بازدید 4371

تغذیه رایگان سه میلیون دانش آموز

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: برای اجرای طرح تغذیه رایگان دانش آموزان، توزیع تغذیه بین پنج میلیون دانش‌ آموز پیش‌بینی‌شد که با توجه به افزایش قیمت امسال سه میلیون دانش‌آموز تحت پوشش قرار می گیرند.
کد خبر: ۱۱۳۷۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵ 30 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، یوسف نوری، با اشاره به اینکه سفرهای استانی رئیس‌جمهور و هیئت دولت در راستای شناسایی و رفع مشکلات در استان‌های مختلف انجام شد، گفت: جمع‌آوری و حذف مدارس کانکسی، احداث مدارس جدید و جمع شدن مدارس سنگی و تأمین تجهیزات برای مدارس در اولویت قرار دارد.

وی به حمایت خیران در حوزه مدرسه‌سازی اشاره کرد و گفت: سال گذشته خیران سه هزار میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی تعهد کردند و بیش از این میزان هزینه کردند درحالی‌که تعهد امسال خیران هشت هزار میلیارد تومان است.

وزیر آموزش‌وپرورش از تشکیل سه هزار گروه جهادی در حوزه آموزش‌وپرورش خبر داد و افزود: گروه‌های جهادی در ایام شیوع کرونا فعالیت‌های مناسبی برای مهار این ویروس انجام دادند.

وی با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی اظهار داشت: صبر و حوصله از شاخصه‌های مهم شخصیت شهید باهنر بود.

نوری با تأکید بر اینکه درصد بالایی از شهدای کشور در جنگ تحمیلی از معلمان هستند، گفت: شهدای فرهنگی و به‌ویژه شهید رجایی، باهنر و بهشتی مایه افتخار نظام تعلیم و تربیت هستند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: شهید رجایی از نیروی انسانی آموزشی در حوزه تربیت‌معلم بودند که با شهید باهنر تربیت‌معلم را احیا کردند. شهید باهنر در حوزه دانش آموزان و شهید بهشتی به‌عنوان ضلع سوم مثلث در حوزه محتوای درسی فعالیت داشتند و هر سه ضلع مثلث اجازه ندادند که دشمن‌وارد نظام تعلیم و تربیت شوند.

نوری به اجرایی شدن سند تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: یک هزار و۷۰۰ نفر از جوانان گام دوم انقلاب برای اجرای این سند آموزش دیدند.

وی با تأکید بر اینکه تاکنون برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین اقدامات در مدارس کمتر موردتوجه قرار می‌گرفت، گفت: جوانان آموزش‌دیده به عنوان رهیار تحول آموزش داده می‌شوند تا گفتمان سازی ترویج داده شود.

مدارس کشور رتبه‌بندی می‌شوند

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اجرای طرح رتبه‌بندی مدارس کشور افزود: رتبه‌بندی مدارس بر اساس شاخص‌های که از سند تحول بنیادین استخراج می‌شود، انجام می‌شود.

وی با اشاره به موانعی که در راه اجرایی کردن سند تحول وجود دارد، گفت: نبود انتخاب الگوی راهبری و استاندارد در سند تحول بنیادین به‌عنوان مهم‌ترین مشکل برای اجرای این سند بود که باید برای اجرایی درست این سند و الگو باید تسهیلگری و نظارت اجرا شود. در اجرای سند تحول بنیادین جذب و تربیت نیروی انسانی در اولویت قرار دارد که در این راستا به دانشگاه فرهنگیان توجه ویژه شده است.

نوری اظهار داشت: درگذشته نسبت استاد به دانشجو در این دانشگاه یک به ۱۱۱ بود که بر اساس برنامه ششم باید این نسبت یک به ۲۰ برسد.

وی به اختصاص ۱۰۰ هزار مترمربع فضا به دانشگاه‌های فرهنگیان و تخصیص ۶۰ میلیارد تومان برای تجهیزات دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: توسعه فضای دانشگاهی و آموزشی یک اصل در تحول سند بنیادین آموزش‌وپرورش است.

وزیر آموزش‌وپرورش به رفع مشکلات جامعه فرهنگیان ازجمله بیمه، رتبه‌بندی اشاره کرد و گفت: طرح رتبه‌بندی معلمان با همکاری و همراهی مجلس و شورای نگهبان در حال اجراست.

نوری با تأکید بر اینکه نظام صلاحیت معلمان یک نظام مستقل است، گفت: اجرای برنامه‌های مختلف ازجمله تغذیه رایگان، احداث سالن ورزشی در مدارس و توسعه ورزش و جذب نیروی مربی بهداشت در مدارس در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار داشت: برای اجرای طرح تغذیه رایگان بین دانش آموزان، توزیع تغذیه بین پنج میلیون دانش‌آموز پیش‌بینی‌شده بود که با توجه به تورم و افزایش قیمت امسال سه میلیون دانش‌آموز تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان