بازدید 17140
۵

منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما استعفا کرد / محمدعلی نجفی رئیس هیات مدیره خانه سینما هم استعفاء داد

این استعفا پیش از نشست هیات مدیره خانه سینما و روسای صنوف سینمایی که روز چهارشنبه دوم شهریور برگزار شد، صورت پذیرفت. در این نشست پرتنش که ۴.۵ ساعت به طول انجامید، بحث بر سر حضور صنف تهیه کنندگان در انتخابات خانه سینما مطرح شد که فاقد شناسه صنفی تشکل‌های وزارت کار است.
کد خبر: ۱۱۳۷۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۸ 25 August 2022

منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما استعفاء دادکمتر از یک روز پس از آنکه منوچهر شاهسواری، مدیرعامل خانه سینما در واکنش به اختلافات صنفی، استعفایش را به هیات مدیره ارائه کرد، محمدعلی نجفی رئیس هیات مدیره خانه سینما نیز در فاصله پنج روز تا پایان دوره مسئولیتش، استعفاء داد.

به گزارش «تابناک»؛ منوچهر شاهسواری، مدیرعامل خانه سینما، روز دوشنبه اول شهریور استعفایش را به هیات مدیره ارائه کرد. در حالی که برخی این استعفا را به اعتراض نسبت به ردصلاحیت دو کاندیدای هیات مدیره خانه سینما نسبت داده‌اند، خبرنگار «تابناک» مطلع شد این موضوع ارتباطی با استعفای شاهسواری ندارد، بلکه به اختلافات صنفی و عدم حضور تهیه کنندگان در انتخابات پیش روی خانه سینما ارتباط دارد.

این استعفا پیش از نشست هیات مدیره خانه سینما و روسای صنوف سینمایی که روز چهارشنبه دوم شهریور برگزار شد، صورت پذیرفت. در این نشست پرتنش که ۴.۵ ساعت به طول انجامید، بحث بر سر حضور صنف تهیه کنندگان در انتخابات خانه سینما مطرح شد که فاقد شناسه صنفی تشکل‌های وزارت کار است.

با توجه به اینکه برخورداری از این شناسه جزو قوانین محسوب می‌شود، نه صنف تهیه کنندگان، آهنگسازان، جلوه‌های ویژه بصری، جلوه‌های ویژه میدانی، مدیران تبلیغات، گویندگان، مدرسان سینما، سینماداران و چهره پردازان نمی‌توانند در انتخابات پیش روی خانه سینما که روز چهارشنبه نهم شهریورماه برگزار می‌شود، حضور یابند. در این میان، صنف تهیه کنندگان اصرار بر حضور داشته که برخی از دیگر صنوف نیز تاکید کرده‌اند، در صورت حضور نماینده این صنف در انتخابات، آنها نیز حضور خواهند یافت.

به نظر می‌رسد این استعفا در راستای همراهی با صنف تهیه کنندگان رخ داده است، در حالی که استعفای مدیرعامل خانه سینما آن هم در فاصله شش روز تا انتخابات، هیچ دردی از خانه سینما دعوا نمی‌کند و صرفاً در شرایط برپایی مجمع و انتقال قدرت، یک اخلال بوده و بر خلاف مصالح صنف نیز محسوب می‌شود.

هیات مدیره خانه سینما برای تصمیم گیری پیرامون استعفای مدیرعامل تشکیل جلسه نداده است. شاهسواری از سال ۱۳۹۵ مدیرعاملی خانه سینما را بر عهده داشت و تنها مدیرعامل خانه سینماست که برای سه دوره این مسئولیت را بر عهده داشته است.

محمدعلی نجفی رئیس هیات مدیره خانه سینما که خود نیز در معرض نقد است، گفت: این استعفا فعلاً قبول نمی‌شود؛ مگر اینکه من خودم نیز به این نتیجه برسم که مصلحت بر این است که من هم در هیأت مدیره نباشم. در آن صورت نه تنها من حضور نخواهم داشت، بلکه از آقای شاهسواری نیز خواهش می‌کنم حضور نداشته باشد چرا که ما به هم قول دادیم که کنار هم بمانیم برای سینما تلاش کنیم، در این راستا نیز کارهای بسیاری کردیم که از آن جمله ثبت خانه سینما است.

 

محمدعلی نجفی مدیرعامل خانه سینما هم استعفاء داد

در فاصله پنج روز تا برگزاری مجمع عمومی و انتخابات هیئت مدیران خانه سینما، خود محمدعلی نجفی هم در متنی استعفای‌ خود را اعلام کرد. متن نامه استعفای نجفی -رییس هیئت مدیره خانه سینما- به این شرح است:

«هیئت مدیره محترم خانه سینما
با احترام،

با توجه به دوگانگی و تشتّت مستمر در تصمیم گیری‌های هیئت مدیره و همچنین شائبه دخالت‌های فراقانونی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، که منجر به جمود و سکون و دفع انجام وظایف محوله صنفی هیئت مدیره و بالاخره استعفای مدیرعامل محترم خانه سینما گردیده است، اینجانب به عنوان رئیس و مسئول هیئت مدیره نیز، استعفای خود را از عضویت در این هیئت اعلام می کنم؛ تا مشخص شود که نماینده کانون کارگردانان و منتخب مجمع عمومی محترم خانه سینما نمی‌تواند کارشکنی اقلیت جریان‌های متأثر از دخالت‌های خارج ازصنف و مخالف موجودیت فراگیر خانه سینما را همراهی کند.

در شرایط خطیر کنونی و با خطراتی که بقای صنف را تهدید می‌کند و از آنجایی که برخی اعضای محترم هیئت مدیره تمایلی به برگزاری انتخابات ندارند، این تصمیم به جهت حفظ شأن رأی مجمع عمومی محترم اصناف سینمایی به اینجانب است که انتظار تصمیمات عادلانه، من‌جمله برگزاری یک انتخابات جامع و عادلانه و با شرکت همه صاحبان حق در اصناف تشکیل‌دهنده خانه سینما را دارند، و امید است با فراهم شدن زمینه انتخاباتی مستقل و عاری از تأثیرات خارج از صنف، هیئت مدیره‌ای کارآمد و صاحب اراده صنفی که در برگیرنده آرای همه اصناف ذینفع باشد، بتواند اداره خانه سینما را برعهده گیرد .

محمدعلی نجفی
رئیس هیئت مدیره خانه سینما»

بنابر تاریخ از پیش اعلام شده، نهم شهریورماه روز برگزاری مجمع عمومی و انتخابات هیئت مدیره خانه سینما است که با استعفای مدیرعامل و رییس هیئت مدیره مشخص نیست چه وضعیتی پیش‌روی این انتخابات خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
اصلا سینما داریم که خانه داشته باشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
دقیقا
لطفا به تیتر مطلب دقت کنید :
(منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما استعفا کرد / محمدعلی نجفی مدیرعامل خانه سینما هم استعفاء داد .)
آقای نجفی رئیس هیئت مدیره بودند .
بهتر که رفتنو به جای اینها دو تا مدیر معتقد و انقلابی میگذارند که تا از این هم یک دست تر بشود و کار راحت تر پیش برود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
یک دست ....
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار