بازدید 4462

احتمال بازگشایی مرز‌هاي عراق برای امروز

رئیس ستاد مرکزی اربعین شب گذشته گفت احتمالا فردا بتوانیم در ساعات اولیه مسئله بازگشایی مرز‌ها و چگونگی و ساعت آن را به اطلاع مردم برسانیم.
کد خبر: ۱۱۳۷۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰ 31 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، رئیس ستاد مرکزی اربعین دیشب از احتمال بازگشایی مرز‌هاي عراق در ساعات اوليه روز چهارشنبه خبر داد.

اين گزارش مي افزايد، میر احمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین در ارتباط تلفنی با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آخرین تصمیمات و اقدامات برای تردد زائران از مرز‌ها چیست، گفت: ما به طور مستمر و لحظه‌ای با مقامات امنیتی این موضوع را دنبال می‌کنیم و احتمالا فردا بتوانیم در ساعات اولیه مسئله بازگشایی مرز‌ها و چگونگی و ساعت آن را به اطلاع مردم برسانیم.

وی درباره زائرانی که بلیط تهیه کرده اند و آماده سفر شده اند هم گفت: تلاش شد به اطلاع همه هموطنان رسانده شود که به سمت مرز‌ها حرکت نکنند؛ تصورمان از چشم انداز فردا این است که بتوانیم با اطمینان بیشتری بازگشایی مرز‌ها را اعلام کنیم و جمع بندی مقامات امنیتی هم این است که این اتفاق خواهد افتاد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین درباره مهمترین مصوبات کمیته حمل و نقل ستاد اربعین افزود: همانطوری که در روز‌های گذشته اعلام کردیم به فضل الهی حماسه عظیم اربعین حسینی را با شکوه‌تر و با عظمت‌تر از سال‌های گذشته حتما برگزار می‌کنیم و میزان اشتیاق عزیزان چشم گیر است، آمار ثبت نام در سامانه سماح، از دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر گذشت و با وجود گذشت یک روز از اتفاقاتی که در عراق افتاد هیچ گونه سیر نزولی در ثبت نام‌ها نداشتیم.

وي تصريح کرد: ثبت نام قطعی به یک میلیون و ۲۶۲ هزار نفر رسیده است بنابراین نگذاشتیم هیچ گونه تاخیری در تصمیمات مان ایجاد شود، در جلسه امروز تصمیمات مهمی را در موضوع حمل و نقل گرفتیم، چون حمل و نقل یکی از مسائل بسیار مهم است، وزارت راه و شهرسازي، ۹ هزار دستگاه آماده کرده که حدود چهار هزار دستگاه را برنامه ریزی کرده ایم از وزارتخانه ها، شرکت ها، دستگاه‌ها دنبال کنیم و استانداران کلانشهر‌ها را موظف کردیم که این مسئله مهم و حساس را خودشان راهبری کنند و با مسئولیت خودشان این موضوع را دنبال کنند که بتوانیم این مسئله را حل و فصل کنیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: تصمیمات دیگری هم گرفته شده که مسئولین کمیته حمل و نقل آن را به اقتضای شرایط اعلام می‌کنند. رئيس جمعیت هلال احمر از میزان آمادگی‌ چهار برابری جمعیت هلال احمر نسبت به سال ۹۸ خبر داده است. 

میراحمدی افزود: امسال اقدام دیگری انجام دادیم و آن هم تولید کارت زائر است که این کارت زائر به شناسایی همه زائران کمک می‌کند که با بارکد دو بعدی هم شناسایی فرد و وسایل مفقود شده کمک کننده است. برای کسانی هم که دچار بیماری هستند در همین بارکد دو بعدی سوابق پزشکی شان خواهد آمد که آنجا پزشک با قرائت بارکد می‌تواند بلافاصله مسائل بیمار را بداند.

وی گفت: مسئله آب، یک مسئله فوق العاده مهم ما است؛ امسال به خاطر بحث خشکسالی در عراق دغدغه تامین آب زائر را هم داریم که آن را دنبال می‌کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست