بازدید 13410
۱

تلف شدن ۱۱ تن ماهی در فرانسه

خشکسالی بی سابقه در فرانسه منجر به تلف شدن ۱۱ تن ماهی در رودخانه شهر مابلی در مرکز این کشور گردید.
کد خبر: ۱۱۳۶۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳ 24 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از پاریس، خشکسالی بی سابقه در فرانسه منجر به تلف شدن ۱۱ تن ماهی در رودخانه شهر مابلی در مرکز این کشور گردید.

فدراسیون ماهیگیری رودخانه لوآر اعلام کرد ۱۱ تن ماهی در حوضچه‌ای در مرکز فرانسه به دلیل خشکسالی خفه شده بودند که عملیات نجات یک درصد از آن‌ها را نجات داد.

در مجموع ۸۰ داوطلب ۱۰.۵ تن حیوان مرده را در روز دوشنبه و ۵۰۰ کیلو دیگر را سه شنبه از حوضچه کورنیلون در نزدیکی Loire، (طولانی‌ترین رودخانه‌ای که به طور کامل در فرانسه جریان دارد با ۱۰۰۶ کیلومتر طول) خارج کردند.

تقریباً سه چهارم ماهیان خفه شده کپور و بقیه از نوع زاندر، باس سیاه، مارماهی، گربه ماهی و ماهی سفید بودند.

یک‌مقام مسئول در فدراسیون ماهیگیری فرانسه گفت: برای جلوگیری از یک فاجعه بهداشتی، فوری تصمیم گرفتیم که یک گودال عمیق حفر کنیم و اجساد ماهیان را در آن بریزیم و با آهک زنده و سپس با خاک بپوشانیم.

فرانسه، مانند بسیاری از کشور‌های اروپایی، یکی از بدترین تابستان‌ها را با درجه حرارت فوق‌العاده بالا و خشکسالی تاریخی تجربه کرد.

به‌طور میانگین کمتر از یک سانتی‌متر باران در سراسر کشور فرانسه در ماه ژوئیه باریده است. اداره تحقیقات زمین شناسی و معدن فرانسه (BRGM) اخیرا هشدار داد که آب‌های زیرزمینی به میزان نگران کننده‌ای در حال تخلیه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱
عجب یه دفعه همه جا باهم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
وب گردی