بازدید 4044

ابتلای قطعی ۶۲ نفر به بیماری وبا در کشور

سرپرست اداره بیماری‌های منتقله از آب و غذای وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ۶۲ نفر به صورت قطعی مبتلا به بیماری وبا در کشور شناسایی شده اند که ۴۴ مورد مربوط به استان کردستان و ۱۵ مورد کرمانشاه هستند. دو بیمار در آذربایجان غربی هستند و یک مورد ابتلا در استان بوشهر است. تا به این لحظه هیچ فردی به دلیل ابتلا به بیماری وبا در کشور فوت نکرده است.
کد خبر: ۱۱۳۴۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰ 10 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مریم مسعودی فر گفت: به گفته وی اغلب مبتلایان بین ۳۰ تا ۶۰ سال هستند و ۷۵ درصد مبتلایان مرد هستند. تقریبا نیمی از مبتلایان سابقه سفر به کشور‌های همجوار را دارند و بقبه بر اثر تماس با فرد آلوده دچار بیماری وبا شده اند.

او افزود: به مردم توصیه می‌شود حتی الامکان از آب شرب شهری یا آب‌های بسته بندی مصرف کنند.

او اضافه کرد: تشدید نظام مراقبتی وبا به ویژه در قالب اجرای نظام مراقبت سندرمیک در دستور کار اکیپ‌های سلامت قرار دارد.

او افزود: فرد مبتلا به بیماری وبا عامل آلودگی را از طریق مدفوع دفع می‌کند. مصرف آب، میوه و سبزی آلوده باعث ابتلای افراد به بیماری وبا می‌شود. به همین دلیل مردم باید بهداشت فردی و شستن دست با آب و صابون به خصوص هنگام مصرف مواد غذایی را نیز فراموش نکنند.

مسعودی فر اعلام کرد که اگر افراد دچار علائمی مانند ضعف و استفراغ شدند؛ بلافاصله به پزشک یا مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی مراجعه کنند.

او گفت: افرادی که در زمینه عرضه مواد غذایی مشغول هستند، باید دست‌های خود را با آب و صابون قبل و بعد از شروع فعالیتشان به مدت حداقل ۲٠ ثانیه شست و شو دهند و موادی مانند سبزی را با مواد گندزدا ضد عفونی کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر