بازدید 4618
۴

نخبگان با تامین حداقل‌ها در کشور می‌مانند

نماینده شهرستان‌های زابل و زهک(استان سیستان و بلوچستان) در مجلس شورای اسلامی گفت: نخبگان نیاز به حداقل‌هایی دارند که با تامین آن در کشور می‌مانند و شاهد فرار نخبگان نخواهیم بود.
کد خبر: ۱۱۳۵۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰ 19 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا حبیب‌الله دهمرده شامگاه پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی نخبگان با کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی و استاندار کردستان اظهار داشت: همین نخبگان دانشگاه موشکهای نقطه زن ساختند و بدون حمایت و توجه ممکن نبود.

وی با تاکید بر اینکه زیاد نگاه به بیرون نداشته باشیم و نخبگی به معنی اتکا داشتن به خود است افزود: ما داشته های خود را نباید نادیده بگیریم چون به بیراهه می‌رویم.

دهمرده با بیان اینکه در دوران رژیم گذشته به دلیل کمبود دانشگاه بسیاری از استعدادها پرورش نیافتند اضافه کرد: امروز یکی از مهمترین دانشگاه در دوران جمهوری اسلامی در شهر زابل در نزدیکی مرز ایجاد شده است.

وی یادآور شد: در این مدت دانشگاه‌ها در کردستان بسیار توسعه یافته است اما باید بیشتر رشد کند.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس هم گفت: اتاق فکر نخبگانی در استان تشکیل شود و هر کدام از نخبگان مشاور دستگاه‌ها شوند.

شیوا قاسمی پور ادامه داد: استان کردستان ظرفیتهای بالقوه‌ایی دارد که اگر با رویکرد عملی و دور از سخن گفتن با آن روبرو شویم می‌توانیم مشکلات کردستان را حل کنیم.

استاندار کردستان هم در این نشست اظهار داشت: نیروهای انسانی در کردستان که مردمی سختکوش هستند هم باید در کنار دیگر ظرفیتهای استان دیده شوند.

اسماعیل زارعی کوشا اضافه کرد: انتخاب مشاور از میان نخبگان مشکلات آنها را حل نمی‌کند اما یک گام به جلو است و آن را اجرا می‌کنیم.

وی یادآور شد: یک نفر پرچم پیشرفت و توجه به نخبگان را در کشور بلند کرده و آن هم رهبر معظم انقلاب است که باید از ایشان تبعیت کنیم.

زارعی‌کوشا یادآور شد: دستگاه‌ها را ملزم کردیم که با دانشگاه ها و پارک علم و فناوری ارتباط برقرار کنند.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی کردستان را با ۹۰۰ میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتیم که کارانه‌ها و اضافه کار کارکنان از اردیبهشت ۱۴۰۰ باقی مانده بود اما در مهرماه تراز این دانشگاه مثبت می‌شود.

وی گفت: دانشگاهی که مشکلات مالی دارد نمی‌تواند به طرحهای توسعه‌ای و پژوهشی بپردازد و تنها به دنبال رفع این مشکلات است.

استاندار کردستان تاکید کرد: یک درصد اعتبار پژوهشی باید با هماهنگی دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها هدایت شود.

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی روز گذشته جهت دیدار با نشست روسای دانشگاه ها و نخبگان کردستان به این استان سفر کرده بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴
بهتر نیست نظر خود نخبگان رو هم بپرسید؟
خواب دیدی خیر باشد
آره ! حتما !
به نماینده بزرگوار زابل سلام برسانید و بفرمایید دانشگاه زابل پیش از انقلاب اسلامی احداث شده است. با تشکر .....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل