فدراسیون رئیس خود را پیدا کرد و هیئت رئیسه تکمیل شد. ان‌شاءالله روزهای خوب فوتبال را خواهیم دید. همه باید کمک و تلاش کنیم تا مردم خوشحال شوند.

وی ادامه داد: مطمئناً فدراسیون جدید با هم و در کنار همدیگر دست به اتفاقات خوب خواهند زد. در این مدت هیئت رئیسه کامل نبود و تنها بودیم و تمام بار فدراسیون فوتبال روی دوش دبیرکل بود. در این مسیر تلاش کردیم هر اتفاق خوبی که برای فوتبال است، رقم بزنیم. سختی‌های زیادی را هم در این مسیر تحمل کردیم، ولی خدا را شاکرم خیلی‌ها کمک کردند و سعی کردیم در این مدت کاری در فدراسیون نماند. الان هم با توجه به جلسه‌ای که هیئت رئیسه برگزار کرد، امیدوارم فدراسیون نفر جدیدی را برای دبیرکلی فدراسیون انتخاب کند.

دبیرکل مستعفی فدراسیون فوتبال، خاطر نشان کرد: من به رسم قوانین و مقررات کناره‌گیری خودم را ‌اعلام کردم. چیزی که می‌خواهم بگویم این است که همه باید کنار هم باشیم برای روزهای خوب فوتبال و برای جام جهانی با نیت خوب همدل باشیم. همه ما تلاش می‌کنیم که جامعه‌ای شاد داشته باشیم و فوتبال خیلی می‌تواند تأثیرگذار باشد و روزهای خوب برای فوتبال خواهد آمد. از رسانه‌ها هم ممنونم که در این مدت واقعاً کمک کردند.

کامرانی‌فر درباره اینکه گفته بود شرمنده مردم هستم، گفت: آن موضوع برای قبل از مجمع بود، الان مجمع تمام شده و همه باید در کنار هم برای فوتبال تلاش کنیم.

دبیرکل مستعفی فدراسیون فوتبال در واکنش به این موضوع که اگر با استعفایش موافقت نشود، عنوان کرد: به هر حال مقررات است و هر تیم جدیدی که می‌آید باید این اختیار را داشته باشد که هر کسی را دوست دارند به عنوان دبیرکل انتخاب کند. در این مدتی که گذشت، یک سال خیلی سخت، 3 مجمع خیلی سخت برگزار شد و خداراشکر می‌کنم که تمام اینها تایید شده است و تلاش کردم که از فوتبال حفاظت و صیانت کنم. تجربه سختی بود اما دوستان زیادی پیدا کردم، از همه ممنونم. اگر کوتاهی بوده برای من دبیرکل بوده و اگر خوبی بود برای همکاران من بوده است. از تمام همکارانم در فدراسیون فوتبال تشکر می‌کنم در این مدت صادقانه کمکم کردند و مطمئن هستم که روزهای خوب فوتبال را خواهیم دید.

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود در زمانی که انتخابات لغو و بعد از آن وتو شد، بازی خورده است، خاطرنشان کرد: نه من بازی نخوردم، من تصمیمی گرفتم که باید می‌گرفتم.

کامرانی‌فر در پاسخ به این سوال که  آیا شخصا تصمیم گرفت یا مشورت کرد، گفت: شخصا  تصمیم گرفتم. بالاترین مقام فدراسیون هیئت رئیسه است و من هم موظف هستم مصوبات و دستورات یا بهتر بگویم امضاهای هیئت رئیسه را اجرا کنم. به هر حال هیئت رئیسه تصمیم گرفت و من هم به عنوان دبیر کل مسئول اجرای مصوبات هستم.

دبیر کل سابق فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه صورتجلسه مجمع را امضا کرد، گفت: بله امضا کردم چون اعضای مجمع بالاترین مرجع تصمیم‌گیری هستند. به اعضای مجمع کاملا احترام می‌گذارم، موضوعی که مطرح شد مربوط به قبل بود. اعضا به این نقطه رسیدند انتخابات برگزار شود، همه آنها رای دادند و قطعا رای اعضای مجمع به عنوان بالاترین مقام فوتبال برای همه قابل اجراست. همه باید این را بدانند، خودم را موظف می‌دانم که تصمیمات مجمع فدراسیون فوتبال را کاملا رعایت کنم و  در زمانی که بودم هم مطابق همان پیش می‌رفتم.

کامرانی‌فر در پاسخ به این سؤال که «وقتی خبر لغو انتخابات را اعلام کردید، غیر از شما شخص دیگری از این موضوع اطلاع داشت و آیا اعضای هیئت رئیسه هم مطلع بودند؟»، تصریح کرد: من در صحبت قبلی عرض کردم مجمع برگزار شده و فدراسیون فوتبال رئیس و نواب رئیس خود را پیدا کرده است. اجازه بدهید به قبل از مجمع برنگردیم و هر کسی که مجمع انتخاب کرده، برای همه قابل احترام است. به گذشته برنمی‌گردم اما موضوع مهم مجمع است که بهترین تصمیم را روز گذشته گرفته است و برای همه ما قابل احترام و اجراست.

بیشتر بخوانید

دبیرکل مستعفی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که «مسئول برگزاری مجمع براساس اساسنامه چه کسی است، دبیرکل یا فردی دیگر؟»، گفت: دبیرکل است. من دیروز مجمع را شروع کردم و در ادامه مراسم هم در سالن بودم، اما چون برگزاری با کمیته بدوی بود، دستورجلسه و صورتجلسه دیروز هم تأیید شده است.

وی در واکنش به این موضوع که طبق قانون دبیرکل حق لغو مجمع انتخابات را دارد، خاطرنشان کرد: اجازه بدهید در این مورد حتماً با هم صحبت می‌کنیم.

«حسن کامرانی‌فر اگر به گذشته برگردد باز هم با همه مشکلات حاضر است دوباره به‌عنوان دبیرکل در فدراسیون فوتبال مشغول به کار شود»، کامرانی‌‌‌فر به این سؤال اینگونه پاسخ داد: قاعدتاً در این یک سال به تجربه‌ای در فوتبال رسیدم که کم نیست. تجربه‌های من در این یک سال را هیچ دبیرکلی کسب نکرده است. بزرگترین مسیر دبیرکلی من صیانت و حفاظت از فوتبال در جوامع بین‌المللی بود که این اتفاق افتاد. خیلی‌ها معتقد بودند تیم‌ها جایگزین می‌شوند، ولی این اتفاق برای ایران نیفتاد و ما توانستیم از فوتبال حفاظت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: قطعاً اگر دوباره به گذشته برگردم پست دبیرکلی را قبول خواهم کرد، چون مسیر زندگی آدم است و آن زمان با اطلاع کامل این مسیر را قبول کردم، هرچند مسیر سختی برای خودم و زندگی شخصی و خانواده‌ام بود و از طرفی دیگر در این مسیر دوستان خوبی پیدا کردم.

دبیرکل مستعفی فدراسیون فوتبال راجع به این موضوع که روز گذشته در جریان برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال، عکسی از او منتشر شد که خسته و ناراحت بود، عنوان کرد: قبول کنید که در 28 بهمن 1400، 10 خرداد 1401 و 8 شهریور 1401 اتفاقات ساده‌ای برای فدراسیون فوتبال نیفتاد و فشار زیادی به فوتبال وارد شد. من هم فشار زیادی را تحمل کردم. درباره جزئیاتش در آینده حرف خواهم زد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر