بازدید 4341

سیستم عامل گوشی، چقدر اهمیت دارد؟

کد خبر: ۱۱۳۷۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰ 29 August 2022

بنابر اعلام تسک میران : با در نظر گرفتن اهمیت و کارایی گوشی های هوشمند در زندگی ما، می‌توان گفت خرید گوشی هوشمند یکی از تصمیم‌های مهم به شمار می‌آید. مشخصات متفاوت هر گوشی موبایل، براساس کاربری و بودجه‌ی شما، اهمیت پیدا می‌کند. به احتمال زیاد شما مواردی مانند پردازنده، اندازه و کیفیت نمایشگر، قدرت و تنوع لنزهای دوربین و ظرفیت باتری گوشی را چک می‌کنید. اما سیستم عامل گوشی برای شما چقدر اهمیت دارد؟

تصور کنید دو گوشی موبایل با قیمت یکسان پیش روی شما قرار دارد. یک مورد دوربین 64 مگاپیکسلی دارد و از آپدیت اندروید 13 و رابط کاربری MIUI14 را دریافت می‌کند. گوشی موبایل دیگر، دوربین 108 مگاپیکسل دارد و سیستم عامل نسبتاً قدیمی‌ دارد. انتخاب شما کدام یک می‎‌‌باشد؟ اگر گوشی با دوربین کیفیت بالا را انتخاب می‌کنید، یا به طور کلی سیستم عامل گوشی برای شما اهمیت چندانی ندارد، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

از امکانات اندروید غافل نشوید

به صورت معمول، انتخاب، میان سیستم عامل اندروید و IOS اتفاق می‌افتد. اگر شما جزو افرادی هستید که شخصی سازی ظاهر گوشی موبایل برایتان جذاب است یا استفاده از برنامه ها و اپلیکیشن ها در کار و فعالیت روزمره‌ی شما ضروری است، به سراغ سیستم عامل IOS نمی‌روید. پس می‌توانید معادل یک پرچمدار آیفون را در میان پرچمداران گوشی های اندروید انتخاب نمائید.

برای مثال گوشی شیائومی 12 پرو، می‌تواند انتخاب درستی باشد. این گوشی به اندروید 13 و رابط کاربری MIUI 14 تجهیز خواهد شد. شرکت گوگل با طراحی سیستم عامل اندروید توانست جهان را تحت تأثیر قرار بدهد. امکانات، امنیت، کاربری آسان، رنگ و لعاب چشم نواز به طور کلی در اندروید یافت می‌شود. این سیستم عامل که به صورت سالیانه آپدیت جدیدی ارائه می‌دهد، همواره در حال ارتقا و بهبود تجربه‌ی کاربری می‌باشد.

برای مشاهده لیست بروز گوشی هایی که اندروید 13 را پشتیبانی می کنند روی لینک کلیک کنید.

سیستم عامل گوشی، چقدر اهمیت دارد؟

جزئیات را نگاه کن

گوگل در دو نسخه‌ی اخیر خود به جزئیات توجه افزونی نشان داده است. شاید کاربران انتظار تغییرات بزرگ و عجیب را از هر آپدیت داشته باشند. اما به این نکته توجه داشته باشید که فناوری به سمتی می‌رود که با تغییرات کوچک، تجربه‌ی کاربری را ارتقا بدهد.

اجازه بدهید ارزش این جزیئات را با یک مثال برای شما روشن کنم. تصور کنید برای انجام یک کار بانکی مرخصی ساعتی گرفته‌اید. از محل کار خود به سمت شعبه‌ی بانک راهی می‌شوید. پس از تحمل ترافیک طاقت فرسا به بانک می‌رسید. نوبت می‌‌گیرید و در انتظار می‌نشینید تا نوبتتان برسد. به پشت باجه می‌روید و ناگهان متوجه می‌شوید که کارت شناسایی همراتان نیست. بی‌شک محدودیت زمانی به شما اجازه نمی‌دهد به خانه برگردید و مجدداً با کارت شناسایی به بانک برگردید.

حالا تصور کنید گوگل امکانی را برای شما فراهم آورده است تا تمام کارت‌های شناسایی و حتی کارت واکسن کووید خود را با همان اعتبارشان، در کیف پول مجازی اندروید همراهتان داشته باشید. این جزئیات است که لبخند شما را آپدیت می‌کند.

این ویژگی در به روزرسانی اندروید، یعنی اندروید 13 گنجانده شده است. برای مطالعه‌ی سایر مشخصات این نسخه از اندروید، کلیک کنید.

اندروید با طعم MIUI 14

MIUI رابط کاربری محبوب شیائومی است که بر اساس هر آپدیت اندروید، امکانات خود را به روز رسانی می‌کند. شیائومی به واسته‌ی این پوسته‌ی اختصاصی، رنگ و لعاب دو چندانی به اندروید بخشیده است. در آخرین نسخه های رابط کاربری 14 MIUI شاهد افزایش امکانات امنیتی مانند افزودن واترمارک به تصاویر اسناد و مدارک شناسایی بودیم. امکاناتی مانند تغییر فونت، تصاویر پس زمینه‌ی مخصوص شیائومی از ارزش های افزوده‌ی شیائومی برای اندروید به شمار می‌آیند. البته امکانات ضروری نیز وجود دارد که دسترسی به آن ها، راحتی را برای شما به ارمغان آورده و از سوی دیگر، بعد از گذشت مدتی، عدم دسترسی به این امکانات برای شما دشواری هایی را به وجود می‌آورد. یکی از این موارد بلوتوث LE می‌باشد.

سیستم عامل گوشی، چقدر اهمیت دارد؟

بلوتوث LE به شما این امکان را می‌دهد که با چند دستگاه به یک منبع صوتی متصل شوید. به علاوه مصرف بهینه‌ی این فناوری باعث می‌شود عمر باتری گوشی و هدفون شما کاهش نیابد. یکی درگیر از کاربردهای بلوتوث LE اتصال همزمان به چندین منبع است. به این صورت که شما می‌توانید همزمان به گوشی موبایل، تلویزیون و لپتاپ متصل باشید.

با در نظر گرفتن این امکانات، آیا وقت آن نیست که هنگام خرید گوشی موبایل، به سیستم عامل آن توجه افزونی داشته باشید؟

به روز بودن سیستم عامل گوشی های هوشمند تا حد زیادی ارتباطی به قیمت گوشی ندارد. یعنی شما در هر بازه‌ی قیمتی می‌توانید گوشی هوشمندی با سیستم عامل به روز انتخاب نمایئد.

برای مشاهده‌ی گوشی های بروز، به همراه قیمت و بررسی تخصصی آنها، می توانید به سایت تسک میران (نمایندگی معتبر شیائومی در ایران) به آدرس زیر مراجعه کنید:

www.taskmiran.com

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل