بازدید 62514
با صد و هفتاد و سومین روز حمله روسیه به اوکراین

جزئیات تلاش مخفیانه برخی نزدیکان پوتین برای خاتمه جنگ اوکراین/کشته شدن ۱۰۰ نیروی آلمانی و لهستانی توسط روسیه / هشدار درباره وقوع فاجعه در نیروگاه اتمی اوکراین

صد و هفتاد و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۳۵۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶ 15 August 2022

جزئیات تلاش مخفیانه برخی نزدیکان پوتین برای خاتمه جنگ اوکراین

بین الملل تابناک: صد و هفتاد و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

انفجار در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا در اوکراین
۱۴۰۱/۰۵/۲۴ - ۲۳:۱۳

شهردار شهر زاپوروژیای اوکراین خبر داد که صدای چند انفجار در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا شنیده شده است.

زاپوریژیا، بزرگترین نیروگاه در اروپا در جریان حمله روسیه به اوکراین به تصرف روسیه درآمد. این نیروگاه در روزهای اخیر مورد گلوله باران قرار گرفته است و مسکو و کیف یکدیگر را به خطر یک حادثه هسته‌ای متهم می‌کنند.

نیروگاه اتمی زاپوریژیا با ظرفیت ۶۰۰۰ مگاوات حدود یک چهارم برق مورد نیاز اوکراین را تامین می‌کند.

به دنبال فضا سازی اخیر رسانه‌های غربی درباره وضعیت این نیروگاه، «دیمیتری مدودوف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه اخیرا مقامات اوکراینی و کشورهای غربی را به تلاش برای ایجاد فاجعه‌ای مشابه فاجعه اتمی چرنوبیل در نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا متهم کرد.

مدودوف افزود: «به نظر می‌رسد آشغالها در اوکراین و حامیان غربی آنها به دنبال ایجاد یک چرنوبیل دیگر هستند. راکت پراکنی و حملات توپخانه هرچه بیشتر در حال نزدیکتر شدن به رآکتورها و تاسیسات انبار ایزوتوپها در نیروگاه زاپوریژیا است.»

معاون شورای امنیت روسیه همچنین اتهامات غرب درباره اینکه روسیه در پشت این حملات به نیروگاه زاپوریژیا است را رد کرد و بی اساس خواند. وی تاکید کرد، حتی سازمان ملل هم این ادعاها را باور ندارد.

«واسیلی نِبِنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نیز گفت: «ما مکرراً به کشورهای غربی هشدار داده‌این که اگر دولت کی‌یف را سر عقل نیاورند، به شنیع‌ترین و غیرمنطقی‌ترین اقدامات دست خواهند زد که در فراتر از مرزهای اوکراین نیز قابل جبران نخواهند بود».

نبنزیا متذکر شد، طرف اوکراینی از امضای سند سه‌جانبه با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خودداری کرده است اما روسیه به هفت اصل اعلام شده از سوی دبیرکل آژانس پایبند است.

کشته شدن بهترین خلبان نیروی هوایی اوکراین
۱۴۰۱/۰۵/۲۴ - ۲۳:۱۱

 یک کاپیتان نیروی هوایی اوکراین که ارتش این کشور او را خلبان تک‌خال توصیف کرده بود (به خلبان نظامی گفته می‌شود که توانسته در نبردهای هوایی دست کم پنج فروند هواپیمای دشمن را سرنگون کند) در جریان درگیری‌های اوکراین کشته شد.

مدرسه دوران کودکی او در یک آگهی ترحیم بدون ارائه جزئیاتی درباره شرایط کشته شدن وی، اعلام کرد که «آنتون لیستوپاد» در سال ۲۰۱۹ به عنوان بهترین خلبان نیروی هوایی اوکراین شناخته شد و در عملیات نظامی در شرق کشور شرکت کرد.

به گزارش «راشا تودی»، کاپیتانی به این نام در فهرست افرادی قرار داشت که ماه گذشته توسط ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین مورد تقدیر قرار گرفت و جوایز مختلفی دریافت کرد. طبق این گزارش، وی صفحه ویکی‌پدیا خود را در نسخه اوکراینی دایره المعارف آنلاین دارد، اگرچه این صفحه تنها دو روز قبل از انتشار خبر تقدیر زلنسکی از وی ایجاد شد.

مدرسه‌ای که مرگ لیستوپاد را اعلام کرد سال گذشته بیوگرافی این فرد را منتشر کرد که بر اساس آن، او در سال ۲۰۱۰ به نیروهای مسلح اوکراین پیوست. او برای واجد شرایط بودن به عنوان خلبان جنگی تحت دو عمل جراحی قرار گرفت و در یک مدرسه هوانوردی نظامی در خارکیف تحصیل کرد. در این مقاله آمده است که او در سال ۲۰۱۸ از آنجا فارغ التحصیل شد و رویای کودکی خود را تحقق بخشید. بر اساس بیوگرافی مذکور، لیستوپاد در زمان مرگش ۳۱ سال داشت.

مسکو: اوکراین ورشکسته است
۱۴۰۱/۰۵/۲۴ - ۱۷:۳۵

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای دولتی روسیه دوشنبه (۱۵ اوت) گفت اوکراین استقلال مالی خود را از دست داده زیرا نمی‌تواند بدون کمک غرب به تعهداتش در قبال شهروندان خود عمل کند.

ولودین با بیان این که «اوکراین ورشکست شده»، افزود: مالیات جمع‌آوری‌شده تنها ۴۰ درصد بودجه این کشور را تشکیل می‌دهد که بیش از ۶۰ درصد آن هزینه‌های نظامی را پوشش می‌دهد. کسری ماهانه اوکراین به پنج میلیارد دلار می‌رسد.

به گزارش شبکه روسی «راشا تودی»، به نظر رئیس مجلس دومای روسیه، «بدون کمک واشنگتن و بروکسل، کی‌یف دیگر نمی‌تواند به تعهدات خود در قبال شهروندانش عمل کند». ولودین در پایان گفت: «اوکراین استقلال مالی خود را از دست داده است».

«سرگئی مارچنکو» وزیر دارایی اوکراین در مصاحبه اخیر با یک شبکه اوکراینی گفت که بودجه سال آینده این کشور به دلیل «شرایط جنگی»، «بسیار محدود» خواهد بود. وی افزود: هیچ هزینه‌ای وجود ندارد که بازبینی نشود.

به گفته «اولگ اوستنکو» مشاور رئیس‌جمهور اوکراین در امور اقتصادی، انتظار می‌رود کسری بودجه دولت اوکراین تا پایان سال به ۵۰ میلیارد دلار برسد. او ماه گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که این حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور است و افزود که این مشکل جنگ است.

به گزارش راشاتودی، کی‌یف می‌گوید که ماهانه به 5 میلیارد دلار کمک از سوی حامیان غربی نیاز دارد. با این حال، «فایننشال تایمز» گزارش داد اوستنکو در ماه ژوئیه گفت که آن‌ها به ماهانه چهار میلیارد دلار اضافی در طول سه ماه آینده نیاز دارند تا هزینه اسکان اضطراری و تعمیرات مسکن میلیون‌ها نفر را پوشش دهند و حداقل درآمد اولیه را برای کسانی که شغل خود را از دست داده‌اند، تامین کنند.

طبق این گزارش، کمک‌های بلاعوض و وام‌هایی که غرب به اوکراین وعده داده بود، بسیار کندتر از آنچه انتظار می‌رفت، به دست کی‌یف می‌رسد. تاکنون تنها یک میلیارد یورو از بسته وام بلندمدت ۹ میلیارد یورویی (۹.۳ میلیارد دلار) پیشنهاد شده توسط کمیسیون اروپا در ماه مه رسیده است. از فوریه، اتحادیه اروپا ۲.۲ میلیارد یورو کمک کرده است.

آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده در اواسط ژوئیه اعلام کرد که ۱.۷ میلیارد دلار اضافی ارسال خواهد کرد تا مجموع هزینه‌های این نهاد در اوکراین به ۴ میلیارد دلار برسد.

هفته گذشته، وزیر دارایی اوکراین گفت که کشورش انتظار دارد سه میلیارد دلار کمک مالی ایالات متحده در ماه اوت (ماه میلادی جاری) و ۱.۵ میلیارد دلار دیگر در سپتامبر برسد. به گفته وی، این پرداخت‌ها بخشی از بسته کمک مالی ۷.۵ میلیارد دلاری است و برای تامین مالی «هزینه‌های حیاتی» مانند هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی و بازنشستگی استفاده می‌شود.

اعزام نیروهای نیوزیلند برای آموزش نظامیان اوکراین
۱۴۰۱/۰۵/۲۴ - ۱۷:۳۳

دولت نیوزیلند روز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد این کشور ۱۲۰ نیروی نظامی را برای کمک به آموزش نظامیان اوکراینی در خط مقدم جبهه، به انگلیس اعزام می کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، استقرار این نیروها دو تیم آموزش پیاده نظام را قادر می کند نیروهای اوکراینی را به مهارت های اصلی و موثر در میدان رزم از جمله نحوه استفاده از سلاح، کمک های اولیه رزمی، قانون عملیاتی و مهارت های دیگر مجهز کنند.

در بیانیه دولت نیوزیلند آمده است که آموزش ۸۰۰ نظامی اوکراینی به طور خاص در یکی از چهار مکان مورد نظر در انگلیس انجام می شود و نیروهای دفاعی نیوزیلند وارد خاک اوکراین نمی شوند.

جاسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند در یک کنفرانس خبری گفت: حمله آشکار به حاکمیت یک کشور و در پی آن جان باختن انسان های بی گناه، اشتباه و غیرقابل تحمل است. از اینرو، محکومیت ما فراتر از واژگان و شامل حمایت قطعی خواهد بود.

نخست وزیر نیوزیلند تاکید کرد که نیروهای نیوزیلندی در اوکراین وارد نبرد نشده اند و نخواهند شد.

۳۰ پرسنل دفاعی نیوزیلند در ماه می (اردیبهشت) عملیات استقرار برای آموزش نیروهای نظامی اوکراینی را در بخش توپخانه عملیاتی تکمیل کردند.

اعزام نیروهای نیوزیلندی در قالب سری اقدامات نیوزیلند در واکنش به حمله روسیه به اوکراین انجام می شود. حمایت مالی نیوزیلند از اوکراین از دیگر تمهیدات دولت ولینگتون برای کمک به کی یف بوده است.

نیوزیلند همچنین در اعتراض به شرایط اوکراین، قانونی وضع کرده است تا دارایی های افراد روسی در این کشور مسدود شود و از سرمایه گذاری اشخاص و شرکت های روسی برای فرار از تحریم هایی که از سوی بسیاری کشورها علیه روسیه اعمال شده است، جلوگیری شود، ضمن اینکه از ورود کشتی ها و هواپیماهای خصوصی لوکس روسی به این کشور نیز ممانعت به عمل آید. ممنوعیت ورود برای ۱۰۰ شخص روس برای سفر به نیوزیلند نیز صادر شده است.

روسیه: آمریکا از مداخله در کشورهای دیگر خودداری کند
۱۴۰۱/۰۵/۲۴ - ۱۷:۲۶

زاخارووا با اشاره به اظهارنظر کارین ژان پیر سخنگوی کاخ سفید که گفته بود این نهاد در اوضاع پیرامون تحقیق در مورد حمله به اقامتگاه ترامپ دخالت نمی کند، افزود: پس چرا در تحقیقات دیگران دخالت می کنند؟ همانطور که کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا در تحقیقات این کشور مداخله نمی کنند، بنابراین باید از دخالت در تحقیقات در کشورهای مستقل نیز خودداری کنند.

ماموران اف بی آی هفته گذشته اقامتگاه ترامپ در مارلاگو را تفتیش کردند و به اسنادی فوق سری دست یافتند.

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که در مجموع ۱۱ دست اسناد محرمانه در این مکان کشف و ضبط شد.

براساس حکمی که روز جمعه برای عموم منتشر شد، این بررسی مرتبط با تحقیقات درمورد سومدیریت اسناد طبقه بندی شده بود.

جزئیات تلاش مخفیانه برخی نزدیکان پوتین برای خاتمه جنگ اوکراین 

ادعا شده است که یکی از مقامات ارشد کرملین با روسای اطلاعاتی و دیپلمات‌های غربی تماس برقرار کرده تا به پایان دادن به جنگ اوکراین کمک کنند.

به گزارش روزنامه دیلی میرر، گفته می‌شود که این منبع مدعی است که "اکثر سران مسکو شدیدا نسبت به خط سیر حمله به اوکراین و گزند تحریم‌های گسترده‌ای که غرب در واکنش به آن اعمال کرده، نگران هستند."

در مدرکی که ظاهرا در اختیار آژانس‌های اطلاعاتی غربی قرار گرفته و روزنامه دیلی میرر نیز آن را مشاهده کرده، آمده است: «یکی از نمایندگان دایره اطرافیان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با اشاره‌ای تمایل به مذاکره را اعلام کرده است.»

به ادعای این منبع، «در حال حاضر سران کرملین مضطرب و نگران هستند.»

هنوز مشخص نیست که کدام یک از مقامات ارشد مسکو احتمالا برنامه‌های پوتین را زیر سوال برده اما این مدرک ظاهرا این مقام را به عنوان یکی از "ستون‌های دولت" در روسیه توصیف کرده است.

یکی از منابع دیپلماتیک اوکراین به روزنامه دیلی میرر گفت: «از شنیدن اینکه مقامات عالی‌رتبه کرملین در تلاشند تا با آژانس‌های اطلاعاتی غربی پشت سر پوتین ارتباط برقرار کنند، تعجب نکردیم.»

این منبع افزود: «معمولا همان طور که در مراحل پایانی جنگ جهانی دوم رخ داد، مقامات در طرفی که نگران آینده‌شان هستند رویکردهایی را برای تضمین آینده‌شان اتخاذ می‌کنند.»

طبق گزارش‌ها، سیاستمداران ارشد منتقد یا حامیان صلح در مسکو با چالش‌هایی مواجه هستند.

آناتولی چوبایس، معاون سابق نخست وزیر روسیه که بر تغییر روسیه از اقتصاد کمونیستی به کاپیتالیسم نظارت داشت، در مارس سال جاری میلادی در اعتراض به جنگ اوکراین از سمت خود به عنوان نماینده ویژه پوتین در سازمان‌های بین‌المللی استعفا داد و روسیه را ترک کرد تا در تبعید خودخواسته زندگی گند.

چوبایس ۶۷ ساله اواخر ماه گذشته پس از احساس بی‌حسی در بدنش، به طور ناگهانی و جدی مریض شد و در حال حاضر به خاطر یک اختلال عصبی نادر تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارد. بیماری چوبایس تازه‌ترین مورد در سری موارد مشکوکی است که از زمان آغاز جنگ اوکراین و اعمال تحریم‌های غرب، در رابطه با بازرگانان و مقامات روسی و خانواده‌هایشان گزارش شده است.

طبق گزارش دیلی میرر، هنوز مشخص نیست که مقام ارشد ادعایی در کرملین، چه نوع کمکی را به آژانس‌های اطلاعاتی غربی برای کمک به پایان دادن به جنگ اوکراین پیشنهاد داده است.

کشته شدن ۱۰۰ نیروی آلمانی و لهستانی توسط روسیه 

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد پایگاه مزدوران خارجی در نزدیکی «زولوچف» در منطقه «خارکیف» هدف قرار گرفته شد و بیش از ۱۰۰ شبه‌نظامی از لهستان و آلمان کشته و بیش از ۵۰ نفر زخمی شدند.

طبق گزارش خبرگزاری دولتی «ریانووستی» روسیه، توپخانه این کشور تا ۷۰ درصد از یکی از گردان‌های نیروهای مسلح اوکراین را در منطقه دونتسک از بین برد. در به روز رسانی وزارت دفاع روسیه از دستاوردهای میدانی در جریان جنگ اوکراین همچنین آمده است نیروهای مسلح فدراسیون روسیه یک انبار تسلیحات موشکی و توپخانه‌ای در منطقه میکولایف، سه انبار مهمات و دو انبار سوخت را در نزدیکی خارکیف منهدم کردند.

بر اساس اعلام روسیه، در جریان حمله نزدیک «سولدار»، بیش از ۵۰ درصد پرسنل و تجهیزات نظامی یکی از گردان‌های ارتش اوکراین از بین رفت. به گفته وزرات دفاع روسیه همچنین پدافند هوایی این کشور سه پهپاد طرف اوکراینی را سرنگون کرد.

وزارت دفاع روسیه شنبه (۱۳ اوت) اعلام کرد که ارتش این کشور موفق شده یک شهرک دیگر در منطقه دونتسک را تحت کنترل کامل خود در بیاورد. نبرد میان ارتش روسیه و اوکراین در حال حاضر در شرق و جنوب شرقی اوکراین و بر استان دونتسک متمرکز است.

اذعان مقام اوکراینی به احتمال بروز فاجعه در نیروگاه اتمی زاپوریژیا 

همزمان با افزایش تنش‌ها میان روسیه و اوکراین و حملات توپخانه‌ای در محوطه نیروگاه هسته‌ای «زاپوریژیا» که تحت کنترل مسکو قرار دارد، یک مقام محلی اوکراینی نسبت به بروز یک فاجعه اتمی در این منطقه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش الجزیره، «دیمیترو اورلوف» شهردار شهر «انرگودار» که نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا در آن قرار دارد، گفت: خطر بروز یک فاجعه در این نیروگاه روز به روز بیشتر می‌شود.

نیرروگاه هسته‌ای زاپوریژیا که بزرگترین نیروگاه اتمی در اروپا است، از همان روزهای ابتدایی جنگ اوکراین و روسیه تحت کنترل مسکو در آمد. از هفته گذشته محوطه این نیروگاه به طور مکرر مورد حمله قرار گرفته‌است.

مسکو و کی‌یف مسئولیت این بمباران‌ها را برعهده نمی‌گیرند و هر کدام طرف مقابل را مسئول این حملات اعلام می‌کنند.

شهردار شهر انرگودار که همچنان در کنترل نیروهای دولت زلنسکی قرار دارد ضمن ابراز نگرانی از شرایط و تکرار ادعای طرف اوکراینی، اظهار داشت: هر لحظه امکان وقوع یک اتفاق غیرقابل پیش‌بینی وجود دارد.

«ولادیمیر روگوف» مقام محلی روسیه در منطقه هفته گذشته با تایید حملات هوایی کی‌یف به قلمرو نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا اعلام کرد که موشک‌های اوکراینی‌ها به اطراف رودخانه دنیپرو و نیروگاه اتمی برخورد کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه نیز در بیانیه ای اعلام کرد که در نتیجه این حملات، یک خط لوله هیدروژن در نیروگاه آسیب دید که منجر به آتش سوزی شد که خوشبختانه آتش به سرعت مهار شد.

در این راستا، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل از طرفین جنگ اوکراین خواست تا بر سر ایجاد یک "منطقه امن" در اطراف این نیروگاه هسته‌ای، توافق کنند.

شب گذشته نیز هیئت اتحادیه اروپا در سازمان‌های بین‌المللی در وین بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن بیش از ۴۰ کشور از روسیه خواسته‌اند تا نیروهای خود را از محدوده نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا خارج کند و کنترل آن را به اوکراین بدهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴۴
حتی اگر هرکس دیگر جای پوتین بیاد روی کار آیا خوی کشورگشایی تزار ها تموم میشه
زنده باد ولادیمیر پوتین
پاسخ ها
عارف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
آخه جنایتکار زنده‌باد داره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
۱۲:۲۶
نه این که ارباب غربیت جنایتکار نیست
خدا‌ رحمت‌ کند‌ پدر‌ و مادر‌ کسیرا‌ که‌ در جهت‌ وفاق‌ و صلح‌ و دوستی‌ ملتها‌ و ممانعت‌ از‌ جنگ‌ گام‌ برمیدارد‌ !
روسیه و بخصوص پوتین بخاطر اشتباهات در این جنگ وجه روس را نابود کردند روسیه یک قدرت استعماری است ولی در اوکراین نشان داد که فقط لاف میزنه بله روسیه هم از نظر نیروی نظامی و تجهیزات دومین قدرت نظامی جهان است ولی ثابت کرد نمیشه تک تنها جنگی آغاز کرد دوستان اگر اینهمه از اوکراین حمایت نمی‌کردند آیا واقعاً کشوری به اسم اوکراین وجود داشت دنیا شده محل انتقام گرفتن نمونه کار شوروی سابق در جنگ آمریکا با شورشیان ویت کنگ ویتنام جنوبی سابق و بیشتر نظام های کمونیستی آن دوران از این ویت کنگ ها حمایت کردند و جنگ ویتنام شد باتلاق آمریکا بعد چند سال بعد آمریکا در جنگ شوروی با طالبان و مجاهدان افغان انتقام گرفت بعد از نابودی حکومت کمونیستی شوروی روسیه تزاری پوتین با حمایت از طالبان در افغانستان انتقام گرفت از آمریکا الان هم آمریکا داره همون کار را در اوکراین انجام داده ولی منصفانه بگیم آیا واقعاً روسیه در اوکراین تضعیف شده من شک دارم ولی روسیه از تمام توان خود استفاده نکرده با چهل هزار سرباز تونست ارتش صد چند هزار نفری اوکراین در لوهانسک و دونتسک را عقب به رونه ولی نتونست با سی هزار سرباز کی‌یف را اشغال کنه دیکتاتور ها همیشه گول خود بزرگ بینی یا ترس خود می‌خورند علتی که میگم اوکراین باید صلح کنه فقط بخاطر این است که روسیه الان با تمام قوا نیومده فقط کافیه خرسون سقوط کنه یا اوکراین به شبه جزیره کریمه تهاجم گسترده بکنه تا روسیه حمله نظامی کنه اونم از نوع خیلی گسترده اگر این جنگ شش ماه دیگر ادامه داشته باشه وضعیت جهان چه شکلی میشه اشتباه دیگر پوتین عقب نشینی از جزیره مار بود اگر روسیه در جزیره مار باقی می‌ماند اگر مثل دو ماه اول جنگ هر روز اوکراین را بمباران می‌کرد و اگر مانع صدور غلات میشد و همین طور گاز اروپا را کاملا قطع میکرد چی میشد فعلا روسیه گیر کرده و امیدوارم همین الان صلح بشه
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
نه اینکه من طرفدار روسیه هستم نه من نگران توازن جهانی هستم که ممکن است جهان را برای ما بدتر کنه توازن جهانی وقتی بین ابرقدرت ها برقرار باشد برای کشور های ضعیف مثل ما فرصت پیشرفت است ولی اگر یکی شکست بخوره پیروز یا بازنده مارو غارت میکنند
عجب بازم از منابعی نامعلوم اخباری خاص به غربی ها رسیده .
اقای مسکو اوکراین صد کشور پشتش هستند تو همان رفقاد هم باد نیستند پس معلوم است کی ور شکسته است
درود بر ولادیمیر پوتین. مرد شجاع و زیرک عالم سیاست. اگر در دنیا ده نفر مثل پوتین داشتیم الان دنیا بهشت بود.
طبق چه استدلالی میگید اوکراین ورشکست شده؟ مگه سیستم چاپ دلار بانک مرکزی آمریکا مرده که اوکراین دلار کم بیاره؟ نگران نباش، از جیب من و تو دلار چاپ میکنند میدن به اوکراین و اسراییل و داعش و النصره و الشباب و ...
همونجور که روسیه داره تسلیم میشه، به زودی چین هم پرچم سفید رو بالا می بره و همه جوره تسلیم غرب میشه. ما می مونیم و خسارتی هنگفت بابت سیاست اشتباه نگاه به شرق و تخم مرغهایی که همه رو توی سبد اشتباهی گذاشتیم ومدیرانی که احیانا نبینن و نشنون که منبع اصلی قدرت غرب (و حتی صهیونیسم) از کجاست… و ....
جدای از مساله این جنگ من از شجاعت و وطن پرستی روسها خوشم می آد. شما اگه در اروپا زندگی کرده باشید خیلی به ندرت مهاجر روس می بینید کلا در همه جای دنیا کم هستند. بیشتر در کشور خودشون می مونن. شاید بگید بهشون ویزا نمی دن ولی اینطور نیست. به ایرانیا مگه راحت ویزا می دن؟ ولی تو یه شهر فسقلی سوئد هر طرف سر می چرخونی یه ایرانی هست. روسها در جنگ جهانی دوم هم وطن پرستی خودشون و اثبات کردند. 26 میلیون کشته شدند که 21 میلیون نظامی و بقیه مردم عادی بودند. (تعداد کشته های نظامیان در جنگ هشت ساله ایران و عراق بین 300 تا 400 هزار نفر هست). یه سر به یوتیوب بزنید با اینکه اغلب انگلیسی بلد هستند محاله که به جز زبان روسی کامنت بذارن. مقایسه کنید با ملت ما. مردم ژاپن هم همچین حالتی دارن. خیلی کم به کشورهای دیگه مهاجرت می کنند و اونهام در جنگ جهانی شجاعتشون رو نشون دادند. من برای کشورهای این شکلی احترام قائلم.
پاسخ ها
عارف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
بیست‌و‌پنج میلیون‌شون توسط استالین اعدام شدند
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
عارف جان سی میلیون نفر در دوران حکومت استالین نسل کشی شدند ولی در جنگ جهانی این آمار که دوست ما داده درست است
همه به من میگن مزدوری کردی پولدار شدی! اما من فقط یه مغازه پوشک فروشی تو آلبانی زدم پولدار شدن همینقدر راحته فقط باید فکرت کار کنه
خدا لعنت کنه روسیه رو که دنیا رو بهم ریخته.انشاله تقاص خونهای بیگناهی رو که ربخته پس بده.ایشاله خبر سرطان پوتین ببشرف درست باشه و آه آدمای بیگناه اوکراین و لهستان و آلمان بگیردش.
پاسخ ها
دادا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
اشتباه نکن این جنگ فکر شیطانی انگلیس بود و با طرح امریکا که اکراین به تله افتاد هرکسی میخواهد اطراف مرز کشورش امن باشد روسیه هم یکی کاری که روسیه و چین میکنند درسته بخاطر امنیت کشور و ملتشان دارند جنگ میکنند نه قدرت نمائی باید انگلیس و امریکا مجازات بشوند چون اینا دخالت مستقیم در جنگ دارند نه روسیه یا چین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
آلمان ولهستان چه ربطی داره؟
پوتین ۶۰ هزار کشته داده تا یک روستای ۴۵ هزار نفره را بگیره ،برای همین افتاده به التماس، بیچاره حزب توده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
چون مردم و نخواسته قتل عام کنه وگرنه مثل امریکا که عراق و موشک باران کرد اینم میزد
ناشناس
| Romania |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
ناشناس ۱۱:۵۱: روسیه آنقدر موشک به اوکراین پرتاب کرده که زرادخانه های موشک های زمین به زمینش تقریبا به پایان رسیده و حالا دارد از موشک های ضد هوایی اس-300 و اس-400 و موشک های ضد کشتی برای هدف قرار دادن اهداف زمینی استاده می کنه. بعلاوه، توپخانه و موشکبارهای روسیه برخی روزها 60000 گلوله به شهرهای اوکراین پرتاب می کردند که نتیجه آن تخریب کامل شهرهایی مانند ماریوپل و سیورودونتسک بود. بمباران و گلوله باران دومین شهر اوکراین که خارکیف هست هنوز روزانه ادامه دارد.

نخیر عزیز، دلیل شکست ارتش تجاوزگر روسیه رفتار رحمانی اش نبوده، بلکه شجاعت و مقاومت تاریخی مردم اوکراین و کمک های تسلیحاتی غرب از آنها بوده.
تلاش روسیه برای وارونه نشان دادن واقعیات قابل تحسین است، بخصوص که خروجی هایی پیدا می کند که ادعاهای آنها را بدون قید و شرط انعکاس می دهند و مثلا به جای اینکه بگن "روسیه ادعا کرد" می نویسند "روسیه اطلاع داد" که 10000 تانک و 1 میلیون سرباز و 1000 جت جنگنده اوکراینی را در 24 ساعت گذشته منهدم کرده.
در مورد این جدیدترین ادعای بی پایه و شواهد روسیه بابت کشتن داوطلبان آلمانی و لهستانی، واقعیت درست بر عکس است: روز گذشته ارتش اوکراین با استفاده از گزارشی از تلویزیون روسیه از پایگاه مزدوران گروه "واگنِر" (که یک ارتش مزدور شبه دولتی چند هزار نفری در اختیار شخص پوتین است)، مختصات دقیق جغرافیایی این پایگاه در شهر تحت اشغال پوپاسنا را رصد کرد (نام خیابان و حتی پلاک ساختمان پایگاه احمقانه در گوشه تصاویر پخش شده دیده می شد!) و سریعا آن را هدف آتشبار سنگین دوربرد قرار داد. تخمین زده می شود که 100 تن از این مزدوران شامل چندین فرمانده در این حمله به هلاکت رسیدند و ساختمان پایگاه کاملا تخریب شد. تصاویر عواقب این حمله در رسانه های روسی هم منتشر شده است. حالا برای تحت الشعاع قرار دادن این ضربه، داستان کشته شدن داوطلبان خارجی را منتشر کرده اند و شما هم آنها را بازپخش می کنید.
این مسئول نیوزلندی چرا حمله آمریکا به افغانستان و عراق و یمن ولیبی و....را ازیادشون رفته وفقط اوکراین را اشاره نموده ؟؟؟؟
غربگداها به دلقک کمک مالی کنند ، کمی از دلارهای عرعرستان که میگیرید بدید دلقک فقط حرف نزنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
همین دلقک یه جوری پوتین و ارتش ابرقدرتش ! رو توی باتلاق فرو برده که مواضعشون توی دو تا استان تصرف شده رو هم نمیتونن حفظ کنن ! از تصرف کل اوکراین رسیدن به دوتا استان از دوتا استان هم میرسن به هیچ
المانی ها و لهستانی ها وقتی خودشون و قاطی جنگ دو تا کشور دیگه می کنند توقع گل باران شدن نباید داشته باشند.
به کوری چشم اوکراین پاینده هست و سرزمینشان ازلوث وجود روسهای وحشی پاک میشود
در جنگ حلوا خیرات نمی کنن نیروی المانی اونجا رفته بوده چکار.
غرب با شکست در برابر روسیه متوصل به دروغ و جنگ روانی تلاش مخفیانه نیروهای روسی برای باصطلاح پایان جنگ شده و این یعنی پیروزی عن قریب روسیه مثل خوره غرب را از بین میبره و افول عرب را آشکار میکنه
تاوقتی که یک وجب از خاک گرجستان و اوکراین دست روسیه هست نباید با روسیه متجاوز وحشی صلح کرد
روسیه روزی ۱۰۰ تا نیروی خارجی می‌کشه ؟!؟ روسیه میگفت همه شون ۳۰۰۰ تا هست که نصفشون ام فرار کردند !!! تا الان ۱۰,۰۰۰ تا خارجی کشته که.....با دشمن نامرئی می‌جنگند نکنه !!!
تیتر خبرها از شبکه های روسی گرفته شده ؟ که آنقدر روسیه را قوی نشان میدهد روسیه ماه هاست بعد از جنایت های متعدد هنوز تو باطلاق اکراین گیر افتاده و در همین روزهاست که شکست خودش را اعلام کند ...کلی آنسان بی دفاع کشته شدند آن وقت از چی روسیه طرفداری میکنید ؟؟؟روسیه کمونیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
باتلاق بیسواد. ضمنا شوروی کمونیست بود بیدار شو ۴۰ سال گذشته
روسیه که به یک کشور دیگر حمله کرده از آمریکا میخواهد در امورات کشور های دیگر دخالت نکند . رو که نیست سنگ پاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
مثل روی امریکا که در کار غیر همسایگانش هم دخالت می کند
جوک 2022
روسیه: آمریکا از مداخله در کشورهای دیگر خودداری کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
دروغ 2022 روسیه کشور های دیگر را تسحیر نمی کند بلکه آنها را آزاد می کند
دادا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
بنظر شما جوک است مگه نمیبینی امریکا کا خاورمیانه و کشورهای اسیائی را درگیر جنگ و نابود کرده نه روسیه مقصر است ونه چین بفهم
زنده باد ولادیمیر پوتین
اوکراین باید به سرزمین مادری بپیونده
دراین جنگ هم اوکراین وهم روسیه بازنده هستند البته هردو کشور درپایان ادعای پیروزی خواهندکرد واهدافی را که به آن رسیده اندپررنگ خواهند کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
قطعاً روسیه پیروزه
جنگ اوکراین مشخص نیست کی پایان یابد ولی ویرانی کامل اوکراین مثل ایران در جنگ ایران و عراق دیدیم خدایا امیدوارم امشب پوتین و زلنسکی باهم تلفنی صحبت کنند و صلح کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
دلقسکی باید از ارباب بایدن دستور بگیره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار