نگاهی به مصوبات و تذکرات امروز بهارستان نشینان

ما در مجلس «نماینده‌تر» نداریم / قالیباف: مصوبه مجلس سبد خانوار و کالابرگ و بازگشت قیمت‌ها به شهریور ۱۴۰۰ است / تشکیل استان ویژه لرستان چه شد؟ / ملت و مجلس در کنار تیم مذاکره کننده هسته‌ای هستند

تصمیمات اقتصادی دولت و مجلس به ویژه حذف ارز ترجیحی، افزایش میزان درآمد‌های مالیاتی و تصمیمات مشابه با عنوان جراحی اقتصاد کشور، لازم است با اقدامات موثر و پیشگیرانه در کاهش تبعات تورمی و فشار‌های اقتصادی بر مردم همراه باشد تا جراحی اقتصادی منجر به قطع عضو نگردد!
کد خبر: ۱۱۳۵۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶ 14 August 2022

ما در مجلس «نماینده‌تر» نداریم / قالیباف: مصوبه مجلس سبد خانوار و کالابرگ و بازگشت قیمت ها به شهریور 1400 است / تشکیل استان ویژه لرستان چه شد؟ /  ملت و مجلس در کنار تیم مذاکره کننده هسته ای هستند

تابناک: نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۳ مردادماه) با توجه به افزایش قیمت‌ها و گرانی و نگرانی مردم از شرایط اقتصادی، بار‌ها در این خصوص تذکر و اخطار قانون اساسی دادند؛ اما پیش از شروع صحن علنی، قالیباف در نطق پیش از دستور ضمن گرامیداشت فرا رسیدن روز مقاومت اسلامی، با بیان اینکه نزدیک ۸ دهه تبهکاری و جنایت رژیم صهیونیستی بر هر بیننده منصفی آشکار ساخته که موجودیت این رژیم در گروی ایجاد ناامنی، اختلاف، ترور، اشغال و جنایت سازمان یافته در سراسر منطقه است، یادآور شد: هر روزی که جهان شاهد جنایت‌های بیشتری از سوی صهیونیست‌هاست و نقشه‌های شوم آن‌ها با همدستی رژیم‌های استکباری و ارتجاعی بیشتر برملا می‌شود، نقش مدافعان سرافراز و پرافتخار حرم در دفاع از امنیت ایران عزیزمان و ثبات منطقه آشکارتر می‌شود.

سپس بررسی طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی و تجمیع سوابق بیمه‌ای اشخاص در دستورکار قرار گرفت و مواد ۵ و ۶ آن تصویب شد. بر اساس تصمیم گیری نمایندگان نقل و انتقال حق بیمه یا کسور بازنشستگی از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به سایر سازمان‌ها و صندوق‌های بازنشستگی و یا بالعکس، در چارچوب ضوابط قانونی حاکم بر صندوق مقصد، امکان پذیر بوده و مابه‌التفاوت وجوه حق بیمه یا کسور بازنشستگی این افراد مطابق ماده (۴) این قانون محاسبه و از متقاضی وصول می‌شود.

همچنین در ماده (۶) اصلاح شده این طرح آمده است: آن دسته از مشمولان ماده (۲) که تمایل به نقل و انتقال سوابق بیمه مطابق مواد (۳) و (۴) این قانون را ندارند و یا به صورت اختیاری یا اجباری و یا به هر دلیلی از شمول قوانین و مقررات صندوق مربوطه خارج شده و مشترک صندوق دیگری محسوب می‌شوند، در چارچوب شرایط بند‌های (الف) تا (خ) این ماده می‌توانند درخواست برقراری "مستمری جمع" نمایند. سوابق بیمه‌ای این افراد طبق قانون، تا زمان احراز شرایط برقراری مستمری (بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت)، همچنان در صندوق قبلی محفوظ می‌ماند.

این ماده ۹ بند و ۳ تبصره دارد که به جزییاتی، چون نحوه احراز شرایط برقراری مستمری، شناسایی بازماندگان واجد شرایط، چگونگی احراز شرایط بازنشستگان بیمه شدگان، محاسبه میزان مستمری ماهانه قابل پرداخت و مواردی دیگر می‌پردازد.

همچنین با الحاق یک تبصره به ماده ۶ طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی، تاکید شد در صورتی که سابقه پرداخت حق بیمه فرد بازنشسته بیشتر از ۵ سال و کمتر از ۱۰ سال باشد، بیمه شده می‌تواند با پرداخت کسری ماه‌ها و یا سنوات تا ده سال به نرخ روز از مزایای حقوق و یا مستمری بازنشستگی استفاده کند.

معیشت و گرانی محور تذکرات نمایندگان/ رئیس مجلس قول داد موضوع در نشست با دولت مطرح شود

در جریان بررسی این طرح، تعدادی از نمایندگان تذکر و اخطار قانون اساسی دادند که محور اصلی آنها معیشت و گرانی بود. جواد نیک بین در تذکری ناظر بر قانون اساسی گفت: ما در مجلس شورای اسلامی براساس بودجه منابع و مصارف را پیش بینی می کنیم و دولت موظف به اجراست؛ اما متاسفانه به درستی اجرا نمی شود و با وجود تاکیدات رئیس جمهور محترم و جهادی در مورد اینکه وام های 200 میلیونی روستایی پرداخت شود، این کار صورت نگرفته است.

همچنین محمد وحیدی در تذکر شفاهی با بیان اینکه ما اصل وضعیت بازنشستگان را نباید فراموش کنیم، گفت: مجلس افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را به هیات تطبیق مقررات فرستاده و از این طریق، پای احقاق حقوق این قشر ایستاده است. بازنشستگان از نظر معیشتی در وضعیت سختی  هستند؛ بنابراین با رویکرد عدالت محور باید توجه به وضعیت این جمعیت گسترده مورد توجه قرار گیرد و مسئولان توجه به این بخش را باید در اولویت قرار دهند.

از سوی دیگر، محمدتقی نقدعلی با اشاره به نشست مشترک امروز عصر مجلس و دولت، با بیان اینکه مناسب بود تمام همکاران در این جلسه با دولت حضور پیدا می‌کردند؛ همان طور که همیشه گفتیم ما نماینده‌تر نداریم، ادامه داد: ما همیشه مشکلات معیشتی را از پشت تریبون مطرح می‌کنیم، ولی حضور جمعی از نمایندگان در نشست مشترک با دولت مناسب‌تر است؛ بنابراین، بهتر است در این خصوص تجدیدنظر شود.

دکتر محمدباقر قالیباف در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: جلسه مشترک مجلس و دولت با حضور همه نمایندگان به پیشنهاد خود دولت در هفته دولت برگزار می‌شود.

در ادامه جلسه علنی امروز، کمال علی پورخنکداری با بیان اینکه نمایندگان سه شیفت و شبانه‌روزی در سه ماه منتهی به پایان سال لایحه بودجه را بررسی می‌کنیم اما تاکنون بودجه ابلاغ نشده، کارهای عمرانی و مبادله موافقتنامه‌ها نیز انجام نشده است.

همچنین شهباز حسن پور بیگلری تأکید کرد که براساس مصوبه مجلس قرار است قیمت‌هایی که به دست مردم و دهک‌های پایین می‌رسد، براساس قیمت شهریور ۱۴۰۰ باشد، اما امروز قیمت‌ها به حدی افزایش یافته و لجام گسیخته است که ما از طرح آن شرم داریم. ما شنیده ایم در بحث قیمت‌ها قرار است در جلسه سران تصمیم گیری شود، ولی باید این در مجلس تصمیم گیری شود، چرا که ما پاسخگوی مردم بوده و در تمام روز در بین آن‌ها هستیم.

در پاسخ به تذکر این دو نماینده، رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: درخصوص قیمت ها، مصوبه مجلس سبد خانوار و کالابرگ است و همینطور بازگشت قیمت‌ها به شهریور ۱۴۰۰ و هیچ مصوبه‌ای هم در جلسه سران که بخواهد این قانون را لغو کند، تصمیم گیری نشده و این موضوع روشن و مشخص است. همچنین در رابطه با موافقت نامه‌ها نیز سازمان برنامه گزارش داده اند که این موافقت نامه‌ها امضا شده و ۱۲ همت هم به استان‌ها در یک هفته گذشته واگذار شد و باید پیگیری شود تا بقیه امور نیز پیش برود.

از سوی دیگر، احمدحسین فلاحی با اشاره به توهین به سردار همدانی از سوی سران فتنه تاکید کرد: باید جلوی فتنه انگیزان ایستادگی کرد. همچنین صدیف بدری با استناد به بند (۱۱) ماده (۲۲) آیین‌نامه داخلی مجلس در تذکری پیرامون حفظ شأن و اقتدار مجلس و صیانت از حقوق نمایندگان گفت: مردم از وضعیت معیشتی و گرانی کالا‌های اساسی گلایه‌مندند به خصوص در مورد نبودن دارو‌ها به ویژه دارو‌های بیماران خاص و شربت آنتی‌بیوتیک کودکان گلایه‌های بسیاری را مطرح کردند.

وی یادآور شد: افزایش حقوق ۱۰ درصدی کارکنان دولت با افزایش صد درصدی قیمت کالا‌ها همخوانی ندارد. سخنگوی دولت نیز هر وقت کم می‌آورد، توپ را در زمین مجلس می‌اندازد، در صورتی که در لایحه دولت پیشنهاد حداکثر افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارکنان آورده شده بود.

همچنین علی بابایی کارنامی، نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس در تذکری با انتقاد از بی توجهی دولت نسبت به وضعیت بازنشستگان تامین اجتماعی از وزرای کار، اقتصاد و هیات امنای تامین اجتماعی خواست تا هرچه سریع‌تر برای افزایش حقوق این قشر تصمیم گیری کنند.

 

ناطقان میان دستور

در میانه نشست علنی مجلس، طبق روال همیشگی نوبت به نطق پنج نماینده شد که به شرح زیر انجام شد؛

مرتضی محمودوند نماینده خرم‌آباد و چگنی: آقای رئیس جمهور تشکیل استان ویژه لرستان چه شد

مرتضی محمودوند در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۳ مرداد) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: امروز شرایط سیاسی کشور بحرانی است و متاسفانه به این بحران‌ها دامن می‌زنند و مشکلات عدیده‌ای برای ملت ایران ایجاد می‌کند. بی افتخار کسانی هستند که برای دفاع از ملت عزیز ایران هیچ وقت خطر نکرده اند، رزمندگان سپاه اسلامی، بزرگترین رزمندگانی که به عشق ملت ایران همیشه جان پناه و فدایی این ملت بوده اند، امروز نباید گستاخانه مورد بی احترامی قرار بگیرند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس ادامه داد: به وزارت نیرو در راستای مشکلات عدیده استان لرستان، مخصوصا محاسبات برق استان تذکر می‌دهم. دمای هوا در استان لرستان اگر بیشتر از حوزه مرزنشین‌ها نباشد کمتر نیست، اما قیمت برق برای مردم محروم و مظلوم لرستان متاسفانه با تعرفه‌های معمول کشور محاسبه می‌شود. استانی که زاینده و سرچشمه تمام مخازن آبی استان‌های همجوار است، بیشتر روستا‌های آن آب شرب ندارد. وزارت نیرو قول داده است که آب شرب روستا‌های حوزه انتخابیه بنده تامین شود، اما تا امروز هیچ کاری انجام نشده است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور «از طلا شدن پشیمان گشته ایم مرحمت فرمایید ما را مس کنید» گفت: استان ویژه لرستان کجا رفت؟ چه شد؟ نخواستیم! همان استان معمولی را برای ما محاسبه کنید. متاسفانه مصوبات سفر حضرتعالی در مقایسه با سایر استان‌ها با توجه به شاخص سرزمینی و جمعیتی، حداقل در حوزه کشاورزی ظالمانه است، مطالعه کنید و به داد مردم برسید.

این نماینده مجلس مطرح کرد: زمانی تمام رسانه‌های معاند داخلی و خارجی به رئیس مجلس حمله کردند، هیچ چیزی جز عکس دختر خانمی در اتوبوسی در ترکیه نداشتند، چرا این کار را کردند؟ چرا به رئیس مجلس حمله کردند؟ چون این عزیز کسی بود که سردار تهرانی مقدم و تمام بزرگان گفتند اگر آقای قالیباف نبود ما در صنعت موشکی، هوا فضا، نیروی انتظامی، شهرداری هیچ پیشرفتی نداشتیم. ملت ایران این پیشرفت‌ها را دیدند. امروز همه دست اندرکاران جمع شوند، اگر توانستند پروژه اتوبان امام علی در تهران را اجرا کنند. دشمن و رسانه‌های معاند به این رزمنده می‌گویند بی افتخار، چون می‌دانند تنها برگ برنده جمهوری اسلامی در اجرا و کمک به مردم ایران همین رزمنده است و از این رزمنده تشکر می‌کنم. از افزایش بودجه استان لرستان و احیای سد‌های این استان از رئیس مجلس تشکر می‌کنم.

محمودوند تاکید کرد: متاسفانه استان لرستان، شرایط وخیمی دارد. کسانی که سابقه اسنادی ضد انقلاب دارند، کسانی که در گذشته در حوزه اصلاحات بودند و در دولت‌های هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد بودند، امروز هم در دولت رئیسی همه کاره هستند و مجددا فرزندان نظام و رزمندگان لرستانی خانه نشین شدند که افراد معلوم الحال (این را با سند می‌گویم) همه کاره استان لرستان شدند. اگر یک نفر نه تا تیر آخر بلکه تا نفس آخر از نظام و از دولت حضرتعالی دفاع کند مرتضی محمودوند است، اما متاسفانه حضرتعالی با کسانی نشست و برخاست می‌کنید که محرم نظام نبوده و نیستند.

وی بیان کرد: نمی‌خواهم فاجعه‌ای که در استان لرستان که درموضوع دولت حضرتعالی است را با صراحت اعلام کنم، خواهش می‌کنم موضوع را بررسی کنید، یک بار گفتم پرونده را مطالعه کنید، یک بار از سر دلسوزی برای حفظ نظام اقدام کنید. این آخرین اخطار مرتضی محمودوند وکیل مردم مظلوم لرستان است، نوبت بعدی با اسنادی توضیح می‌دهم که هیچ کس پاسخگو نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: بزرگان به خاطر خدا دقت کنید، کدام مجلس در طول تاریخ ایران، به این حد ذلیل و بی اعتنا شده بود که این مجلس شده، چون حلقه جریان نفوذ تکمیل شده است چرا که جریان نفوذ برای براندازی نظام، آسیب به خون شهدا با هم متحد شدند.

علیرضا شهبازی نماینده نهاوند تاکید کرد: جراحی اقتصادی منجر به قطع عضو نشود

علیرضا شهبازی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۳ مرداد) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود بیان کرد: لازم می‌دانم در اولین سالگرد آغاز به کار دولت سیزدهم و با توجه به فرا رسیدن هفته دولت، نکاتی را جهت استحضار جناب آقای رییس جمهور، دولتمردان و نمایندگان محترم عرض کنم.

نماینده مردم نهاوند در مجلس ادامه داد: سفر‌های استانی ریاست محترم جمهوری به کلیه استان‌های کشور در یک سال گذشته، یکی از اقدامات قابل تحسین و نشان دهنده اعتقاد ایشان به حضور میدانی برای حل مشکلات است. هرچند این سفر‌ها می‌تواند به عنوان جلوه‌ای از رابطه نزدیک دولت با مردم باشد و به افزایش اعتماد عمومی منجر شود، اگر با پیگیری برای اجرای مصوبات صادره و به ثمر نشستن نتایج آن همراه نشود، می‌تواند نا امیدی و نارضایتی مردم را به دنبال داشته باشد.

وی تاکید کرد: تصمیمات اقتصادی دولت و مجلس به ویژه حذف ارز ترجیحی، افزایش میزان درآمد‌های مالیاتی و تصمیمات مشابه با عنوان جراحی اقتصاد کشور، لازم است با اقدامات موثر و پیشگیرانه در کاهش تبعات تورمی و فشار‌های اقتصادی بر مردم همراه باشد تا جراحی اقتصادی منجر به قطع عضو نگردد! این در حالی است که این روزها، دغدغه مردم نجیب کشورمان به تامین نیاز‌های اولیه تقلیل پیدا کرده است؛ لذا اگر این مقدمات، به خوبی فراهم نگردد، بیم آن می‌رود که موج گرانی‌های طاقت فرسا و تورم کمرشکن، علاوه بر کاهش قدرت خرید مردم، نارضایتی‌های احتمالی و خسارات‌ معنوی و مادی جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

این نماینده مجلس مطرح کرد: تصمیم دولت به تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و تشکیل وزارت بازرگانی در حاشیه استیضاح اعلام وصول شده، می‌تواند تبعات خسارت‌باری را به تولید نیمه جان کشور وارد کند. در اکثریت کشور‌های توسعه یافته و یا نوظهور صنعتی، سیاستگذاری تولید و تجارت در یک وزارتخانه به صورت منسجم صورت می‌پذیرد. اگر محصولی که تولید می‌شود، متناسب با نیاز بازار نباشد، صرفاً اتلاف منابع را به دنبال دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: اگر این تصمیم خلق الساعه به منظور خارج کردن طرح استیضاح صورت نگرفته و حاصل تصمیم کارشناسی است، چرا در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ به آن اشاره‌ای نشده است؟ چرا در سند تحول دولت مردمی ابلاغ شده از سوی ریاست محترم جمهوری در اسفند ۱۴۰۰ هیچ بحثی از تفکیک نشده است؟ لذا به منظور حفظ وضعیت تولید و اشتغال فعلی کشور و جلوگیری از تعطیلی کارخانجات و بیکاری کارگران عزیز که می‌تواند از آثار تشکیل وزارت بازرگانی و همراستا نبودن سیاست‌های تجاری با سیاست‌های تولیدی باشد، لازم است دولت محترم از پیگیری این موضوع که مغایر با قوانین، فرامین و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید ملی، قوانین و سیاست‌های بالادستی و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است، خودداری کند.

شهبازی اظهار داشت: از دولت محترم انتظار می‌رود به منظور جلوگیری از سردرگمی و بلاتکلیفی بیشتر فعالین اقتصادی و تولیدکنندگان، در اولین فرصت ممکن مذاکرات برجام را فارغ از توافق یا عدم توافق جمع بندی و تعیین تکلیف کند. هرچند به زعم کارشناسان اقتصادی، برجام می‌تواند برکات فراوانی را نصیب اقتصاد کشور کند، طولانی شدن بلاتکلیفی در این تصمیم گیری نیز خسارات‌ بیشماری را نصیب تولید و اقتصاد کشور خواهد کرد.

این نماینده مجلس به رییس جمهور محترم پیشنهاد کرد: وزرای محترم را مکلف کند تا با دعوت مستمر از نخبگان اقتصادی، از نظرات ایشان در تصمیم گیری‌ها بهره‌مند شوند تا هم با انعکاس این امر در فضای رسانه ای، نسبت به افزایش دیوار اعتماد مابین دولت و مردم بهره‌مند شویم و هم تبعات تصمیمات غیر کارشناسی در زندگی روزمره مردم و فعالین اقتصادی کاهش یابد.

وی با بیان اینکه از رسانه ملی انتظار می‌رود، همان گونه که پاسداشت زبان فارسی را با جدیت پیگیری می‌کند، نسبت به مطالبه گری از مجریان در خصوص شعار سال، مسائل و مصائب اقتصادی، تورم، سیستم بانکی، بحران محیط زیست، بحران آب، بحران خاک، بحران اعتیاد، بحران خانمانسوز فساد اداری و سایر مشکلات بنیادین کشور به صورت مستمر اقدام کرده تا شیرینی زبان فارسی با شیرینی رونق اقتصاد و تولید و حفظ محیط زیست و بهبود وضعیت معیشت مردم همراه شود.

نماینده مردم نهاوند در مجلس در راستای حل مشکلات شهرستان نهاوند گفت: با عنایت به کمبود شدید آب کشاورزی و خساراتی که به کشاورزان عزیز وارد آمده از وزرای محترم نیرو و جهاد کشاورزی اکیدا درخواست می‌کنم به فوریت دستور تامین آب مورد نیاز، بتنی کردن نهر‌های شعبان و نهر راج و احداث سد نهاوند را صادر کند تا با رفع مشکلات ناشی از کمبود آب، رضایت خاطر کشاورزان نجیب شهرستان فراهم شود.

وی همچنین از وزیر محترم جهاد کشاورزی خواست، دستور حمایت از واحد‌های تولید و تکثیر ماهی قزل آلا و حمایت از احداث گلخانه‌های محصولات کشاورزی و جالیزی را صادر کند و از وزیر صمت درخواست کرد تا با بهره مندی از توانمندی سازمان ایمیدرو، امکان سرمایه گذاری و فعالسازی معادن غنی و منحصر به فرد مس شهرستان را به منظور اشتغالزایی و افزایش درآمد‌های شهرستان فراهم کند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: از وزیر علوم تقاضا می‌کنم با عنایت به اینکه دانشگاه فاطمیه نهاوند تنها دانشگاه تک جنسیتی خواهران در غرب کشور است، دستور تقویت جایگاه علمی و افزایش رشته در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را صادر کند. همچنین از وزیر راه و شهرسازی انتظار دارم به منظور کاهش خسارات‌ مادی و جانی در مسیر پر تردد عتبات عالیات، دستور تکمیل چهار خطه کردن جاده نهاوند، کرمانشاه، آورزمان و ملایر را صادر نماید و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور تامین تجهیزات و لوازم مورد نیاز پزشکی بیمارستان‌های شهید قدوسی و آیت الله علیمرادیان را صادر کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پایان، ضمن محکوم کردن توهین صورت گرفته به سردار رشید اسلام شهید حسین همدانی، تاکید کرد: از خداوند متعال علو درجات برای این شهید بزرگوار و پایداری در راه پر افتخار شهدای عزیز و نظام مقدس جمهوری اسلامی را مسئلت می‌کنم.

ابراهیم نجفی اسپیلی نماینده آستانه اشرفیه: توزیع اعتبارات در کشور عادلانه نیست

حسین جلالی نماینده رفسنجان و انار: دولت تا سال ۱۴۰۵ باید سالانه ۱۸۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت سابق را پرداخت کند

جعفر قادری نماینده شیراز و زرقان: ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی نیازمند توجه دولت است

در ادامه نشست علنی امروز، نمایندگان مجلس، عادل نجف‌زاده را به عنوان عضو ناظر در شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور ​، قدرت‌الله حمزه شلمزاری و غلامرضا شریعتی اندراتی را به عنوان اعضای ناظر در شورای عالی مدیریت بحران، عبدالناصر درخشان را به عنوان عضو ناظر در شورای عالی صنایع دریایی و شارلی انویه تکیه را به عنوان عضو ناظر در شورای عالی شهرسازی و معماری انتخاب کردند.


تذکرات شفاهی نمایندگان

همچنین نمایندگان در بخش پایانی نشست علنی در قالب تذکر شفاهی نکاتی به مسئولین اجرایی یادآور شدند؛

آرامی در تذکر شفاهی: دسترسی جمعیت ۱۵ هزار نفری به ۵ ساعت پزشک با استاندارد بهداشت و درمان همخوانی ندارد

رضایی در تذکر شفاهی: همین امروز به مشکلات نخلداران خسارت دیده دشتستان رسیدگی شود

رفیعی در تذکر شفاهی مطرح کرد: لزوم هماهنگی وزارتخانه های کشور و دفاع برای مدیریت بحران حوزه محیط زیست

تقوی در تذکر شفاهی: اجاره بهای مسکن تمام درآمد خانواده را می بلعد/وزارت اطلاعات به مساله ورود کند

سیدرضا تقوی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۳ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، گفت: عزاداری‌های مردم شریف ایران را ـ که در عاشورای حسینی کشور را به صورت یک حسینیه درآوردند ـ تسلیت می‌گویم، همچنین از درگاه ایزد منان می‌خواهم همه این عشق مورد قبول حسین ابن علی قرار گیرد.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: همچنین یاد و نام دلاوری‌ها و سربلندی‌های سردار‌های میدان جهاد به ویژه سردار دل‌ها شهید سلیمانی و همدانی را گرامی می‌دارم و به آن‌ها قول می‌دهیم در برابر فتنه گران بایستیم و از آرمان‌های بلندشان دفاع کنیم و نگذاریم پا روی خونشان بگذارند.

وی با اشاره به قیمت‌های افسارگسیخته اجاره مسکن، افزود: امروز همه مردم از قیمت بالای اجاره بهای مسکن می‌نالند چرا که تمام درآمد خانواده را می‌بلعد و کمر زندگی مردم را خم کرده است. برخی معتقدند گروهی ۱۰ تا۲۰ نفره در ۲۴ ساعت با معاملات صوری و جهت دار این تغییرات را ایجاد کرده اند؛ لذا از وزارت اطلاعات می‌خواهیم ریشه این توطئه را کشف کند و آن‌هایی که این وضع را در حوزه مسکن برای مردم ایجاد کردند، به مردم معرفی کنند.

متینیان در تذکر شفاهی: ساختارهای فیزیکی و نرم‌افزاری آموزش و پرورش پاسخگوی جامعه پیشرفته نیست

میرتاج الدینی در تذکر شفاهی: کسانی که ۸ سال بر مسند نخست وزیری این کشور تکیه زده بودند، مشروعیت شان با ولایت فقیه بود

محمدرضا میرتاج الدینی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۳ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: شهید سردار حاج حسین همدانی و دیگر شهدای مدافع حرم یک افتخار بزرگ را به دست آوردند و از دوران ۸ سال دفاع مقدس پرچم جهاد و شهادت طلبی را به دوش کشیدند تا در عصر ما به شرف دفاع از حرم به شهادت رسید؛ هرچند خائنان و منافقان آن را برنتابیدند و او را سردار بی افتخار نامیدند، اما بدانند اگر آن‌ها ۸ سال بر مسند نخست وزیری این کشور تکیه زده بودند، مشروعیت شان را از ولایت فقیه گرفته بودند که شهدای مدافع حرم نیز تحت پرچم ولایت فقیه به دفاع از حرم آل طا‌ها و امنیت کشور پرداختند.

نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس یازدهم افزود: خائنین و منافقین بدانند قطار انقلاب به مسیر خود ادامه می دهد، یاد شهیدان دیالمه و آیت را که در دور اول مجلس این هشدارها را داده بودند نیز گرامی می داریم.

وی با اشاره به موضوع تاثیر یارانه‌ها بر قدرت خرید مردم و تیتر نادرستی که برخی رسانه‌ها از وی نقل کرده بودند، گفت: منظور از این موضوع مرتبط با سه دهک پایین جامعه بود که ۴۰۰ هزار تومان نسبت به مستمری و درآمد آن‌ها قابل توجه است، متاسفانه هنوز نتوانسته ایم به نقطه مطلوب حمایت از مستضعفین و دهک‌های پایین برسیم و باید به طرق مختلف حمایت خود را از قشرهای جامعه و معیشت مردم داشته باشیم.

انتقاد دلخوش به ایرادهای وارده از سوی مجمع تشخیص مصلحت به توسعه منطقه آزاد انزلی

حمزه شلمزاری در تذکر شفاهی: لزوم کمک مدیران کشوری به مدیران استانی چهارمحال برای رفع مشکلات مردم سیل‌زده

پاک فطرت در تذکر شفاهی: رئیس جمهور توجه بیشتری به قشر آسیب دیده جامعه داشته باشد

راستینه در تذکر شفاهی: طرح جامع تامین آب شرب اصلی ترین مساله استان چهارمحال و بختیاری است

رضازاده در تذکر شفاهی: ضرورت صدور مجوز احداث منطقه ویژه اقتصادی سلماس

بشیری در تذکر شفاهی: رتبه اول استان تهران پیرامون میزان خسارات ناشی از سیل تامل برانگیز است

پاک فطرت در تذکر شفاهی: ملت و مجلس در کنار تیم مذاکره کننده هسته ای هستند

شریعتی نیاسر در تذکر شفاهی مطرح کرد: قدردانی از تلاش دولت در خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق دیپلماسی اقتصادی

امینی در تذکر شفاهی: چرا پول گندمکاران قطب تولید گندم در استان آذربایجان شرقی پرداخت نمی شود

حسین زاده در تذکر شفاهی: رئیس جمهور به داد معلمان و کارگران برسد

در نهایت علی نیکزاد ثمرین، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، زنگ پایان نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۳ مردادماه) مجلس شورای اسلامی را راس ساعت ۱۱ و ۴۷ دقیقه به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی مجلس روز سه‌شنبه ۲۵ مرداد ماه رأس ساعت ۷:۴۵ خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۴۰
به به نرمش همگانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
مردم زمانی از تیم مذاکره کننده، راضی و خوشحال هستند
که ببینند ، توافق برجام در وین به فرجام برسد

و زندگی و رفاه و معاش و اقتصاد مردم و کشور به ارامش و عادی سازی با دنیا بینجامد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
:))
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
چطور ؟ یعنی نماینده ای که با 15هزار رای وارد مجلس شده با کسی که 2 میلیون رای دارد برابر است؟؟
قالیباف: مصوبه مجلس سبد خانوار و کالابرگ و بازگشت قیمت ها به شهریور 1400 است
یعنی ما رییس مجلسی داریم که هنوز نمی داند ادبیات گفتاری با مسایل دستوری نیست. مصوب کرده اند که کالا ها برگردند به قیمت های شهریور 1400
این بزرگواران چند سال دیگر باید سعی و خطا کنند و هزینه اش را مردم بدهند تا ایشان به علم اقتصاد و مواجهه با آن عالم شوند؟؟
پاسخ ها
محسن
| Belgium |
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
این مجلس بی سوادترین مجلس جمهوری اسلامی است فکر نمی کنم که دیگه روی دست این مجلس بیاید؟؟؟؟
ما (در مجلس نماینده تر نداریم ؟)
چرا دارید اسمش مردم هست که نمایندگان مجلس بیخیال مردم هستند .
یکی نمایندگان اصفهان را آنطرفها دید سلام بهشون برسوند
درتقسیمات کشوری ایران چیزی تحت عنوان استان ویژه نداریم.البته اینکه اختیارات استانداران بسیارکم است واصلا نام مقام با اختباراتش هیچ تناسبی ندارد مسئله مهمی است که باید موردتوجه قرارگیرد.ولی مطرح کردن عنوان استان ویژه آنهم دراستانی که مانند چنداستان دیگربه علت برخی ندانم کاریها که یک موردش عدم توجه افرادی مثل این آقای نماینده به صحبتهای تحریک امیزخود میباشد تحرکات قومی وجوددارد به هیچ وجه صلاح نیست واین افراد هم که یا ازروی جهالت یا مثلا رای جمع کردن ایگونه مطالب رابیان میکنند توجیه وعنداللزوم گوشمالی شوند.
اقای علی بابایی کارنامی و دیگر نمایندگان محترم مگر بازنشستگان کشوری و لشگری ادمیزاد نیستند و خانواده و مخارج ندارند که شماها همیشه حرف از افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را به زبان می اورید؟چرا صحبت از افزایش حقوق میکنید کل بازنشستگان را مورد خطاب قرار نمیدهید مگر نمیدانید که بازنشستگان کشوری از جمله به عنوان نمونه خودم که دبیر بازنشسته با مدرک فوق لیسانس حدود 8 میلیون میگیرم ؟ایا این حقوق بنده کفاف زندگی مرا میدهد با توجه به اینکه 30 سال کار کردم و الان 11 سال هست که بازنشسته شدم و روی هم 41 سال می باشد لطفا کمی تامل بکنید
برجام که خسارت محض بود چی شده حالا به کمتر از قبلی هم راضی شدن و کنار تیم مذاکره کننده هستن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
خداوند توبه پذیر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
ببخشید اشتباه منفی دادم
چندسال دریک شرکت خصوصی با سختی بسیاربالا ،‌به علت نبود امنیت شغلی و ترس از اخراج ، به قایده بردگی برای پیشرفت وتوسعه همین کشور وهمین وطن کارکرده ایم و حالا مابه التفاوت بیمه را خودمان بایستی پرداخت کنیم .
اصلا نماینده هم نداریم چه برسه به نماینده‌ترررررر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
امروز صبح از رادیو سخنان نمایندگان فعلی مجلس را

گوش میکردم

و اکثرا در آن وقت محدود دو سه دقیقه ای که داشتند

نصف آنرا با تسلیت محرم گفتند و یا در مورد ترور سلمان رشدی داد سخن دادند!!!؟

و دریغ از یک خواسته منطقی و قانونی از دولت برای بهبود اوضاع مردم حوزه نمایندگی شان!!!؟
جنابان نمایندگان احقاق حقوق بازنشستگان چه شد ؟
پنج ماه از سال گذشت و هنوز تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان مشخص نشده !!!
والله مجلس خودش باعث گرانی است . سر هر چیزی یک مالیات جدید میبنده . مثلا گندم که وارد میشود علاوه بر مالیات 9 درصد هم ارزش افزوده میگیرد . گندم میخواهد ارد شود دوباره 9 درصد دیگر ارد به کارخانه مثلا ماکارونی یا قنادی برود 9 درصد دیگر از کارخانه ماکارونی به فروشگاه برود 9 درصد دیگر از فروشگاه به رستوران برود 9 درصد دیگر از رستوران به مصرف کننده برسد 9 درصد دیگر اینها فقط ارزش افزوده است و مالیاتهای دیگر از همان قسمت تا اخر به نام مالیات بر درامد گرفته میشود .
نماینده تر نه، ما در مجلس کلا نماینده نداریم
اینا نماینده ی ما نیستن
چون هیچ وقت حرف مارو نزدن و هیچوقت صدای ما نبودن
در‌ استان‌ گیلان‌ ارگانهایی‌ همانند‌ بنیاد‌ مسکن‌ ، منابع‌ ، طبیعی‌ و مخصوصا‌ محیط‌ زیست‌ املاک‌ روستایی‌ را‌ از‌ اموال‌ پدری‌ خود‌ بحساب‌ اورده‌ و از‌ ساخت‌ مسکن‌ روستایی‌ توسط‌ فرزندان‌ روستا‌ بطور‌ بیشرمانه‌ ای‌ جلوگیری‌ می کنند‌ و بروکراسی‌ اتلاف‌ وقت‌ مردم‌ و بهانه‌ تراشی‌ در زمینه‌ در‌ گیلان‌ بیداد‌ می کند‌ و بعینه‌ ناراضی‌ تراشی‌ را‌ در این‌ ادارات‌ میشه‌ دید‌ ! یکی‌ بداد‌ مردم‌ برسه‌ !
در نهایت علی نیکزاد زنگ پایان نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۳ مردادماه) مجلس شورای اسلامی را راس ساعت ۱۱ و ۴۷ دقیقه به صدا درآورد وهمه چیز طبق روال قبل به فراموشی سپرده میشود چون تا کنون از این مجلس و نمایندگان هیچ کارمثبی برای مردم بجز حرف و سخنرانی و تعریف و تمجید از قالیباف و رییسی ندیده ایم خصوصا ان نماینده که گفت : اگر آقای قالیباف نبود ما در صنعت موشکی، هوا فضا، نیروی انتظامی، شهرداری هیچ پیشرفتی نداشتیم.البته قالیباف موشک زیاد هوا میکند ولی سواد ساختن انرا ندارد
تا زمانی که قالیباف رئیس مجلس است تلاش نمایندگان نتیجه نخواهد داد در عجبم که خود نمایندگان انتخاب کردن حال این اقا گوش شنوا نسبت به نمایندگان ندارد
همچنین مجلس و دولت دبر کنار هم رو بروز وضع معیشتی بازنشستگان را بدتر میکنند
اینها نماینده مردم نیستند رفیق دولتند یک دست شده اند علیه مردم این دعوا ها هم زرگری است
با سلام چرا در باره پولی که مردم باید خرج کنند. خوشان تصمیم نگیرند ؟ سیستم کوپن همان رانت و جیب عده ای نور چشمی را پر کردن است. نحوه پرداخت یارانه را به همه پرسی بگذارید. پول رایانه مستقیم باید به مردم داده شود تا خودشان برای نحوه خرج کردن ان تصمیم بگیرند. ما نمی خواهیم چیزهایی که شما تعیین می کنید خرید کنیم.
این دولت ومجلس پدر مردم رو درآوردن
مردم اگر نخوان کنار شما باشن باید چیکار کنن
نماینده نما زیاد داریم
مگه نماینده تر و خشک داره؟
قربون دل صاف برادران وهمسایگان لر خودمان در لرستان برم.
عزیزان دل برادر ما هرچی از استاندار ویژه خوزستان مستفیض شدبم شما از استان ویژه لرستان کسب فیض خواهید کرد.
شما از خودت مایه بزار نه از ملت
راستی اینا نماینده کی هستند ؟ مردم که رای ندادند !!!!در اصل نمایندگان شورای نگهبانند !!!!!پس مردم هم انتظاری از شما ندارند وبیخود مردم مردم نکنید
با توجه به محرومیت منطقه لک نشین در خرم آباد، کرمانشاه و همدان اصلح است که یک استان بنام لکستان تاسیس بشود .
نمناینده نمایی که در مدح رییس مجلس سخنرانی کند نماینده مردم نیست !!!!!!
مرکز استان چهار محال و بختیاری شهرکرد می باشد با جمعیت 700الی 800هزار نفری یک هفته ای است که کل آب شرب این شهر قطع است اون وقت نمایندگان این استان در حرکتی نمایشی میان یه لیوان آب سر کی کشه و لوله را باز می کنه و میگه ببینید آب هست.اون یه نماینده هم میره افغانستان برای گرفتن حقابه هیرمند.
مردم ایران هیچکاره هستند دم از مردم نزنید
مردم شما محور مقاومت شماست
منافع شما و نظام ایجاب میکنه نرمش بکنید
دلت خوشه!مجلس!؟ ما اصلا" نماینده نردم که حرف و درد مردم را بیان کند مداریم تا برس به نماینده تر!؟روی خودتان زیادی(خیلی زیادی)حساب باز کرده اید !اقتدار مجلس؟ عزت نماینده!؟
با سلام لطفا به داد مردم برسید .گرانی کمر مردم را شکسته .یارانه ومعیشت هم که نمی دهید.فقط به افراد معدودی داده می شود.بنده چون یک پراید دارم یارانه کل خانواده قطع شده و هیچی داده نمی شه.لطفا رسیدگی کنید
ما دیگر از بس گرانی و ما هم پول خر ید مایحتاج زندکی رو ندارم همه افراد خانواده یه جورایی دچار سد تغذیه شدیم .
ما در خوزستان از قِبَل استان ویژه شدن هیچ خیری ندیدیم، از ما نصیحت، جناب آقای نماینده اگر به فکر استانت هستی دنبال گشایش دیگری باشید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل