بازدید 4686

کاهش سرعت خلق پول موجب کاهش تورم می‌شود

مدیر اداره ارزیابی سلامت نظام بانکی بانک مرکزی با بیان اینکه کاهش سرعت خلق پول موجب کاهش سرعت ماشین خلق نقدینگی در اقتصاد می‌شود، گفت: این خود می‌تواند موجب کاهش نرخ تورم و در نهایت مهار تورم و بهبود وضعیت معیشتی مردم و ثبات اقتصادی شود.
کد خبر: ۱۱۳۶۳۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵ 22 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاري صدا وسيما، علی اکبر میرعمادی در ارتباط تلفنی با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما در پاسخ این پرسش که چه تمهیداتی به کاهش رشد نقدینگی در شبکه بانکی منجر شده است؟ گفت: بانک مرکزی در سنوات اخیر اقدامات متعددی از جمله راه اندازی عملیات بازار باز، تعمیق بازار بین بانکی، مدیریت نرخ ارز، ساماندهی و کنترل بدهی‌های دولتی از شبکه بانکی و بانک مرکزی و ساماندهی اضافه برداشت بانک‌ها را انجام داده است.

وی کنترل دارایی شبکه بانکی کشور را یکی از مهم‌ترین سیاست‌های بانک مرکزی در دو سال گذشته بیان و اضافه کرد: حدودی بر این موضوع وضع شد و بانک مرکزی در سال‌های اخیر نظارت کرده است تا بانک‌ها در محدوده معین تسهیلات دهند و دارایی‌های خود را بیش از حد رشد ندهند.

میرعمادی با تاکید بر اینکه ادامه برنامه کنترل مقداری دارایی‌های شبکه بانکی را در دستور کار داریم و با جدیت بیشتری پیگیری می‌کنیم، گفت: کنترل اجزای دارایی ها، ایجاد محدودیت‌هایی برای اعطای تسهیلات و ایجاد تعهدات بانک‌های ناتراز به ویژه تسهیلات و تعهدات کلان مرتبط، ساماندهی اضافه برداشت بانک‌ها و موضوعات مربوط به ارتقای کیفیت سرمایه بانک‌ها را در دستور کار داریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل