بازدید 4707

سفیر آمریکا پس از حدود ۲۵ سال وارد سودان شد

سفارت آمریکا در خارطوم چهارشنبه شب اعلام کرد که سفیر این کشور در سودان پس از گذشت حدود ۲۵ سال وارد خارطوم شد و کار خود را آغاز کرد.
کد خبر: ۱۱۳۶۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶ 25 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از شبکه خبری المملکه اردن، سفارت آمریکا در سودان در بیانیه‌ای کتبی اعلام کرد که «جان گود فری» روز چهارشنبه وارد خارطوم شد تا اولین سفیر آمریکا در سودان پس از گذشت حدود ۲۵ سال باشد.

این سفارتخانه در بیانیه خود مدعی شد که سفیر روابط بین مردم آمریکا و سودان را تقویت و از آرزوهای آن‌ها برای آزادی، صلح، عدالت و انتقال دموکراتیک حمایت خواهد کرد.

واشنگتن در سال ۱۹۹۷ نمایندگی دیپلماتیک خود در خارطوم را به کاردار کاهش داد و تحریم‌های اقتصادی یکجانبه‌ای را علیه سودان اعمال و این کشور را به حمایت از تروریسم متهم کرد که موجب بحرانی شدن اقتصاد این کشور شد.

واشنگتن حسن البشیر که پس از سه دهه حکومت بر سودان در سال ۲۰۱۹ توسط ارتش سرنگون شد را به داشتن روابط با القاعده و اقامت «اسامه بن لادن» بنیانگذار این گروه از سال ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۶ در سودان متهم کرد.

آمریکا سودان را از سال ۱۹۹۳ تا دسامبر ۲۰۲۰ در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار داده بود.

مایک پمپئو وزیر سابق امور خارجه آمریکا در دسامبر ۲۰۱۹ در جریان سفر «عبدالله حمدوک» نخست وزیر سابق سودان به واشنگتن اعلام کرد که کشورش نمایندگی دیپلماتیک خود با خارطوم را به سطح سفیر ارتقاء خواهد داد.

«حمدوک» اولین مقام سودانی بود که پس از چند سال به واشنگتن سفر کرد و از سوی مقام‌های آمریکا مورد استقبال قرار گرفت.

خارطوم در ماه مه ۲۰۲۰ «نورالدین ساتی» را پس از گذشت ۲۳ سال به عنوان اولین سفیر خود در واشنگتن منصوب کرد اما «ساتی» پس از کودتای «عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش در اکتبر ۲۰۲۱ علیه دولت انتقالی «عبدالله حمدوک» که پس از سرنگونی «البشیر» به قدرت رسیده بود، از سمت خود استعفا کرد.

واشنگتن در جولای گذشته اعتبارنامه «محمد عبدالله» به عنوان سفیر سودان در آمریکا را تحویل گرفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر