دولت با تشکیل «استان کرمان جنوبی» موافقت کرد

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی از تصویب تاسیس استان کرمان جنوبی در هیات دولت خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۶۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲ 24 August 2022

به گزارش «تابناک»، ذبیح‌الله اعظمی ساردویی در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه دولت در جلسه‌ای در تیرماه بر دولت روی تشکیل استان کرمان جنوبی بحث کرده و آن را مصوب کرده است،گفت: رئیس جمهور نیز در سفر استانی خود به شهر دارالولایه جیرفت استان کرمان،در جمع مردم این شهر از تشکیل استان کرمان جنوبی خبر داد.

وی اضافه کرد: نمایندگان منتظر لایحه دولت هستیم تا به محض دریافت در اسرع وقت آن را بررسی و تصویب کنیم.

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: طرح ارائه شده در مجلس شورای اسلامی شامل هفت شهرستان جیرفت، انورآباد، کهنوج، رودبار، قلعه‌گنج، منوجان و فاریاب است که ۱ میلیون نفر جمعیت، ۵ میلیون تُن انواع محصولات کشاورزی، معادن غنی مس، آهن، کروم، تیتانیوم و ... را دارا هستند.

وی با بیان اینکه عدم توزیع عادلانه ثروت و اعتبارات دولت بین شمال و جنوب استان باعث شد که استان توسعه عادلانه پیدا نکند، افزود: همه شرایط برای تاسیس استان کرمان جنوبی آماده است و ما امیدواریم که استان کرمان جنوبی به زودی در دولت آیت‌الله رئیسی تاسیس شود و مردم کرمان جنوبی همیشه سپاسگزار نظام جمهوری اسلامی بوده و هستند.

اعظمی سارودی تصریح کرد: مردم نجیب کرمان جنوبی قدردان تلاش‌های آیت‌الله رئیسی و دولت سیزدهم هستند و نام دولت مردمی برای همیشه در جنوب استان کرمان به یادگار خواهد ماند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار