تصویب دوفوریت طرح استفساریه پرداخت حقوق جانبازان

نمایندگان در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی با دوفوریت طرح استفساریه پرداخت حداقل حقوق به جانبازان و آزادگان فاقد شغل موافقت کردند.
کد خبر: ۱۱۳۸۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲ 31 August 2022

به گزارش «ابناک»به نقل از مهر، نمایندگان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۹ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی با دوفوریت طرح استفساریه بند (ه) تبصره ۱۲ قانون بودجه ۱۴۰۱ موافقت کردند.

محسن زنگنه درباره این موضوع، گفت: در بند (ه) تبصره ۱۲ قانون بودجه ۱۴۰۱ آمده است که بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است از محل اعتبارات موضوع ردیف ۱۳۶۰۰ جدول شماره ۷ این قانون به جانبازان و آزادگان فاقد شغل و درآمد که براساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نیستند تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند، ماهانه کمک معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند.

وی بیان کرد: در مجلس حداقل حقوق دریافتی برای کارکنان دولت ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مصوب شد، اما سازمان برنامه و بودجه و بنیاد شهید تفسیری متفاوت از قانون داشتند و می‌گویند حداقل حقوق ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. البته این رقم به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است که در حال حاضر پرداخت می شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: منظور مجلس از این قانون آن است که حداقل باید ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به این افراد پرداخت شود. ما این استفساریه را آوردیم تا اختلاف ایجاد شده بین سازمان برنامه و بنیاد شهید برطرف شود.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: البته از زمانی که این قانون تصویب شده تا امروز، تورم افزایش شدیدی داشته و هزینه‌های زیادی بر ایثارگران و جانبازان که هزینه درمان بالایی هم دارند، تحمیل شده است. از سوی دیگر، اختلاف دریافتی قبل و بعد از این استفساریه در طول یک سال حدود ۲.۸ هزار میلیارد تومان می شود که باید پرداخت شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار