بازدید 4477

زائران عاشورای امسال در کربلا بی‌سابقه بود

نصیف الخطابی، استاندار کربلا گفت: زیارت عاشورای امسال از لحاظ شمار زائران بزرگترین زیارت در مقایسه با سال‌های گذشته محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۴۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵ 10 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از سومریه نیوز، نصیف الخطابی، استاندار کربلا از موفقیت آمیز بودن طرح امنیتی زیارت عاشورا خبر داد.

وی در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: زیارت عاشورای امسال از لحاظ شمار زائران بزرگترین زیارت در مقایسه با سال های گذشته محسوب می شود که میلیونی بوده است.

الخطابی همچنین گفت برنامه‌های فوری در آینده با هدف تامین خدمات خوب برای زائران وجود دارد.

الخطابی تصریح کرد که در مراسم "طویریج" امسال چند نفر از زائران مجروح شدند.

علی الهاشمی، فرمانده ستاد عملیات کربلا نیز اشاره کرد که همه نیروهای امنیتی عراق از جمله الحشد الشعبی در تامین امنیت مراسم عاشورا شرکت کردند.

به گزارش میدل ایست نیوز، علی الحمدانی، فرمانده ستاد عملیات فرات مرکزی الحشد الشعبی نیز گفت تلاش امنیتی و اطلاعاتی بسزایی از سوی نیروهای الحشد الشعبی برای تامین امنیت عاشورا صورت گرفته است.

از سوی دیگر، حسن رشید العبایجی، دبیرکل عتبه حسینی گفت که طرح عتبه برای احیای مراسم عاشورا و به خصوص مراسم طویریج موفقیت آمیز بوده است.

وی با اشاره به اینکه عتبه حسینی امسال طرحی دقیق و جامع از شب نخست محرم آماده کرده بود، بیان کرد که حرم مطهر امام حسین (ع) از روز نخست محرم تا دهم محرم میزبان شمار زیادی از زائران داخلی و خارجی بوده است.

العبایجی اشاره کرد که ورود و خروج زائران از حرم مطهر به خصوص در مراسم طویریج با توجه به ساماندهی عالی و پروژه های توسعه درهای ورودی و مناطق نزدیک به حرم مطهر، به خوبی و به صورت روان انجام شد.

ظهر سه شنبه همزمان با عاشورای حسینی در عراق، مراسم میلیونی «طویریج» با حضور صدها هزار زائر که فریاد «لبیک یا حسین» سرداده‌اند، در کربلا برگزار شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار