بازدید 3687

بازسازی مناطق زیست‌محیطی آسیب‌دیده از سیل فارس

یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی قطرویه و ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان های فسا، بوانات و ارسنجان با همکاری دوستداران محیط زیست، پس از بارندگی‌ها در روزهای اخیر که موجب خسارات زیادی به زیرساخت های موجود در پارک ملی قطرویه و منطقه حفاظت شده بهرام گور شد،اقدام به بهسازی مناطق کردند.
کد خبر: ۱۱۳۴۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰ 12 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، عطا پورشیرزاد مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس روز جمعه در این‌باره اظهار کرد: پس از بارش های سیل آسای اخیر راه های دسترسی به چشمه ها، آبشخورها، حصار کشی های اطراف پارک ملی، چشمه ها، تلمبه بادی و همچنین چشمه اصلی عین الجلال که منبع اصلی تامین کننده آب برای حیات وحش به ویژه گور آسیایی است، بصورت کامل تخریب و در زیر گل و لای و شن مدفون شده بود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس افزود :با تلاش شبانه روزی کارکنان و نیروهای در منطقه کلیه چشمه ها لای روبی شد، در حال حاضر در تمام چشمه های موجود در مناطق آب جاری است.

پورشیرزاد در خصوص مرمت و بهسازی راه‌های دسترسی و منابع آبی در منطقه حفاظت شده میان‌جنگل فسا هم گفت: در حدود ۱۵ کیلومتر راه دسترسی به مناطق بهسازی انجام شده و ۵چشمه، ۲ قنات و ۵ آبشخور حیات وحش در منطقه حفاظت شده میانجنگل فسا نیز به همت محیط بانان و همیاران محیط زیست مرمت شده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: در منطقه پناهگاه حیات وحش دره باغ نیز با همت همیاران محیط زیست و محیط بانان هفت چشمه مورد استفاده حیات وحش لایروبی شد.

او اضافه کرد: در سایت تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی شهرستان ارسنجان نیز با حمایت‌های دوستداران محیط زیست و ماموران منطقه حصارهای فلزی تخریب شده به طول ۲۰۰ متر موقتا ترمیم شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس ضمن قدردانی از دوستداران و همیاران محیط زیست گفت: با اقدام به موقع و سریع و حمایت‌های دوستداران و همیاران محیط زیست خوشبختاته هیچ تلفاتی در حیات وحش استان نداشتیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی