بازدید 84319
با صد و هفتادمین روز حمله روسیه به اوکراین

نابودی 8 جنگنده روسیه در حمله اوکراین به پایگاه کریمه+ عکس/حمله مجدد راکتی به بزرگ‌ترین نیروگاه اتمی اروپا/ واکنش روسیه به خبر استفاده از سربازان کره شمالی

صد و هفتادمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۳۴۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶ 12 August 2022

نابودی 8 جنگنده روسیه در حمله اوکراین به پایگاه کریمه+ عکس/حمله مجدد راکتی به بزرگ‌ترین نیروگاه اتمی اروپا

بین الملل تابناک: صد و هفتادمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

واکنش روسیه به اقدام پارلمان لتونی علیه مسکو
۱۴۰۱/۰۵/۲۱ - ۲۲:۲۷

روسیه اقدام پارلمان لتونی را که مسکو را «کشور حامی تروریسم» نامیده بود، محکوم کرد.

به گزارش  خبرگزاری رویترز، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کانال تلگرام خود نوشت: "از آنجا که این تصمیم لتونی هیچ زمینه‌ای به جز بیگانه‌هراسی غریضی ندارد، باید این ایده‌پردازان بی‌اساس را نئونازی نامید."

همچنین شبکه المیادین هم به نقل از وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که اعلامیه پارلمان لتونی مبنی بر این که روسیه "یک کشور تروریستی حامی" است؛ کاملاً مغایر با قوانین بین المللی است.

این وزارتخانه افزود: بیانیه پارلمان لتونی در مورد روسیه و فراخوان برای متوقف کردن صدور ویزاهای توریستی برای روس‌ها، یکی دیگر از جلوه‌های تروریسم علیه روسیه است.

پارلمان لتونی روز پنجشنبه طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن، روسیه «کشوری حامی تروریسم» نامیده شده و اقدامات مسکو علیه مردم اوکراین نمونه‌ای از «تروریسم» قلمداد می‌شود.

روسیه نیروهایش را تحت عنوان مبارزه با «نئونازی‌ها» و برای «نازی‌زدایی» به اوکراین فرستاده و از این اصطلاح در توصیف منتقدانش در حوزه بالتیک هم استفاده کرده است.

مسکو: اوکراین و غرب به دنبال ایجاد یک چرنوبیل دیگر هستند
۱۴۰۱/۰۵/۲۱ - ۲۲:۲۶

«دیمیتری مدودوف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه روز جمعه در کانال تلگرامی خود مقامات اوکراینی و کشورهای غربی را به تلاش برای ایجاد فاجعه‌ای مشابه فاجعه اتمی چرنوبیل در نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا متهم کرد.

نیروگاه اتمی زاپروژیا با ظرفیت 6000 مگاوات حدود یک چهارم برق مورد نیاز اوکراین را تامین می‌کند.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، در مارس سال 2022 نیروهای نظامی روسیه کنترل این نیروگاه را در اختیار گرفتند.

مدودوف افزود: به نظر می‌رسد آشغالها در اوکراین و حامیان غربی آنها به دنبال ایجاد یک چرنوبیل دیگر هستند. راکت پراکنی و حملات توپخانه هرچه بیشتر در حال نزدیکتر شدن به رآکتورها و تاسیسات انبار ایزوتوپها در نیروگاه زاپروژیا است.

معاون شورای امنیت روسیه همچنین اتهامات غرب درباره اینکه روسیه در پشت این حملات به نیروگاه زاپروژیا است را رد کرد و بی اساس خواند.

وی تاکید کرد، حتی سازمان ملل هم این ادعاها را باور ندارد.

یک کشتی حامل ذرت از اوکراین عازم ایران شد
۱۴۰۱/۰۵/۲۱ - ۲۲:۲۵

خبرگزاری رویترز اعلام کرد که دو کشتی حامل غلات روز جمعه از بندرهای اوکراین به مقصد ترکیه و ایران حرکت کردند که یکی از آنها حامل ۶۰ هزار تن ذرت برای ایران بوده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز؛ وزارت دفاع ترکیه اعلام کرده که کشتی سورموفسکی با پرچم بلیز روز جمعه با بیش از سه هزار تن گندم به مقصد استان تکیرداغ در شمال غربی ترکیه و کشتی استار لورا با پرچم جزیره مارشال حامل ۶۰ هزار تن ذرت، اوکراین را به مقصد ایران ترک کرده است.

با خروج این دو کشتی دیگر حامل غلات در روز جمعه از بندرهای اوکراین که یکی از آنها برای نخستین بار حامل گندم بوده، شمار کل کشتی هایی که بر اساس توافق تازه از این کشور خارج شده اند به ۱۴ فروند رسید.

تاکنون بیشتر محموله های خارج شده از بندرهای اوکراین، غلات برای غذای حیوان یا سوخت بوده است.

نروژ به پروژه آموزش نظامیان اوکراینی در انگلیس پیوست
۱۴۰۱/۰۵/۲۱ - ۱۴:۲۲

در ادامه تلاش‌های کشورهای غربی برای اعمال فشار به روسیه، نروژ نیز به پروژه‌ آموزشی تحت رهبری انگلیس برای آموزش نظامیان اوکراینی پیوست.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، «بیورن آریلد گرام» وزیر دفاع نروژ اعلام کرد که کشورش در آموزش نظامیان اوکراینی در انگلیس ایفای سهم خواهد کرد.

وزیر دفاع اوکراین در بیانیه‌ای در جریان کنفرانس کمک‌های مالی به اوکراین که در «کپنهاگ» پایتخت دانمارک برگزار شد، گفت: نیروهای اوکراینی به شدت به آموزش و پرورش بیشتر نیاز دارند. نروژ نسبت به ابتکار بریتانیا برای آموزش سربازان اوکراینی در بریتانیا مثبت است. ما با مربیان در این آموزش پایه‌ای سربازان مانند چندین کشور دیگر شرکت خواهیم کرد».

گرام بر اهمیت حمایت بیشتر غرب از اوکراین در مقابل عملیات ویژه روسیه برای خلع‌ سلاح اوکراین و نازی‌زدایی این کشور تأکید کرد. او سه نکته کلیدی در ادامه راه را «هماهنگی، پیش بینی پذیری و پایداری» توصیف کرد.

وی ادامه داد: «ما باید از کمک‌های مالی سامانه‌های فردی و از ذخایر خود به سمت خریدهای بیشتر و مستقیم از صنعت دفاع حرکت کنیم. ما باید برای این امر بودجه‌ای را تخصیص دهیم و از اوکراین در فرایندهای تدارکات حکایت کنیم».

وی ادامه داد: «ما برای مدت طولانی در کنار اوکراین خواهیم بود. در عین حال، اوکراینی ها باید ظرفیت مدیریت و برنامه ریزی خود را ایجاد کنند و کشورهای غربی نیز باید در این زمینه به آنها کمک کنند».

واکنش روسیه به خبر استفاده از سربازان کره شمالی
۱۴۰۱/۰۵/۲۱ - ۱۴:۲۱

مقامات روسیه گزارش‌ اعزام داوطلبان کره‌شمالی به نبرد شرق اوکراین را تکذیب کردند. معاون دفتر اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه روسیه این ادعا که کره شمالی در حال برنامه‌ریزی برای اعزام داوطلبانش به روسیه برای جنگ در مقابل اوکراین است را رد کرد.

به گزارش وب سایت شبکه المیادین، ایوان نچائف، معاون دفتر اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه روسیه گفت: می‌توانیم با اعتمادبنفس بگوییم که این گزارش‌ها سرتاسر دروغ هستند. هیچ برنامه‌ای برای استقرار نیروهای کره شمالی در جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک نداریم. نیروهای روسیه و نیروهای نظامی مردمی این دو منطقه توان کافی برای تحقق اهداف عملیات ویژه نظامی روسیه را دارند.

اظهارات این مقام وزارت خارجه روسیه پس از آن مطرح شد که یک تحلیلگر نظامی روسیه در تلویزیون این کشور گفت «گزارش‌ها حاکی از آن است که حدود ۱۰۰ هزار داوطلب از کره شمالی آماده شرکت در جنگ هستند و شرکت‌های ساخت‌وساز کره شمالی نیز آماده همکاری در بازسازی مناطق تخریب‌شده هستند».

این تحلیلگر روسی با تجلیل از توان نظامی سربازان کره شمالی، به کرملین پیشنهاد داد که دست کمک کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را پس نزند.

سفر مدودف به جمهوری لوهانسک به نمایندگی از پوتین
۱۴۰۱/۰۵/۲۱ - ۱۴:۲۱

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه در سفری به نمایندگی از ولادیمیر پوتین به جمهوری خلق لوهانسک رفت تا با رهبران این جمهوری جدایی طلب شرق اوکراین دیدار کند.

به گزارش پایگاه خبری ویتنام پست، دمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه در خصوص این سفر خود گفت: من در تاریخ ۱۱ اوت به جمهوری خلق لوهانسک سفر کرده و در جریان این سفر با لئونید پاسیچنیک، رهبر این جمهوری و دنیس پوشیلین، رهبر جمهوری خلق دونتسک ملاقات کردم.

مدودف اظهار کرد، به نمایندگی از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با این رهبران جدایی طلب شرق اوکراین طی این سفر به منظور بحث در خصوص مسائل امنیتی در مناطق تحت کنترل روسیه دیدار داشته است.

بر اساس این گزارش در این دیدارها علاوه بر مدودف، چند مقام رده بالای روس دیگر نیز شامل ایگور کراسنوف، دادستان کل فدراسیون روسیه، مدیر سازمان امنیت کل فدراسیون روسیه و چندین مقام ارشد دیگر حضور داشتند.

مدودف گفت: این مهم است که روند تدوین قوانین در جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک را با روند قانونگذاری روسیه هماهنگ سازیم.

مسکو: حمایت آمریکا از اوکراین جنگ را طولانی می‌کند
۱۴۰۱/۰۵/۲۱ - ۱۴:۲۰

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت: حجم کل کمک‌های نظامی ایالات متحده به اوکراین از زمان آغاز ریاست جمهوری جو بایدن تاکنون، به ۹.۸ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش از تی آر تی، ایوان نچایف، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت که حمایت نظامی ایالات متحده آمریکا از اوکراین باعث طولانی شدن درگیری‌ها می شود.

نچایف در کنفرانس مطبوعاتی آنلاین در پایتخت مسکو به جنگ اوکراین اشاره کرد و توجه را به این واقعیت جلب کرد که ایالات متحده اعلام کرد در ۸ اوت یک میلیارد دلار از اوکراین حمایت خواهد کرد.

نچایف، اعلام داشت: "حجم کل کمک‌های نظامی ایالات متحده به اوکراین از زمان آغاز ریاست جمهوری جو بایدن تاکنون، به ۹.۸ میلیارد دلار و از سال ۲۰۱۴ تاکنون، به ۱۱.۸ میلیارد دلار رسیده است. این وضعیت درگیری‌ها را شدت داده و کمکی به حل اختلافات نمی‌کند."

حمایت واشنگتن از ایجاد منطقه غیرنظامی در نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا
۱۴۰۱/۰۵/۲۱ - ۱۴:۱۹

بدنبال درخواست دبیرکل سازمان ملل از مسکو و کی یف برای توافق در خصوص ایجاد یک منطقه امن در اطراف نیروگاه هسته‌ای «زاپوریژیا» که در روزهای گذشته چند بار بمباران شده است و دو طرف یکدیگر را متهم به این حملات می‌کنند، واشنگتن اعلام کرد از ایجاد یک منطقه غیرنظامی در داخل و اطراف نیروگاه حمایت می‌کند.

 آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل روز پنجشنبه از طرفین جنگ اوکراین خواست تا بر سر ایجاد یک «منطقه امن» در اطراف نیروگاه هسته‌ای که نگرانی جهانی را برانگیخته است، توافق کنند.

پیشتر، وزیران امور خارجه گروه هفت در روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای از روسیه خواستند کنترل کامل نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا را به اوکراین واگذار کند. روسیه بخشی از کنترل منطقه زاپوریژیا از جمله شهر انرگودار را که نیروگاه هسته‌ای در آن واقع است، در دست دارد.

گوترش روز گذشته پس از بمباران جدید نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا توسط روس‌ها شرایط حاکم را پیچیده خواند.

به دنبال اظهارات گوترش، در حالی که روسیه و اوکراین یکدیگر را به حملات جدید متهم می‌کنند، شبکه خبر فرانسه امروز - جمعه - گزارش کرد که واشنگتن گفته از ایجاد یک منطقه غیرنظامی در داخل و اطراف نیروگاه هسته‌ای حمایت می‌کند.

نماینده اوکراین به اتحادیه عرب رفت
۱۴۰۱/۰۵/۲۱ - ۱۴:۱۸

چند هفته پس از حضور وزیر خارجه روسیه در اجلاس اتحادیه عرب، نماینده اوکراین در اظهاراتی در این اتحادیه مسکو را به اخلال در صادرات غلات روسیه به این منطقه متهم کرد.

به گزارش وبسایت شبکه خبری العربیه، ماکسیم سوبخ، نماینده ویژه اوکراین در امور خاورمیانه ازطریق ویدیوکنفرانس کشورهای عضو اتحادیه عرب را خطاب قرار داده و گفت: اوکراین امروز ۲۰ میلیون تن غلات آماده صادرات دارد، خصوصا به آفریقا و کشورهای عرب، اما محاصره بنادر اوکراین توسط روسیه مانع تحویل این محموله‌ها شده است.

او همچنین افزایش هزینه‌های جهانی غذا را به گردن حمله روسیه انداخت.

جنگ اوکراین شدیدا صادرات غلات اوکراین را مختل کرده و به بحران جهانی غذا منجر شده است، زیرا کی‌یف یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان غذا در جهان است.

در روزهای اخیر و در پی حصول توافقی میان کی‌یف و واشنگتن با میانج‌گری ترکیه و سازمان ملل متحد، چند کشتی حاوی غلات اوکراین توانستند بنادر این کشور را ترک کنند.

سازمان ملل: استقرار صلحبانان در نیروگاه اتمی زاپروژیا مطرح نیست
۱۴۰۱/۰۵/۲۱ - ۱۴:۱۷

استفان دوجاریک، نماینده رسمی دبیرکل سازمان ملل گفت، هیچ صحبتی درباره مساله استقرار نیروهای صلحبان سازمان ملل در حوزه نیروگاه اتمی زاپروژیا در اوکراین مطرح نشده است.

 استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در اظهاراتی عنوان کرد: فکر نمی‌کنم بحثی در خصوص مساله استقرار صلح‌بان‌های سازمان ملل ( در نیروگاه زاپروژیا) مطرح شده باشد.

دوجاریک بر اساس نقل قول خبرگزاری ریانووستی از وی تاکید کرد: من فکر می‌کنم که طرف‌ها کاملاً قادر به پیروی از دیدگاهی که دبیرکل سازمان ملل در بیانیه خود مطرح کرد، هستند.

نابودی 8 جنگنده روسیه در حمله اوکراین به پایگاه کریمه+ عکس

بعد از اذعان مقامات اوکراینی به حمله نیروهای ویژه این کشور به پایگاه هوایی روسیه در شبه‌جزیره کریمه، لندن نیز جزئیاتی از خسارات روس‌ها در این حادثه را فاش کرد.

رکن اطلاعات ارتش انگلیس امروز (جمعه) گفت: «در نهم آگوست ۲۰۲۲، انفجارهایی در فرودگاه نظامی ساکی در غرب کریمه، که توسط روسیه اداره می‌شود، رخ داد. علت اصلی انفجارها نامشخص است، اما ابرهای قارچی بزرگی در ویدئوی شاهدان قابل مشاهده است».

این نهاد نظامی با بیان اینکه ابرهای قارچی انفجار قطع به یقین ناشی از انفجار حداکثر چهار انبار مهمات بدون پوشش بوده، مدعی شد: «حداقل پنج فروند جنگنده بمب‌افکن سوخو-۲۴ فِنسِر و سه فروند جنگنده چند منظوره سوخو-۳۰ فِلَنکِر در این انفجارها تقریباً نابود شده یا آسیب جدی دیده‌اند».

به نوشته وبگاه این سازمان، در این بیانیه آمده است: «منطقه اعزام در مرکز پایگاه هوایی ساکی آسیب جدی دیده است، اما فرودگاه احتمالاً قابل استفاده است. از دست‌دادن ۸ فروند جنگنده نشان دهنده نسبت ناچیزی از کل ناوگان هواپیماهایی است که روسیه برای پشتیبانی از جنگ در اختیار دارد».

نابودی 8 جنگنده روسیه در حمله اوکراین به پایگاه کریمه+ عکس/حمله مجدد راکتی به بزرگ‌ترین نیروگاه اتمی اروپا

ارتش انگلیس ادعا کرد: «با این حال، پایگاه ساکی در درجه اول به عنوان پایگاهی برای هواپیماهای ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی روسیه استفاده می‌شد. اکنون توانایی هوانوردی دریایی ناوگان به طور قابل توجهی کاهش یافته است».

در پایان این بیانیه آمده است: «این حادثه احتمالاً ارتش روسیه را بر آن خواهد داشت تا در شناخت تهدیدها علیه خود تجدید نظر کند. کریمه احتمالا به عنوان یک منطقه امن در پشت خط مقدم دیده شده است».

روز چهارشنبه یک مقام اوکراینی بدون فاش کردن جزئیات حمله به پایگاه هوایی روسیه در کریمه، گفته بود این حمله توسط یگان‌های ویژه ارتش اوکراین انجام شده است.

حمله مجدد راکتی به بزرگ‌ترین نیروگاه اتمی اروپا در اوکراین

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تاکید کرد که حملات کی‌یف به سایت‌های هسته‌ای، جهان را به سمت فاجعه‌ای مشابه "چرنوبیل" سوق می‌دهد.

به گزارش نووستی، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت این سازمان گفت: حملات جنایتکارانه کی‌یف به سایت‌های هسته‌ای، جهان را به آستانه یک فاجعه هسته‌ای می‌برد که از نظر گستره با چرنوبیل قابل مقایسه است.

وی به بمباران مکرر نیروگاه اتمی زاپروژیا توسط نیروهای کی‌یف در روزهای اخیر اشاره کرد.

نبنزیا همچنین تاکید کرد که روسیه در مورد اوکراین در معرض جنگ دروغ قرار گرفته است. وی گفت: «امروز هیچ یک از کشورهای غربی جرأت نکردند اعتراف کنند که نیروهای اوکراینی در حال بمباران ایستگاه اتمی زاپروژیا هستند. به ادعای آنها ما تنها طرفی هستیم که خطرات را ایجاد کرده‌ایم، در مورد بمباران ایستگاه توسط نیروهای اوکراینی چطور؟ این یک منطق غیرواقعی و اشتباه است، اما ما به آن عادت کرده ایم، همانطور که نیم سال است شاهد جنگ انتشار اطلاعات نادرست علیه خود و جنگ دروغ هستیم.

وی خاطرنشان کرد که کشورهای غربی تاکتیک های خود را حین گفتگو در مورد موضوعات مختلف مربوط به اوکراین دارند و تلاش می‌کنند تا روسیه را مسئول هر آنچه در منطقه جنگی رخ می‌دهد،معرفی کنند.

وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرد که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، با بمباران سایت‌های زیرساختی نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا، اقدام جدیدی تحت عنوان "تروریسم هسته‌ای" انجام داده است.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده، تأکید کرد که نیروهای کی‌یف با بمباران ایستگاه زاپروژیا، تمام اروپا را در معرض "خطری جدی" قرار می‌دهند.

پیش از این منابع از دومین حمله به نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا خبر دادند. این درحالی است که روسیه و اوکراین یکدیگر را مقصر این حمله می‌دانند.

طبق گفته منابع این انفجار برای دومین بار در مجاورت نیروگاه اتمی زاپروژیا، بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا طی پنجشنبه رخ داد.

ولادیمیر روگوف، یکی از مقامات دولت محلی این منطقه از جنوب اوکراین گفت: جنگنده‌های اوکراینی بار دیگر نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا را بمباران کردند.

اندکی قبل از آن، اوکراین گفت که روسیه شهری در نزدیکی نیروگاه اتمی زاپروژیا را بمباران کرده است.

اوکراین مدعی است روسیه در حال تبدیل زاپروژیا به یک پایگاه نظامی و تهدیدی برای اروپا است و از سازمان ملل خواست تا یک هیات فنی متخصص اعزام کند.

این نیروگاه که در دوران شوروری ساخته شده، بزرگترین رآکتور هسته‌ای اروپاست. ۶ راکتور آب فشرده این نیروگاه - که دست‌کم دو عدد از آن‌ها در حال حاضر مشغول به کار است - برای کی‌یف از اهمیت بالایی برخوردار هستند، زیرا می‌توانند برق موردنیاز تقریبا ۴ میلیون خانه را تامین کنند.

این نیروگاه که در کرانه روخانه «دنیپر» در جنوب غربی شهر زاپروژیا واقع شده، برای نیروهای اوکراین و روسیه از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار بوده و کنترل آن از آغاز جنگ تا کنون مورد مناقشه بوده است.

هشدار گروسی درباره وضعیت اضطراری نیروگاه هسته‌ای اوکراین

رئیس سازمان انرژی اتمی در مورد بحرانی شدن وضعیت بزرگ ترین نیروگاه اتمی جهان هشدار داد. دو طرف در مورد تشدید اخیر درگیری‌ها در اطراف تاسیسات هسته‌ای، یکدیگر را مقصر می دانند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رافائل گروسی روز پنجشنبه به شورای امنیت گفت که آژانس باید اجازه داشته باشد تا نیروگاه هسته ای زاپوریژژیای اوکراین را بازرسی کند و درگیری در نزدیکی این سایت باعث ایجاد یک بحران "وخیم" شده است.

رافائل گروسی در نشست اضطراری شورای امنیت از طریق ارتباط ویدیویی گفت: «این برهه ای جدی است و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید اجازه داشته باشد تا در اسرع وقت ماموریت خود را در زاپوریژژیا انجام دهد».

استونی مرزهای خود را به روی روس ها بست

وزیرامور خارجه استونی اعلام کرد که مقامات کشورش تصمیم گرفتند که شهروندان روسی دارای ویزای شینگن را از ورود به خاک این کشور منع کنند.

به گزارش خبرگزاری تاس، اورماس رینسالو وزیر امور خارجه استونی پنجشنبه شب در نشست خبری دولت گفت: از یک هفته دیگر تحریم روی ویزای شینگن صادر شده توسط استونی اعمال خواهد شد، دارندگان ویزا از روسیه مشمول محدودیت خواهند بود. آنها از ورود به استونی منع خواهند شد.

وی در ادامه افزود، البته تعدادی استثنا در این قانون اعمال خواهد شد بویژه برای کارکنان دفاتر دیپلماتیک در استونی و خانواده‌های آنها و همچنین افرادی که در حمل‌ونقل بین‌المللی فعالیت می‌کنند یا طبق قوانین اتحادیه اروپا حق تردد آزاد دارند از این ممنوعیت مستثنی خواهند بود.

وزیر امور خارجه استونی تاکید کرد که دولت اطلاعاتی در مورد بیش از ۵۰ هزار ویزای معتبر شینگن دارد که برای شهروندان روسیه صادر شده است.

پیش از این استونی و فنلاند از دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواستند تا صدور روادید گردشگری برای شهروندان روسیه را متوقف کنند.

کایا کالاس نخست وزیر استونی روز سه‌شنبه در یک پیام توئیتری مدعی شد که سفر به اروپا یک امتیاز است؛ نه یک حق انسانی و اکنون زمان پایان دادن به گردشگی از روسیه است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۸۸
چرا غربی ها به اوکراین کمک میکنن ایران به متحد خودش روسیه کمک نمیکنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
از کی تا حالا روسیه و چین غارتگر و لاشخور شدند متحد ایران؟ ۹۹ درصد ملت ایران چین و روسیه را دشمن خودو مملکت ایران میدانند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
همان بار که در سوریه کمکشان کردیم ، کافیه

که پس از اتمام کارشان با دادن اطلاعات پایگاه های ما به اسراییل ، پاسخ ما را دادند !!!!؟؟؟

برای هفتاد پشت مان بس است !!!؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
برای اینکه تجاوز را روسیه اغاز کرده است چه با دلیل چه بدونه دلیل
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
کی گفته ۹۹ درصد مردم مخالف حمایت از روسیه هستند ، تنها تعداد محدودی غربگرا از این حرفها میزنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
۱۴:۴۹
اتفاقا همه مردم ایران انگلیس و آمریکا دشمن خودشون می دونن
به خصوص انگلیس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
پروفسور !! روسیه رو با اوکراین مقایسه میکنی؟ خیر سرش، مثلا دومین ابرقدرت جهان است، اونوقت شما میگید چرا ایران نبایدبه روسیه کمک بکنه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
هشدار.هشدار.هشدار


قابل توجه دامداران و مرغداران محترم سراسر کشور


،به هیچ وجه از کنسانتره دامی و طیوری تولیدی کارخانجات خوراکدام و طیور استفاده نکنید

کارخانجات خوراکدام،سهمیه سبوس گندم دولتی رو که حق دامداران و مرغداران زحمتکش هست،تو بازار آزاد بفروش میرسانند و بجاش از ضایعات محصولات دور ریختنی کشاورزی،بجای سبوس گندم استفاده میکنند.


لطفا به همکارانتان اطلاع رسانی بفرمائید


سپاس از سایت وزین، پر مخاطب و اطلاع رسانی یار و تابناک که همیشه یار و یاور این قشر زحمتکش بوده است.
غربی ها اوکراین رو تبدیل کردن به دژ مقابله با روسیه اوکراین کلنگی شد چند ماه دیگه از سوریه بدتر میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
چرا نمی خواهید قبول کنید که روسیه به اوکراین

تهاجم و آنرا اشغال نظامی کرده است !!!؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
فعلا که اوکراین دهن روسیه رو سرویس کرده
تو دعا کن که مسکو توسط ارتش اوکراین اشغال نشه
وقتی روسیه خواست اکراین رو شکست بده آنگاه با موشکهای اتمی اکراین به خاکستر تبدیل خواهد شد.
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
پوتین کشور خودش را بمباران اتمی نمیکنه
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
تنها سیاستمدار حال حاضر دنیا که زیرکی و هوش و شجاعت و درایت و همزمان داره پوتین هست. نگران نباش مثل آمریکایی ها احمق نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
یعنی اونقدر روانی و وحشی شدی که از نابودی یک ملت با بمب اتم خوشحال میشی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
شما درست میگی، امریکا هم میشینه تماشا میکنه و هیچ اقدامی علیه روسیه نمیکنه
واقعا چی توی مغز شما میگذره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
یعنی شما از خاکستر شدن مردم بی دفاع بی گناه لذت میبری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
۲۲:۳۴
ژاپنی ها بی گناه نبودند؟
مرگ و ننگ بر پوتین و ارتش جنایتکار روسیه و پیروز و برافراشته باد کشور و پرچم اوکراین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
سر پیازی ته پیازی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
خجالت بکش مزدور
زنده باد ولادیمیر پوتین
زنده باد شرق
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
ما هم خواهان شرقیم ولی بدون روسیه ننگین و پوتین متجاوز
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
درود بر پوتین. مردم شجاع و با غیرت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
۱۶:۴۶
شرق بدون روسیه وجود نداره
توان نظامی روسیه در برابر غرب متحد شانسی ندارد و روزبروز ضعیفتر میشود و شکستهای پی در پی خواهد خورد سلاحهای روسی هم در برابر سلاحهای غربی ناکار آمد و قابل مقایسه نیستند روسیه در این جنگ در حال شکست خوردن است
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
چه شکست با حالی ، بهترین قسمت های اوکراین دست روسیه است ، ارزش دارای بالاترین قیمت شده است ، اروپا در حال شکستن و غلط کردن است .آمریکا هم بره بنزین ده دلاری را تجربه کنه ، روسیه هم شکست خورده جک جالبی بود
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
فعلا که روسیه داره به راحتی نفت و گاز و ... می فروشه به دوبرابر قیمت پارسال. بهترین نقاط اکراین هم دستشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
چه بخوای چه نخوای روسیه پیروزه
مقصر اصلی اوکراین هست که به روسیه حمله کرده و این کشور را تجزیه کرده و مسکو را بمباران کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
دمت گرم ..... اگه شرقکداها ذره ای وجدان و شرف داشتند، با این کامنت تو از خجالت آب میشدن میرفتن زیر زمین ولی افسوس که سنگ پای قزوینه
72 روز از حمله روسیه ؟ لطفابنویسید عملیات ویژه آزاد سازی؟!؟! چرا مصالح کشور در نظر نمی گیرید؟
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
شهروند آمریکایی!!!! شما که اینقدر طرفدار اربابت پوتین هستی بهتر نیست بری شهروند مسکو بشی ؟؟
ذلت پوتین ونوکرانش
روسیه همیشه در نظر ملت ایران روسیاه است
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
از طرف خودت حرف بزن. از کی تا حالا شدی سخنگوی ملت ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
انگلیس هم انگله
ملت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
روسیه=روسیَه=روسیاه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
۰۰:۰۲
آمریکا= آبریکا
روسیه متجاوز، و بدسابقه و بدعهد است. اعتماد به آن سبب پشیمانی است
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
اصلا هم معلوم نیس یه سری نظرات و یه نفر نوشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
جنایت ها و بد عهدی های انگلیس
کشتن ۹ میلیون ایرانی
جدا کردن بحرین
جدا کردن بخش های زیاد شرق ایران
......و
چقدربرایم عجیب است دفاع پرشور هموطنانم از غرب یا روسیه!.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
سلام واقعیت اینه ک غرب وشرق کارخودشونو میکنند اینوسط اعصاب خوردی برای طرفدارهای اونامیمونه.روسیه وچین قابل اعتماد نیس همونطور ک غرب ب سرکردگی امریکا قابل اعتماد نیستن
تحریم تمام مردم روسیه اشتباه است تا آنجا که من می‌دانم بیشتر بنادر مهم اوکراین در اختیار روسیه قرار گرفته بجز اودسا زلنسکی اشتباه کرده به کریمه حمله موشکی کرده ممکنه تزار را خشمگین کنه و قصد کشور گشایی بکنه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
زلنسکی کدوم کارش درست بوده که این یکی باشه.
حمله به کریمه اشتباه است بیشتر بنزین در این آتش جنگ میشه
«عملیات نظامی ویژه" پوتین که قرار بود 3 روزه با اشغال کیف و قتل پرزیدنت زلنسکی به نتیجه برسه حالا پس از 150 روز مثل گِل گیر کرده و روزانه به کوه تلفات مالی و جانی روسیه افزوده می شود. دیکتاتور کرملین هر لحظه که بخواهد می تواند این تجاوز و نسل کشی جنایتکارانه را با عقب کشیدن نیروهایش پایان دهد ولی هنوز غرق در توهم است و هنوز سودای اشغال همه اوکراین را به سر دارد.
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
دقیقا اشتباه بایدن هم همین است اتفاقا باید بزاره روسیه تضعیف بشه ولی تا آنجا که من می‌دانم تا الان ارتش روسیه بدم نبوده اشتباه پوتین حمله عجولانه به کی‌یف دو ادامه ندادن تهاجم به اودسا قبول کن این جنگ هم برای تزار روسیه نون داشته هم زلنسکی تزار اوکراین هردو به بهانه این جنگ در قدرت باقی می‌مانند بیچاره مردم اوکراین و روسیه که گیر حاکمان جاه طلب افتادند در ضمن اشتباه دیگر پوتین در این جنگ ادامه ندادن تهاجم خود به حوزه استان سومی و خارکف بود همین طور چرینهف برای تهاجم به کی‌یف حداقل صد پنجاه هزار سرباز نیاز بود نه سی هزار سرباز که آخر سر به دلیل مقاومت مردم و کمبود سوخت و آذوغه عقب نشینی کردند از نظر من جنگ تازه شروع شده حتی پیشنهاد حضور واقعی ارتش ناتو در اوکراین را دارم
پوتین متعلق به دیروز است، روسیه نیاز به ارزیابی روزآمدی از چینش منافع در اروپا و توازن بین قدرت نرم و سخت دارد. پوتین مجاورت منطقه نزاع با خود را کم اهمیت شمرد و اروپا دقیقا بازی را در جوار روسیه حفظ و مدیریت کرد. پوتین خطا کرد.
من نمی دانم چرا یک عهد اینقدر به روسه توهین می‌کنند درحالیکه همه می‌دانند تجاوز به کشورها وریختن خون بیکناهان جزوه کارهای روز مره آمریکا وغرب است این همه جنایات وکشتار توسط آمریکا وغرب رانمی بیبینم فقط روسیه را می‌بینیم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
چون روسیه و چین برای شستشوی مغزی دیگران هزینه نمی کنند. فکر می کنی بی بی سی و اینترنشنال و ... واسه چی این همه هزینه صرف ساختن برنامه های فارسی می کنند. عاشق چشم و ابروی ایرانیا که نیستن. نتیجه کارهاشون همین جماعت شستشوی مغزی شده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
واقعا شرمسارم که با شما هموطن هستم
کاسب تحریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
والله خدمات غرب به بشریت خیلی خیلی بیشترز خدمات شما واربابان شرقیتون هست هرچی جون بشر را نجات میده همش از غرب میاد وغرب دموکراسی و رفاه را به مردم نشان میده
ناشناس
| Tajikistan |
۰۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
بیدار شو ریختن خون انسانها در هر کجای دنیا ممنوعه چه امریکا باشه چه روسیه دوست عزیز
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
شما درست میگید . روسیه و چین و کره شمالی کشورهای خیلی خوبی هستن و حقوق شهروندی و رعایت میکنن نمیبینی هر روز مردم کره جنوبی فرار میکنن و میرن کره شمالی!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
۰۰:۴۰
خدمات چین
اختراع کاغذ
اختراع قطب نما
..... اختراع باروت و

روسیه
جدول مندلیف
......پیشرفت فضایی و
اینکه مقامات روسیه مکرر افاضه می‌فرمایند کمک غرب به اوکراین باعث طولانی شدن جنگ است جک قرن است یعنی اجازه نمی دهند اوکراین تسلیم شود ؟ یعنی تسلیم برابر است با صلح ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
روسیه که روز اول گفت شرایط ما رو بپذیرین ما حتی دنبال تغییر حکومت نیستیم. منتها زلنسکی نوکر آمریکاست و مزد نوکریش و می گیره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
دبکتاتورها معمولا آخرش دیوانه میشوند و جوک میگویند
عملیات روسیه در اوکراین عملیات نازی زدایی است وجنگ محسوب نمیشه مثل تروریست زدایی که ایران و سوریه انجام دادند و در میانه راه روسیه هم ملحق شد کشور بلوروس وروسیه در این عملیات پیروز خواهند شد و اکنون که ارتش ناتو با تمام توان در مقابل روسیه ایستاده و روسیه از تسلیحات پنجاه سال قبل استفاده می کنه وهنوز اقدام به استفاده از تجهیزات مدرن نکرده
در این عملیات بزرگ ثابت شد کشور های کوچکتر و فاقد تجهیزات نظامی عضو ناتو طعمه ای هستند برای ایجاد جنگ و آشوب تا در برابر خدمات دهی نظامی ازشون پول بگیرن هدف ناتو و غرب از براه انداختن جنگ همین بوده و بس
متأسفانه بسیاری از مردم کشور خودمون دارند احساسی صحبت می کنن واحساسی نظر میدن
مردم دنیا تا به امروز از جنگ طلبی های آمریکا و غرب در امان نبودن هرجا نگاه کنید آثار جنگ و ویرانی آمریکا مشهود است
کشورهای ضعیفی که عضو ناتو شدند پس از مدتی درگیر جنگ شده اند وبعد از اون خدمات نظامی که بهشون ارائه شده کمر ملتشون رو شکسته
روسیه بیش از سیصد هزار نفر نیروی ویژه را ذخیره کرده برای مواقع حساس و رهبر کره شمالی هم اعلام کرده ۱۰۰هزار نیروی آموزش دیده به روسیه کمک خواهد کرد این در حالی است بیشتر نیروهای ناتو ومزدوران خارجی ملحق شده به ارتش اوکراین همگی گروه گروه کشته شدند وکسی کاری نتونست بکنه روسیه فقط از راه هوایی و توپخانه و در نهایت زرهی عملیات رو ادامه میده هنوز از موشک های بالستیک استفاده نکرده
واگر نیاز باشه قدرت های بزرگ اروپایی رو با موشک هدف قرار خواهد داد کافیه یکی مثل انگلستان و یا فرانسه و آلمان رو بزنه مطمئن باشید هیچ کدام حرکتی نخواهد زد
کم کم تکه های پازل داره کنار هم قرار می گیره: غرب برای اینکه رقیب شماره یک ینی چین رو دچار دردسر کنه و ترمز رشد اقتصادیش و بکشه اول قائله اکراین و راه انداخت که از 2014 با کودتای نظامی و سر کار آوردن حزب طرفدار آمریکا براش برنامه ریزی کرده بود. به این ترتیب روسیه رو درگیر جنگ کرد تا قوای نظامی و اقتصادیش با جنگ و تحریمها تضعیف شه. پرده دوم: ترور شینزو آبه فردی مورد احترام اکثر کشورها حتی ایران که مخالف جنگ بین اکراین و روسیه و طرفدار آتش بس سریع و توافق بود و همچنین مخالف سرسخت دخالت آمریکا در تایوان. پرده سوم: سفر خانم پلوسی به تایوان . حتی تسلیم افغانستان به طالبان که از شش ماه قبل آمریکا و طالبان سرش توافق کرده بودند برای همین هدف صورت گرفت. استقرار یه مشت تروریست در کشور هم مرز چین. طبق اخبار هم افغانستان مدیریت فرودگاه هاش و به اسراییل داده. باید بقیه ماجرا رو دید. ولی سر پیکان متوجه چین هست.
این همان پیچ بزرگ تاریخی است که مدتها قبل انتظارش می رفت،طرفین(روسیه و بویژه غرب به رهبری آمریکا)در حال تدارک زمینه های ایجاد آن از دوران جنگ سرد،مخصوصا فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی بودند.
اگر آمریکا در این جنگ دخالت نمیکرد نتیجه چی بود اگر کمک های بلوک شرق در ویتنام نبود کی پیروز میشد اگر در جنگ افغانستان آمریکا و همین چین به طالبان و باقی دوستان کمک نمی‌کردند چی میشد قبول کنید تهاجم به کی‌یف اشتباه بود یا باید خشن تر می‌بود بازم میگم کشوندن جنگ با کشور سوم یا چهارم بنفع پوتین است در ضمن در حال حاضر چین به تایوان حمله نمی‌کنه دلیل دارم بعداً میگم
ناز شست دمپایی باد کرده! خوشم اومد اوکراین جنگو برد سمت کریمه !!
ولادیمیر پوتین منجی بشریت
پوتین نماد قدرت ، شجاعت ، ایستادگی ، وطن پرستی
چرا ایران نباید نقش میانجی گری بین اکراین و غرب را بازی کند؟
جنگ بد است و فرقی نمی کند در غرب باشد و یا شرق باشد در خاورمیانه باشد و یا آنسوی خاور دور باشد و هر جنگی که در جهان اتفاق بیفتد به نفع هیچ کس نیست
غربی ها هم به جای کمک به اکراین باید نقش میانجی گری بازی کنند تا هم اختلافات روسیه و اکراین از بین برود و هم چدال های واقع در خاورمیانه که تحریم ایران یکی از آنها است از بین برود
جهان باید بفهمد که هر گونه تقابل و درگیری در جهاان به ضرر کل دنیا است
اگر ایران و روسیه بواسطه تحریم ها دچار مشکل می شود مسلما غرب هم بواسطه آن در تامین مواد اولیه و بازار فروش کالاهایشان منافعی را از دست خواهند داد و از دیدگاه الهی خدا هنگامی به بندگانش از درب رحمت می نگرد که بندگان هم نسبت به خودشان بخشنده و بزرگوار و رحیم باشند
منفعتی که در صلح جهانی وجود دارد بمراتب بهتر از منفعتی است که در درگیری جهانی وجود خواهد داشت
چرا جهان به گفتگوی سازنده بین کشورها و گفتگوی تمدن ها نمی اندیشد؟!
جنگ‌را‌آمریکا‌َشروع‌کرده‌نه‌روسیه‌یک‌مقدارچشمات‌را‌باز‌کن‌واقع‌بین‌باش.
فکر کنم تا دو سه ماه دیگر مسکو هم بمباران بشه
زنده باد پوتین مرگ بر پوچاق خوران غرب،، رفیق پوتین درهمین روزها جبران می کند کی یف را با چند صد موشک وفرودگاه نظامی آنرا نابود می کند،، اگر این پیام را سفیر روسیه می بیند این جرعت زلنسکی را جبران کند،، طرف داران پوتین را از نگرانی در بياره
خدایا ئنمیا از شر کمونیستهای خدا نشناس نجات بده خدایا مردم را از شر اولیانف ها نجات بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
اصلا کمونیسم چه ربطی به دین داره ؟
روسیه نظامش کمونیستی نیست
بی سواد
جانم فدای ارتش قهرمان و وطن پرست اوکراین که هشت فروند جنگنده روسهای متجاوز را مثل مگس نابود کرد و باعث سوزش شدید شرقگداها شد
اینجاست که باید دست خدا را در پشت رزمندگان اوکراین مشاهده کرد، همچنانکه سپاه قلیل و اندک اسلام در جنگ بدر توانست با لشکر کلان و مجهز کفار بجنگد و پیروز شود
نصر من الله و فتح قریب
60هزاذتن ذرت برای ایران؟؟؟؟پس باید تمام مشکلاتی که به این غله وابسته است حل بشه دیگه،،،،،همیشه ایران نقش اون میانجگری رو بازی کرده که اون وسط به فنا میره
اخ اگه ستارخان خودش می دانست باروس ها چه میکرد.
مشکوک نیست که غربی ها اینقدر طرفدار در کامنت های تابناک دارد؟؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
چون هر کدوم ده تا کامنت میدن
من در این جنگ طرفدار هیچ کدام نیستم البته هر دو کشور تقصبراتی دارند ولی منافع ملی حکم می‌کنه به طور غیر آشکار از روس‌ها حمایت کنیم
روسیه بایدنابودبشه و تقسیم بشه ونوبت بعدی چینه تالیران بتونه نفس بکشه
الهم اشغل الظالمین با الظالمین...
چرنوبیل اول که حاصل اشتباهات مسکو بود.
پیشنهاد می کنم توده ای ها و شرق گداها که اینقدر سینه چاک روسیه هستند بروند برای پوتین بجنگند اینجوری اگر روسیه به پیروزی نرسه که نمی رسه حداقلش بسیاری از مشکلات کشور با از بین رفتن توده ای ها و روس پرستان حل می شه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
پیشنهاد میکنم غربگدا ها که سینه چاک اوکراین و زلنسکی دلقک هستند برای زلنسکی بجنگند
چون داره قدرت از غرب به شرق منتقل میشه این جنگ اوکراین و تایپان اجتناب ناپذیره برنده جنگ معلوم میکنه که آیا این حابجائی انجام خواهد شد یا خیر
هیچکس فکر نمیکرد اوکراین به این شکل اعتماد به نفس داشته باشن و به خوبی جلوی روسیه تا دندان مسلح بایستند .
اگرروسیه وچین نبود ایران دستش همه جابسته بود
زنده باد ولادیمیر پوتین مسیحی
مرده باد ولادیمیر زلنسکی یهودی
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی