بازدید 4738
حبیبی عضو کمیته بدوی انتخابات:

کمیته بدوی حق ارسال لیست به فیفا را ندارد

کد خبر: ۱۱۳۷۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱ 27 August 2022

عضو کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال تأکید کرد، هنوز اسامی نامزدهای نهایی انتخابات به فیفا ارسال نشده و تأیید آنها در چارچوب استعلام‌ها انجام می‌شود.

حبیب‌اله حبیبی در واکنش به درج خبری مبنی بر تأیید سه نامزد ریاست فدراسیون فوتبال و ارسال اسامی آنها به فیفا اظهار داشت: ما در کمیته بدوی جلسه‌ای درباره تأیید صلاحیت نامزدها در روز جمعه نداشتیم و قرار است امروز (شنبه) جلسه‌ای در این خصوص داشته باشیم.

وی ادامه داد: پیش از برگزاری این جلسه، هیچ تأییدیه‌ای به فیفا ارسال نشده و پس از آن طی صورتجلسه‌ای که به صورت کتبی تهیه می‌شود، به دبیرکل فدراسیون فوتبال ارائه خواهد شد. دبیرکل فدراسیون به فیفا اسامی را اعلام می‌کند و کمیته بدوی انتخابات حق اعلام اسامی به فیفا آنهم به صورت مستقیم را ندارد.

عضو حقوقدان کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال درباره اینکه گفته شده مهدی تاج پرونده قضایی دارد و آیا داشتن پرونده قضایی، طبق آنچه در اساسنامه آمده است مانع از حضور نامزدها در انتخابات خواهد شد یا نه، تأکید کرد: بحث فرد خاصی را ندارم، اما به طور کلی در چارچوب پاسخ استعلام‌های صورت گرفته بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد. بدیهی است که بررسی با تدقیق در جوابیه و سوابق امری که در اختیار کمیته بدوی است، انجام می‌پذیرد و سپس نسبت به تأییدیه‌ها اعلام موضع خواهد شد.

حبیبی همچنین درباره اینکه کامرانی‌فر در مصاحبه دوشنبه شب خود اعلام کرده بود فقط برای دو نامزد ریاست تأییدیه ارسال شده و آیا شرایط تغییر کرده است، خاطر نشان کرد: در مورد تمام نامزدها از جمله هیئت رئیسه، نواب رئیس و ریاست فدراسیون استعلام صورت گرفته و طبیعی است که پاسخ استعلام‌ها در مورد تمام نامزدها رسیده است و با توجه به استعلام‌های دریافت شده و سایر مدارکی که در اختیار کمیته بدوی است، درباره صلاحیت نامزدها اعلام‌نظر خواهد شد.

وی در پایان گفت: به هیچ‌وجه کمیته بدوی جلسه‌ای برای اعلام صلاحیت‌ها پیش از جلسه روز شنبه نداشته و مهمترین جلسه ما روز شنبه خواهد بود و پس از این جلسه، نتیجه از طریق دبیرکل  به فیفا اعلام می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار