بازدید 4099

جزئیات صادرات صنعتی در فروردین ۱۴۰۱

در فروردین ماه سال جاری ۲۴۲ میلیون دلار محصولات صنعتی صادر شده که محصولات پلیمری، شیمیایی و نساجی در صدر صادرات هستند.
کد خبر: ۱۱۳۳۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸ 07 August 2022

در فروردین ماه سال جاری ۲۴۲ میلیون دلار محصولات صنعتی صادر شده که محصولات پلیمری، شیمیایی و نساجی در صدر صادرات هستند.

به گزارش مهر، بررسی جزئیات صادرات صنعتی کشور در فروردین ماه سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که در این ماه ۲۵۵ هزار تن کالای صنعتی به ارزش ۲۴۲ میلیون صادر شده که بیانگر سهم ۷ درصدی از کل صادرات غیرنفتی (۳.۷ میلیارد دلار) ست.

این کالاها شامل محصولات پلیمری به ارزش ۷۶ میلیون دلار، نساجی و پوشاک و کفش به ارزش ۳۱ میلیون دلار، شیمیایی به ارزش ۵۳ میلیون دلار، ماشین سازی و تجهیزات به ارزش ۲۵ میلیون دلار، لوازم خانگی به ارزش ۲۵ میلیون دلار، صنایع برق و الکترونیک به ارزش ۱۳ میلیون دلار، محصولات سلولزی به ارزش ۱۵ میلیون دلار، خودرو و نیروی محرکه به ارزش ۳ میلیون دلار، صنایع نوین و پیشرفته و دارو به ارزش ۲ میلیون دلار و سایر تولیدات صنعتی بوده است.

همچنین از بین بخش‌های مختلف صنعت، محصولات پلیمری و شیمیایی حدود ۵۳ درصد از ارزش کل صادرات محصولات صنعتی را به خود اختصاص داده‌اند.

به این ترتیب محصولات پلیمری با ۳۱.۴ درصد بیشترین صادرات را داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ به لحاظ ارزشی ۲۸ درصد افزایش یافته است.

محصولات شیمیایی نیز حدود ۲۱.۹ درصد از کل ارزش صادرات محصولات صنعتی را به خود اختصاص داده که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ به لحاظ ارزشی ۱۸ درصد افزایش داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار