بازدید 6067

حبس و ترک ایران مجازات سارقان خانه

کد خبر: ۱۱۳۵۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۷ 15 August 2022

مرد افغانستانی که با همدستی دو همولایتی اش به اتهام سرقت از یک خانه در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شده بودند به حبس و طرد از کشور محکوم شدند.

به گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده از اوایل سال گذشته با گزارش سرقت از خانه‌ای در یکی از محله‌های غرب تهران آغاز شد. پس از حضور مأموران در محل 7 سارق که سه نفر از آنها افغانستانی بودند در صحنه جرم بازداشت شدند.

در ادامه تحقیقات صاحبخانه به مأموران گفت: با چند نفر از دوستانمان در خانه نشسته بودیم که ناگهان 7 نفر با سلاح سرد وارد خانه‌مان شدند و قصد سرقت داشتند که ما هم بلافاصله پلیس را در جریان قرار دادیم و در حالی که سارقان قصد داشتند از محل متواری شوند پلیس آنها را غافلگیر و دستگیر کرد.

پس از تکمیل تحقیقات، کیفرخواست پرونده با اتهام سرقت مسلحانه و ورود غیرقانونی به خاک ایران برای سه تبعه بیگانه صادر و پرونده به دادگاه کیفری ارسال شد. متهم اصلی این پرونده که مرد جوانی به نام رحمان بود برای محاکمه در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران حاضر شد.

در ابتدای جلسه نماینده دادستان پس از قرائت کیفرخواست عنوان کرد که شاکی پرونده رضایت داده است.

در ادامه متهم به جایگاه آمد و در دفاع از خودش مدعی شد: من در کشور خودم معلم بودم اما مجبور شدم زن و 3 فرزندم را در کشور خودمان تنها گذاشته و به ایران بیایم. یک ماه قبل از دستگیری به‌عنوان کارگر یک پیتزافروشی در تهران مشغول کار شدم. آن شب من همراه دو همولایتی‌ام و 4 مرد ایرانی به آن خانه رفتیم اما نمی‌دانستم آنها قصد سرقت دارند الان هم من اتهام ورود غیرقانونی به ایران را قبول دارم اما در موضوع سرقت بی‌گناهم.

در ادامه وکیل متهم نیز گفت: موکلم در هیچ مرحله از بازجویی اقراری به سرقت نکرده و سلاحی هم از او کشف نشده و تنها جرم او ورود غیرقانونی به ایران است. از این‌رو درخواست می‌‌کنم در مجازاتش تخفیف قائل شوید.

پس از اظهارات متهم و وکیل او، قضات برای صدور حکم وارد شور شدند و هر 3 تبعه بیگانه را به طرد از خاک کشور ایران محکوم کردند ضمن اینکه رحمان به‌عنوان متهم اصلی به دو سال حبس نیز محکوم شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر