بازدید 32760
رئیس سازمان امور مالیاتی در نشست خبری

کتمان درآمد، جرم است/ وصول مالیاتی ۱۲۰۰ میلیارد تومانی از محل ممنوع الخروجی ۲۵۰۰ نفر/ فعالان اقتصادی خودشان را زحمت ندهند، همه اطلاعات بانکی به دست ما می‌رسد/ مردم به نداشتن کارتخوان توسط پزشکان اعتراض دارند/ شماره کارت به کارت‌ها را اطلاع دهید/ سود کنید؛ اما باید مالیات هم بدهید

معاون وزیر اقتصاد گفت: پزشکان بدانند که مالیات آن‌ها را از اطلاعات کارت به کارت آن‌ها دریافت خواهیم کرد. مردم هم باید شماره کارت‌هایی که به آن‌ها ارائه می‌شود، به سازمان مالیاتی اطلاع بدهند تا مبنای بررسی و دریافت مالیات از پزشکان قرار بگیرد.
کد خبر: ۱۱۳۶۴۵۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰ 22 August 2022

به گزارش تابناک اقتصادی؛ داود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی امروز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت و در تشریح عملکرد یک ساله دولت اظهار داشت: مدیران سازمان را مکلف کرده‌ایم در هفته دولت، دو ساعت ابتدای صبح را به پاسخگویی به مراجعات مردم اختصاص دهند. همچنین میز خدمت برای ارائه مشاوره به مردم در ادارات راه‌اندازی می‌شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی خاطرنشان کرد: اقداماتی در راستای کاهش فشار بر بخش رسمی اقتصاد و تلاش برای مبارزه با فرار مالیاتی انجام شده است. همچنین حرکت ما به سمت مالیات ستانی الکترونیک بوده تا مردم نیازی به مراجعه حضوری نداشته باشند و از طریق نرم افزار‌هایی در بستر اینترنت انجام دهند.

وی درباره دریافت مالیات از اموال مازاد بانک‌ها گفت: طبق قانون نسبت به دریافت مالیات از اموال مازاد بانک‌ها اقدام می‌کنیم. به گفته منظور، سازمان مالیاتی بر اساس ماده ۱۶ و ۱۷ قانون حمایت از تولید رقابت پذیر سالیانه مالیات اموال مازاد بانک محاسبه و ممیز مالیاتی بانک‌ها آن را ابلاغ می‌کنند.  

معاون وزیر اقتصاد همچنین گفت: طبق قانون برای رسیدگی به مالیات بانک‌هایی که در اعطای تسهیلات بر مبنای قانون جهش تولید مسکن، باید فرآیند رسیدگی به اظهارنامه‌های اشخاص حقوقی که در شهریور صورت می‌گیرد انجام شود تا بتوانیم رقم مالیات بر بانک‌هایی که برای ساخت نهضت ملی تسهیلات ندادند، رسیدگی کرد.

این مقام مسئول در سازمان امور مالیاتی در خصوص آخرین وضعیت مالیات ستانی از خانه‌های خالی اظهار داشت: ۵۲۰  هزار خانه خالی رکورد زد و ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مالیات محاسبه شد. وی افزود: از طریق پیامک و ارسال نامه‌های مکتوب این آگاه سازی را رعایت می‌کنیم؛ البته در قانون به ما ابلاغ کرده تا به صورت مقتضی اطلاع رسانی کنیم، ولی برای تکمیل آگاه سازی مکتوب هم نامه ارسال می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر به مالیات‌های خانه خالی معترض شدند. دلایلی از جمله خانه خالی نبوده و یا افراد صاحب خانه نبودند. ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رقم اعتراض است و تعدادی هنوز مطلع نشدند. اعتراضات را به وزارت راه منعکس کرده ایم تا بررسی شود.

به گفته منظور: اگر افراد دارای خانه خالی از پرداخت مالیات ممانعت کنند، ماهیانه ۲.۵ درصد مبلغ مالیات احراز شده جریمه خواهند شد. این افراد حین فروش ملک نیز تمام مالیات و جریمه را باید پرداخت کنند. در مورد خانه‌های لوکس تا پایان سال برای جمع آوری اطلاعات فرصت داریم. این در حالی است که فرآیند پرداخت مالیات خودرو‌های لوکس، خانه‌های لوکس و خانه‌های خالی آغاز شده است. وی افزود: تا دیروز ۱۵۰ میلیارد تومان مالیات خودرو‌های لوکس پرداخت شده است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی، با بیان اینکه امسال ۶۰۰۰ مورد اعتراض در سامانه سوت زنی سازمان ثبت شده که عمدتا مربوط به اعتراض مردم نسبت به پزشکان و نداشتن کارتخوان بوده است، گفت: پزشکان بدانند که مالیات آن‌ها را از اطلاعات کارت به کارت آن‌ها دریافت خواهیم کرد. مردم هم باید شماره کارت‌هایی که به آن‌ها ارائه می‌شود، به سازمان مالیاتی اطلاع بدهند تا مبنای بررسی و دریافت مالیات از پزشکان قرار بگیرد.

منظور خاطرنشان کرد: اصل مالیات‌های معوق شده از گذشته تا امروز ۷۰ هزار میلیارد تومان است. البته متاسفانه این رقم مربوط به کسانی است که هم اکنون برای ما قابل شناسایی نیستند؛ مانند شرکت‌های کاغذی صوری که در حال پیگیری و شناسایی آن‌ها هستیم. مورد دیگر، کارت‌های بازرگانی موقت یک ساله است که به اسم افراد غیر مطلع صادر شده است؛ برای نمونه، به اسم افراد کهنسال یک روستا کارت بازرگانی یک ساله گرفته و با آن خودرو وارد کرده بودند. مردم باید هشیار باشند که کسی به اسم آن‌ها کارت بازرگانی نگیرد، چون هنگام دریافت مالیات این افراد گیر می‌افتند. مردم باید درباره حساب‌های اجاره‌ای نیز هشیار بوده و حساب خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: تمرکز دولت بیش از هر چیز روی فرار مالیاتی و برقراری عدالت مالیاتی است تا فشار از دوش مودیان فعلی برداشته شود، همه اطلاعات بانکی افراد به دست ما می‌رسد و فعالان اقتصادی خودشان را زحمت ندهند.

منظور با اشاره به اینکه کتمان درآمد، جرم است، گفت: هم اکنون در حال تشکیل پرونده کیفری برای فراریان مالیاتی هستیم که در یک مورد حکم ده سال زندان صادر شده است.

رییس کل سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: اگر کسی معوقه مالیاتی داشته باشد، هشدار می‌دهیم و در صورت خودداری از پرداخت مالیات، حساب آن‌ها را می‌بندیم و آن‌ها را ممنوع الخروج می‌کنیم. در سال جاری ۲۵۰۰ نفر ممنوع الخروج شده‌اند و از محل ممنوع الخروجی، ۱۲۰۰ میلیارد تومان وصول مالیاتی داشته‌ایم.

منظور ادامه داد: از مجموع ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار اظهارنامه‌ای که امسال ارائه شده، برای یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مالیات صفر در نظر گرفته شده است.
 
رئیس سازمان امور مالیاتی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: عیبی ندارد که می‌خواهید طلا و ارز و مسکن و خودرو خرید و فروش کنید تا قیمت بالا برود و بفروشید و سود کنید؛ اما باید مالیات هم بدهید.
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۷۷
92000 ملیارددددددد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
92.000.000.000.000 تومان
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
۹۲ همت
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
من سارق هستم . چه جوری باید مالیاتم را بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
یکی بگه این مالیات ها سر از کجا در میاره؟
آفرین. با سلام و صلوات نمیتوان مالیات گرفت. حاشیه های اصلی شما هنوز شروع نشده. امیدوارم ثابت قدم باشید زمانی که از افراد متنفذ، ثروتمند و سلبریتی میخواهید مالیات بگیرید. قطعا مقاومت و هوچی گری میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
مالیات گیری از اموربانکی مردم که اخیرا باب شده باعث خواهدشد مردم بتدریج بطرف معاملات سنتی وتبادل فیزیکی پول بروند.واقعا کاربسیارناشیانه ای دارندانجام میدهند.
مسئولین هم باید درآمدهایشان را اعلام کنند؟! البته درآمدهای که جدا از حقوق کارمندی میگیرند منظور هست؟ همان درآمدی که با آن برخی خانه لاکچری برای زن دوم میگیرند یا چندین شرکت دارند که با توجه به قانون نباید داشته باشند…..
راستی این قانون از کجا آوردی مسئولین به تصویب نرسید؟!؟!
معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: تمرکز دولت بیش از هر چیز روی فرار مالیاتی و برقراری عدالت مالیاتی است) اینهمه درباره گرفتن مالیات و چوب کردن تو استین این و ان حرف زد اما حتی یک جمله درباره اینکه درقبال این مالیات گرفتن دولت چه خدماتی ارائه میدهد؟!!! و با چه چیزی تعهد میدهد که به حرفش عمل کند ؟!!! گفته نشد !!!! چون هیچوقت وضعیت خدمات برای همان قشر حقوق بگیر هم مطلوب نبوده است !!!ضمنا درامد حاصل از فروش نفت قراره کجا خرج بشه ؟!!! همه چیز که بنرخ ازاده !!!! عدالت فقط در گرفتن مالیات نیست در محل صحیح مصرفش هم هست البته با گزارش دقیق و مرتب محل مصرف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
عدالت تو تورم بالای 50 شاید هم 100 درصد هست که به زور از جیب ملت ورمیدارند.!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
دقیفا چرا راجع به اینکه این مالیات کجا و به جیب چه کسانی میره رونمیگه .
چرا دولت از پزشکانی که دستگاه کارتخوان ندارد مالیات نمی گیرد؟ به دندانپزشکی رفتم متخصص ایمپلنت از شلوغی جای سوزن انداختن نبود برای هر دندان ۱۳ تومن حداقل می گیرند نصف مراجعین ایرانیان مقیم کانادا و امریکا اونوقت ایشون ساعت ۳ طهر مریض و می فرستند در خیابان تا کارت به کارت کند چرا من کارمند در ماه ۱۲ تومن می گیرم با ۲۰ یال سابقه باید مالیات بدم امثال ایشون مالیات نمیدن؟ دکتر زنان رفتم متخصص پوست رفتم همه جا هنین بساط بود. جالبه دکترایی که مطبهای بسیار شلوغ دارند بیشتر از مالیات فراری هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
(دستمزدشان را افزایش میدهند)دلخوش نباشیدمالیات هم بدهند از جیب شما خواهند داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
کارمند کجایی ماهی ۱۲ تومن میگیری ؟!!!
حقته مالیات !!
باید ازت بگیرن
مرفه بی درد نجومی بگیر
مردم کارمندن ما هم خیر سرمون کارمندیم !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
ماهی 12 تومن خوبه ها. کارمند بیمه یا دارایی باید باشی
مردم شماره کارت که دکترا برای کارت به کارت میدن رو به مالیات بگن .
رو دکترا زیاد شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
اداره دارایی باید یک سامانه برای اینکار راه اندازی کنه که بتونیم اطلاع بدیم وگرنه چطوری اطلاع بدیم ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
دفعه بعد طرف دستی دلار می گیره.
فکر می کنی زرنگی.
جلوی رشوه های فولاد مبارکه رو بگیر
مالیات زورش به دکترا نمیرسه فقط از کارمندا و کارگرای بدبخت مالیات میگیره
اینهمه مالیات الکی میگیرید چه خدمتی به مردم میدید ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
خرج جاده ها میکنن که همشون شبیه جیگر زلیخا میمونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
اول مالیات بده بعد طلبکار باش
از آستان قدس با اونهمه درآمد مالیات میگیری ؟
فقط بلدید از مردم مالیات بگیرید از 9200میلیارد هم مالیات گرفتید. شما که قیافه روشن فکری تو گرفتن مالیات گرفتید وایران را با اروپا مقایسه می کنید خدمتتان هم مثل اروپاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
92000
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
قبلا میگفتن دادن مالیات حرتمه؟!!!
اطلاعات کارت به کارت پزشکان را مردم با شماره گیری چه شماره ای به سازمان مالیاتی اطلاع بدهند تا مبنای بررسی و دریافت مالیات از پزشکان قرار بگیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
110
بی در و پیکر ترین سیستم و نظام ماایاتی در بین کشورهای جهان بعد از ونزوئلا و زیمبابوه متعلق به ایرانه
رئیس سازمان مالیاتی و به خصوص دولت و رئیس آن، این قضیه اخذ مالیات را باید تا آخر ادامه بدهید و وسط کار در اثر فشارها عقب نشینی نکنید. برای کسانی که میلیاردها تومان درآمد خالص دارند و دهها سال است که هیچ مالیاتی نداده اند، خیلی سخت است که مالیات بدهند و فکر میکنند که یک پول اضافه است. مثلا میگویند چرا باید مالیات بدهیم، به جای آن یک آپارتمان در ترکیه میخریم. اما وقتی زور باشد و قدرت و همه راههای فرار بسته شود، مجبورند بدهند و حتی تشکر هم بکنند اما اگر در اثر هوچی گریها وادادید، پرروتر میشوند و چهار تا ناسزا هم خواهند داد.
دولت عمدا یا سهوا در حال ظلم است و به هر طریقی که بتواند از مردم پول میگیرد...چرادر محاسبه درآمد ,تورم حاصل ازخلق پول بدون پشتوانه توسط دولت لحاط نمیشود یک کارمند با ماهی 10 میلیون دریافتی ماهیانه با توجه به تورم 50 درصدی اگر هیچ مالیاتی هم ندهد در پایان سال دولت عملا فقط از محل حقوقش به طور متوسظ 25 درصد کل حقوقش را برداشت کرده یعنی 30 میلیون مالیات تورمی داده است حال اگر سپرده ای, پول نقدی یا طلبی هم داشته باشد 50 درصد از آنها را هم دولت میل فرموده... در مورد کسبه هم همین است 50 درصد از اصل سرمایه توسط دولت برداشت شده...سود را وام گیرندگان بانکی کرده اند که با 18 درصد بهره در تورم 50 درصدی 32 درصد درسال سود بدون زحمت درآورده اند و همان 18 درصدرا برده اند در هزینه ها و مالیات هم نداده اند...ولی خوب آنها زورشان زیاد است....
دولت بابت مالیاتهای اخذ شده چه خدماتی به مردم می دهد؟
فعلا که این مالیاتها شده حقوق کارمندان دولتی، پولی هم که صاحبش راضی نباشه از نظر شرعی قطعا مشکل داره.
تو این مملکت فقط باید تو ارگان دولتی کار کنی .
تولید و تجارت با این وضع دیگه فایده نداره .
گرفتن مالیات تقریبا در همه کشورها وجود دارد. البته به غیر از برخی کشورهای عربی. اما چند نکته در مورد اخذ مالیات در کشور خودمان:
اول اینکه کشوری که با مالیات مردم یعنی از جیب مالیات دهنده اداره میشود باید حتما و قطعا برای هر ریالش توضیح داده و کاملا حساب درآمد و هزینه اش مشخص و در دسترس عموم قرار گیرد.
دوم عدالت مالیاتی است. هم در بعد دریافت از قشر ضعیف و هم اخذ مالیات از هر شخص حقیقی و حقوقی که ایجاد درآمد میکند آنهم بدون استثاء ( همه جا استثنا یا معافیت هایی برای برخی اقشار مانند کسب و کارهای خاص مانند تولید علم، تولید کتاب ، برخی رشته های ورزشی ، برخی رشته های هنری و ... قائل هستند).
سوم . شفافیت مالیاتی از طریق ایجاد ساز و کار سیستماتیک علمی و صحیح برای دریافت مالیات است. این که کارگر یا کارمند با حقوق کم و مشخص قبل از دریافت حقوق مالیاتش را پرداخت کند و یک دلال با یک تلفن میلیاردها پول جابجا کرده و سر آخر هم مالیات ندهد ظلم و جفایی است که اسمی به غیر از حق الناس نمیتوان روی آن گذاشت. که این حق الناس بر گردن مسئولین است.
مطلب آخر در مورد نوع هزینه کرد مالیات است که در سال های اخیر با بوجود آمدن فضای مجازی و انعکاس موارد هزینه برای نهاد ها و ارگان ها و مراسم ها و ... است که قاطبه مردم از این نوع هزینه کرد از پول مالیاتشان نازاضی
برای تخلف مالیاتی پزسکان به چه شماره زنگ بزنیم یه سامانه اطلاع رسانی اییجاد بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
:

۹۲۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰به مرکز رسیدگی به تخلفات فولاد مبارکه به شماره
پزشکان بیشتر پول مقد می گیرند درروز چند تا هم کارت به کارت می کنند تا سر امور مالیاتی کلاه بگذارند ،وبعضی نیز اصلا کارت خان ندارند چبعمواین مختلف از لیماران جهت انجام تست های بی مورد وغیر موجه مبالغ هنگفت نقدا دریافت می کنند ودرامدهای کلانی نیز ازداروخانه های خاص ومراکزتصویر برداری وغیرو دارند متاسفانه بیماران با اکثریت قشر بی انصاف ومادی گرا ومنفعت طلب مواجه هستند وهبچ حربه ای نیز چاره کار نیست .نظارت برامور نیز زیر صفر است .تنها راه وصول مالیات از پزشکان نشخیص ظالمانه علی الراس است تا به ابزارهای قانونی تن دردهند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
حالا مالیات بدن میخوان بدنش به تو که این همه حرص میخوری ؟ همه نارحتن که چرا مالیات میدن. حالا پزشک ها مالیات نمیدن به دلیلی ملت زورشون میاد. شما هم میتونستی مالیات نمیدادی. اصلا واسه چی باید مالیات داد وقتی نفت هست
والا خیلی رو دارید بلا خیلی رو دارید شما یه سال تورم در حد معقول نگهدار تا من بتونم واسه یکسالم برنامه ریزی کنم بعد با این لحن طلبکارانه منزجر کننده حرف بزن جلوی تورمو بگیر مالیات ندادم دهن منو پاره کن .......
کاری به حرفهایی که این آقا زد ندارم
به رفتار ناشایست بیشتر ممیز های مالیاتی هم کاری ندارم

فقط تو کف اون جمله ای که "سود کنید اما..." موندم.
یکی نیست بگه آخه لامصب مگه میزارید اصلا کار کنیم سود کنیم؟؟؟؟
فرض کن یک سال سود کردیم مالیاتش هم گرفتی سال بعد که میریم تو ضرر خاصیت تو اون موقع چیه ؟؟؟
دارید هر سال مالیات پنهان کمر شکنی به اسم تورم 50 درصد یا بالاتر ، به زور به مردم تحمیل می کنید بس نیست؟؟؟
حاجی یکبار هم که شده به جای فشار آوردن به مردم برو جلو رییس جمهور وایستا و وضعیت اقتصادی رو توضیح بده شاید فهمید و خواست کاری بکنه
البته اگر عاشق پست و صندلی خوشگلت نیستی و دلت ذره ای به حال و روز این مملکت میسوزه!!!!!!!!!!
اگه مردم بدونند مالیاتی که میدن جهت رفاه و آسایش و توسعه زیرساختهای کشور هزینه میشه با جون و دل مالیات میدن اما مشکل این جاست که مالیاتها یا به صورت اختلاس و پرداخت حقوقهای نجومی حیف و میل میشه یا جاهایی هزینه میشه که اصلا ب مردم ربطی نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
امریکا مالیات مردم خرج پول موشک و جنگ اکراین میشه
این کارت به کارتهای مدیران نجومی بگیر چی؟ اوناهم مالیات زیرمیزیشونو پرداخت میکنن؟ شایدم اسکناس دلار میگیرن الله اعلم.
موندم این مدیران با کدوم حقوق خانه های لوکس چند ده میلیاردی نه بلکه چند صد میلیاردی میخرن؟ مالیاتشم نمیدن!
در اسلام پرداخت مالیات مطرح نیست (شاید درموارد بسیار استثنائی باشد).گرفتن پول بزور از مردم حرام است. حرام خوردن هم آتش آخرت را به دنیال دارد .
در اسلام خمس وزکات هست که خمس وزکات داوطلبانه پرداخت میشود یعنی صاحبش راضی است وحلالا طیبا هست
خداوند در قران می فرماید ولاتجسسوا (معنی ظاهری: در احوالات دیگران تجسس نکنید) . سرک کشیدن به حسابهای مردم ودارائی آنها از نظر دینی قطعا مشکل دارد مگر در موارد خاص.
خب این مالیاتی که می گیرند درقبالش چی به ملت میدهند ؟؟؟؟
اگر می گویید عمران . پس پول نفت وگاز ومیعانات و مواد معدنی وخام فروشی و ....
...
-
اون دنیا هم هست مواظب باشید . مرگ خیلی نزدیکه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
شما. خمس و زکات. بدهید
سلام انشالله سید کمر بسته کارها را درست کند امام زمان یارش باشد
با جزئیات اعلام کنید که درآمدهای مالیاتی دولت در کجا هزینه شده و هزینه خواهد شد و پرداخت مالیات چه اثری در زندگی ملت ایران (نه ملت ایران مورد نظر سران که حدود یک میلیون نفر هستند. منظورم اکثریت قاطع ملت ایران است که من هم جزو آنها هستم) داشته، دارد و خواهد داشت.
سود نسبت به چی؟ فرض کنید طرف اول سال مغازه اش پر کالا باشد و اخر سال هم همه انها را با بیست درصد افزایش فروخته باشد و این در حالی است که تورم بالای 40 درصد است. ایا این فرد سود کرده است که مالیات بدهد؟ از نظر اداره مالیات بلی! ایا ریال واحد است که نسبت به ان همه چیز را می سنجید؟
متاسفانه هر جا بارش روی دوش مردمه با کشورهای پیشرفته مقایسه می شیم و هر جا دولت باید سرویس بده ساکتند!
تورم، بلاتکیفی اقتصادی و... مردم رو داغون میکنه، شما فقط به فکر مالیاتید!
در حال حاضر پزشکان در ازای دستمزد فقط سکه قبول میکنند واقعا که مسخره است بزرگترین فرارهای مالیاتی توسط پزشکان انجام میشه هیچ کس هم نیست پیگیری کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
خوب کاری می کنند مالیاتی که فقط صرف حقوق نجومی مسئولان می شه نباید پرداخت کنیم
دلیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
درستش همون سکه هست. ریال اصولا پول نیست و هر لحظه بی ارزش تر می شه.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
نوش جونشون لااقل مالیاتی که باید یک سال بعد بدن یا ندن رو نمی کشن رو هزینه از مریض نقد بگیرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
به ناشناس ۱۶:۰۷
شکر خوردن با تو باهمدیگر!!!
برای فرار مالیاتی اقشاری مثل وکلا فکری کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
وکلا که کلا کارت به کارت ان
والا با این وضعیت قشنگی که درست کردید سود که نمیکنیم به زور هم مالیات میگیرید
شما که اینقدر تو مالیات گرفتن زرنگید لطف کنید خدمات هم در قبال مالیات ارائه کنید. مالیات فقط یک پول زور نیست.
ما نگران همین مالیاتایی هستیم که زورکی از ما می‌گیرین می‌ریزین تو حلق خدا می‌دونه کی.
از بنیادها و آستان ها و سایر خصولتی ها هم مالیات میگیرید؟
وقتی توی این شرایط خراب اقتصادی معلوم نیست مالیات رو کجا هزینه می‌کنن قطعا همگی بدنبال راهی برای عدم پرداخت مالیات هستیم.
اونی که شما بهش میگید سود همون تورم است که حاصل بی لیاقتی و ناکارآمدی شماهاست. ما این سود (گرانی حاصل عملکرد شما) رو نخواستیم، قیمتها رو برگردونید به همون چند سال پیش تا دارایی های ما ارزون بشه و افزایش قیمت نداشته باشه
خوبه یک فکری هم به حال مواردی که راجع به رشوه در سازمان امور مالیاتی و گمرک می گویند بشود...
کتمان درآمد فقط برای مردم جرم است یا برای مسئولین هم هست ؟
چرا یک بام و دو هواهای این مملکت روز به روز بیشتر میشه ؟
والا خدا خیرتون بده اساتید مالیاتی
سر ممیز بدش اومده باهاش توافق نکردم
کلی حرف تحقیر آمیز زده
بعد یه رقمی مالیات زده که اصلا به هر کی نشون می دم می خنده
چرا واسه من موردی اگر خلاف کنم پوستم باید کنده بشه
واسه برادران دارایی چی هیچ مواخذه ای نیست ؟؟
هر جوری رفتار کنند کسی نمیگه چرا؟؟
مالیات میدیم چشم
به شرط اینکه صرف کشور خودمون بشه نه آبادانی کشورهای دوست!!!
مالیات گرفتن اصولی. اشکالی ندارد و لی. امیدوارم مثل تحلیل قبلی که فقط ۴قلم کالا گران شد ، یک مشکل برای مردم نشود ، الان در کلان شهر ها با ماهی ۲۰ م باید زندگی کنند مسکن و پس انداز پیش کش ،. ۲۰ میلیون برابر با است با ۲م ده سال گذشته ،،،،۱۰۰۰ درصد تورم ،،،، فکری به حال تورم باید کرد
نظر این مسوول کاملا محترم هست.
چند نکته از نظر بنده مهمه:
۱) وظیفه دولت آیا ایجاد ثبات اقتصادی نیست؟
۲) آیا دولت وظیفه کنترل تورم رو به عهده نداره؟
۳) آیا مسوولیت ایجاد شغل و درآمد پایدار و متناسب برای آحاد جامعه به عهده دولت نیست؟
۴) در صورت بروز به هم ریختگی شرایط اقتصادی، مسوول اصلی غیر از دولت هست؟

اگه دولت فقط به این چهار مورد عمل کنه، حق داره همه کسانی رو که مالیات نمیدن رو به سلابه بکشه.
در غیر اینصورت، موضوع فقط معنی اینرو خواهد داد که همه تحمل کنن تا من دولت داری کنم.
من امسال ماشین زیر پام رو فروختم تا تونستم اندازه پارسال همین موقع جنس جور کنم برای مغازه کوچیکم به خاطر تورم بالایی که وجود داره الان به جای اینکه دولت بیاد از ما حمایت کنه مالیات امسال من رو نسبت به پارسال ۱۷ برابر افزایش داده
ویزیت دکترای متخصص شده 200 هزارتومان... یک ماه پیش 180 بود. قبل از عید هم 120. یک شماره تماس روی میز و دیوار چسبوندن به این شماره پول واریز کنید. کارت خوان خراب است.
یا نقدی پرداخت کنید.
ته تهران هم برید دکترها دارند همینطوری ویزیت می گیرن.
واقعا هر طرحی ارائه می دهند به ضرر مردم شده. برای نسخه الکترونیکی هم عملا در چشمان آدم نگاه می کنند و می گویند نمی تونیم خودتون می دونید.
مجبورا یکبار پیش متخصص می ریم یکبار هم باید مجددا به یک درمانگاه بریم تا دوباره نسخه رو به صورت الکترونیکی صادر کنه. یعنی دوبار ویزیت برای یک نسخه.
چرا واقعا وقتی زیرساخت مناسب برای یک برنامه ندارید اون رو اجرایی می کنید و همه رو به چالش می کشید. مگر با آزمون و خطا میشه کشور داری کرد.
مالیات ساخته پرداخته کشورهای غربیه که در قبالش خدمات پزشکی و آموزشی و غیره ارائه میدن...
ما کشورمون اسلامیه و نه غربی! هیچ خدماتی هم که در قبال مالیات دریافت نمیکنیم! دستگاه های وو هم با درامدهای چند هزار میلیاردی معاف از مالیاتن! مسئولین هم که درامدشون رو اعلام نمیکنن!!
پس میشه بفرمایین مردم عادی برای چی باید مالیات بدن؟ کجای اسلام و قرآن بحث از مالیات ستانی شده؟
کتمان درامد جرم است؟
بسم الله آقای رئیس اول از همه خودتون بفرمایید درامدتون چقدره تو سازمان و کارهای جانبی؟
اقای رییس اگه شما واقعا اقتصاد و مالیات می دونید باید بدونید مردم و کسبه چند برابر مالیاتی که حقشونه دارن هزینه تورم میدن نمخاد برای درکش به خودتون فشار بیارید من سال 97 پول دوتا ماشین پارس داشتم الان با پول دوتا پارس میتونم موتور سیکلت بخرم اگر این تورم مالیات نیست پس چی هست خیلی هم نمخاد رگ گردن بدی بیرون مردش هستی بیا یک ملیارد بهت بدیم باهاش خرج زندگیت دربیار که ارزشش از بین نره و بتونی سودم کنی ببنم بازم میگی مالیات
قرآن: کسانی که اموال ایتام را می‌خورند در اصل در شکمشان آتش می‌ریزند.
از خدا بترسید! به کسانی که زورشان نمیرسد و در فقر اقتصادی گیر کرده اند رحم کنید.
شما فقط عرضه دارید از حقوق بگیرهای حداقلی بگیر زیر خط فقر مالیات بگیرید
برخی پزشکان فقط پول نقد قبول میکنند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست