بازدید 7401
۴

آموزش زبان فارسی به فرزندان ایرانیان خارج از کشور

در سومین جلسه شورای عالی هماهنگی ایرانیان خارج از کشور، بر اهمیت آموزش زبان فارسی به فرزندان ایرانیان خارج از کشور و گسترش زبان فارسی در جهان تأکید شد.
کد خبر: ۱۱۳۶۲۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰ 21 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، در این جلسه غلامعلی حدادعادل، رئیس بنیاد سعدی، با بیان اینکه نگاه ما به ایرانیان خارج از کشور باید محبت آمیز و به شکل نگاه پدر خانواده به فرزندان باشد، گفت: به تعبیر شاعرانه، ما ایرانیان خارج از کشور را عطر پراکنده ایران در فضای جهان می‌دانیم.

وی افزود: بنیاد سعدی به عنوان یکی از اعضای حقوقی شورای عالی هماهنگی امور ایرانیان خارج از کشور شناخته می‌شود و در این مسیر وزارت امور خارجه همکاری ارزشمندی را با بنیاد سعدی داشته است.

حدادعادل با اشاره فعالیت‌ها و اقدامات بنیاد سعدی گفت: وظیفه خاصی که در بنیاد سعدی بر عهده داریم، آموزش زبان فارسی به فرزندان ایرانیان خارج از کشور است و در این راستا اولین مجموعه استاندارد آموزش زبان فارسی برای فرزندان ایرانیان خارج از کشور را تألیف خواهیم کرد.

تقویت هویت ایرانی و گسترش زبان فارسی در خارج از کشور

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه نیز در این جلسه گفت: مجلس در مورد موضوع ایرانیان خارج از کشور به ما با علاقه‌مندی کمک می‌کند. امیدواریم لایحه تصویب حمایت از ایرانیان به زودی به قانون تبدیل شود و به خوبی این مرحله را پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه بحث تقویت هویت ایرانی و گسترش زبان فارسی در خارج از کشور بسیار موضوع مهمی است؛ خاطرنشان کرد: تقویت علقه و ارتباط ایرانیان با سرزمین مادری از راه آموزش و توسعه خط و زبان فارسی برای نسل‌های دوم و سوم ایرانیان جزو ضرورت‌های مهم ماست.

امیرعبداللهیان افزود: دو تأکید مهم مقام معظم رهبری در خارج از کشور یکی؛ حفظ زبان و هویت ایرانی و دیگری توجه به ابعاد فرهنگی و هویتی خانواده ایرانیان خارج از کشوراز جمله مأموران دولتی تا دیگر خانواده‌هاست.

در ادامه جلسه تعدادی از اعضای فراکسیون، طی سخنانی به مسائلی همچون ضرورت تقویت مدارس ایرانی خارج از کشور برای ارتباط نسل های سوم و چهارم ایرانی خارج از کشور، فعالیت بیشتر رایزنی های فرهنگی در ارتباط با ایرانیان و دانشجویان، ارائه تسهیلات پایدار به بسیاری از دانشجویان ایرانی خارج از کشور که خواهان ادامه تحصیل در دانشگاه‌های داخل کشورهستند و استفاده از تجربیات نمایندگان مجلس برای رفع برخی مشکلات ایرانیان خارج از کشور مطرح شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۴
اونوقت ما داخل کشور بخواهیم بچه هامون در مدرسه زبان مادریشونو یاد بگیرن متهم به پان بودن میشیم
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
به نظر من اين دو مسئله با هم فرق دارند ولى تدريس زبانهاى محلى فقط در دوره دانشگاهى ميتونه باعث بالا رفتن و تكميل زبانهاى محلى بشود.
شما يك ايراني در خارج از كشور
از اين جلسه چه چيزي عايدت شد!
ايجاد كلاس زبان فارسى در كشورهاى ديگر امرى بسيار نيكوست ولى كافى نيست بايد راهكارهايى پيدا كرد كه ايرانيان خارج از كشور كه حتى با خارجيان نيز وصلت كرده اند براحتى براى تعطيلات خود به كشور آمده و باعث رونق اقتصادى مملكت خود بشوند . چند راهكار ساده ميتواند:
- برداشتن عوارض خروج از كشور براى مقيمان مانند دهه هشتاد
- تخفيف بليط ايران اير كه اكنون قيمتش از بقيه كمپانيها گرونتر است
- اطمينان به خروج از كشور بدون مشكل از نظر سربازى …
- دعوت از بچه هاى مقيم خارج و تشكيل كلاس زبان در تهران در ايام تعطيلات
اگر كار گروهى در سفارتخانه ها تشكيل شود البته راهكارهاى بيشترى ميتوان پيدا كرد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی