بازدید 136420
با تحولات عراق/ در حال به روزرسانی

عذرخواهی مقتدی صدر از مردم عراق و دستور عقب نشینی به حامیانش /ممنوعیت رفت و آمد در عراق پایان یافت/ درگیری های شدید در منطقه سبز بغداد+ فیلم/ کشته و زخمی شدن بیش از 700 نفر/ شلیک آر پی جی در بغداد+ فیلم

صحنه سیاسی و دینی عراق روز دوشنبه شاهد رویدادها و تحولات مهمی بود؛ رویدادهایی که پیامدهای و نتایج متعددی را به دنبال داشته و عراق در حال حاضر صحنه درگیری ها و نزاع خونینی شده است. کناره گیری آیت الله سید کاظم حائری از مرجعیت شیعه عراق و خداحافظی مقتدی صدر با صحنه سیاسی عراق از جمله مهم ترین تحولات روز گذشته بود.
کد خبر: ۱۱۳۷۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷ 30 August 2022

نزاع خونین بغداد؛ کشته و زخمی شدن حدود 400 نفر/ واکنش های گسترده جهانی به درگیری های عراق
بین الملل تابناک: صحنه سیاسی و دینی عراق روز دوشنبه شاهد رویدادها و تحولات مهمی بود؛ رویدادهایی که پیامدهای و نتایج متعددی را به دنبال داشته و عراق در حال حاضر صحنه درگیری ها و نزاع خونینی شده است. کناره گیری آیت الله سید کاظم حائری از مرجعیت شیعه عراق و خداحافظی مقتدی صدر با صحنه سیاسی عراق از جمله مهم ترین تحولات روز گذشته بود.

 

بیانیه نوری المالکی درباره تحولات سیاسی عراق
۱۴۰۱/۰۶/۰۸ - ۲۰:۵۹

«نوری المالکی» نخست‌وزیر اسبق عراق، عصر امروز (سه‌شنبه)، بیانیه‌ای در ارتباط با تحولات سیاسی عراق صادر کرد.

بنابر گزارش وبگاه خبری «ناس نیوز»، نخست‌وزیر اسبق عراق اعلام کرد: «اصل ملی یا سخنی باقی نمانده که سیاستمداران گروه‌های ملی آن را بیان نکرده باشند، اما من بنا دارم موارد ذیل را یادآور شوم:

اولا: زور نمی‌تواند واقعیتی سیاسی را تحمیل کند که دیگران از حرکت با قطب‌نمای آن بیزارند.

ثانیا: کسی که شعله‌های جنگ را می‌افروزد، متوقف‌کننده و کنترل‌کننده روند آن نخواهد بود و همین‌طور او ثمره این جنگ را برداشت نخواهد، بلکه عوامل اثرگذاری در داخل و خارج [از کشور] وجود دارد که این صحنه خونین را به گردش در می‌آورد یا آن را متوقف می‌کند.

ثالثا: همه عهد بسته‌اند که نظام سیاسی را حفظ کنند و زیر چتر قانون اساسی و قوانین [کشور] اقدام نمایند. ما باید هر گونه اقدام نادرست از جانب هر کسی را بدون تعارف و به‌صراحت محکوم کنیم.

رابعا: نهادهای قانونی کشور -برابر با قانون- مصونیت کامل دارند و از احترام برخوردارند و تعرض به این نهادها جرمی بزرگ است که قانون برای آن مجازات در نظر می‌گیرد. چنین اقدامی نابودسازی و ویرانی حیات سیاسی و تعرض به دموکراسی قطبی به شمار می‌آید.

خامسا: نوزده سال سیاست خشونت‌آمیز و نزاع میان این و آن و بین این طرف سیاسی و آن طرف ما را بس است. ملت عراق در این سال‌ها چیزی جز درد، رنج، جنگ، از دست دادن فرصت‌های ساخت و پیشرفت عایدشان نشده است. کسی که عراق را در قلب و عقل خود جای دهد، حتما باید با این اعتقاد و ادعا همسو شود و در گام‌های سیاسی خود به قانون اساسی پایبند باشد و ضمن رجوع به منطق عقل، مصلحت ملی و مشروعیت، در برابر حکم قانون اساسی که قوای قضائیه، مقننه و مجریه آن را عملی می‌سازند، سر فرود آورد.

سادسا: ملت منشأ قوا[ی سه‌گانه] است پس این ملت در کجای این فرهنگ و تحرکات احزاب سیاسی جای دارند؟! یا شاید آن‌ها یک تابلو[ی تبلیعاتی] وسوسه‌انگیز و سکویی برای رسیدن به اهداف شخصی و اهداف حزبی باشند؟! در عین حال، از مردم انتظار می‌رود خود حکم کنند و اقدامات اشتباه و غیرقانونی با درک خود از قانون مورد انتقاد قرار دهند.

سابعا: چیزی که همواره آن را بیان می‌کنیم، باقی مانده که ما به عنوان بخش بنیادین اقدامات سیاسی‌مان به آن پایبند هستیم و آن دوری از خشونت و قدرت غیرقانونی، تمرد علیه نظام و تخریب آن است. تمام احزاب سیاسی چه گروه‌های نماینده دولت و اپوزیسیون باید حکم را به رأی مردم بسپارند؛ مردمی که در مجلس نمایندگان و تصمیمات، قوانین و مواضع آن خلاصه می‌شوند. بایست به حکم قوه قضائیه و دادگاه فدرال به عنوان خاتمه‌دهنده قانونی نزاع‌ها پایبند بود و با قوه مجریه به عنوان مسئول اجرای قوانین و در نظر دارنده منافع ملت با احترام به نهادها و تصمیمات آن تعامل داشت. این کلمه مشترکی است که همگی باید بر سر آن اجماع داشته باشند و فرقی هم نمی‌کند که عضو چه گروهی باشند یا از چه هویتی برخوردار باشند.»

نخست‌وزیر اسبق عراق در پایان از سازمان الحشدالشعبی عراق و نیروهای مسلح این کشور تشکر کرد و از خداوند متعال برای تمامی شهدا رحمت و برای مجروحان بهبودی مسألت کرد.

واکنش جریان ها و شخصیت های عراقی به سخنان مقتدا صدر
۱۴۰۱/۰۶/۰۸ - ۱۹:۰۲

رئیس مجلس اعلای اسلامی: موضع صدر شجاعانه بود

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در واکنش به این اقدام صدر گفت: مقتدا صدر ثابت کرد که فرزند مکتب آل صدر است که برای دین و ملتش جانفشانی می کند.

شیخ همام حمودی افزود: این یک موضع شجاعانه و مسئولانه به خاطر عراق عزیز و اصلاح و شکوفایی است.

وی اضافه کرد: اصلاحات تعارضی با حفظ کشور ندارد و این دو یکدیگر را تکمیل می کنند بلکه اصلاحات به بهای نابود شدن کشور فایده ای ندارد.

حمودی گفت: کشور با همکاری حفظ می شود و اصلاح واقعی براساس قانون اساسی و با مشارکت همه ملت عراق و تحقق منافع آن ها در داشتن زندگی عزتمندانه، امن و شکوفا تقویت کننده آن است.

رئیس اقلیم کردستان عراق:اقدام مسئولانه صدر را تایید می کنیم 

رئیس اقلیم کردستان عراق نیز در توئیتر نوشت: از موضع مقتدا صدر و درخواست وی برای پایان یافتن تنش و خروج طرفدارانش از منطقه سبز بغداد استقبال می کنیم.

نیچروان بارزانی اضافه کرد: این اقدام مسئولانه و میهن دوستانه را تایید می کنیم و امیدواریم امنیت و ثبات در سراسر کشور حکمفرما شود.

وی از همه جریان ها و طرف های عراقی خواست برای حل اختلافات و مشکلات و نجات عراق از این شرایط دشوار گفت و گو کنند.

اتحادیه روزنامه نگاران:ملت از موضع صدر پیروی کنند

اتحادیه روزنامه نگاران عراق در بیانیه ای با استقبال از اقدام رهبر جریان صدر، این اقدام را برخاسته از اصرار وی بر حفظ خون مردم عراق و ایمان وی به حفظ امنیت و ثبات جامعه و درک رنج ها و مشکلات ملت عراق دانست.

این اتحادیه از ملت عراق خواست، که از موضع مقتدا صدر در دوری از خشونت و تهدید و ارعاب پیروی کنند.

شاسوار عبدالواحد رهبر جنبش نسل جدید هم در واکنش به این موضع مقتدا صدر گفت که از موضع مسئولانه و بزرگ جناب مقتدا صدر در حفظ امنیت و ثبات کشور قدردانی می کنیم.

رئیس فراکسیون ترکمانی در پارلمان عراق: اقدام مقتدا صدر نقطه آغاز حرکت به سوی گفت و گوی ملی برای عراق است.

انشد الصالحی اضافه کرد: از این اقدام مقتدا صدر تشکر و قدردانی می کنیم.

تقدیر العامری از مقتدی صدر
۱۴۰۱/۰۶/۰۸ - ۱۷:۱۱

«هادی العامری»، رئیس ائتلاف «الفتح» امروز (سه‌شنبه) طی بیانیه‌ای، موضع «سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر، در عذرخواهی از ملت عراق را «شجاعانه» توصیف کرد و شایسته تقدیر دانست.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عراق «واع»، العامری در این بیانیه تصریح کرد: «ابتکار سید مقتدی الصدر برای پایان دادن به خشونت‌های مسلحانه، ابتکاری شجاعانه بود که شایسته تقدیر و تمجید است؛ و این ابتکار در برهه‌ای حساس رخ داد که در آن، دشمنان بر گسترش وضعیت جنگ و برادرکشی شرط‌بندی می‌کردند».

رئیس ائتلاف الفتح با بیان اینکه ما قویاً از موضع سید مقتدی الصدر حمایت می‌کنیم، از همه خواست تا با اقدامات مشابه برای پایان دادن به خونریزی و پایان دادن به فتنه‌ها از مقتدی الصدر الگو بگیرند.

العامری در پایان پیام خود، خواستار همکاری همه نیروهای ملی برای پایان دادن به آثار بحران و حرکت به سوی خروج از بن‌بست سیاسی شد که مردم شریف و صبور این کشور تاوان آن را می‌پردازند.

ممنوعیت رفت و آمد در عراق پایان یافت
۱۴۰۱/۰۶/۰۸ - ۱۷:۰۹

فرماندهی عملیات مشترک عراق امروز (سه شنبه) از پایان ممنوعیت رفت و آمد در تمامی استان‌های این کشور پس از سخنرانی سید مقتدی الصدر خبر داد.

پایان ممنوعیت رفت و آمد که از شب گذشته و درپی درگیری‌ها و تنش در بغداد آغاز شده بود، پس از آن صورت گرفت که مقتدی الصدر ساعتی پیش در یک کنفرانس خبری از حامیان خود خواست تا در عرض یک ساعت منطقه سبز را ترک کنند.

علاوه بر بغداد، قانون ممنوعیت رفت و آمد در دیگر استان‌ها نیز برقرار شده و امروز (سه شنبه) تمامی عراق تعطیل اعلام شده بود.

نشست خبری مهم مقتدی صدر و درخواست از هواداران خود برای عقب نشینی
۱۴۰۱/۰۶/۰۸ - ۱۷:۰۵

«سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر عراق، لحظاتی پیش با حضور در یک نشست خبری در محل اقامتش در نجف اشرف، به ناآرامی‌ها و درگیری‌های خونین دیروز و امروز در عراق واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق، وی امروز (سه‌شنبه، ۳۰ آگوست) تصریح کرد: من از آنچه در عراق اتفاق می‌افتد، بسیار ناراحتم. از ملت عراق عذرخواهی می‌کنم. تنها متضرر اتفاقاتی که در حال رخ دادن است، عراقی‌ها هستند.قاتل و مقتول هر دو در آتش هستند.

سید مقتدی الصدر تاکید کرد: کشور من پس از اینکه اسیر فساد شد، با تأسف فراوان، اسیر فساد و خشونت شد. چه بد انقلابی است که خشونت و قتل مخدوش شده است. این انقلاب نیست.

رهبر جریان صدر تصریح کرد: وطن امروز اسیر فساد و خشونت است. ما امیدوار بودیم که اعتراضات مسالمت آمیز باشد نه با اسلحه. انقلابی که با خشونت مخدوش باشد، انقلاب نیست. من اکنون از انقلاب جریان صدر انتقاد می‌کنم. ..سرایا السلام شبه نظامیانی بی شرم هستند.من از نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی که بی طرف ایستادند، تشکر می‌کنم. از فرماندهی کل نیروهای مسلح نیز قدردانی می‌کنم.

وی از «سرایا السلام» و کلیه تحصن‌کنندگان مقابل پارلمان در منطقه سبز عراق خواست که طی ۶۰ دقیقه آینده به این تحصن پایان دهند و عقب‌نشینی کنند و گفت: «اگر جریان صدر در عرض ۶۰ دقیقه آینده از تحصن خارج نشود، من از جریان صدر برائت می‌جویم و موضع دیگری خواهم گرفت».

رهبر جریان صدر ادامه داد: «من فقط یک شهروند عراقی هستم و کناره گیر‌ی‌ام از صحنه سیاسی قطعی است».

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره تماس‌ها با سایر رهبران سیاسی گفت: «هیچ تماسی با گروه‌های سیاسی وجود ندارد. من به طور کامل سیاست را ترک کرده‌ام و بار دیگر به آن بر نمی‌گردم من مطیع مرجع خود، [آیت‌الله سید کاظم حسینی] حائری هستم».

شلیک آر پی جی در بغداد+ فیلم
۱۴۰۱/۰۶/۰۸ - ۱۵:۲۶
 
تعداد بازدید : 3137
تعداد بازدید : 3143
درگیری های شدید در منطقه سبز بغداد+ فیلم
۱۴۰۱/۰۶/۰۸ - ۱۳:۲۲

ساعاتی پس از گزارش رسانه‌های عراقی درباره برقراری آرامش نسبی در بغداد، منابع این کشور، ظهر امروز (سه‌شنبه)، از تشدید درگیری‌ها در اطراف «منطقه سبز» خبر دادند.

رسانه‌های عراقی گزارش دادند که گروه آشوبگران در بغداد خودروی نیروهای امنیتی عراقی در منطقه سبز را هدف حملات خود قرار داده‌اند.

تعداد بازدید : 7617

طبق گزارش رسانه‌های عراقی پس از شلیک چند راکت به سمت منطقه سبز، در داخل این منطقه به‌شدت محافظت‌شده دود رویت شده است.

منابع عراقی اضافه کردند که اغتشاشگران با تخریب دیوارهای بتنی منطقه سبز، تانک‌های نیروهای امنیتی را هدف حملات راکتی و خمپاره‌ای خود قرار دادند.

شبکه «المیادین» به نقل از خبرنگار خود در بغداد گزارش داد که نیروهای امنیتی عراقی در حال مقابله با اغتشاشگران هستند. شبکه «الجزیره» نیز در عین حال خبر داد که ارتش عراق نیرو و تجهیزات بیشتر به محل درگیری ارسال کرده است.

افزایش کشته ها و زخمی ها به بیش از 700 نفر
۱۴۰۱/۰۶/۰۸ - ۱۲:۲۴

با اجرای منع آمدوشد سراسری از ساعت ۱۹ روز دوشنبه در عراق، در حال حاضر بر سراسر عراق جز درگیری‌های پراکنده در منطقه خضراء آرامش حکمفرماست.در حال حاضر صبح سه‌شنبه، فقط ورودی‌های منطقه خضراء شاهد درگیری میان نیروهای امنیتی و آشوبگران هوادار مقتدی صدر است. شب گذشته نیز، جز در منطقه خضراء در مرکز بغداد، شهر بصره نیز شاهد درگیری‌های پراکنده‌ای بود و دیگر مناطق عراق آرام و بدون حادثه بود.

خبرگزاری رویترز از افزایش شمار تلفات جانی درگیری‌های روز دوشنبه در عراق به ۳۰ کشته و ۷۰۰ زخمی خبر داد. از سوی دیگر دبیرکل سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی درباره رخدادهای عراق، خواستار توقف خشونت‌ها شد.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع پزشکی عراقی گزارش داد که در درگیری‌های دوشنبه در منطقه سبز بغداد، پایتخت عراق، ۳۰ تن کشته شدند که گفته می‌شود از این تعداد، شماری نیروهای امنیتی هستند.

همچنین گزارش شده که شمار زخمی‌های این درگیری‌ها نیز به ۷۰۰ تن رسیده است که ۱۱۰ تن از آن‌ها نیروهای امنیتی هستند.

واکنش های گسترده جهانی به درگیری های عراق
۱۴۰۱/۰۶/۰۸ - ۱۰:۱۵

سازمان ملل متحد

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل با ابراز نگرانی درباره تحولات عراق، خواستار آرامش و خویشتنداری همه طرف ها شد.

دبیر کل سازمان ملل عصر دوشنبه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد با نگرانی اعتراضات امروز عراق را پیگیری می کند و خواستار خویشتنداری و آرامش است.

گوترش در این بیانیه با اشاره به گزارش ها درباره تعداد مجروحان و کشته شدگان، از تمامی طرف های مرتبط خواست که اقدامات فوری برای کاهش تنش و آرام کردن اوضاع و پرهیز از خشونت اتخاذ کنند.

دبیر کل سازمان ملل از طرف های عراقی و نیروهای تاثیرگذار خواست بدون هیچ تاخیری اختلافاتشان را کنار بگذارند و وارد گفتگویی فراگیر، جامع و مسالمت آمیز در مسیری سازنده شوند.

آمریکا

وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد که گزارش ها در مورد تخلیه کارکنان سفارت این کشور در بغداد نادرست است و خبر رسانه ها را که فیلم آن نیز منتشر شد ، تکذیب کرد.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که گزارش‌ها مبنی بر آغاز خروج کارکنان آمریکایی از سفارت نادرست است.

این مقام آمریکایی در ادامه افزود: تضمین امنیت کارکنان دولت، شهروندان و امنیت تأسیسات آمریکا بالاترین اولویت ما است.

انگلیس

کاردار سفارت انگلیس در بغداد اعلام کرد که نگران حوادث جاری در عراق به ویژه پس از آن هستیم که اخباری از کشته شدن قربانیان به گوش می رسد.

این مرکز دیپلماتیک بدون اشاره به نقش انگلیس در بحران آفرینی در عراق مدعی شد ته باید مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات حفظ شده و این کشور به خشونت کشیده نشود.

کاردار سفارت انگلیس همچنین اعلام کرده است که معترضان نباید به ساختمانهای دولتی وارد شوند.

کانادا

سفارت کانادا در بغداد نیز اعلام کرد گفت: ما از درگیری‌هایی که امروز در سراسر عراق رخ داد بسیار نگران هستیم. وضعیت در عراق بسیار خطرناک است و می‌تواند به سرعت از کنترل خارج شود.
این سفارتخانه طی بیانیه‌ای تاکید کرد: «ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که گام‌های سریعی برای تنش‌زدایی از وضعیت سیاسی و حل اختلافات از طریق مذاکره بردارند.

اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا نیز اظهار داشت: «ما از همه طرف‌های عراقی می‌خواهیم که حداکثر خویشتن‌داری را از خود نشان دهند».

فرانسه

وزارت امور خارجه فرانسه با صدور بیانیه‌ای از رویدادهای جاری در بغداد و تعدادی از استان‌های عراق عمیقاً» ابراز نگرانی کرد.
در بیانیه پاریس آمده است: «ما از طرف‌های عراقی می‌خواهیم که حداکثر خویشتن‌داری را به‌کار گیرند.

هلند

منابع محلی عراقی دوشنبه شب از تخلیه سفارت هلند در منطقه سبز بغداد خبر دادند.

این منابع خبری با اعلام این خبر افزودند که کارکنان سفارت هلند پس از تخلیه به سفارت آلمان منتقل شدند.

ترکیه

وزارت خارجه ترکیه بامداد سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای درباره این خشونت‌ها گفت: «تحولات بغداد، تهدیدی برای ثبات، وحدت و امنیت عراق است».
آنکارا ضمن ابراز نگرانی از گسترش این درگیری‌ها از بغداد به سراسر عراق، اظهار داشت: ما از همه طرف‌های عراقی می‌خواهیم که خویشتن‌داری کنند و اختلافات را از طریق گفتگو حل کنند.


کویت

خبرگزاری رسمی کویت دوشنبه شب گزارش داد که این کشور از اتباع خود در عراق خواسته تا ایت کشور را ترک کنند.

براساس گزارش کونا همچنین از شهروندان کویتی که تمایل به سفر به عراق دارند نیز تقاضا شده تا سفر خود را به تعویق بیندازند.

الجزایر

وزارت امورخارجه الجزایر از تمام طرفهای درگیر در عراق دعوت کرد که زبان گفت وگو و منافع کشور عراق را بر مسائل دیگر ارجحیت دهند.

الجزایر همبستگی خود را با دولت و مردم عراق اعلام و ابراز امیدواری کرد که این کشور بتواند مرحله کنونی را پشت سر بگذارد.

مصر

عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری مصر در تماس تلفنی با برهم صالح همتای عراقی خود اعلام کرد که رهبران مصر بطور ویژه، تحولات عراق را دنبال می‌کنند، کشوری که روابط برادرانه با قاهره دارد.

وی افزود: دولت مصر حامی امنیت و ثبات ملت عراق است.

السیسی در این تماس تلفنی ابراز امیدواری کرد که عراق بتواند از این بحران را از طریق گقت وگو و با تحقق ثبات و امنیت و رفاه برای ملت خود عبور کند.

شخصیت‌های عراقی

نخست وزیر عراق

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق گفت که نیروهای امنیتی مسئول حفاظت از جان معترضان هستند.

وی دستور داد که نیروهای امنیتی از فشنگ جنگی و شلیک به معترضان خودداری کنند.

الکاظمی همچنین گفته است که نیروهای امنیتی مسوول حفاظت از معترضان هستند و هرگونه بروز خلافی در این مورد پیگرد قانونی دارد.
وی همچنین اعلام کرده که تحقیقات فوری در مورد حوادث جاری در منطقه سبز بغداد و منشا شلیک به معترضان گشوده شود، مقصران این حادثه مشخص و مجازات شوند.

الحشد الشعبی

فالح الفیاض رییس سازمان الحشد الشعبی عراق دوشنبه شب درخصوص تحولات کشورش گفت: با مردم عراق عهد می بندیم که از روند سیاسی کشور دفاع و آن را در چارچوب نهادهای قانون اساسی حفظ کنیم.

الفیاض از مردم عراق خواست که از روند دمکراتیک در کشورشان عبور نکنند.

هادی العامری

هادی العامری رییس ائتلاف الفتح در پارلمان عراق دوشنبه شب از تمام طرف‌ها خواست که سلاح خود را بر زمین بگذارند.

وی خواستار توقف استفاده از سلاح برای حل بحران کشورش شد.

رییس ائتلاف الفتح خطاب به تمام مردم عراق گفت، خواستار آرامش هستیم و از فرزندانم از تمام طرف ها می خواهم که استفاده از سلاح را پایان دهند.

العامری اضافه کرد: سلاح راه‌حل نیست و تنها راه پایان دادن به مشکلات میان برادران، گفت وگو و تفاهم است.

رییس مجلس عراق

محمد الحلبوسی رییس مجلس عراق دوشنبه شب درخصوص حوادث جاری در منطقه سبز بغداد گفت که شرایط کنونی کشور خطر بزرگی را هشدار می‌دهد که نمی‌توان در برابر آن سکوت کرد.

الحلبوسی تصریح کرد: این حوادث بدون اقدام افراد باخرد و صاحب نفوذ مذهبی، سیاسی، اجتماعی و شیوخ عشایر تشدید خواهد شد.

وی همچنین نسبت به ریخته شدن خون مردم بیگناه با استفاده از سلاح از سوی هر گروهی که باشد و ناآرامی و هرج و مرج هشدار داد.

الحلبوسی اظهار کرد: از تمام طرفها خالصانه و صادقانه می‌خواهیم اتش فتنه انگیزی را برای حفظ حاکمیت کشور و ثبات آن و کشیده نشدن حوادث به رویارویی همه طرفها که موجب زیان تمامی ملت شود، پایان دهند و به توافق برسند.

رییس اقلیم کردستان عراق

نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق دوشنبه شب خطاب به نیروهای امنیتی گفت که آنها باید با احتیاط رفتار کنند.

بارزانی افزود: از تمام طرف ها می خواهیم که خویشتنداری کرده و اجازه ندهند شرایط از کنترل بیشتر خارج شود.

وی گفت: تظاهرات مسالمت‌آمیز حقی است که در قانون اساسی عراق آمده اما تشدید تنش و به تعطیلی کشاندن نهادهای دولتی هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد.

وی بار دیگر خطاب به نیروهای امنیتی عراقی خاطرنشان کرد که آنها نباید اجازه دهند، تظاهرات بهانه‌ای برای افزایش ناآرامی‌ها و بغرنج شدن اوضاع شود.

بارزانی افزود: اوضاع کشور مستلزم نهایت خرد و صراحت است تا با گفت و گوی ملی و مسئولانه و همکاری همه اجازه نداد، امور از کنترل خارج نشود.

رییس سابق اقلیم کردستان عراق

مسعود بارزانی رئیس حزب دمکراتیک کردستان عراق و رییس سابق اقلیم نیز در این باره گفت که امیدوارم همگی مسؤولیت پذیر باشند و خویشتنداری خود را حفظ کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که برای حل مشکلات و درگیری‌ها به زبان زور، سلاح و خشونت متوسل نشد.

بارزانی همچنین از همگان خواست که برای یافتن راه‌حلی که برای ملت عراق خوبی به ارمغان آورد و منافع کلی کشور را تامین کند، خردورزی کنند.


رهبر جریان صدر عراق روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌‎ای اعلام کرد که برای همیشه از عرصه سیاسی کناره گیری می‌کند. و این بیانیه ورود هواداران جریان صدر به خیابان ها و آغاز تجمع اعتراض آمیز، تصرف منطقه سبز ، بروز ناآرامی ها و کشته و زخمی شدن شماری از معترضان در درگیری با نیروهای امنیتی شد.

 مقتدا صدر در بیانیه خودافزود: «من اعلام می کنم که دیگر در امور سیاسی دخالت نخواهم کرد و از اکنون به طور کامل از عرصه کناره‌گیری می‌کنم و همه دفاتر وابسته به خود جز مرقد و موزه و مؤسسه میراث خاندان صدر را می بندم».

پس از بیانیه کناره‌گیری مقتدی صدر از فعالیت‌های سیاسی در عراق، تجمع‌کنندگان طرفدار جریان صدر وارد کاخ ریاست جمهوری در منطقه سبز بغداد شده‌اند.

دولت عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر این کشور دستور داد که جلسات کابینه دولت تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق دربیاید.

تمام صفحات و حساب های وابسته به جریان صدر از جمله صالح محمد العراقی که از وی در عراق به عنوان "وزیر صدر" یاد می شود و نیز سایت های البنیان المرصوص و صفحات دیگر مربوط به این جریان، فعالیت خود در فضای مجازی را متوقف کردند.

در ادامه ناآرامی‌های امنیتی در عراق، منابع محلی بامداد سه‌شنبه از برخورد چند فروند راکت کاتیوشا به منطقه سبز در بغداد خبر دادند.

رسانه‌های عراقی گزارش دادند چند راکت ۱۰۷ میلی‌متری کاتیوشا از منطقه البلدیات به سمت منطقه سبز شلیک شده است.

کانال تلگرامی «صابرین‌نیوز» نوشت: «در پی برخورد این راکت‌ها به منطقه سبز، آژیرهای خطر در داخل مجتمع سفارت آمریکا به صدا درآمد».

این منبع همچنین خبر داد که دو فروند از این راکت‌ها به ساختمان یک شرکت ترکیه‌ای که مجری ساختمان بانک مرکزی عراق است، برخورد کرده است.

دقایقی بعد، رسانه‌های عراقی مجدداً از شلیک چند فروند راکت کاتیوشا و تعدادی خمپاره به سمت منطقه سبز در بغداد خبر دادند.

طبق گزارش‌ها، در پی این اقدام، آژیرهای هشدار در سفارت آمریکا به‌صدا درآمد و سامانه‌های پدافندی «سی.آر.اِی.ام» برای منهدم کردن این راکت‌ها فعال شدند.

نزاع خونین بغداد؛ کشته و زخمی شدن حدود 400 نفر

خبرگزاری رویترز از افزایش شمار تلفات جانی درگیری‌های روز دوشنبه در عراق به ۲۰ کشته و ۳۵۰ زخمی خبر داد. از سوی دیگر دبیرکل سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی درباره رخدادهای عراق، خواستار توقف خشونت‌ها شد.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع پزشکی عراقی گزارش داد که در درگیری‌های دوشنبه در منطقه سبز بغداد، پایتخت عراق، ۲۰ تن کشته شدند که گفته می‌شود از این تعداد، شماری نیروهای امنیتی هستند.

همچنین گزارش شده که شمار زخمی‌های این درگیری‌ها نیز به ۳۵۰ تن رسیده است.

درگیری‌ها در عراق پس از یورش حامیان جریان صدر به منطقه سبز بغداد و ورودشان به کاخ ریاست جمهوری در پی کناره‌گیری مقتدی صدر، رهبر این جریان از سیاست آغاز شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۰
مقتدی صدر بازیچه آمریکا و نوکر اسرائیل است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
بعد مردم عراق نمی فهمن شما می فهمید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
چرا دروغ می‌گویی؟
میلاد از ساری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
سلام
تمام کسانی که بر فرقه گرایی و تفرقه افکنی و جدایی بین مردم در جهان سوم دامن میزنند خواسته یا ناخواسته به نفع استعمار کار میکنن.
قضیه عراق دقیقا طراحی استعماری هست.
ناشناس
| Germany |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
به شماها چه مربوطه کلا ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
اتفاقا تنها جریان مخالف اشغالگری است ولی فریب نخست وزیر الکاظمی را خورده که سعی دارد با ایجاد اختلافات قومی و مذهبی در عراق به تداوم اشغالگری کمک کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
این مقتدا صدری که امریکا کاشته سالها میوه می هد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
تا تمام دخالت کنندگان در عراق بیرون ریخته نشوند روزگارشان همین است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
هشدار هشدار هشدار



قابل توجه کشاورزان و تولید کنندگان برنج



کاری که امسال این دولت در حق کشاورز کرد هیچ ابوالبشری نکرد



در فصل برداشت محصول تا تونست، واردات برنج انجام داد و منع واردات رو برداشت


از این طرف افزایش محصول در سالجاری



همه دست بدست هم دادن تا کشاورز بارشو ارزون نفروشه و مصرف کننده هم گرون نخره



اما آنچه پیداست از انبارهای برنج شمال که جای پا گذاشتنش نیست.این تو بمیری دیگه از اون تو بمیریها نیست و مقاومت در برابر دولت بی فایده است.



برنج ایرانی طارم هرکیلو ۵۵هزارتومان
برنج شیرودی هرکیلو۳۵هزارتومان
برنج ندا هرکیلو۳۱هزارتومان


قیمت های یادشده بدون سورت وتحویل در انبارهای
شمال میباشد.


در پایان این نکته یادآوری میشود طبق شنیده های مواثق حاکی از آنست دولت در حال آماده سازی انبارهای مرکز خرید خود است،تا کشاورز با التماس و با هرسازی که دولت بزنه برنجشو تحویلش بده.و این بود داستان به رنج
ناشناس
| Germany |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
چون نمیخواد همسایگان در کشورش دخالت کنند؟
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
اینای که ازصدر حمایت می کنن همون هایی هستن که درجمگ ایران عراق از صدام حمایت می کنن و به ذات خان هستن وگرنه همه می دونن با رو کار اومدن طرف صدری همیشه حکومت عراق علیه ایران میشه مثل پهلوی صدام فرقی به حال ایرانمیکنه جهل شما همیشگی هست شما اگر زمان کورش بودیید جبهه می گرفتید علیه اون
دانیال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
الکاظمی کپی برابر اصل روحانیه...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
درود و رحمت خدا بر حضرت آیت‌الله العظمی مقتدی صدر شجاع و آزاده
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
هر که با شما نباشه فوری میشه نوکر اسرائیل و آمریکا. اصلا عراق به شما چه ربطی داره خودشون ميدونند چکار کنند. فعلا بفکر مشکلات داخلی باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
برای مردم ایران مقتدا صدر نا شناخته و البته بی اهمیت است . این نظرلت و کامنتها ، باز هم فعالیت در برابر غذای کمپ نشینها است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
چرا نوری المالکی اجازه نداد صدر دولت تشکیل دهد ؟؟؟
چرا ابستراکسیون کردند و اجازه انتخاب رییس جمهور ندادند ؟
حالا عاقبت کار را دیدند ??
گیرم آشوب تمام شود .کینه هم تمام می شود ؟؟؟
نوری المالکی اگر خوب بود اجازه نمی داد داعش بوجود آید که بخواهند با او بجنگند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
مقتدی صدر نشان داد آدم بزرگی است ، عذر خواهی در این سطح ، خیلی مردانه گی می خواهد .
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
در نظر شما آقا زاده ها هر کی با شما مخالف است نوکر
آمریکا و اسرائیل
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
الان بیشتر کامنتا که میخوندم اکثر مطلب نخونده و نفهمیدن غصه از چه قراره بابا ایشون از سیاست انصراف داده و گفته از این ببعد شخص عادی و شهروند عادی عراق میباشم و به سیاست هیچ کاری ندارم
نکته چند لایه و عمیقی را قبلا تکرار کرده ام شک نکنید عراق با تشکیل جبهه ای از اهل سنت و اکراد و شیعیان عرب که عرب بودن برایشان مهم است دوباره نقش خود را برای دشمنی با ایران ایفا میکنند شما از فرصت تجزیه عراق چند سال قبل استفاده نکردید دقت کنید تجریه عراق موهبتی برای ایران خواهد بود و زمینی سوخته برای تمام دشمنان ایران عراق تجزیه شده برای اعراب ترکیه غرب اسرائیل مرگی عمیق خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
چند روز نوشتیم که پوتین برای فرار از مهلکه اکراین بدنبال ایجاد بحران بزرگ برای امریکا در خاورمیانه هست. در کره شمالی پوتین بدلیل چین نمی تواند بحران درست کند ولی خاورمیانه صاحب ندارد. فعلا می بینید که قرعه بنام عراق افتاده و نتیجه سفرها و اقدامات پوتین به اشوب کشاندن عراق هست. اولین هدف از این اشوبها هم سفارت امریکا در بغداد و هدف دوم هم صادرات نفت عراق هست. دقیقا سه سال پبش هم فتنه حمله به سفارت امریکا در بغداد کاید خورد که در نهایت دودش با سرنگون شدن هواپیمای اکراینی به چشم ملت ایران رفت. الانم متاسفانه دود اقدامات پوتین در نبرد اخرش برای ابر قدرتی در دنیا به چشم ملتهای خاورمیانه و ایران خواهد رفت و اگر عراق باعث باج دهی امریکا و اروپا به پوتین در اکراین نشه فتنه بعدی پوتین می تواند به بحران کشاندن تنش بین ایران و امریکا باشد. برای پوتین در نبرد اخرش برای ابرقدرتی هیچ مرزی متصور نیست. از سرنگون کردن هواپیماهای بویینگ امریکایی کشورهای سوم مانند مالزی و اندونزی و اتیوپی و اکراین تا کشتی ها مانند سانچی و تا استفاده ابزاری از سلفیهای نادان به نام داعش و القاعده و تا حمله به سفارتهای امریکا در لیبی و بغداد و تا جنگهای داخلی در سوریه و افغانستان و یمن. سر نخ همه این اشوبها در خاورمیانه بنوعی برقابت پوتین و غرب مرتبط میشه که اقدامات پوتین در راستای منافع اسراییل هم هست و همین هست که می بینید حوثیها شش ماه هست که حتی یک تیر دیگر به عربستان و امارات شلیک نمی کنند چون پوتین عربستان و امارات را مجبور کرده تولید نفت خود را افزایش ندهند یا در سوریه پوتین برای نیروی هوایی اسراییل فرش قرمز پهن کرده. خلاصه خاورمیانه صاحب نداره و بهترین جا هست که جنگ گرم ابرقدرتها و تسویه حساب انها در ان جاری باشد ... خلاصه از ماست که بر ماست
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
بسیار بعید است که این اتفاقات کار پوتین باشد . احتمالا دست های پشت پرده میخواستند مانع رحرکت میلیونی شیعیان برای مراسم اربعین باشد . م
صدر یک قهرمان ملی و یک عراقی وطن پرست و عدالت خواه است که در صدد قطع دست دول خارجی و مبارزه با فساد در عراق است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
خخخخخ. خانواده نشسته اینجا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
روشی که اتخاذ کرده برای این اهداف یک روش غیر مدنی و مخرب ست
دانیال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
بیخیال بابا
بهتر
بالاخره آمریکا و عربستان کار خودشونو کردن - ایجاد تفرقه بیم مسلمانان و جنگ داخلی
سلام
کمی به حافظتون رجوع کنید ....
آمریکا به افغانستان حمله کرد بعد از 20 سال مردم این کشور رو با حکومتی که خودش اون رو ترورسیت میدونه تنها گذاشت.
به عراق حمله کرد و پس از حدود 18 سال سرنوشت عراق شده این...
چند سال پیش با دخالت در اوکراین کودتا مخملی راه انداخت و حکومت موافق خودش رو مستقر کرد و نتیجش شده امروز اکراین
هنوز هم مثل گذشته استعمار با روش تفرقه داره به اهدافش میرسه فقط شکل و روش تفرقه انداختنشون عوض شده وگرنه سیاست همونه که بود.
نتیجه گیری:
درسته که در داخل خیلی مشکل داریم و به سختی زندگی میکنیم ولی وابستگی و دل خوش کردن به بیگانه نتیجش امروز افغانستان و عراق و اوکراین میشه.
راه حل مسائل کشور را در همین سرزمین باید جست و جو کرد نه بیرون
به قول سعید لیلاز با حکمرانی درست و مبارزه با فساد مشکلات داخلی حل میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
ما با دخالتامون در اینجا و اونجا و بذل و بخشش خزانه هامون چه گلی بسر بقیه زدیم ؟!!
معلوم نیست این بچه چرا اینقدر عاشق قدرت است ؟؟!!و از بیخبری ملت مظلوم عراق برای کشاندن به درگیری خونین و کشته شدن عده ای بیگناه اینقدر سوء استفاده میکند ؟؟!! خوب بابا جان حتما" لیاقت و دانش لازم برای مرجعیت نداشته ای که تائید نشده ای حالا چرا اینگونه تشنج در عراق ایجاد میکنید و بر علیه جهان تشیع شمشیر کشیده ای؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
مثل اینکه دوستان اخبار را نمی خونند و اظهار نظر می کنند !!! صدر از مناصب سیاسی استعفا داده و دفاتر سیاسیش رابسته !!! کسی که اینکار را میکنه فکر بهم خوردن وحدت مردم و کشورش در شرایط بحرانیه نه مقام
بردیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
ناشناس 14:08
شروع درگیری ها بخاطر فراخوان همین صدر بودمردم کشید تو خیابون و خودش کشید عقب اونهایی که مدام از صدر حمایت میکنن یک تصویر از همرزمانش در مبارزه با داعش ارسال کنن
نمی‌دونم حالا تویه شبکه خبری که میلی هم نیست داشت هی می‌گفت که عراق دیگه با نبود آمریکایی ها فلان میشه و استقلال و آرامش بهش برمی گرده و می‌تونه .......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
توقع دارید به میل شما البانی نشین ها باشه صدا و سیمای ایران؟
باید بیش از پیش قدر امنیت و رهبری یکپارچه کشور خودمان را با این همه تهدیدهای منطقه ای و فرا منطقه ای بدانیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
فقط غربگداهای نوکر منفی میدهند آخه ارزوی جامعه ی بی بندبار و غربگرا به دلشون مونده و می ماند اگر چیزی حالیشون بود وضعیت عراق رو می دیدن به خود می امدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
ما نمیریم به پوتین بگیم در خدمتیم از غرب هم گدایی نمی کنیم چشم بسته هم پیمان شانگهای را امضا نمی کنیم غرب گدایی و این نوع حرفها از دهان کسانی بیرون میاد که استعداد و زمینه گدایی دارند و فکر می کنند همه مردم مثل اونا هستند
عراقیها افراد بسیار بی شخصیت و ..هستند.
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
نژادپرستی ممنوع...
نشاناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
کسی که مردم بدون هیچ دلیل قضاوت کنه خود بی شخصیت میباشد
ilia
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
کامنتت توهین رو نباید منتشر کنین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
بی شخصیت خودتی. اگر شخصیت داشتی به یک ملت توهین نمیکردی
مردم عراق باید ظرفیت و تحمل خود را بالاببرند و اجازه ندهند دیکتاتوری در آن کشور شکل بگیرد واز دخالت هرکشوری در سرنوشتشان جلوگیری کنند
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
تاکید روی "هر کشوری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
دقیقا از دخالت هر کشوری جلوگیری کنند .
چرا قیمت نفت بالا نمیره
غربگدا و وطن فروش ها و آلبانیایی ها براشون فرق نمیکنه حق با کیه هرکی مخالف و علیه منافع ایران باشه طرف اون هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
گل گفتی
کشته شدن قربانیان !!!! یعنی چی اونوقت!!!!
بعدشم عراق متعلق به جهان اسلام است. امت اسلام شیعه وسنّی و همه ی فرقه ها در آن هستند و فرقی با هم ندارند. تفرقه کار دشمن است
عراق افغانستانی دیگر .
همون صدام برای اینها خوب بود، الان هم دارند کفاره جنایاتشان در زمان جنگ و حمله به ایران را میدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
هیچ ربطی ندراه
عجب ملت بد شانسی هستیم و در جغرافیای بدی قرار گرفته ایم از شرق و غرب و شمال و جنوب با همسایه گانی همسایه هستیم مشکل دار٫ واقعا داشتن یک ارتش قوی در این جغرافیا یک اولویت حیاتی است.
پاسخ ها
ilia
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
منطقه بسیار بد شانس است که ما توشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
تو این منطقه انقدر امنیت خارجی داریم خیلی حرفه
درود بر حضرت آیت الله العظمی مقتدی صدر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
غربگداها حالا شیعه شدن این قدرت ایرانه که دشمنان اسلام رو هم مسلمون میکنه
ایول مقتدا صدر
بزن بترکون بروجلو
پاسخ ها
بردیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
هرچقدر داعش ترکوند این بار هم میترکونه،صدام میشناختشون که بزرگترهاشونو زد انداخت اون دنیا
دمت گرم مقتدی صدر
اجرای یکی از بندهای توافق برجام در عراق کلید خورده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
چگونه؟ آقای تحلیلگر
قطعا" برنامه آمریکا و عربستان و اسرائیل تجزیه عراق است همان طرح خاورمیانه جدید که کلید آن توسط خانم رایس و با نابودی لیبی ( که روزی سه میلیون بشکه نفت در آن گم میشود ) شروع شد و بعد بهار عربی راه انداختند و بعد هم حمله داعش که با کمک آمریکا و اسرائیل و عربستان درست شد عراق به همین وضعیت ادامه دهد بزودی تجزیه خواهدشد امکان دارد صدر و سیستانی توسط آمریکا ترور شوند و آنرا به ایران نسبت دهند از آنجا به بعد در گیریهای جنگ داخلی شروع و عراق با بزرگترین ذخائر نفت جهان روبه تجزیه میرود
کشوری که از هر سو دیگران به خود حق می دهند در آن دخالت کنند نتیجه اش می‌شود این
منطقه بسیار بد شانس است که ما توشیم
اینم خیلی با مزه بود و کلی خندیدم
درمیانه این در گیری ها این خبر که : دو فروند از این راکت‌ها به ساختمان یک شرکت ترکیه‌ای که مجری ساختمان بانک مرکزی عراق است، برخورد کرده است. جالب است که ترکیه که راه را برای ورود داعش به کشور عراق و سوریه باز کرد و عراق رابدبخت کرد حالا مجری ساخت ساختمان در عراق است .
.
نمی دانم چرا بعضیها از کشت و کشتار لذت می برند؟ چه کسانی در کف خیابانها کشته شده اند؟ مقتدا صدر باید پاسخ این خونریزیها را بدهد.
غرب میدونه که شیعیان متحد یک نیروی بسیار قوی در خاورمیانه هستند. به همین خاطر میخواد بین اونها تفرقه بیندازه. ما باید سعی کنیم بین گروهها وحدت بوجود بیاد در عین وجود تفاوت. حتی جریان صدر هم به نظر من باید در کنار بقیه در دولت حضور داشته باشه.
درسته ما به عراقیها کمک کردیم برای مبارزه با داعش اما این عمدتا عراقیها بودند که با داعش جنگیدند و با شکست داعش به ما هم کمک کردند چون داعش برای ما هم یک خطر بزرگ بود. در واقع این وسط کسی مدیون دیگری نیست و هردو به هم کمک کردیم. متاسفانه نوعی غرور در بین برخی از ایرانیها درباره اینکه عراقیها رو مدیون خودشون میدونستند مشکلاتی بوجود آورد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار