بازدید 5546

روان شناختی و جامعه شناختی از منظر مثنوی معنوی

کد خبر: ۱۱۳۳۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱ 05 August 2022

اولین دوره آموزشی «موضوعات روان شناختی، جامعه شناختی و اخلاقی از منظر مثنوی معنوی» توسط نازنین آهنگری روان شناس و مثنوی پژوه به طور آنلاین برگزار می‌شود.

این دوره آنلاین از روز جمعه ۱۴ مرداد ماه ساعت ۱۸:۳۰ توسط نازنین آهنگری، روان شناس و مثنوی پژوه و در صفحه اینستاگرام وی برگزار می‌شود و شرکت در آن رایگان است.

نازنین آهنگری در این زمینه می‌گوید: کتاب مثنوی معنوی یکی از تحسین برانگیزترین آثار معنوی و عرفانی است که پس از قرن‌ها همچنان نزد جهانیان از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است. درون مایه داستان‌ها و حکایت‌های مثنوی معنوی، مسائل و موضوع‌های بنیادین انسانی است. از آن‌جایی که علم روان شناسی در تلاش است که به زندگی بهتر و سلامت روان انسان‌ها کمک کند، داستان‌ها و حکایت‌های مثنوی معنوی در این راستا کمک کننده هستند.

این روان شناس بالینی می‌افزاید: با هدف ترویج امید در جامعه و کسب آگاهی بیشتر در زمینه سلامت روان، این دوره آنلاین در ۴ جلسه برگزار می‌شود که شرکت در آن رایگان است.

وی بیان کرد: روان شناسی مثبت گرا یکی از رویکردهای نوین در حوزه پیشگیری از معضلات روان شناختی است. موضوع‌های مورد توجه در این رویکرد، مثل امید، معنایابی در زندگی، خوش بینی، شکرگزاری، شاهد مثال‌های فراوانی به زبان حکایت و تمثیل و داستان در مثنوی معنوی دارد. همچنین نحوه بیان در حکایت‌های مثنوی معنوی تاثیر مثبتی در روان انسان‌ها می‌گذارد و مسیر تغییر رفتاری و شناختی انسان را هموارتر می‌کند. در نتیجه در این دوره به این موارد می‌پردازیم.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی