بازدید 44419
با تحولات فلسطین

حملات سنگین و بی رحمانه اسرائیل به نوار غزه/ شلیک بیش از ۱۰۰ موشک گروه‌های مقاومت به سمت اسرائیل+ فیلم

ارتش رژیم صهیونیستی از عصر روز جمعه نوار غزه را هدف حملات هوایی خود قرار داده است و گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به این تجاورات اسرائیلی، اقدام به شلیک موشک به سمت اراضی اشغالی کردند.
کد خبر: ۱۱۳۳۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹ 06 August 2022

حملات سنگین و بی رحمانه اسرائیل به نوار غزه/ شلیک بیش از 100 موشک گروه های مقاومت به سمت اسرائیل+ فیلم

بین الملل تابناک: ارتش رژیم صهیونیستی از عصر روز جمعه نوار غزه را هدف حملات هوایی خود قرار داده است و گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به این تجاورات اسرائیلی، اقدام به شلیک موشک به سمت اراضی اشغالی کردند.

سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل بامداد شنبه اعلام کرد که هواپیماهای جنگی این رژیم در حال حمله به اهداف جنبش مقاومت جهاد اسلامی در نوار غزه هستند.

تعداد بازدید : 3920

سخنگوی ارتش رژیم کودک‌کش اسرائیل اعلام کرد که هواپیماهای جنگی این رژیم در حال حمله به اهداف جنبش مقاومت جهاد اسلامی در نوار غزه هستند.

ساعتی بعد، خبرگزاری فلسطینی «شهاب» گزارش داد: «اشغالگران با موشک مسجد ابوحنیفه در شرق جبالیا واقع در شمال نوار غزه را هدف قرار دادند.»

تعداد بازدید : 3938

در این گزارش آمده است: «هواپیماهای جنگی اسرائیلی زمین کشاورزی نزدیک مسجد الانصار در بیت لاهیا واقع در شمال نوار غزه را با دو موشک بمباران کردند.»

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین نیز خبر داد: «مجاورت دانشگاه القدس در شمال بیت لاهیا در نوار غزه هدف حمله قرار گرفت. جنگنده‌های رژیم اشغالگر پایگاه فجر متعلق به گروه‌های مقاومت در غرب خان‌یونس را هدف قرار دادند.»

منابع فلسطینی نیز می‌گویند، یگان‌های ضد هوایی گروه‌های مقاومت در نوار غزه، در حال شلیک به سمت هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی هستند.

ارتش رژیم کودک‌کش صهیونیستی نیز با انتشار تصاویر پهپادی، مدعی شد به چند سایت تسلیحاتی جنبش مقاومت جهاد اسلامی حمله کرده است.

تعداد بازدید : 3938

تل‌آویو اما در بیانیه‌ای اعلام کرد، از ۱۰۰ فروند راکت و موشک شلیک‌شده توسط جنبش جهاد اسلامی از نوار غزه، فقط حدود ۴۰ فروند توسط سامانه‌های پدافندی گنبد آهنین رهگیری شدند و مابقی به شهرک‌های صهیونیست‌نشین برخورد کردند.

از سوی دیگر، تعداد زیادی از رزمندگان فلسطینی در اردوگاه «جِنین» طی راهپیمایی در کرانه باختری، با شعار «‌‎یا نخالة یا حبیب، إضرب دمر تل أبیب»، از «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش مقاومت جهاد اسلامی خواستند که دستور شلیک موشک به تل‌آویو را صادر کند.

خبرگزاری شهاب همچنین به نقل از سازمان اورژانس رژیم صهیونیستی گزارش داد، تاکنون دست کم هشت شهرک‌نشین صهیونیست با جراحات‌ مختلف به بیمارستان‌های آسوتا و برزیلای منتقل شدند.

این در حالی است که سخنگوی وزارت بهداشت نوار غزه به شبکه «الجزیره» گفت: حملات جنایتکارانه رژیم اسرائیل به غزه، ۱۰ شهید و ۷۵ مجروح بر جای گذاشته است. تعدادی از مجروحان که بیشتر آنها زنان و کودکان هستند، در بخش مراقبت‌های ویژه بوده و حال برخی از آنها وخیم است.

شرکت توزیع برق نوار غزه نیز خبر داد: یکی از خطوط برق تغذیه‌کننده نوار غزه بر اثر حملات تجاوزکارانه صهیونیست‌ها آسیب دیده است.

رسانه‌های عبری‌زبان با انتشار این فیلم نوشتند که صدها شهرک‌نشین صهیونیست از ترس موشک‌باران مقاومت، در حال ترک مناطق نزدیک به نوار غزه هستند.

تعداد بازدید : 3950

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، عصر روز جمعه دور تازه‌ای از حملات علیه نوار غزه را آغاز کرده و طی آن «تیسیر الجعبری» فرمانده ارشد «سرایا‌ القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین و نُه نفر دیگر از جمله یک دختربچه پنج ساله را به شهادت رساندند.

گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به این حملات، شلیک موشک‌ به شهرک‌های اطراف نوار غزه و فلسطین اشغالی از جمله جنوب تل‌آویو را آغاز کردند. سرایا القدس در این خصوص اعلام کرد که مبارزان فلسطینی بیش از ۱۰۰ موشک به شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه و تل‌آویو شلیک کرده‌اند.

گفت‌‌وگوی وزیر جنگ اسرائیل با وزیر دفاع آمریکا

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم موقت صهیونیستی، بامداد شنبه تلفنی با «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا گفت‌وگو کرد.

وزارت جنگ تل‌آویو با صدور بیانیه‌ای در این‌باره اعلام کرد: «گانتز در خصوص وضعیت غزه با وزیر دفاع آمریکا تماس تلفنی برقرار کرد.»

به نوشته وبگاه «اسکای نیوز»، در این بیانیه آمده است: «گانتز به آستین در مورد عملیات نظامی در غزه و تلاش برای بازگرداندن آرامش به منطقه مرزی غزه توضیح داد.»

وزیر جنگ رژیم کودک‌کش اسرائیل نیز درباره تماس تلفنی خود با وزیر دفاع آمریکا اظهار داشت: «من به همتای آمریکایی خود در مورد عملیات نظامی در غزه اطلاع دادم و گفتم که این عملیات بخشی از دفاع از شهروندان ماست.»

در واکنش سازمان ها، نهادها و شخصیت های اسلامی آمده است: کارنامه سیاه رژیم غیرقانونی و غاصب صهیونیستی با این حمله به نوار غزه سیاه تر شده است و جامعه جهانی باید برای جلوگیری از تشدید خشونت و کشته شدن انسان های بی دفاع‌، زنان و کودکان که همواره در حملات این رژیم بشترین آسیب را دیده اند، گام های عملی علیه این رژیم بردارد.

سازمان همکاری اسلامی

این سازمان از جامعه جهانی بویژه از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست که برای توقف این تجاوز ظالمانه رژیم صهیونیستی و فراهم کردن حمایت جهانی از ملت فلسطین، مسئولیت پذیر باشد.

سازمان همکاری اسلامی همچنین بشدت حملات بیرحمانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه را که در جریان آن چندین شهید و زخمی بر جای گذاشته، محکوم کرده است.

این نهاد اسلامی ادامه جنایات‌ رژیم صهیونیستی را نقض حقوق بین الملل و قطعنامه‌های قانونی نهادهای بین المللی دانسته است.

دانشگاه الازهر مصر

دانشگاه الازهر مصر در بیانیه‌ای شدیداللحن ضمن محکوم کردن حمله سبعانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، بر ضرورت اتحاد کشورهای عربی و مسلمانان برای کمک به مردم فلسطین، حمایت از آرمان آنها و مبارزه مشروع و قانونی‌شان در برابر تجاوزگری رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

در بیانیه این نهاد مصری آمده است: با شدیدترین عبارات‌ تروریسم رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار فلسطینی‌ها و حمله به زنان و کودکان را محکوم می‌کنیم.

الازهر همچنین سکوت جامعه بین‌الملل در قبال این تجاوزگری رژیم صهیونیستی را غیرقابل قبول و خلاف عقل دانست و تأکید کرد که این سکوت این رژیم کودک کش را تشویق می کند که به ادامه اقدامات غیر انسانی خود و تجاوزات مکرر خود علیه برادران فلسطینی و بیگناه‌مان ادامه دهد.

ایران

ناصر کنعانی حمله وحشیانه رژیم آپارتاید صهیونیستی به غزه و ترور فرماندهان مقاومت و جمعی از مردم بی دفاع فلسطین را به شدت محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، اقدام رژیم غاصب صهیونیستی را جنایتکارانه، ماجراجویانه و تحریک آمیز توصیف کرد و گفت: مسئولیت این جنایت و پیامدهای تجاوز و حمله این رژیم به فلسطین و غزه کامل متوجه رژیم آپارتاید اسرائیل است.  

کنعانی افزود: این حق قانونی ملت و گروه های مقاومت فلسطین است که در برابر تجاوزات و اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی اقدام و از خود دفاع کنند.  

قطر

وزارت امورخارجه قطر جمعه شب با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به مواضع جنبش جهاد اسلامی فلسطین در نوار غزه، خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای توقف این حملات علیه غیرنظامیان شد.

در بیانیه این وزارتخانه همچنین بر موضع ثابت قطر در حمایت از مردم فلسطین و حقوق مشروع آنها تأکید شده است.

ترکیه

وزارت امورخارجه ترکیه بامداد شنبه در بیانیه‌ای به حوادث جاری در غزه و حملات صهیونیست‌ها واکنش نشان داد  و افزود که از دست رفتن غیرنظامیان و جان باختن کودکان در حملات اسرائیل هرگز پذیرفتنی نیست.

الجزایر

وزارت امورخارجه الجزایر در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط دژخیمان صهیونیست، اعلام کرد که این حملات به سلسه اقدامات رژیم صهیونیستی در نقض قوانین بین الملل افزوده است.

تونس

وزارت امور خارجه تونس نیز ضمن محکومیت شدید حمله ارتش رژیم صهیونیستی به غزه، جامعه بین‌الملل را دعوت کرد که به مسئولیت‌های خود در قبال فلسطینیان ساکن این باریکه عمل کند ... .

تونس همچنین خواستار توقف فوری حملات علیه غزه شد و وزارت امورخارجه این کشور نیز بر ضرورت فراهم شدن حمایت فلسطینی لازم از مردم فلسطین و مقابله با جنایت‌های اشغالگران تأکید کرد.

در ادامه بیانیه این وزارتخانه از مجموعه جهانی خواست که در قبال مردم فلسطین به مسئولیت حقوقی و اخلاقی خود عمل کنند.

تونس بر تعهد ثابت بر ادامه حمایت از حق فلسطین تا پایان اشغالگری تاکید کرده است.

جریان مردمی تونس

این جریان نیز در بیانیه‌ای تاکید کرد که نبرد فلسطین همان نبرد ملت تونس و امت اسلامی است.

این جریان بر پایبندی کامل خود در حمایت از مقاومت فلسطین تاکید کرد و گفت، اطمینان کامل داریم که مردم فلسطین توان کامل برای بازدارندگی در مقابل دشمن را دارند.

جریان مردمی تونس از مقاومت خواست که به عملیات خود در چارچوب جنگ آزادسازی مردمی مسلحانه بلندمدت و جامع عمل کند.

عراق

هادی العامری دبیرکل سازمان بدر عراق، در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت که جنایت دشمن صهیونیستی در میانه سکوت عادی سازان روابط با تل آویو صورت می‌گیرد.

در بیانیه دبیرکل سازمان بدر، حملات بزدلانه دشمن صهیونیستی علیه مردم مجاهد و مقاوم فلسطین در نوار غزه محکوم شده است.

وی همچنین ترور تیسیر الجعبری مقام ارشد گردان‌های قدس و جمعی از شهدای دیگر را نیز به مردم و نیروهای مقاومت فلسطین تسلیت گفت.

العامری خاطرنشان کرد: دشمن صهیونیستی در میانه سکوت و تحقیر عادی‌سازان ذلیل روابط با رژیم صهیونیستی در منطقه و همدستی کشورهای حامی این رژیم موقت به جنایات خود ادامه می دهد.

عصائب اهل الحق

این گروه مقاومت عراقی در بیانیه‌ای اعلام کرد: بر همبستگی ابدی خود با ملت فلسطین و مقاومت شجاعانه مردم برای خنثی کردن نیرنگ صهیونیست‌های متجاوز تأکید می کنیم.

عصائب اهل الحق از دولت عراق و نیروهای ملی و مردمی این کشور خواست که از پایداری و استقامت مردم فلسطین حمایت و پشتیبانی کنند.

گردان‌های حزب الله عراق

این گروه عراقی نیز اعلام کرد، از اقدام رژیم صهیونیستی برای ترور برادران فلسطینی خود شگفت زده نشده، بلکه از سکوت کشورهای عربی شگفت زده‌ایم.

حزب الله عراق ادامه تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی علیه ملت مقاوم فلسطین را نتیجه پذیرش عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها دانسته است.

این گروه مقاومت عراقی اعلام کرد: ترور و بمباران منازل مسکونی توسط دشمن رویکرد جنایتکارانه این رژیم را نشان می‌دهد.

جنبش نجبای عراق

اکرم الکعبی دبیرکل جنبش نجبای عراق در این باره اعلام کرد که گروه‌های مقاومت فلسطین با پاسخ به رژیم صهیونیستی، تل آویو را شوکه کردند.

الکعبی همچنین تصریح کرد: گروه‌های مقاومت فلسطین با اتحاد و یکپارچگی در پاسخ به تجاوزگری رژیم صهیونیستی، این رژیم را شوکه کرده‌اند.

تیپ آزادگان عراق

تیپ آزادگان عراق (لواء احرار العراق) این گروه عراقی نیز عراق کرد مراکز اشغالگران صهیونیست و مقر آنان در شمال عراق، اهداف قانونی و مشروع برای حمله خواهد بود.

دبیرکل جهاد اسلامی

دبیرکل جهاد اسلامی در پی حمله هوایی عصر امروز رژیم صهیونیستی به نوار غزه اعلام کرد که دشمن باید توقع یک نبرد را داشته باشد؛ نه یک آتش‌بس و برای این نبرد هیچ خط قرمزی وجود ندارد.

«زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز جمعه در سخنانی به دنبال تجاوزات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه که به شهادت چند تن از فلسطینیان از جمله یکی از فرماندهان برجسته جنبش جهاد اسلامی منجر شد، تصریح کرد: این را در برابر ملت فلسطین اعلام می‌کنم که تل آویو، زیر آتش موشک‌های مقاومت قرار خواهد گرفت.

هنیه

اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس، بامداد شنبه در تماس تلفنی با محمد بن عبدالرحمن وزیر خارجه قطر گفت که حمله به غزه با اهداف پنهان و بهانه واهی صورت گرفت.

وی همچنین تأکید کرد که جنایات‌ اشغالگران صهیونیست علیه غزه بیانگر نیات پنهان آنها با بهانه‌های واهی است.

هنیه در تماس با مقامات اطلاعاتی مصر نیز رژیم صهیونیستی را مسئول کامل حوادث جاری در نوار غزه دانست و خواستار توقف حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه شد.

سخنگوی حماس

حازم قاسم سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به حملات سبعانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت: روشن است که اشغالگران صهیونیست نیت پنهانی برای حمله به غزه و ارتکاب جنایت‌های خود داشته‌اند.

مسئول دفتر رسانه ای جهاد اسلامی

مسئول دفتر رسانه ای جهاد اسلامی نیز به این شبکه خبری گفت که اولویت الان ما مقابله و تکمیل پاسخ به تجاوزگری رژیم صهیونیستی است.

این مقام همچنین تصریح کرد که گروه‌های مقاومت در غزه و کرانه باختری با یکدیگر در نبرد کنونی مشارکت دارند.

وی خاطرنشان کرد که اجماع ملی در فلسطین برای مقابله با تجاوزگری رژیم صهیونیستی وجود دارد و این موشک پرانی با هماهنگی دیگر گروه‌های مقاومت صورت گرفته است.

حزب الله لبنان

این گروه مقاومت بر اتحاد موضع که عامل اصلی در پیروزی بر دشمن است، تأکید کرد و خاطرنشان ساخت که همواره این گروه در کنار مردم مظلوم فلسطین و مقاومت شجاع آن برای آزادسازی سرزمین، اسیران و تحقق اهداف قانونی مشروع آن ایستاده است.

حزب الله همچنین در این بیانیه آورده که صریح و روشن حمایت خود از تمام اقدامات رهبران جنبش جهاد اسلامی برای پاسخ به تجاوزگری صهیونیست‌ها و جنایت مستمر را اعلام می کند.

انصارالله یمن

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن جمعه شب در واکنش به تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: از هرگونه پاسخ جهاد اسلامی به تجاوز صهیونیست‌ها حمایت می‌کنیم.

دولت نجات ملی یمن

«ضیف الله الشامی» سخنگوی دولت نجات ملی یمن تجاوزات صهیونیست‌ها به نوار غزه و جنایت ترور «تیسیر الجعبری» فرمانده سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین را به شدت محکوم کرد.

وی بر حق ملت فلسطین برای دفاع از خویش، سرزمین و مقدسات اسلامی تأکید کرد.

الشامی همچنین موضع ثابت یمن در حمایت از ملت فلسطین و مقاومت قهرمانانه آن تا آزادسازی سرزمین اشغالی فلسطین را مورد تأکید قرار داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۱۶
انشالله که هرچه زودتر صهیونیست ها گور خودشون رو گم کنن و برن به همون اروپا که اومده بودن
خاک تو سر اسرائیل کنن . این جنگ فرسایشی رو تا زمانیکه بتونن اسلحه بفروشن ادامه خواهد داد.
واقعا چقدر محکوم شده اسراییل !
فقط 20 تا گروه عراقی محکومش کردن !
اسرائیل حق دفاع دارد
اسرائیل به طور شرم آوری یکه تازی می کند.
یعنی قبلش از طرف فلسطینی ها هیچ حمله وتحریکی صورت نگرفته بود و اسراییل یهو تصمیم به حمله گرفت ؟!
آقازاده ها را بفرستید برای دفاع از فلسطین و نابودی اسرائیل
بزنید اسرایل نابود کنید
انقدر که ما برای منازعات بین اسراییل و فلسطین و لبنان هزینه های اقتصادی و سیاسی پرداخته ایم

خود مردم لبنان و فلسطین نپرداخته اند

در اخر هم ، اسراییل با لبنان و فلسطین آشتی میکند و همگی بر علبه ایران متحد خواهند شد ، همچون اشتی و اتحادی که اسراییل با امارات و بحرین و قطر و عربستان و ترکیه و عمان و آذربایجان کرده اند

و عنقریب است که همگی با هم بر علیه ایران دست به حمله همه جانبه بزنند
روسیه با رحمانه به اوکراین حمله کرده؟
اگر اسراییلها عاقل باشند، باید تلاش کنند رفتارشون رو با فلسطینیها بهتر کنند و به تدریج حقوق انسانی اونها رو به رسمیت بشناسن. اینجوری خودشون هم انقدر درگیر جنگ نمیشن. آیا میخوان تا ابد درگیر جنگ باشن؟
مدل اخبار گفتنتون موقع تجاوز روسیه به اوکراین این شکلی نبود .
خوب ما مردم مظلوم ایران هم به شدید ترین شکل جنایات اسرائیل را محکوم میکنیم و همین وبس دیگه منافع ملی را خرج اسرائیل ستیزی نمیکنیم چون برعدرهای خودشون دارن روابطشون را باهاش عادی میکنن
انشالله که صهیونیست ها روز های آخرشونه
به ما چه
به شما چه؟
باید فلسطینیها به موشکهای نقطه زن مجهز بشن تا این ولد حرامزاده غرب رو ادب کنن.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل