بازدید 212623
با صد و هشتاد و یکمین روز حمله روسیه به اوکراین

درخواست آمریکا از شهروندانش برای خروج فوری از اوکراین/خداحافظی سفیر اوکراین با امیرعبداللهیان/ احضار سفیر روسیه به وزارت خارجه آمریکا و هشدار به مسکو

صد و هشتاد و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۳۶۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴ 23 August 2022

احضار سفیر روسیه به وزارت خارجه آمریکا و هشدار به مسکو

بین الملل تابناک: صد و هشتاد و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

مسکو: ۲۰۰ ملی‌گرای اوکراینی در یک روز از پای درآمدند
۱۴۰۱/۰۶/۰۱ - ۲۱:۲۶

همزمان با ادعای غرب مبنی بر آماده‌شدن روسیه برای انجام حملات گسترده به زیرساخت‌های اوکراین طی روزهای آینده، مسکو آمار جدیدی از خسارات و تلفات ارتش کی‌یف منتشر کرد.

وزارت دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) خبر داد که نیروی زمینی این کشور طی یک روز، هفت جوخه موشک‌انداز گراد و همچنین دو دستگاه توپخانه خودکششی هویتزر آمریکایی را منهدم کردند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، این وزارتخانه با صدور بیانیه‌ای گفت: «در جریان نبرد ضد توپخانه‌ای، سه جوخه موشک‌انداز چندگانه گراد، چهار جوخه هوویتزر دی-۳۰ و همچنین دو دستگاه توپخانه هوویتزر آمریکایی اِم۷۷۷ نابود شدند».

طبق این گزارش، مسکو همچنین اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی روسیه طی یک روز اخیر، یک فروند جنگنده سوخو ۲۷ و شش پهپاد اوکراینی را سرنگون کردند.

در این بیانیه آمده است: «علاوه بر این، پدافند هوایی روسیه در بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۱۵ فروند موشک شلیک‌شده توسط موشک‌اندازهای چندگانه اوکراینی را در مناطق شهرک‌های ورنوپلیه، منطقه خارکیف، آنتونوفکا، دریوکا و چرنوبایفکا در منطقه خرسون رهگیری کرد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت دفاع روسیه همچنین افزود که نیروهای هوافضای این کشور حداقل ۲۰۰ ملی‌گرای اوکراینی را از تیپ‌های مستقر در قلمرو جمهوری دونتسک با سلاح‌های بسیار دقیق از پای درآوردند.

ناتو: همچنان از اوکراین در مقابل روسیه حمایت می‌کنیم
۱۴۰۱/۰۶/۰۱ - ۲۱:۲۴

دبیر کل سازمان ناتو طی سخنانی گفت که این سازمان تا هر زمان که لازم باشد از اوکراین در مقابل روسیه حمایت خواهد کرد.

به گزارش آناتولی، ینس استولتنبرگ دبیر کل سازمان ناتو روز سه شنبه در سخنانی اعلام کرد، این سازمان تا هر زمان که لازم باشد از اوکراین در مقابل روسیه حمایت خواهد کرد.

استولتنبرگ که در دومین اجلاس پلتفرم کریمه از طریق تماس تصویری صحبت می‌کرد، هشدار داد که اوکراین و شرکای آن باید برای زمستانی سخت و جنگ فرسایشی آماده شوند.

وی خطاب به کشور اوکراین اطمینان داد که ناتو تا هر زمانی که جنگ طول بکشد، از این کشور حمایت خواهد کرد.

استولتنبرگ گفت: اوکراین قوی، باثبات و مستقل برای امنیت یورو آتلانتیک ضروری است.

پلتفرم کریمه که در سال ۲۰۲۱ در سی امین سالگرد استقلال اوکراین راه اندازی شد، نوعی هیات مشاوره و هماهنگی بین‌المللی بین دولت‌ها، کارشناسان و سازمان‌های بین‌المللی است. این هیات در واقع با هدف بازگرداندن شبه جزیره کریمه به اوکراین راه‌اندازی شده بود.

وعده زلنسکی برای بازپس گیری شبه جزیره کریمه
۱۴۰۱/۰۶/۰۱ - ۲۱:۱۸

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین روز سه شنبه هم زمان با فرا رسیدن ششمین ماه جنگ با روسیه ادعا کرد که با بازپس گرفتن شبه جزیره کریمه از این کشور، قانون و نظم را به جهان بازخواهد گرداند.

به گزارش خبرگزاری رویترز؛ وی در آئین گشایش یک نشست مجازی در باره کریمه با شرکت نمایندگان نزدیک به ۶۰ کشور و سازمان بین المللی شامل نزدیک به ۴۰ رئیس جمهوری و نخست وزیر گفت: بازپس گیری این شبه جزیره که از ۲۰۱۴ به تصرف روسیه درآمده، بزرگ ترین گام ضد جنگ خواهد بود.

زلنسکی به حاضران در این مجمع که خواستار بازگردانده شدن یکپارچگی سرزمینی و کریمه به اوکراین است، افزود: این جنگ با کریمه آغاز شد و با همان هم پایان خواهد پذیرفت. رهاسازی کریمه از اشغال ضروری است و حکومت نظم و قانون به جهان را بازخواهد گرداند.

آندری دودا رئیس جمهوری لهستان که تنها مقام بلندپایه خارجی بود که شخصا در این نشست حضور یافته بود، از سران کشورهای جهان خواست که چشمان خود را برروی آنچه تجاوز روسیه خواند، نبندند و امکان بازگشت روابط با روسیه به حال عادی را رد کرد.

ناوگان دریای سیاه روسیه در کریمه استقرار یافته و ارتش آن از این شبه جزیره به عنوان پایگاهی حملات موشکی به اهداف داخل اوکراین استفاده می کند.

پرواز بمب‌افکن‌های بی-۵۲ آمریکایی بر فراز اروپا
۱۴۰۱/۰۶/۰۱ - ۱۳:۲۴

هم‌زمان با اینکه جنگ روسیه-اوکراین وارد ششمین ماه خود می‌شود، دست‌کم دو فروند هواپیمای بمب افکن بی-۵۲ استراتوفورترس آمریکایی در پایگاه فیرفورد انگلیس مستقر شدند.

به گزارش ایر فورس تایمز، پایگاه نیروی هوایی مینوت در داکوتای شمالی در تاریخ ۱۸ اوت اعلام کرد که این هواپیماهای بمب‌افکن در این تاریخ وارد فرودگاه فیرفورد انگلیس شدند. تاکنون این دومین استقرار بی-۵۲ در پایگاه فیرفورد انگلیس در سال جاری میلادی است.

براساس این گزارش، این هواپیماها که قادرند تسلیحات هسته‌ای را حمل کنند، قصد دارند تا روسیه را از حمله به اروپا بازدارند و همکاری با نیروهای ناتو بهبود را ببخشند.

ژنرال جیمز هکر، فرمانده نیرو هوایی آمریکا در اروپا گفت: «نقطه قوت نهایی ما در مناطق عملیات‌های اروپایی شامل توانایی ما برای آموزش و انجام عملیات با متحدان شرکایمان است.»

نیروهای بی-۵۲ در مسیر به سمت انگلیس به همراه هواپیماهای نظامی نروژی و سوئدی، عملیات‌های هماهنگی را تمرین کردند. این هواپیماها همچنین روز دوشنبه به جنوب شرقی اروپا سفر کردند و برای نشان دادن تعهد خود به متحدان ناتو، بر فراز مقدونیه شمالی، آلبانی، مونته‌نگرو و کرواسی پرواز کردند.

فعالیت نظامی روسیه در اطراف کشورهای حوزه بالکان و و دریای آدریاتیک که به لحاظ استراتژیکی دسترسی مهمی به مدیترانه دارد، افزایش یافته است. آسوشیتدپرس روز دوشنبه گزارش داد که ناتو چند روز گذشته چهار دفعه آرایش نظامی هواپیماهای خود را برهم زده تا هواپیما نظامی روسیه را از مرز هوایی در لیتوانی دور کند.

روسیه نسبت به تصمیمات ناتو برای پذیرش مقدونیه شمالی در این ائتلاف در سال ۲۰۲۰ و همچنین پذیرش مونته‌نگرو در سال ۲۰۱۷ مخالفت کرد و همچنین هشدار داده است که اگر فنلاند و سوئد هم عضو این ائتلاف شوند، پیامدهای سیاسی و نظامی به دنبال خواهد داشت.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، سرهنگ دوم جووان آزمانوسکی، رئیس ستاد ارتش مقدونیه شمالی به یک تلویزیون محلی گفت: «این پرواز نشان داد که آسمان‌های ما امن هستند و عضویت ما در ناتو بسیار مشهود است.» سرهنگ دوم رایان لوکس، از فرماندهان نیرو هوایی آمریکا هم گفت: «بی-۵۲ نمادی برای تضمین‌های آمریکا به متحدان و شرکای ما باقی‌می‌ماند؛ نمادی که به صورت جهانی به رسمیت شناخته شده است.»

عملیات‌های گروه ضربت این بمب‌افکن از سال ۲۰۱۸ به عنوان جایگزینی جهت استقرار دائمی جت‌ها در سراسر جهان آغاز شد و ایالات متحده آن را به نشانه تعهد به دفاع جمعی انجام می‌دهد.

برلین، واشنگتن و پاریس زلنسکی را کنترل می‌کنند
۱۴۰۱/۰۶/۰۱ - ۱۳:۲۳

«کریستوف اشلیتز» تحلیلگر آلمانی طی یادداشتی برای روزنامه «دی‌ولت» به بررسی این مسئله پرداخت که چه کشورهایی در حال خط دادن به اوکراین در تقابل با روسیه هستند.

این روزنامه آلمانی نوشت که سران کشورهای آمریکا، فرانسه و آلمان در حال تصمیم‌گیری هستند که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین چه مسیر سیاسی را باید طی کند.

در این یادداشت آمده است: «یک چیز واضح است؛ علی‌رغم تمام اظهارات عمومی در مورد حق تعیین سرنوشت اوکراین توسط دولت کی‌یف، اما جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، اولاف شولز صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، تصمیم می‌گیرند که زلنسکی چه کاری انجام دهد».

اشلیتز با بیان اینکه بدون کمک مالی و نظامی غرب، اوکراین کاملاً درمانده خواهد بود، توضیح داد: «غرب استراتژی واحدی برای مناقشه اوکراین ندارد؛ در حالی که واشنگتن به سمت تحویل بیشتر تسلیحات متمایل است، برلین و پاریس احتمالاً کی‌یف را به مذاکره با مسکو سوق خواهند داد».

در ادامه این یادداشت تاکید شده است: «چنین بلاتکلیفی، فقط وضعیت را در کشورهای غربی مشوش می‌کند، جایی که نارضایتی از سیاست تحریم‌ها که پیامدهای جامعی برای روسیه ندارد، در حال افزایش است».

روزنامه دی‌ولت همچنین افزود: «اکنون یک احساسات مسموم فزاینده در غرب وجود دارد که اجرای اقدامات محدودکننده جدید [علیه روسیه] را دشوار کرده و تحویل تسلیحات [به اوکراین] را به‌طور فزاینده‌ای غیرممکن می‌کند».

پولیتیکو: آمریکا مخفیانه سلاح‌های خاص به اوکراین می‌دهد
۱۴۰۱/۰۶/۰۱ - ۱۳:۲۲

نشریه آمریکایی «پولیتیکو» دوشنبه (۲۲ اوت) گزارش داد مقامات ایالات متحده احتمالا ارسال تسلیحات خاص به کی‌یف را علناً اعلام نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، در گزارش پولیتیکو آمده است: شایعات حول واشنگتن در حال پخش است مبنی بر اینکه ایالات متحده بیش از آنچه دولت به طور علنی ​​اعلام کرده تسلیحات در اختیار اوکراین قرار داده است.

به ویژه جمعه (۱۶ اوت)، یکی از مقامات بلندپایه پنتاگون طی یک جلسه اذعان کرد که این کشور بدون اعلام علنی، موشک‌های ضد رادار هارم HARM را به اوکراین ارسال کرده است. این مقام مسئول گفت: زمانی که ما برای اولین بار ارائه اولیه این موشک‌ها را اعلام کردیم، نحوه توصیف آن در اطلاعیه مشخص نبود. ما توضیح دادیم که در حال ارائه یک قابلیت ضد رادار هستیم.

نشریه آمریکایی اشاره می‌کند که بعداً «یاهو نیوز» همچنین گمانه‌زنی کرد که ایالات متحده موشک‌های بالستیک تاکتیکی هدایت‌شونده ATACMS را به اوکراین ارسال کرده است. در این گزارش آمده است: اگر (این مسئله) درست باشد، این برخلاف آنچه دولت (آمریکا) علنا ​​گفته، خواهد بود.

علاوه بر این، منابع پولیتیکو همچنین گفتند که بسته جدید کمک‌های نظامی به کی‌یف که هفته گذشته اعلام شد شامل گلوله‌های توپخانه هدایت‌شونده اکس‌کالیبور نیز می‌شود که در بیانیه رسمی پنتاگون به طور جداگانه ذکر نشده است.

پولیتیکو در ادامه گزارش داد اطلاعیه رسمی را که دولت ایالات متحده در رابطه با بسته کمک اخیر به کنگره تحویل داده بود، به دست آورده است. بر اساس این گزارش، در این سند ذکر شده که تسلیحات ارسال شده به اوکراین به آنچه در این اطلاعیه آمده «محدود» نیست.

این نشریه آمریکایی در پایان تاکید کرده که این گزارش در حد گمانه‌زنی است و هیچ یک از اعضای دولت آمریکا تایید یا حتی اشاره‌ای به ارسال محموله‌های محرمانه تسلیحات به اوکراین نکردند. طبق این گزارش، حتی اگر این محموله‌ها ارسال شده باشد، احتمال آن که واشنگتن تصمیم محرمانه‌ای را با این رسانه در میان بگذارد، نزدیک به صفر است.

خداحافظی سفیر اوکراین با امیرعبداللهیان
۱۴۰۱/۰۶/۰۱ - ۱۳:۲۲

«سرگئی بوردیلیاک» سفیر اوکراین در جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه ۳۱ مرداد در پایان مأموریت خود با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

سفیر اوکراین در این دیدار با مروری بر اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در طول مأموریت از مساعدت‌ها و همکاری‌های وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تشکر کرد.

وی همچنین از موضع بی طرفی جمهوری اسلامی ایران و مخالفت کشورمان با جنگ قدردانی کرد و در ادامه از شرکت‌های ایرانی برای بازسازی مناطق و تأسیسات زیرساختی که در جنگ از بین رفته دعوت به عمل آورد.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز با اشاره به مکالمات تلفنی متعدد خود با همتای اوکراینی، مجدداً بر مخالفت جمهوری اسلامی ایران با ادامه جنگ تأکید و برای هرگونه مساعدت در این مسیر اعلام آمادگی کرد.

روسیه : انگلیس دست از تضعیف نظم جهانی بردارد
۱۴۰۱/۰۶/۰۱ - ۱۳:۲۱

نماینده سفارت روسیه در لندن از انگلیس خواست از تضعیف پایه‌های نظم جهانی دست بردارد و رویکردی مسئولانه و محترمانه نسبت به سایر کشورها و ملت‌ها اتخاذ کند.

خبرگزاری تاس نوشت: این درخواست روسیه به دنبال بیانیه‌های جدید مقامات انگلیس در زمینه جایگاه روسیه در گروه ۲۰ مطرح شده است.

نماینده سفارت روسیه در لندن به این خبرگزاری گفت: « سفارت روسیه در انگلیس متوجه بیانیه ضد روسی دیگری از سوی دفتر امورخارجه، مشترک‌المنافع و توسعه انگلیس شده است که این بار «حق اخلاقی» روسیه برای حضور در گروه ۲۰ را زیر سوال می‌برد.»

وی افزود «ما این را نشانه ناامیدی آشکار لندن همزمان با بن بست در سیاست خارجی انگلیس برای تحمیل این تصور به جامعه جهانی که کشور ما در سطح بین‌المللی منزوی است، می‌دانیم».

نماینده سفارت روسیه (که نامش بیان نشده) تصریح کرد: «ما از شنیدن آموزه‌هایی درباره «حقوق اخلاقی» از سوی کشوری در حیرت هستیم که جنایات استعماری‌اش، تقریباً در تمام زوایای «امپراتوری پیشین که خورشید هرگز در آن غروب نمی‌کرد» رخ داده و این جنایات هنوز هم موضوع مطالعات و بحث‌های گسترده در سراسر جهان است».

وی افزود: «اگر ما صحبت از اخلاق کنیم، یک سوال مشروع مطرح می‌شود که انگلیس به چه حقی در گروه fdsj در کنار برخی از کشورهایی می‌نشیند که در گذشته از جنگ‌های غارتگرانه، تهاجمی و خونینی که لندن به راه انداخته و از فریب و غارتگری، حذف گسترده سرمایه‌های ملی و جاذبه‌های فرهنگی آن کشورها توسط انگلیس رنج برده‌اند».

نماینده روسیه گفت: ما چنین اظهاراتی را ریاکارانه می‌دانیم، به ویژه پس از آن که انگلیس و متحدان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با مشارکت فعال در عملیات نظامی غیرقانونی و تهاجمی در یوگسلاوی، عراق، لیبی، سوریه و همچنین در سایر کشورهای خاورمیانه و آفریقا خود را بدنام کردند. ما می‌خواهیم تحقیقات اخیر شبکه خبری بی بی سی را درباره جنایات جنگی سربازان انگلیسی در افغانستان یادآوری کنیم».

دیپلمات روس اظهار داشت: «به خوبی از انگیزه‌های به اصطلاح جمعی غرب، از جمله انگلیس، برای اصرار بر تلاش‌های بیهوده به منظور بازگرداندن انحصار در امور بین‌الملل آگاه هستیم. در این رابطه باید به دفتر امورخارجه، مشترک‌ ‌المنافع و توسعه انگلیس یادآوری کنیم که کشورهای غربی امروزه تنها حدود ۱۲ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند».

وی تصریح کرد: «ما از لندن می‌خواهیم که از تضعیف پایه‌های یک نظم جهانی چندمرکزی که با موفقیت مستقر و تقویت‌ شده است و گروه ۲۰ یکی از اجزای آن را تشکیل می‌دهد، دست بردارد و روی‌کردی مسئولانه و محترمانه در قبال سایر کشورها و ملت‌ها نشان دهد».

درخواست آمریکا از شهروندانش برای خروج فوری از اوکراین
۱۴۰۱/۰۶/۰۱ - ۱۳:۲۰

ایالات متحده با احساس خطر نسبت به حملات جدید روسیه در اوکراین، از شهروندان خود خواست تا این کشور را ترک کنند.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، تارنمای سفارت آمریکا در اوکراین طی یک هشدار امنیتی از شهروندان آمریکایی خواسته فوری با استفاده از گزینه‌های حمل و نقل زمینی در صورت امن بودن، اوکراین را ترک کنند.

در بیانیه سفارت آمریکا آمده است: وضعیت امنیتی در سراسر اوکراین به شدت بی ثبات است و شرایط ممکن است بدون صدور هشدار بدتر شود.

ولودیمیر زلنسکی رییس جمهوری و دیگر مقامات اوکراین گفتند که همزمان با روز استقلال اوکراین در روز چهارشنبه مسکو امکان دارد حملات فشرده از جمله حمله موشکی انجام دهد.

زلنسکی اوایل این هفته در یک پیام ویدئویی اشاره کرد که همگی باید از اقدامی که روسیه می‌تواند این هفته انجام دهد، آگاه باشند.

مدیریت نظامی شهری کی‌یف تجمع‌های بزرگ در روز دوشنبه و سه‌شنبه را ممنوع اعلام کرده بود. میکولا ژیرنوف رییس مدیریت نظامی کی‌یف گفت این مساله مقرر شد تا نیروهای امنیتی بتوانند به موقع به تهدیدهای موشکی و بمباران نیروهای فدراسیون روسیه علیه مراکز تصمیم گیری، تاسیسات نظامی، تاسیسات دفاعی، زیرساخت‌های مهم و مناطق مسکونی مجاور آنها واکنش نشان دهند.

احضار سفیر روسیه به وزارت خارجه آمریکا و هشدار به مسکو

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از حضور "آناتولی آنتونوف" سفیر روسیه در واشنگتن به این وزارتخانه خبر داد و مدعی شد که به کرملین درباره تشدید جنگ در اوکراین هشدار داده شد.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی درباره حضور چند روز پیش سفیر روسیه در واشنگتن در این وزارتخانه گفت که سفیر روسیه در ۱۸ آگوست به این وزارتخانه آمد تا درباره وضعیت جنگ اوکراین با او گفتگو شود.

وی با بیان اینکه آنتونوف در ۱۸ آگوست در وزارت خارجه آمریکا حضور یافت، گفت: از روسیه خواسته شد تمام عملیات‌های نظامی در تاسیسات اتمی اوکراین یا نزدیک آن را متوقف کند و کنترل کامل نیروگاه اتمی زاپوریژیا را به کی یف بازگرداند.

درخواست سازمان ملل برای تحقیقات کامل درباره ترور روزنامه نگار روسی

سخنگوی سازمان ملل متحد خواستار تحقیقات کامل درباره ترور روزنامه‌نگار روسی شد.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد که سازمان ملل خواستار تحقیقات کامل برای روشن شدن حقایق منجر به قتل " داریا دوگینا" است.

سخنگوی سازمان ملل ادامه داد: ما خوستار تحقیقات کامل برای پی بردن به حقایق پشت پرده قتل وی هستیم.

دوجاریک همچنین آمادگی تیم حقیقت یاب سازمان ملل را برای انجام تحقیقات در حمله به زندان اولنیوکا در اوکراین اعلام کرد.

با وجود درخواست روسیه و اوکراین برای انجام تحقیقات مستقل در این باره، سازمان ملل معتقد است که شرایط درخصوص این زندان برای رسیدن به آن و بدون ضمانت مناسب، امن نیست.

دوجاریک گفت که به این تیم یک افسر پلیس بازنشسته برزیلی، یک دیپلمات ایسلندی و یک مقام پلیس از نیجر نیز خواهند پیوست.

این کمیته وظیفه انجام تحقیقات و ارائه گزارش به دبیرکل سازمان ملل متحد را دارد.

درخواست مقام اوکراینی برای کشتن مردم روسیه

پیوتر وروبلفسکی، سفیر اوکراین در قزاقستان روز دوشنبه در مصاحبه ای با یک رسانه محلی گفته کشورش در تلاش است روس‌های بیشتری را بکشد.

به نوشته پایگاه خبری «راشا تودی» سفیر اوکراین گفت: «چیزی که می‌‌توانم بگویم این است که ما در تلاشیم هر چقدر بیشتر که بتوانیم (روسها) را بکشیم. هر چه تعداد روس های بیشتری را الان بکشیم، فرزندانمان کمتر مجبور خواهند شد این کار بکنند.همین.»

اظهارات این دیپلمات اوکراینی خشم روسیه را برانگیخت به نحوی که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، کی‌یف را به داشتن سیاست‌های «تروریستی» متهم کرد.

زاخارووا در مطلبی که در پیامرسان «تلگرام» منتشر کرد نوشت: «فقط سفیر یک رژیم تروریستی می تواند چنین حرف هایی بزند. نازی‌های کی یف هشت سال است که مردم را بی‌سروصدا می‌کشند و مسکو را برای همه چیز مقصر می‌دانند، اما اکنون آشکارا از برنامه‌های پاکسازی قومی خود صحبت می‌کنند.»

واکنش آمریکا با درخواست اوکراین برای تحریم کل جمعیت روسیه

بعد از مخالفت مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با درخواست مقامات ارشد کی‌یف برای تحریم کل جمعیت روسیه به بهانه حمایت از جنگ با اوکراین، واشنگتن هم این درخواست را رد کرد.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه طی نشست خبری اعلام کرد که از ایده ممنوعیت صدور روادید برای تمام شهروندان روسی جهت ورود به این کشور حمایت نمی‌کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این سخنگو که نامش اعلام نشد، گفت که دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا قبلاً محدودیت‌هایی درخصوص صدور روادید برای مقامات کرملین اعمال کرده است.

وی اما صراحتاً اظهار داشت که تمرکز واشنگتن بر شناسایی افرادی است که در عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین دست داشتند و آنها را پاسخگو خواهد دانست.

طبق این گزارش، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: «ایالات متحده نمی‌خواهد راه‌های پناهندگی و امنیت را برای مخالفان روسیه یا دیگر کسانی که در معرض نقض حقوق بشر هستند، مسدود کند».

این مقام آمریکایی افزود: «ما همچنین روشن کرده‌ایم که مهم است بین اقدامات دولت روسیه و سیاست‌های آن در اوکراین و مردم روسیه، حد و مرزی قائل شویم.»

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۵۹
سفیر اوکراین فاشیست رفت
خدا را شکر
پاسخ ها
حبیبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
شماها دیگه کی هستید؟ که کشوری که متجاوز که به هیچ
دینی واخلاق انسانی،پایبندنیست،مردمش دائم الخمروهیچ خط قرمزی دربین خانواوده وجود نداردعلاقه مندوطرفدارپرپاقرص وتبلیغات میکنیدمردم اوکراین آزادی خواه ومستقل هستنده
بی نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
اگه به خانواده ی تو هم همینجوری با موشک وتانک حمله میکردن بازم همین حرفو میزدی پوتین فاشیست وآدمکشن جنایتکارن وباید مجازات شن
اصلا اوکراین در آینده وجود داره که بخواند بازسازی کنند
هرچه بیشتر میگذره متوحش بودن رژیم تروریستی اوکراین بیشتر آشکار میشه. درست مثل غربگداها و سلطنت طلب ها و مجاهدها که وحشی هستن
پاسخ ها
اکبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
درود بر رزمندگان شجاع اوکراینی مرگبرروسیه متجاوز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
اگر امریکا جای روسیه بود میدانید چه میکرد مثل جنگ با ژاپن دو سه تا شهر بزرگ اکراین رو در یک آن زیرو زبر میکرد بی آنکه
غرب تکونی بخوره
هرچه بیشتر میگذره متوحش بودن رژیم تروریستی اوکراین بیشتر آشکار میشه. درست مثل غربگداها و سلطنت طلب ها و مجاهدها که وحشی هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
بابا آرام باشید آرام باشید صبر پیشه کنید اینهمه خشم از کجای یه انسان می‌تونه خروشان بشه چرا واقعا چرا آرام باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
مثل اینکه اول پوتین جنایتکارمردم اوکراین روهدف گرفت توانگارخوابی بابابیدارشو
کی نژاد پرست است کی مظلوم اگر الان جلوی دیوانگی زلنسکی گرفته نشود تاوان آن را مردم بیچاره اوکراین باید بدهند آیا مستقل شدید که نازی ها برای شما تصمیم بگیرند آیا از نسل کشی نازی ها در اوکراین در زمان جنگ جهانی دوم درس نگرفتید البته استالین هم همین کار را کرد
آیا این سخنان نژاد پرستانه نیست
پاسخ ها
کمپ مسکو
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
خیر. اونا می‌کشن پس اوکراین هم باید همین کار رو بکنه. همین دختر نظریه پرداز تروریست و شیطان صفت پوتین برگشت گفت باید اوکراینی‌ها رو بکشیم. کجا بودی که بیایی بگی آیا این سخنان نژادپرستانه نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
احتمالا آمریکا هم فهمیده که زلنسکی اوکراین را نابود کرده که دستور به خروج اتباع خود را داده بهتان گفتم که روسیه قصد تهاجم گسترده به کی‌یف خارکف اودسا دارد بخصوص که روسیه الان شهید سازی کرده با ترور دختر دوگین آن احمقی که ناو موسکووا غرق کرد و این دختر ترور کرد عامدانه به پوتین کمک کرده پوتین این جنگ را گسترده تر خواهد کرد و خواهید دید که چگونه کشوری اشغال میشه یانوکوویچ را به قدرت بر میگردونه و طی قرارداد های استعماری مناطق اشغالی را جدا میکند لهستان هم لویو را ضمیمه خاک خود میکند همه به ریش مردم اوکراین خواهند خندید بیچاره مردم بی‌گناهی که بخاطر توهمات یک کمدین کشته شدند و سرزمین مادری شان را در اشغال بیگانگان افتاد
پاسخ ها
اکبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
الهی آمین که زلنسکی غرب نابو شن
بازم همین حرف ها را بزنید مردم یک کشور را تحریم کنید یا تهدید به نسل کشی کنید یا دختر متحد پوتین را ترور کنید ولا بیلا بیست درصد از خاک اوکراین الان دست پوتین است اودسا خارکف کی‌یف در زیر تیغ کین خشم تزار خونخوار روسیه هستند میلیون ها نفر از مردم اوکراین آواره شدن خسارت گسترده ای دیده این چه جور مبارزه ای است که زلنسکی قهرمان جنگ باشد در حالی که مردم آن در شرق و جنوب اوکراین تحت سلطه پادشاه روسیه قرار بگیرد اگر همین کمدین بجای بمباران هرروزه شهر های دونتسک لوهانسک در منطقه دونباس می‌توانست صلح برقرار کنه بجای عضویت در ناتو که فقط داره اسلحه میده که اکثرش هم نمی‌رسد سیاست بیطرفی را رعایت میکرد بجای تنش با همسایه شرقی خود با او دوستی میکرد بجای شعار های عوام فریبانه واقعیات را قبول میکرد بجای تحریک پوتین به این جنگ اقتصاد فاسد اوکراین را اصلاح میکرد باور کنید بعد از این جنگ واقعیات جدیدی از فساد مالی در بین مقامات اوکراینی انتشار خواهد شد همین اوکراین در شرق کشور خودش اقلیت روس را نسل کشی کرد حالا میشه از جنایات جنگی اوکراین هم تحقیق کنید ظالمی علیه ظالم دیگر جنگ کرده نه مظلوم
کشوری بنام روسیه نزدیک به هفتصدسال است تاسیس شده و از روز اول بر پایه جنایت و وخیانت بنیان نهده شده از اولین تزار ایوان مخوف بگیر تا این افسر سابق کا گ ب شاگرد خلف استالین پوتین جنایتکار دارای حکومتهای دیکتاتوری و متجاوز بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
کشوری به نام آمریکا هم هم ۲۰۰ ساله تاسیس شد
و فقط با کشتار مردم جهان خودشو به اینجا رسوند
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
هزار سال روس کی‌یف هم هست شیخ
کشوری بنام روسیه نزدیک به هفتصدسال است تاسیس شده و از روز اول بر پایه جنایت و وخیانت بنیان نهده شده از اولین تزار ایوان مخوف بگیر تا این افسر سابق کا گ ب شاگرد خلف استالین پوتین جنایتکار دارای حکومتهای دیکتاتوری و متجاوز بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
کشوری به نام آمریکا ۲۰۰ ساله تاسیس شده
و به خاطر کشتار مردم جهان به اینجا رسیده
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
تمدن های قدیم جهان ایران -روم- چین _روسیه - مصر - یونان -حبشه_حجاز بوده اند . اما آمریکا کشور مهاجران با حوزیت حاکمیت مهاجرین انگلیسی اروپایی تشکیل شده تمدنش عاریه ای است. ا
اگه نظم جهانی در کار بود، روسیه به اوکراین حمله نمی‌کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
به یمن و سوریه و لیبی و افغانستان و عراق چی؟
پس امریکاییها هم از عبارت " عملیات ویژه نظامی " استفادا می کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
نظم جهانی
مردم یک سرزمین چه گناهی دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
وقتی به دلقک یهودی رای میدادند باید فکر اینجا رو میکردند.......
بازی با آتش زلنسکی دست نشانده گریبان تمام جهان را خواهد گرفت
ایران باید به فکر منافع اقتصادی خودش باشد که متاسفانه عمو پوتین نمیزارهو ما را مجبور میکنه با اروپا زاویه بگیریم
کشتن روس، یعنی کشتن مردم خودش که روس تبار هستند. بمباران مناطق مسکونی جدایی طلبان که قبلا از سوی روسیه گفته میشد و جهان به این خبرها بی اعتنا بود
با توجه به این که اوکراین جزو خاک شوروی سابق بوده است و اکثر مردم شرق اوکراین هم روس تبار یا طرفدار روسیه هستند قسمت شرقی اوکراین بعلاوه جزیره کریمه مجددا به روسیه ملحق و اوکراین متعهد شود با روس تبار های باقیمانده در اوکراین بعنوان شهروند خوش رفتاری نماید و قائله ختم شود .
مرگ بر زلنسکی کافر
من نمیدونم چرا یه چیز مد شده توی کشور که یه عده آمریکا رو میکوبن و روسیه رو تحسین ؛ یه عده دیگه روسیه رو میکوبن آمریکا رو تحسین... بنظرم هر دو کشور از هم بدتر هستن و ما هم اگه کمی عقل داشته باشیم فقط باید دنبال منافع ملی باشیم
سفیر روسیه در انگلیس پاسخ دندان شکنی به انگلیسی های خبیث داده
پاسخ ها
زادپور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
ببخشید من اشتباهمثبت دادم
موقعی که تیتر میزنید که برلین مثلا گفته که اکراین را امریکا کنترل میکند این بدین معنا است که دولت المان این عبارت را گفته
وقتی متن را میخوانیم میبینیم روزنامه دی ولت گفته نه دولت المان

نمیدانم شاید نویسنده روزنامه دی ولت را با روزنامه دولت اشتباه گرفته
بابا حمله چیه؟؟حمله نیست که.روسیه داره تو اوکراین عملیات ویژه نظامی انجام میده ،،،
لعنت به روسیه جنایتکار .بعد متوجه خواهید چه خیانتهایی همین روسیه انجام داده در مورد ایران همین روسیه بود به عراق تانک میداد همین روسیه بود به ایران تجاوز کرد و ایران تکه پاره کرد . تو دنیا کثافت تر از پوتین وجود نداره
روسیه متجاوز است وهمه وجدانهای اگاه ومسلمان او را محکوم می کنند پوتین جنایتکار جنگی است او در حال قتل مردم اوکراین است در این جنگ پوتین بانی جنگ است نه اوکراین دست از تعصبات بردارید
کسی یادش میاد ارتش روسیه در دوران جنگ جهانی اول دوم چه جنایاتی بر علیه مردم ایران انجام داد هنوز داغ اشغال ایران در دوران جنگ جهانی را در دل داریم هنوز عهدنامه‌ها ننگین ترکمن چای گلستان آخال را فراموش نکردیم به توپ بستن حرم امام رضا را فراموش نکردیم حمایت از پیشه وری را فراموش نکردیم کمک به صدام جانی را فراموش نکردیم سخنی از آدولف هیتلر بدترین افراد برای من کسانی هستند که به کشورشان خیانت کردن تا من بر کشور آن ها مسلط شوم کشور مادر اینها بود و این افراد مادرشان را در اختیار من گذاشتند حکایت امروز اوکراین و گرجستان همین است آبخازیا اوستیا جنوبی برای گرجستان بود ولی الان تحت حاکمیت کدوم کشور است روسیه کریمه الان دست کی است روسیه خرسون لوهانسک هشتاد درصد دونتسک و ژاپوریژیا دست کی است روسیه حالا روسیه سیر نشده دنبال گرفتن خارکف اودسا کی‌یف هم است بزودی شاید در روز استقلال اوکراین روسیه اقدامی خطرناک هولناک که منجر به آغاز جنگ جهانی سوم است انجام میشه گور بابای پوتین زلنسکی بایدن پینگ دیگری خواهش میکنم از مقامات حکومت جمهوری اسلامی که همین الان سیاست درستی بگیرید چون احتمال جنگ جهانی سوم است ما باید مراقب باشیم که کشورمان وارد نزاع بین شرق و غرب نشه
امور خارجه امریکا از کادر غیر نظامی ،واتباعی ک برای جنگ در اکراین هستن ،خواسته خارج شوند،جنک شدت خیلی زیاد پیدا خواهد کرد،
روسیه حمله کرده مثل اینکه . الان میگید اوکراین فاشیسته! دیگه خیلی تابلو لشکر سایبری هستید همه جملات هم ک‍‍پی هم
اگر مردم اکراین خود می فهمیدند که دردام آمریکا واسرائیل نیفتند این بدبختی براشون اتفاق نمی افتاد
ناتو به چه دردی می خورد فقط باعث تحریک روسیه شد وحالا جورش را مردم نازی پرست اکراین باید بدهند
ای خاک عالم بر سر آمریکا وانگلیس جنایتکار که دستشون پشت همه جنگهای جهان است ومردم دنیا رو به جون هم میندازن لعنتیهای بی شرم
من فکر میکنم با این وضعیت باید نگران خوی کشورگشایی زلنسکی باشیم باز خدارو شکر فعلأ به کریمه پیله کرده وگرنه حتماً می‌گفت قلمروی جمهوری سوسیالیستی اوکراین هم را پس بدید که فکر کنم بخش روستوف نادو روسیه هم بشه دیگه تا کجا حتماً منتظر فتح مسکو و سن پترزبورگ هم هست هزینه این همه لشکرکشی را کی باید بدهد خوبه همین چهار پنج ماه پیش ارتش روسیه پشت دروازه های کی‌یف بود اگر کمک آمریکا و دوستان آن نبود خدا می‌دانست زلنسکی خودکشی میکرد یا کشته میشد در نهایت باید تکه دندان آنها را که در بنزین سوخته بودند را شناسایی کنیم
چوب خدا صدا نداره این انتقامی الهی و جنگ تاوان تمام فقر و فلاکت ۴۰ ،۵۰ ساله انقلاب و دوران قبل حملات ننگین دو کشور همراه با تجزیه و جداسازی بخشهای وسیعی از خاک ایران که برابر ایران فعلی و حتی بیشتر است مانند بحرین و خزر و کشورهای شمال ایران و کشته شدن بیش از ۱۲ملیون ایرانی در اوج فقر و فلاکت که حتی این دو کشور به بچه های کوچک مان نیز رحم نکردن ایشالا که انتقام تموم کشتارهای بچه های ایران افغان سوریه عراق یمن فلسطین که همواره اسیر سای بازی کشور استعماری شده بگیره لعنت خدا بر استثمارگران روس و انگلیس که همیشه واس ما و ملل بدبخت، جز فقر ملت و غارت منابع نداشته از حلقومشان بگیره درسته اروپا و امریکا نیز بدنبال غارت منابع و منافع خوداند ولی خدایی عمران ابادانی و رفاهی نسبی نیز ایجاد کرده اند سرمایه گذاری زیر ساختی و وام کمک فکری و اقتصادی بر خلاف روس و چین داشته اند چین که قربونش برم با ما قطع رابطه نکرد ولی تمام منابع را به غارت برد حتی سالهاست حاضر نیست پولش بده و در مقابل تمام ماشین الات مضخرف با بالاترین قیمت ها به ملت بدبخت مارحم نکرد کاگر تحریم میکرد خ بهتر از این مافیای گرانی بود بطوریکه کلیه ماشین های چینی با سوئ استفاده و کمک کردن به تحریم با چند برابر قیمت جهانی دچار ملت بدبخت ما نمود و بازار ایران و با اجنانس و کالاهای بی کیفیت و تقلبی موجب اشفتگی و حرج مرج بیشتر در کالاهای مشابه اصلی و تقلبی نمود خدا لعنت کن شرق و انگلیس تمام موشکایی که بر سر ملت ما میزد بقول جناب مخبر همه از روس بود انتقام الهی حق است و گوارای پوتین و مسببان ان باد
تاریخ گواهه که روسیه همیشه به ایران ضربه زده و قسمتهای شمال ایران رو تصرف کرده و هیچ وقت به نفع ایران کاری نکرده کم از این روسهای حمایت کنید
روسیه هیچ کاری نمی کند اگر می توانست همان اول کار را تمام کرده بود و ملت اوکراین ازاد می شوند از شر روسیه و زمستان هم به خوبی تمام می شود اوکراین حدود صد کشور دارند پشتیبانی اش می کند روسیه کی را دارد و هرچه طول بکشد جنگ به ضرر روسیه می باشد به هیچ عنوان نمی شود کشوری را اشغال کرد چه قدیم چه حادث
روسیه در تمام تاریخ خود کثیفترین متجاوز بوده و همیشه هم به همسایه هایش تجاوز کرده و باعث قتل و عام و نسل کش شده هنوز هم نغمه غم انگیز آراز آراز آی آراز از تکه پاره شدن ایران در زبان آذریها جاری است . هر کس معنی این سرود را بفهمد هر روز تمام عبادت نابودی روسیه می شود
خدای به شما چه مربوط جنگ روسیه واکران
خدا روسیه رو لعنت کنه یعنی چه ۲۰۰ ملی گرای اکراین از پا درآمدند این چه رفتار حیوان صفتانه است که روسیه دارد آدم ازاین غم بمیرد باز کم است بخدا قسم اگر دست زمانه پایم را نبسته بود و وابسته در زندگی نداشتم تا اکراین پیاده می رفتم آنها ثابت کردند که ارزش ایثار را دارند
لعنت بر غربگداها
از جمله زنسکی دلقک و روحانی
جنگ در زمستان برای روسیه سختتر هست و احتمال عقبنشینی هم هست . اگر میتونست زمستان نتیجه بهتری بگیرد ، شروع حمله رو در زمستان انجام میداد که اینکار را نکرد . پوتین باید قبول کنه که در جنگ متعارف ، زورش به اوکراین یا هر چی که بگه ، نرسیده و اصرار به ادامه جنگ برای همه ضرر داره و بیشتر برای خود روسیه .
سفید اوکراین در قزاقستان: هر چه می توانیم باید روس ها را بکشیم.. زلنسکی: باید همه روسها را تحریم کنیم . این جملات نشان از نژادپرستی جاهلانه است. واقعا در اوکراین چه خبر است. . همه باید با ایده های نسل کشی و نژادپرستی مقابله کنند .
آیاکشوری درهمسایکی روسیه وجودداردکه موردتجاوزواشغال روسیه قرارنگرفته باشد؟
تا وقتی که تجزیه طلبان و سربازان اشغال‌گر در خاک اوکراین هستند نباید حرف از صلح زد موازنه قدرت تغییر کرده مسکو راحت آسیب پذیر شده
ماشالا این کاربرهای ما چقدر باهوشن
هنوز نفهمیدن حق وباطل یعنی چی
چقدر عوامین شما
نظریه پردازی شما به درد خودتون میخوره
اوکراین حقش بود‌ زلنسکی یهودی دست نشانده اوکراین رو نابود کرد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها