افزایش دامنه نوسان قیمت‌ها را واقعی‌تر می‌کند

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: هر اندازه دامنه نوسان بزرگتر باشد، هیجانات خرید و فروش در زمان کمتری اتفاق افتاده و قیمت‌ها سریعتر اصلاح می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۷۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱ 30 August 2022

به گزارش بورس تابناک، ؛ مدیر معاملات کارگزاری بورس بیمه ایران و کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش دامنه نوسان می‌تواند منجر به کوتاه شدن سیکل‌های نزولی و صعودی بازار سهام شود، به بورسان گفت: با بزرگتر شدن دامنه نوسان بازار فعال‌تری خواهیم داشت و اگر قیمت‌ها سریعتر اصلاح شود، در بحث زمان جلوتر خواهیم افتاد.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد بازار سرمایه به سمت افزایش کارایی بیشتر و روان شدن معاملات پیش برود. این موضوع به خودی خود می‌تواند باعث رونق گرفتن بازار سرمایه شده و نقدینگی بیشتری را به سمت بازار هدایت کند. از طرف دیگر سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه به صورت مستقیم نیازمند توانایی، تخصصی بالا و داشتن زمان کافی به منظور انجام معاملات است. به همین دلیل توصیه می‌شود با توجه به افزایش کارایی بازار، می‌توان به صورت غیرمستقیم در بازار سرمایه سرمایه‌گذاری کرد.

دولت دوست در ادامه تاکید کرد: هر چه دامنه نوسان بزرگتر شود باید فعالین بازار و بازارگردان‌های زیادی هم در بازار داشته باشیم، زیرا در حال حاضر در بسیاری از سهم‌های بازار اول، بازارگردان فعال نداریم.

به گفته این کارشناس بازار؛ بزرگتر شدن دامنه نوسان تاثیر خوبی در شرایط تکنیکالی بازار دارد و این امر منجر به تحلیل‌های خوب از بازار می‌شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود به دو مشکل اصلی صنعت خودرو در کشور اشاره کرد و گفت: قیمت‌گذاری دستوری و هزینه‌های سرباری که به شرکت‌های خودروساز تحمیل شده، از جمله چالش‌های این صنعت به شمار می‌رود که خوشبختانه با عرضه خودرو در بورس کالا امیدواریم عرضه و تقاضای خودرو در فضایی به دور از قیمت گذاری دستوری و دلالان صورت گیرد.

منبع: سنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم