بازدید 6617

عتیقه های 28 میلیاردی از مرز خارج نشد

کد خبر: ۱۱۳۶۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۳ 24 August 2022

اعضای یک باند قاچاق که قصد داشتند 28 میلیارد تومان اشیای عتیقه را از کشور خارج کنند توسط مرزبانان هنگ سرخس دستگیر شدند.

به گزارش ایران، سردار مجید شجاع فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی در تشریح این خبر گفت: مرزبانان هنگ سرخس با اشراف اطلاعاتی یک باند حرفه‌ای از قاچاقچیان عتیقه را شناسایی کردند.

این افراد با اهداف جمع‌آوری اشیای عتیقه برای انتقال به خارج از کشور فعالیت می‌کردند که محل فعالیت آنها در شهرستان‌های سرخس، مشهد و فریمان شناسایی شد.

مرزبانان هنگ سرخس پس از هماهنگی قضایی و اخذ نیابت در عملیاتی غافلگیرانه و ضربتی محل‌های شناسایی شده را مورد بازرسی قرار داده و ضمن کشف اشیای عتیقه، 4 متهم را نیز دستگیر کردند و تحویل مراجع قضایی دادند.

وی تصریح کرد: عتیقه‌های کشف شده شامل 1189 قطعه اشیای تاریخی و فرهنگی، 1173 عدد سکه قدیمی مربوط به دوره افشاریان، 16 ظرف و شمعدان قدیمی و 2 جلد نسخ خطی متعلق به دوره سلجوقیان از 4 قاچاقچی بود و یک دستگاه خودروی سواری نیز توقیف شد.

فرمانده مرزبانی استان در پایان با اشاره به اینکه کارشناسان محلی ارزش ریالی اقلام مکشوفه را حدود 280 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، افزود: مرزبانان خراسان رضوی در برخی یگان‌ها علاوه بر حراست از مرز در امور انتظامی و قضایی نیز فعالیت کرده و روزانه به موارد زیادی در این حوزه رسیدگی می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار