بازدید 38800
با مذاکرات هسته ای

از سرگیری مذاکرات هسته‌ای برای احیای برجام از فردا/ علی باقری و رابرت مالی، عازم وین هستند/گزارش پولیتیکو از مذاکرات روز‌های آینده در وین

پس از ماه‌ها وقفه، مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای برجام که از فروردین ۱۴۰۰ آغاز و در اسفند همان سال متوقف شد، از فردا پنجشنبه سیزدهم مرداد ۱۴۰۱ از سر گرفته می‌شود؛ مذاکراتی که چشم انداز مشخصی درباره آن وجود ندارد و طرفین مذاکره کننده روایات‌ مختلفی درباره آن ارائه می‌دهند.
کد خبر: ۱۱۳۳۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰ 03 August 2022

آغاز مذاکرات هسته ای برای احیای برجام از فردا/ علی باقری عازم وین است/

بین الملل تابناک: پس از ماه‌ها وقفه، مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای برجام که از فروردین ۱۴۰۰ آغاز و در اسفند همان سال متوقف شد، از فردا پنجشنبه سیزدهم مرداد ۱۴۰۱ از سر گرفته می‌شود؛ مذاکراتی که چشم انداز مشخصی درباره آن وجود ندارد و طرفین مذاکره کننده روایات‌ مختلفی درباره آن ارائه می‌دهند.

آژانس اتمی: ایران نصب سومین آبشار نسل ششم سانتریفیوژها را تکمیل کرد
۱۴۰۱/۰۵/۱۳ - ۰۰:۳۰

، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه در گزارشی به اعضای خود اعلام کرده ایران فرایند نصب سه آبشار از سانتریفیوژهای IR-6 در کارخانه غنی‌سازی سوخت نطنز را به اتمام رسانده است.

در این گزارش محرمانه که «رویترز» مدعی شده به رویت این خبرگزاری رسیده آژانس همچنین گفته که ایران اطلاع داده که قصد دارد شش آبشار از سانتریفیوژهای نسل دوم را در یک واحد عملیاتی جدید در کارخانه غنی‌سازی سوخت نطنز نصب کند.

ادعای رویترز درباره گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دو روز بعد از آن مطرح شده که «بهروز کمالوندی»، سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت که دستور راه‌اندازی و تزریق گاز به صدها ماشین سانتریفیوژ از جمله ماشین‌های پیشرفته در راستای اجرای قانون اقدام راهبردی صادر شده و این موضوع قبلا به اطلاع آژانس رسیده است.

وال استریت ژورنال: ایران به دنبال تضمین قوی تر از سوی ایالات متحده است
۱۴۰۱/۰۵/۱۲ - ۲۳:۴۶

روزنامه وال استریت زورنال آمریکا چهارشنبه شب در خصوص از سرگیری مذاکرات هسته‌ای در وین نوشت که ایران همچنان خواستار تضمین قوی تر است تا ایالات‌متحده بار دیگر از توافق خارج نشود.

 این رسانه آمریکایی به نقل از یک مقام بلندپایه غربی اعلام کرد: مذاکرات وین فرصتی است که بر روی نقاط نهایی احیای توافق هسته‌ای توافق شود.

این مقام غربی که به نام وی اشاره‌ای نشده است، در این باره گفت: باید تا پایان هفته جاری توافق حاصل شود.

براساس گزارش این مقام غربی، در صورتی که توافق حاصل شود، وزیران امورخارجه کشورهای عضو راهی وین خواهند شد.

توضیح مقام آمریکایی درباره پیشنهاد جدید اروپا در مذاکرات رفع تحریم
۱۴۰۱/۰۵/۱۲ - ۲۲:۳۵

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته پیشنهاد جدید اتحادیه اروپا در خصوص توافق برای بازگشت به برجام مبتنی بر متنی است که در ماه مارس در مذاکرات وین حاصل شده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «ما از تلاش‌های [جوزپ] بورل (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) برای به خاتمه رساندن موفقیت‌آمیز مذاکرات قدردانی می‌کنیم.»

وی اضافه کرد: «پیشنهاد جدید او بر اساس متن ماه مارس است. برای حصول توافق، ایران باید مطالباتی که بر برجام فرعی هستند را کنار بگذارد.»

ند پرایس درباره دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌ها که قرار است برگزار شود هم گفت: «بورل ما را دعوت کرد در هفته جاری به وین بیاییم تا ببینیم امکانی برای اتمام مذاکرات وجود دارد یا خیر.»

وی اضافه کرد: «ایران باید مطالبات فرعی بر برجام را کنار بگذارد. امیدوارم این اتفاق رخ بدهد، اگرچه در مرحله کنونی انتظارات کنونی ما کماکان پایین است.»

باقری:توپ در زمین آمریکا است
۱۴۰۱/۰۵/۱۲ - ۲۱:۵۶

​مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در توئیتی نوشت: توپ در زمین آمریکایی هاست تا از خود پختگی نشان داده و مسئولانه عمل کنند.

علی باقری چهارشنبه شب در این توئیت تصریح کرد: «برای پیشبرد مذاکرات عازم وین هستیم. مسئولیت بر عهده آنهایی است که توافق را نقض کرده و در فاصله گرفتن از میراث‌ منحوس گذشته ناکام مانده‌اند.»

معاون سیاسی وزارت امور خارجه افزود: «آمریکا باید قدردان فرصتی باشد که با سخاوتمندی اعضای برجام فراهم شده است؛ توپ در زمین آنهاست تا از خود پختگی نشان داده و مسئولانه عمل نماید.»

گزارش پولیتیکو از مذاکرات روزهای آینده در وین
۱۴۰۱/۰۵/۱۲ - ۲۱:۳۳

تارنمای پولیتیکوی اروپا به نقل از منابع آگاه خود در آستانه دور جدید مذاکرات وین که پس از پنج ماه وقفه از روز پنجشنبه در وین اتریش از سر گرفته می شود، درباره شرایط و موضوعات باقیمانده و نیز وضعیت دولت بایدن گزارش داد.

تارنمای پولیتیکوی اروپا به نقل از سه منبع آگاه در این باره نوشت که اتحادیه اروپا آخرین تلاش را برای نجات توافق هسته ای ایران انجام می دهد و همه مذاکره کنندگان را برای از سرگیری غیرمنتظره و ناگهانی مذاکرات در روز پنجشنبه فرا خوانده است.

در این گزارش آمده است که هدف این مذاکرات مانند گذشته احیای برجام است که در سال ۲۰۱۵ به امضا رسید. مذاکره کنندگان درحال سفر به وین هستند تا برای دستیای به توافق یک بار دیگر تلاش کنند.

دیپلمات هایی از آمریکا، ایران، چین، روسیه، آلمان، انگلیس و فرانسه در این مذاکرات حضور خواهند داشت. همچنین به دلیل عدم مذاکره مستقیم ایران با آمریکا، اتحادیه اروپا به عنوان میانجی در این مذاکرات حضور خواهد داشت.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که هنوز مشخص نیست مقامات حاضر در این مذاکرات در چه سطحی قرار دارند و مذاکرات تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. مانند ماههای گذشته، جلسات عمدتا در هتل مجلل کوبورگ واقع در منطقه تاریخی وین برگزار می شود. نصب مجدد چادر رسانه ها در خارج از هتل نیز از امروز آغاز می شود.

در این گزارش ادعا شده است که منابع آگاه از مذاکرات اعلام کردند که نباید انتظار زیادی داشت و هشدار دادند که هنوز برای نتیجه گیری در مورد موفق بودن مذاکرات زود است. هنوز تعدادی از اختلافات وجود دارد که باید حل و فصل شوند و مشخص نیست که آیا ایران موضع خود را پس از دور قبلی مذاکرات در ماه مارس تغییر داده است یا خیر.

در این گزارش آمده است که یکی از موضوعات حل نشده مربوط به وجود ذرات اورانیوم در سایت‌های مختلف در ایران است. همچنین هنوز سوالاتی در مورد دامنه رفع تحریم‌ها و همچنین درخواست‌های ایران برای تضمین آمریکا در خصوص عدم خروج از توافق در دولت جدید این کشور وجود دارد.

این رسانه اضافه کرد: در هفته‌های اخیر، نگرانی‌های فزاینده‌ای در میان دیپلمات‌های غربی وجود داشته است که انتخابات میاندوره‌ای آتی آمریکا قدرت بیشتری را به جمهوری‌خواهان ضد برجام خواهد داد. در نتیجه، فرصت سیاسی برای دستیابی به یک توافق ممکن است بسته شود.

در همین حال، ایران نیز به توسعه برنامه هسته‌ای خود ادامه داده است. بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران دوشنبه اعلام کرد که ایران در حال فعال سازی «صدها» سانتریفیوژ جدید و پیشرفته است که قبلاً در سایت زیرزمینی هسته‌ای ایران در نطنز نصب شده بودند.

تارنمای آکسیوس روز چهارشنبه به وقت محلی به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش را بیان نکرده است، اعلام کرد: آمریکا و ایران روز پنجشنبه در وین مذاکرات غیرمستقیم درباره احیای برجام را از سر خواهند گرفت.

این مقام آمریکایی در آستانه از سرگیری دور جدید مذاکرت وین ادعا کرد: ما با انتظارات کم به وین برمی گردیم، اما تلاش می کنیم حسن نیت داشته باشیم.

آکسیوس مدعی شد که مقامات آمریکایی نگران هستند که به دلیل اقدامات ایران برای پیشبرد برنامه هسته ای خود و محدود کردن فعالیت بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی، توافق هسته ای در آستانه از دست دادن تاثیر خود است.

گازدهی به سانتریفیوژهای پیشرفته از سوی ایران
۱۴۰۱/۰۵/۱۲ - ۲۱:۳۱

روز چهارشنبه ۱۲ آذر ماه ۱۳۹۹ طرح دوفوریتی «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» در مجلس شورای اسلامی اصلاح و توسط شورای نگهبان تایید شد و همان روز رئیس مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را جهت اجرا ابلاغ کرد و آیین نامه اجرایی این قانون نیز سوم دی ماه به تصویب هیأت وزیران رسید. اسحاق جهانگیری معاون وقت رئیس جمهور نیز آیین نامه اجرایی قانون مزبور را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

در ماده ۳ این قانون آمده است: برای تحقق هدف مندرج در ماده ۲۹، سازمان انرژی اتمی ایران مکلف است حداکثر ظرف مدت سه ماه پس از تصویب این قانون عملیات نصب، تزریق گاز، غنی‌سازی و ذخیره‌سازی مواد را تا درجه غنای مورد نیاز، با حداقل یک هزار دستگاه ماشین‌های نسل دوم پیشرفته (IR2m) آغاز کند و همچنین در همین بازه زمانی، عملیات غنی‌سازی و تحقیق و توسعه با ماشین‌های نسل ششم (IR6) را با حداقل ۱۶۴ ماشین از این نوع آغاز کرده و آن را ظرف مدت یک‌سال پس از تصویب این قانون به یک هزار دستگاه ماشین توسعه بدهد.

در همین خصوص بود که دوشنبه شب دهم مرداد ماه بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت:‌ امروز عصر دستور راه‌اندازی صدها ماشین سانتریفیوژ به همکاران ما داده شد و از انواع ماشین‌های سانتریفیوژ از جمله IR1 و ماشین‌های پیشرفته از جمله ماشین IR6.

وی این کار را در راستای اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران و همچنین در راستای رسیدن به حداقل میزان غنی سازی ۱۹۰ هزار سو که کف نیاز کشور است، عنوان کرد و با بیان این‌که به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در این زمینه اطلاع رسانی شده است، افزود: ما این ماشین‌ها را نصب کرده بودیم که از جمله آنها ۵۰۰ ماشین IR6 است که شروع عملیات بهره برداری پروسه ۱۰ الی ۱۵ روزه است که امروز به این‌ها گاز تزریق می‌شود و قبلا هم به آژانس اطلاع رسانی شده است و این گام در راستای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو صورت می‌گیرد. در گذشته هم اقدامات متعددی صورت گرفته به خصوص در ارتباط با رسیدن به یک هزار ماشین IR6 که با این اقدام کاری که مجلس از ما خواسته بود برای راه‌اندازی یک هزار ماشین IR6 و تزریق و بهره برداری از آن را به مرحله پایانی می‌رسانیم. ماشین‌های دیگر هم در دست اقدام است.

کمالوندی همچنین در گفت‌وگویی با رادیو گفت‌وگو توضیح داد: در ارتباط با اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران، وظایفی بر عهده سازمان انرژی اتمی گذاشته شده است. از هزار سانتریفیوژ IR6 که باید گازدهی و بهره برداری می‌کردیم، تعداد ۵۰۰ سانتریفیوژ را قبلا گازدهی کرده بودیم و ۵۰۰ عدد دیگر نصب شده بودند، اما شروع به عملیات آن صورت نگرفته بود که از روز سه‌شنبه آن را آغاز کردیم و حدود یک هفته زمان می‌برد تا نخستین محصول را از آن‌ها دریافت کنیم.

کمالوندی با اشاره به حرکت به سمت ۱۹۰ هزار سو گفت: این مقدار، کف نیاز کشور است و زمانی هم که برجام صورت گرفت، برنامه‌ای به شورای عالی امنیت ملی مصوب و به آژانس هم ارسال که بر مبنای آن ۲۵۲ هزار سو در سال پانزدهم اجرای توافق دیده شده است.

در همین رابطه، انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است که برای مذاکره درباره پیش نویس توافقی که جوزپ بورل اخیرا از آن خبر داده بود راهی وین است.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان هم اعلام کرده است که علی باقری کنی، معاون سیاسی وزیر خارجه عازم پایتخت اتریش است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در این باره گفت، در این دور از گفت‌وگوها به روال قبل با هماهنگ کنندگی اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد.

وی با تأکید دوباره بر عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران بر دستیابی به یک توافق پایدار که ضامن حقوق و پاسدار منافع ملت ایران باشد، ابراز امیدواری کرد طرف‌های مقابل نیز با تصمیمات لازم و تمرکز جدی بر حل مسائل باقی‌مانده، شرایط را برای پیشبرد موثر گفت‌وگوها فراهم نمایند.

انداختن توپ به زمین ایران توسط رابرت مالی

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در آستانه دور جدید مذاکرات رفع تحریم ها در وین با تکرار ادعای آماده بودن واشنگتن برای رسیدن به توافق، در صدد فضاسازی برای فشار بر ایران در این دور از مذاکرات برآمده است.

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، روز چهارشنبه به وقت محلی، قبل از عزیمت به وین در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: در حال آمادگی برای سفر به وین بر اساس متن جوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هستم.

مذاکره کننده آمریکا ادعا کرد انتظارات ما محدود است؛ اما آمریکا از تلاش های اتحادیه اروپا استقبال می کند و آماده است با حسن نیت جهت رسیدن به توافق تلاش کند.

رابرت مالی در تداوم فرافکنی های آمریکا ادامه داد: به زودی مشخص خواهد شد که ایران به صورت مشابه آماده رسیدن به توافق است یا خیر.

اولیانف: آماده نهایی کردن توافق هستیم

اولیانوف در پیامی در توئیتر نوشت: گویا مذاکرات وین برای ازسرگیری اجرای برنامه جامع اقدام مشترک برجام، به زودی و دوباره آغاز شود.

وی در این پیام در شبکه اجتماعی توئیتر افزود: هیات های نمایندگی کشورهای مذاکره کننده قصد دارند پس از وقفه پنج ماهه به وین بازگردند.

به نوشته اولیانوف؛ نمایندگان روسیه آماده مذاکرات سازنده به منظور نهایی کردن توافقنامه ازسرگیری پایبندی همه طرف ها به برجام هستند.

نماینده روسیه به شبکه اسپوتنیک هم گفت که احتمال دارد نشست کمیسیون مشترک برجام چهارم اوت (۱۳ مرداد) در وین برگزار و روند مذاکرات هسته ای از سر گرفته شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۵۵
تلف کردن وقت و سرمایه ایران وایرانی
مسخره کردن کشورهای اروپایی و امریکا
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
دلاردیروزاندکی کاهش یافت امروزافزایش قیمت پیداکرده وروبه به افرایش بیشتراست یعنی به مذاکرات امیدی نیست
چه حالی می کنند تیم مذاکره کننده !
چپ و راست وین و قطر و حق ماموریت و اقامت در هتل های لاکچری و از حق مسلم ملت بیچاره که انرژی هسته ای می باشد دفاع می کنند
مذاکرات سر کاریه به عبارت دیگه فیکه رهاش کنید
برجام مرده
باورتان هنوز نشده؟

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا ادامه داد: رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده است حاضر نیست به عنوان بخشی از مذاکرات برجام، سپاه را از فهرست موسوم به سازمان‌های تروریستی خارجی خارج کند


نتیجه مذاکرات از الان معلوم است و بیخودی هزینه سفر جرا میکنند؟
دوباره این وری ها ایده های جلیلی رو میذارن روی میز و اون وری ها میگن نه! جمع کنید این بساط رو
برای دوستانی که می گویند چرا برخی در ایران غربگرا هستند و مگر غرب چیست؟ همین نمونه چین بهترین مثال هست. کاش شما دوستان عزیز که مخالف غربگرایی و موافق مدل چین هستید سفری به چین میکردید و حداقل چند هفته در شهرهای ان زندگی می کردید. انوقت متوجه می شدید هدف اصلی دولت و حکمرانی چین از فرق سر تا نک پا شدن ملت چین مانند امریکاست. باور نمی کنید که از خود امریکایی ها هم نسل جدید و فیلمها و سریالهای چین ارزشها لیبرال دمکراسی و سرمایه داری را بیشتر تبلیغ و برای ملت چین الگو می کنند. نسل جدید چین حتی از تایوان و ژاپن هم امریکایی تر هستند و در رقابت با کره جنوبی هستند که بیشتر امریکایی و غربی بشوند. فکر می کنید چرا با وجود اینکه ایران چین را دوست و متحد خود می داند و شرقی می داند ولی در سالهای اخیر حتی یک سریال و فیلم چینی بصورت کامل در ایران قابل پخش نیست؟ اما تصور می کنید چرا حکمرانان چین چنین غرب را الگوی خود قرار دادند؟ تصور می کنیبد رهبران چین نمی دانند کشورشان را دارند غربی به معنی واقعی کلمه می کنند؟ تنها دلیلش این بوده که الگوی توسعه و زندگی غربی همانطور که در سنگاپور و کره جنوبی و تایوان و هنگ و کنگ نشان داده بسیار مطابق فرهنگ چین بوده که همان سرمایه داری و میل به سود و بهره و رفاه و ثروت بیشتر هست. اسنادش هست که دنگ شیائو پینگ که از کمونیستهای دو اتشه بود و یار اصلی مائو و بعد از فوت مائو به قدرت رسید و تصمیم گرفت برخلاف مائو و خودش در سالهای جوانی مدل غربی زندگی و توسعه را برای چینی ها تجویز کند در پاسخ به کمونیستهای دو اتشه و هم حزبی خود که به این سیاست غربگرایی و به قول شما غرب گدایی دنگ شیائو پینگ انتقاد سخت و جدی داشتند پاسخ داد که مهم نیست که گربه سفید باشد یا سیاه. مهم این است که بتواند وظیفه خود که گرفتن موش های مزاحم هست خوب انجام دهد. حالا هم مهم نیست که مدل شرقی و کمونیستی خوب هست یا مدل سرمایه داری. مهم این است که کدام یک ملت چین را به اهدافش که ریشه کنی فقر و رفا و ثروتمند شدن است می رساند. اصولا این یک اشتباه اساسی در ایران هست که می گوییم مدلی غربی یا مدلی لیبرال دمکراسی و نتیجه می گیریم هر کس طرفدار این روشها باشد یعنی غربگدا! مدل غربی توسعه وجود ندارد. انچه غرب انجام می دهد همان است که طبیعت و غریزه و فطرت و عقل انجام می دهد. همان است که دین ما به ان توصیه کرده. مگر در دین ما سرمایه و مالکیت هر اندازه( وقتی خمس و ذکات ان را بدهی) احترام ندارد؟ مگر غرب در مورد سرمایه دار بودن افراد اگر مالیات ان را بپردازند چه می گوید. همین الگو اسلامی را در پیش گرفته. مگر دین ما اصل شورا یا اختیار برای نوع زندگی ندارد و مگر ما نهج البلاغه نداریم؟ مگر غرب و دمکراسی غیر از این میگوید؟ ما می گوییم شورا و مشورت کردن برای تصمیم گیریها و غرب اسمش را گذاشته دمرکراسی. شورا و دمکراسی یکی هستند و.... برخی دوستان هم فوری میگن اگر مدل غربی توسعه یا همان مدلی که ما میگیم طبیعت و فطرت انسان هست خوب است پش چرا دهها کشور هستند که مدل توسعه غربی را در پیش گرفتند و مانند کره جنوبی و ژاپن و تایوان و... موفق نبودند؟ خوب. در کلاس درسی که ما در مدارس و دبیرستانها داشتیم منابع و دروس یکی بودند. خیلی ها ان را خواندند و برخی به مدارج بالای علمی رسیدند و خیلی ها هم در همان دوران مدرسه ترک تحصیل کردند. ایا این به معنی این هست که درس و متون درسی مشکل داشته و خوب نیست؟!
مستقیم با آمریکا مذاکره کنید یک قدم شما جلو بروید یک قدم آنها بیخود لجبازی نکنید ملت ایران از دو طرف ۱ _هزینه های سرسام آور هسته ای بی نتیجه و۲- تحریم ها کمرشکن متضرر شده اند ومی شوند
آمریکایی ها وقیح هستن حالا آلبانی نشین ها از سوله هاشون هرچی منفی بزنن حقیقت که عوض نمیشه
هم برای غرب مسجل هست که در این شرایط حتی اگر تمام شرایط ایران را بپذیرد باز نفت و گاز ایران به نفع اروپا و امریکا و به ضرر روسیه وارد بازار نخواهد شد چون دولت ایران تصمیم استراتژیک خود را گرفته و هم ایران می داند که غرب به این راحتی نمی تواند تمام خواستهای ایران را بپذیرد. پس چرا هر دو به دنبال مذاکره هستند؟ فقط برای اینکه در این شرایط به نفع هر دو طرف برای داخل و مواضع بین المللی و اقتصاد خود هست که وانمود کنند مذاکرات ادامه داره و به شکست مطلق نخورده. غرب نمی خواهد در شرایطی که قیمت جهانی نفت و تورم بالاست مجبور به اتخاذ تصمیم های سختمانند تحریم اجرای دقیق و سختگیرانه تحریم نفت ایران شود و دولت ایران هم می خواهد با زنده نگه داشتن مذاکرات و امید به نتیجه ان بازارهای داخل و اقتصاد ایران را شرطی کند و مانند همه 18 ماهه اخیر بتواند ان را با امید به نتیچه مثبت مذاکرات کنترل کند. ولی در بلند مدت این فقط به ضرر ملت ایران هست. چون مانند استخوانی لای زخم اقتصاد ایران هست و هر روز که می گذرد اقتصاد ایران بیشتر مستهلک می شود و شرایط سخت تر می شود ولی انقدر سخت نمی شود که مسئولان به نقطه تصمیم گیری برسد و دقیقا همین هدف بایدن و اسراییل هم هست که تحریمها هم همیشگی و طولانی مدت باقی بماند. افسوس.
رفتن آقای علی باقری کنی به عنوان یک مخالف سر سخت برجام ، عملا هدر دادن وقت و هزینه است. زیرا وی هرگز با نیت حل مشکل به این سفر کاری نمی رود. بنابر این یا وی را با دانش بسیار پایین سیاسی به چنین ماموریت مهم نفرستید یا سرمایه ملی را هدر ندهید.
کدوم مذاکره؟ کدوم توافق؟ اینا نه سوادش رو دارن نه میخوان توافق بشه چون خودشون کاسب تحریمن. فقط هر چند ماه یه بار با پول مالیات کارمند و کارگر میرن مسافرت خارج عشق و حال میکنن
چندین‌ ساله‌ دارید‌ با دنیا‌ پیمان‌ توافق‌ امضاء می کنید‌ ولی هر بار به بهانه ای‌ انرا‌ ناتمام‌ میزارید‌ !
هیچ‌ فکر‌ مردم‌ نیستید‌ که این‌ اقتصاد گره‌ خورده به برجام‌ و بلاتکلیفی‌ و گرانی‌ روز افزون‌ و غیر منطقی‌ معیشت‌ دمار از روزگارشان‌ در اورده‌ همه را افسرده‌ و سرخورده‌ بیمار‌ کرده‌ !
واقعیتش‌ اینه‌ که‌ طرف ایرانی باید‌ نگران‌ فرجام باشد که نیست‌ بلکه‌ این‌ هیئت‌ مذاکره‌ کننده‌ خود از مخالفین‌ انند‌ !
اینور میگه توپ تو زمین اونوره
اونور میگه توپ تو زمین اینوره !
اقا جان هرکسی که دوست دارید نتیجه مثبت یا منفی فقط تمامش کنید
یکی از بهترین تضمین هایی که ایران در صورت برقراری مجدد برجام می تواند بگیرد، اجرای داوطلبانه و غیر متعهدانه مفاد NPT تا زمان برقراری برجام و همچنین در صورت انجام تعهدات طرف مقابل است. یعنی در صورت اجرای مجدد برجام، ایران از NPT خارج شود و از آن به بعد بصورت غیر متعهد مفاد آنرا اجرا کند. این در مورد پروتکل الحاقی هم صدق می کند و باید به طرف های مقابل تفهیم شود که دیگر ایران هرگز به پروتکل الحاقی نخواهد پیوست، اما اگر برجام برقرار باشد آن را بصورت غیر متعهد اجرا می نماید.
در این حالت طرف های مقابل در صورت تصمیم به نقض تعهدات می دانند که ایران عضو NPT نیست و این موضوع مقداری بازدارندگی ایجاد می کند.
یادآوری می شود که ایران یکی از نخستین کشورهای عضو این پیمان بوده است و بسیاری از مشکلات و تحریم های ایران به بهانه همین عضویت بوده و این چند سال اخیر نیز بسیار فراتر از آن مورد بازرسی قرار گرفته اما همزمان شدیدترین تحریم ها را تحمل کرده است و این در حالی است که رژیم صهیونیستی این پیمان را امضاء نکرده است و دردآورتر اینکه دلقک رئیس آژانس قبل از بیانیه صادر کردن بر ضد ایران به سرزمین های اشغالی می رود و بر علیه عضو قدیمی پیمان دستورات شرورانه را دریافت می کند.
تضمین دیگری که میتوان گرفت، تعهد طرف های مقابل ایران به سرمایه گذاری در ایران بصورت ایجاد یک صندوق در یک کشور بی طرف یا یکی از نهادهای سازمان ملل به میزان خساراتی که ایران از عدم اجرای تعهدات اروپا و آمریکا دیده است.
آقایان لطفا نهایت دقت و تیزیینی را داشته باشید.یقین کنید با جماعتی طرف حساب هستید که به خودشان رحم نمیکنند،چه برسد به ایران.لطفا به هیچ عنوان به آنها اعتماد و اطمینان نکنید.آمریکا و انگلیس و اسراییل طراحان خاورمیانه جدید هستند. سپاس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
عجب
بنده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
زیاد نشستی پای شبکه خبر، اخوی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
چه باهوش!!!
این چیزی که اولیانف پیشاپیش گفته یعنی جایی خبری نیست
باعث بانی حل نشدن مذاکرات برجام خود روسیه کثیف کمونیستی که ادعای دوستی با ما رو در میاره، تمام بدبختی ما روسیه و چین بی وجدانه
من نمی دانم این مسئولین م.. دارند که مردم را درگیر کش و قوس برجام می کنند
الان که همه چیز آنلاین و برخط است و براحتی می توانید با مذاکرات آنلاین با هم مذاکره کنید
مثل بچه آدم بنشینید بدون اینکه رسانه ای کنید سنگ هایتان را با جلسات اینترنتی وا بکنید و هر وقت به توافق رسیدید اعلان کنید دیگه وین رفتنتان برای چی است؟ حتما مثل بقیه کارهایتان دنبال مخفی کاری هستید و نمی خواهید صاف و پوست کنده همه چیز را برای مردم روشن کنید
مثل همون سامانه شفافیت حقوق که کلی هزینه کردید و سامانه بیخود ساختید و الان معلوم نیست چی شد و همش باد هوا بود
یادش بخیر یک زمانی مردم از وحشت زلزله در تهران بیرون ریختند ولی غافل هستند که زلزله وقتی میاد که همه از آن غافل و فراموش کرده اند بیایید با یادآوری زلزله و استغاثه از خدا کاری کنیم که اگر در برنامه الهی باشد آنرا برطرف و یا به تاخیر بیندازیم
آمریکا می خواهد هم تحریم های ضد برجامی ترامپ را نگه دارد و هم برجام را اما آیا می توان دو امر متضاد را با هم نگه داشت!!؟ شعبده بازی آمریکا در نشست های آینده این سوال را روشن می کند
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
بنام خدا ساندیسم را بیاورید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
در سیاست همه چی ممکنه. فقط شما چندین سال بعد متوجه حقیقت و عمق فاجعه خواهید شد.
حصول توافق به دو دلیل امکان پذیر نیست:
1- مخالفت ارباب پوتین به دلیل به خطر افتادن منافع روسیه
ِ2- انتخابات میاندوره ای کنگره امریکا و نگرانی بایدن از دست دادن اکثریت دموکرات ها در کنگره
برجام بزودی به سرانجام خواهد رسید؟چون دولت امریکا چیزی در مقابل جمهوری خواهان برای انتخابات بعدی ندارد؟و ایران هم با این اقتصاد پاشیده از هم نیاز به این قرارداد دارد؟....
مشکل اصلی و اختلاف بین ایران و آمریکا هست اونوقت مذاکره مستقیم بین این دو کشور نیست. حقیقتا خنده داره
یکبار فقط یکبار منافع ملی و مردم رو در اولویت قرار بدید و توافق کنید
نماینده روسیه به شبکه اسپوتنیک هم گفت که احتمال دارد نشست کمیسیون مشترک برجام چهارم اوت (۱۳ مرداد) در وین برگزار و روند مذاکرات هسته ای از سر گرفته شود.
اگه نیم نگاهی‌ به پیشبینی‌‌های انتخابات پیش روی کنگره آمریکا داشته باشین میفهمین که هر توافقی هم به دست بیاد عمرش به ۱ سال هم نمیکشه و با بازگشت جمهوریخواه‌ها به اکثریت این توافق پاره و به سطل اشغال انداخته خواهد شد. جز تغییرات اساسی‌ و تسلیم به رای مردم راهی‌ نیست
جمع کنید این بساط هسته ای قدیمی رو شوروی و کره شمالی درس نشدند ملت دیگه ملت قدیم نیستند
باسلام
آرزوی موفقیت مذاکره کنندگان ایران در رفع تحریم های ظالمانه راداریم.
انشاالله شاهدحضورمستقیم ایران دربازارهای جهانی را شاهد خواهیم بود.
اگر توافقات برجام بدرستی انجام شود ، علاوه بررونق اقتصادی توطئه کشورهای منطقه و اسرائیل برای دورنگه داشتن ایران از اقتصاد جهانی عملا" خنثی خواهد شد.
کشورایران دارای نیروی انسانی متخصص ارزان قیمت ( نسبت به دستمزدهای جهانی) است که با اخذ پروزه های کشورهای منطقه علاوه برکارافرینی برای جوانان تحصیل کرده می تواند ارز وارد کشورکند.
دولت می تواند با درآمد مناسب که درخزانه دارد بازارداخلی صنوف را براحتی کنترل و تنظیم کند.
برای تضمین اقتصادی کشورهای اروپائی و امریکائی باید هرکدام 100 فروند هواپیمای مسافربری مدرن به صورت اعتباری با بازپرداخت 5 ساله در اختیارایران بگذارند.
انشاالله
بازهم تکرار تاریخ اینبار توسط باقری کنی،هیچ اتفاقی نمی افتد جز بالارفتن قیمت دلار
تسلیم وجام زهری دیگر درراه است
شخصا با شناخت از سابقه و رفتار و نگرش سیاسی که از جلیلی و دستیارش جناب باقری و تیم ۴۰ نفره او سراغ دارم

این جلسات مداکرات مجدد وین برجام ، کاملا بیهوده و اتلاف وقت و انرژی و هدر دادن دلارهای نفتی است

آخر ، به کسانی که از ابتدا مخالف توافق برجام بوده و هستند و خواهند بود که نباید امیدی داشت

، شاید سودش ، فقط در تاخیر چند هفته ای در ارسال پرونده به شورای امنیت و زنده کردن تحریم های کمر شکن جهانی قبلی و جدید برای مردم و کشور میباشد و بس .
حتی در نقل خبر وال استریت ژورنال هم سانسور اعمال کردین و عقب نشینی از خروج سپاه از لیست گروه های تروریستی رو منتشر نکردین. وقتی وال استریت ژورنال نوشته شما نقل قول کنین درست یا غلطش بر عهده ی شما نیست ولی می‌ترسی طرفداران تحریم ناراحت شن
آقای باقری و 50 نفر همراه دلشان برای یک مسافرت تفریحی به کشور خوش آب وهوا تنگ شده بود. وگرنه بیشتر ما ایرانیها می دانیم که از این دیگ آبی برای ملت ایران گرم نمی شود.
مذاکره برای مذاکره
به فرض هم اگر مذاکره با موفقیت پشت سر گذاشته شه چیزی عاید مردم نمی شه یعنی برای این که نشون بدن تحریم و ارتباط با دنیا بر اقتصاد ما اثر نمی ذاره بله مشکل از داخل هست به نظر اوضاع اقتصاد رو بغرنج تر می کنند صرفا برای اثبات این ایدئولوژی که ارتباط با امپریالیسم چیز مذمومی هست
جمع کنین این سریال مسخره رو هر سری کلی پول مملکت و میدین پنجاه شصت نفر میرن گرون ترین هتل اروپا میخورن و اموال هتلم ور میدارن و میان.شما از همون زمان خاتمی هم قصد مذاکره نداشتین.ول کنین.پول مملکتو هدر ندین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
عالی میلیون ها لایک
سلام مذاكرات كاملا چشم انداز مشخصي دارند الحمدلله و هر دو مي دانند مي خواهند چه كاري انجام دهند.
آقا بیخودی برای چی اینهمه پول هتل و بلیط هواپیما و اینجور چیزها برای باقری و تیمش میدید ؟ وقتی قرار نیست به نتیجه برسه واسه چی اینهمه پول بیت المال رو خرج الکی میکنید . آمریکا هم که صراحتا گفته سپاه رو از لیست خارج نمیکنه بایدن هم که دوسال بیشتر نیست و بعدش جمهوری خواهان میان و برجام رو پاره میکنن . بهتر نیست به جای اینهمه خرج تراشی با تلفن کارها رو انجام بدن ؟
اساسا کار این تیم سنگ اندازی در مذاکرات است به نتیجه هم نمی رسد
کاسبان تحریم نمی گذارند آب خوش از گلوی مردم پایین برود!!!!
بهتر است مذاکره کنندگان با در نظر گرفتن سختی ها و فشاری که روی مردم است بدون اتلاف وقت توتفق کنند
کدام پیشرفت کدام توسعه برادر عزیز در توهم هستید خوابید همین الان دخترم برای بیماری خاص دو آمپول نیاز داشته سطح شهر را گشته دو داروخانه از صد داروخانه داشته که مسعول داروخانه دارو را نداده درب های دنیا را به رویتان بستهای منزوی و تنها شده ایم برای ما فقر و کمبود ایجاد کرده. و حال گریه های فرزندم را هسته
چرا‌ سانسور‌ میکنی‌ تابناک‌ جان‌ ؟!
کامنتمونو‌ بزار‌ دیگه‌ چرا‌ حذفش میکنی‌ بیطرف باش‌ تابناک عزیز‌ !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
کامنتتو حذف کرده بهش میگی عزیز؟
من به عنوان کسی که دارم مالیات می دهم و در شرایط سخت کار میکنم اصلا راضی به هزینه بیت المال برای سفرهای بی فایده ادم هایی مثل باقری نیستم
پس از ماه‌ها وقفه، مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای برجام که از فروردین ۱۴۰۰ آغاز و در اسفند همان سال متوقف شد، از فردا پنجشنبه سیزدهم مرداد ۱۴۰۱ از سر گرفته می‌شود؛ مذاکراتی که چشم انداز مشخصی درباره آن وجود ندارد و طرفین مذاکره کننده روایات‌ مختلفی درباره آن ارائه می‌دهند.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
طرف ایرانی آمریکا را مقصر اختلاف در برجام میداند ، در حالی که از ریز تا درشت جریان باصطلاح اصولگرایی که فعلاً همه بالا و پایین امور کشور در دستشان است در هر فرصتی در جهت تضعیف و نابودی برجام فعالیت میکنند و گروه 5+1 مقابل ایران باید هم از این بلبشو سوءاستفاده نمایند و تقاضاهای عجیب غریب را تکرار نمایند !
راسته میگن ایران کوتاه اومده؟ از حذف سپاه از گروه های تروریستی؟
باقری از بزرگترین مخالفان برجام بوده و هست، حالا ایشان میرهه برای احیای آن. از همین الان معلومه بی نتیجه خواهد بود. حیف پولی که صرف این سفر میشه.
توپ فعلا توی هیچ زمین نیست، اومده خورده تو سر مردم ایران.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل