بازدید 20970
۴

پل دوستى ارمنستان و گرجستان افتتاح شد

نخست وزیران ارمنستان و گرجستان با حضور در مراسمی مشترک، یک پل جدید مرزی بین دو کشور به نام «پل دوستی» را که بخشی از بودجه آن را اتحادیه اروپا داده، افتتاح کردند.
کد خبر: ۱۱۳۶۱۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۳ 21 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما ، با حضور نخست وزیران ارمنستان و گرجستان، پل دوستی میان دو کشور در منطقه قفقاز جنوبی گشایش یافت.

ارمنستان و گرجستان به طور مشترک عملیات ساخت این پل را از ژوئیه ۲۰۲۱ (اوایل تابستان ۱۴۰۰) آغاز کرده و اواسط مرداد امسال به پایان رساندند.

این پل تجارت منطقه‌ای و عبور و مرور مسافران را تسهیل کرده و ساخت آن با تسهیلات ۶ میلیون یورویی بانک توسعه و بازسازی اروپا مقدور شده است.

طبق گزارش‌ها، این پل که بخشی از بودجه آن را اتحادیه اروپا تامین کرده است، منطقه باگراتاشن ارمنستان را به ساداخلو گرجستان متصل می‌کند.

نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان در مراسم افتتاح این پل مرزی با ابراز خرسندی درباره روابط خوب و «تاریخی» با گرجستان، خواستار تقویت بیش از پیش روابط تجاری بین دو کشور شد.

پل دوستی ارمنستان و گرجستان در شرایطی افتتاح شده که تفلیس پایتخت گرجستان چندی قبل میزبان نشست وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان بود و رایزنی‌ها و تحرکات به منظور پایان دادن به تنش‌های ایروان و باکو ادامه دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۴
تو ایران این پل با هزینه 600 میلیون یورو هم به اتمام نمی رسید.
قابل توجه هموطنان عزیزی که تشزیف میبرن گرجستان یا ارمنستان آپارتمان میخرن . . . . ما هر چه قدر میگیم این کشور ها ورشکسته هستن و سرمایه گذاری توی این مدل مملکت ها اشتباهه باز گوش نکنین . . . . دو تا کشور پول ندارن بزارن رو هم یه پل بسازن بعد شما ها با چه اعتباری زندگیتون رو اینجا میفروشید و دو دستی پول میدین به این کشور ها که توش زندگی کنید . . . . ترکیه هم همینطور اون هم یه کشور ورشکسته هست حالا شما واسه خاطر این که با شلوارک و رکابی بری سر خیابون 5 تا دونه آبجو بخری برو زندگیتو آتیش بزن
من با ماشین خودم دیروز از این مرز رد شدم واقعا همه چیز مرتب و رفتار حرفه ای و مودبانه ممنونم از برادران گرجی و ارمنی با آرزوی بهترینها کاش مرز های ایران هم این چنین بشه
با افتخار

پیمانکار اصلی:

یک شرکت پیمانکار ایرانی است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان