سومین کارت زرد پارلمان به پاستور در عرض سه ماه/ حذف ارز ترجیحی دارو غلط‌ترین حرف ممکن است/ قانون درباره تأمین کالاهای اساسی از طریق کالابرگ هنوز همان نرخ شهریور ۱۴۰۰ است /تغییر تاریخ انقضای کالاها جان مردم را به خطر انداخته است

قالیباف پس از قرائت گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره طرح دارویار با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی دارو غلط‌ترین حرف ممکن در اجرای طرح دارویار است، گفت: مردم عزیز باید بدانند ما در حوزه دارو و یارانه‌ها به هیچ عنوان ظرفیت ارز را حذف نخواهیم کرد، در حقیقت یارانه‌ها به صورت مستقیم به خود افراد پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۳۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵ 02 August 2022

تابناک : سی و ششمین نشست علنی مجلس شورای اسلامی در سال 1401 صبح سه شنبه، 11 مرداد ماه به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و با حضور 220 نفر از نمایندگان و رأس ساعت 8 و 16 دقیقه برگزار شد.

پس از قرائت آیات کلام الله مجید، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ابتدا دستور کار صحن علنی را قرائت کرد که بر این اساس سوال احمد راستینه هفشجانی نماینده شهرکرد، بن و سامان و تعدادی دیگر از نمایندگان از وزیر ورزش و جوانان، بررسی گزارش کمیسیون های اقتصادی، کشاورزی، آب ، منابع طبیعی و محیط زیست، صنایع و معادن، عمران و غیره در دستورکار نمایندگان قرار گرفت.

مجلس از توضیحات سجادی قانع نشد/ وزیر ورزش کارت زرد گرفت

در جریان برگزاری سی و ششمین نشست علنی مجلس شورای اسلامی، سوال احمد راستینه هفشجانی نماینده شهرکرد، بن و سامان و تعدادی دیگر از نمایندگان از وزیر ورزش و جوانان بررسی شد.

ابتدا سید حمید سجادی با اشاره به اینکه این وزارتخانه از ۱۰ تکلیفی که داشته به ۸ تکلیف خود عمل کرده و پیش نویس آیین نامه دو تکلیف دیگر نیز تدوین شده است، از ارتقای معاونت امور جوانان این وزارتخانه به دبیر شورای عالی جوانان خبر داد.

در ادامه راستینه هفشجانی در تشریح سوال از وزیر ورزش و جوانان، گفت: در طول قریب به ۲ سالی که زمان اجرای قانون شرح وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان از دست رفت و می توانستیم از ظرفیت های این قانون برای ساماندهی ورزش کشور استفاده کنیم و استفاده نکردیم، مسئولیت آن با کیست.

نهایتا، راستینه هفشجانی از پاسخ های وزیر قانع نشد و توضیحات وزیر به رأی گذاشته شد که بر این اساس نمایندگان نیز با 112 رأی موافق، 120 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 243 نماینده حاضر در جلسه از توضیحات وزیر قانع نشدند.

بررسی گزارش کمیسیون بهداشت درباره نحوه اجرای طرح دارویار/ تاکید نمایندگان بر لزوم حمایت از مردم

بررسی گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد بررسی عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نحوه اجرای طرح دارویار دومین دستور کار منتخبان ملت در بهارستان بود.

ابتدا بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت سیزدهم در خصوص موضوع یاد شده گفت: در گذشته سهم بیمار و سهم بیمه را داشتیم و سهم یارانه سلامت را اضافه کردیم، این موضوع باعث شد پرداختی بیماران تغیری نکند و یا حتی در مواردی نسبت به گذشته کاهش یابد.

همچنین زهرا شیخی مبارکه، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ضمن تشریح گزارش کمیسیون متبوعش، گفت: اجرای طرح دارویار در بستر نسخ الکترونیک و پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان با ابهام روبرو است.

قالیباف: حذف ارز ترجیحی دارو غلط‌ترین حرف ممکن است

دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره طرح دارویار با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی دارو غلط‌ترین حرف ممکن در اجرای طرح دارویار است، گفت: مردم عزیز باید بدانند ما در حوزه دارو و یارانه‌ها به هیچ عنوان ظرفیت ارز را حذف نخواهیم کرد، در حقیقت یارانه‌ها به صورت مستقیم به خود افراد پرداخت می‌شود.

طرح دوفوریتی شفافیت قوای سه گانه و دستگاههای اجرایی و سایر نهادها اصلاح شد

این گزارش می افزاید، بررسی گزارش کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مورد طرح دوفوریتی شفافیت قوای سه گانه و دستگاههای اجرایی و سایر نهادها جهت تامین نظر شورای نگهبان در دستور کار نمایندگان قرار داشت که با موافقت مجلس مواجه شد.

طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس جهت رفع ایرادات شورای نگهبان اصلاح شد

همچنین در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح یک فوریتی نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس جهت رفع ایرادات شورای نگهبان مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت.

قالیباف: قانون درباره تأمین کالاهای اساسی از طریق کالابرگ هنوز همان نرخ شهریور ۱۴۰۰ است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علی بابائی کارنامی در تذکر آیین‌نامه‌ای با استناد به بند (11) ماده (22) قانون آیین‌نامه داخلی مجلس، اقدام مجلس در خصوص افزایش نظارت بر عملکرد دولت را مثبت ارزیابی کرد و خطاب به دکتر قالیباف رئیس مجلس گفت: در جریان بررسی بودجه خط قرمز ما حفظ قیمت کالاهای اساسی بر اساس نرخ شهریور 1400 بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به این نماینده با بیان اینکه پول مربوط به دارو و درمان در تبصره (14) است، گفت: یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده نیز که رقم بسیار قابل توجهی است و من نمی‌خواهم عدد بگویم برای این بخش است که کمیسیون بهداشت و درمان با جدیت آن را دنبال کرد و روز گذشته نیز به خزانه و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کردم که یک درصد قانونی باید هر ماه به حوزه بهداشت و درمان واریز شود.

رفیعی عضو ناظر مجلس در شورای عالی حفاظت محیط زیست شد

این گزارش می افزاید؛ نمایندگان در نشست علنی امروز قوه مقننه سمیه رفیعی را با 157رأی به عنوان عضو ناظر مجلس در شورای عالی حفاظت محیط زیست انتخاب کردند.

باقرزاده: امدادگران هلال احمر در سیل اخیر بدون هیچ چشم داشت مادی خوش درخشیدند

علی اصغر باقرزاده، نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس در نشست علنی امروز در تذکری شفاهی ضمن تقدیر از همه امدادگران هلال احمر که بدون هیچ گونه چشم داشت مالی و فقط براساس اصول بشر دوستانه در حادثه اخیر سیل در اقصی نقاط کشور خوش درخشیدند، گفت: از دولت درخواست دارم نسبت به ساماندهی و تعیین تکلیف این عزیزان که بعضا حدود 240 ساعت در ماه خدمت می کنند ولی از حداقل حقوق و بیمه محروم هستند اقدام عاجل صورت گیرد.

ناطقان میان دستور

در ادامه نشست اسامی ناطقان میان دستور از سوی علی کریمی فیروزجائی عضو هیات رییسه مجلس اعلام شد که بر این اساس سید کریم حسینی نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون، احمد محرم زاده یخفروزان نماینده اهر و هریس، علی رضایی نماینده کنگاور و صحنه و هرسین، حسین گودرزی نماینده دورود و ازنا و مجتبی ذوالنوری نماینده قم به بیان دغدغه های خود پرداختند.

حسینی: غفلت از اصول و پرداختن به فروع از عوامل اصلی انحطاط دولت‌ها است

ابتدا نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون نطق 7 دقیقه ای خود را ایراد کرد که بر این اساس به موضوعاتی مانند مشکلات معیشتی، ثبات اقتصادی، تقویت فضای کسب و کار و غیره پرداخت.

محرم زاده: دولت در حل مشکلات فرهنگیان اهتمام جدی داشته باشد

همچنین احمد محرم زاده یخفروزان نماینده اهر و هریس نیز به عنوان دومین ناطق پشت تریبون قرار گرفت که به مسائلی مانند جهش تولید، تعیین تکلیف آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی و غیره پرداخت.

رضایی: وزارت نفت هرچه زودتر عملیات اجرایی پتروشیمی کنگاور را شروع کند

در ادامه نشست علنی امروز مجلس، علی رضایی نماینده کنگاور و صحنه و هرسین به موضوعاتی مانند بیکاری، تورم و غیره پرداخت.

گودرزی: دولت و مجلس ورود کارچاق کن ها و مفسدان مالی را در سامانه های الکترونیک حذف کنند

این گزارش می افزاید، مطابق آیین نامه داخلی مجلس، حسین گودرزی نماینده دورود و ازنا اولین ناطق اضطراری بود که مسائلی اعم از اصلاح قانون شورای اسلامی شهر و روستا و غیره را طی 5 دقیقه بیان کرد

ذوالنوری: یک چهارم فرصت خدمت شما گذشت؛ آیا به یک چهارم اهدافی که باید طی کنید رسیده‌اید

در پایان ایراد نطق های نشست امروز، مجتبی ذوالنوری نماینده قم در پشت تریبون قرار گرفت تا به موضوعاتی مانند طرح رتبه بندی معلمان و غیره بپردازد.

حسینی کیا و پاشایی بهرام به عنوان ناظران مجلس در شورای عالی استاندارد انتخاب شدند

مطابق دستورکار امروز بهارستان، نمایندگان، ۲ عضو ناظر مجلس در شورای عالی استاندارد را مشخص کردند که بر این اساس سیدجواد حسینی کیا با کسب 137 رأی و معصومه پاشایی بهرام با کسب 89 رأی برگزیده شدند.

تذکرات شفاهی نمایندگان

در ادامه نشست علنی قوه مقننه، عضو هیات رییسه مجلس مطابق آیین نامه داخلی به سراغ نمایندگانی رفت که برای بیان تذکرات شفاهی ثبت نام کرده بودند.

رحمانی: روند اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت رضایت بخش نیست

فاطمه رحمانی، نماینده مردم مشهد در تذکری شفاهی خود گفت: روند اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت رضایت بخش نیست و عدم تدوین و تصویب آیین نامه های اجرایی با وجود طی شدن مهلت قانونی، اجحاف در حق مردم است.

قادری: مطالبات خرداد ماه بازنشستگان هنوز تسویه نشده است

جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس در تذکر شفاهی خود تصریح کرد: مطالبات بازنشستگان با ماه‌ها تأخیر پرداخت می‌شود و لازم است دولت در این زمینه تدبیر کند به نحوی که مطالبات خرداد ماه هنوز تسویه نشده است.

موسوی لارگانی: برخی روستاها و شهرهای استان اصفهان ساعات زیادی از شبانه روز آب آشامیدنی ندارند

در ادامه، سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس طی تذکری شفاهی با بیان اینکه برخی روستاها و شهرهای استان اصفهان ساعات زیادی از شبانه روز آب آشامیدنی ندارند، گفت: وزیر نیرو سریعا نسبت به حل مشکل اقدام کند.

جلالی: هنوز وام سرمازدگی به مردم رفسنجان و انار پرداخت نشده است

همچنین، حسین جلالی نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود با اشاره به اینکه هنوز وزارت جهاد کشاورزی موضوع سرمازدگی را حل نکرده و وام سرمازدگی پرداخت نشده است، گفت: مردم به دلیل این موضوع در سختی و آسیب به سر می برند که موضوع سیل نیز بر آن افزوده شده است و منازل و باغات کشاورزی و مسیر عبور و مرور آسیب بسیاری دیده است.

فلاحی: هیچکس منکر این نیست که در فضای مجازی، فرهنگ، اقتصاد و امنیت جامعه بر باد می رود

بر اساس این گزارش، احمد حسین فلاحی نماینده مردم همدان در مجلس یازدهم طی تذکری شفاهی اظهار کرد: هیچکس منکر این نیست که در فضای مجازی فرهنگ، اقتصاد و امنیت جامعه برباد می رود، این موضوع مطالبه رهبری و اولویت مجلس است که بر زمین مانده است.

الهیان: ارتقاء طب سنتی ایرانی در دستور کار وزارت بهداشت قرار گیرد

زهره الهیان، نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس نیز در تذکر شفاهی خود گفت: از وزیر بهداشت درخواست دارم که هر چه سریعتر ارتقاء ساختار طب سنتی ایرانی را در دستور کار خود قرار دهد. به این گنجینه 7 هزار ساله علمی کم توجه هستیم، علیرغم اینکه در این حوزه ظرفیت داریم و می‌توانیم به عنوان مرجع علمی شناخته شویم کما اینکه رتبه 4 تولید علم در حوزه سنتی را در اختیار داریم.

توسلی: وزارت نیرو اقدامات لازم برای آبرسانی پایدار به روستاهای فاقد آب را پیگیری کند

این گزارش می افزاید، فتح الله توسلی نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس یازدهم در تذکر شفاهی خود گفت: ۳۰ روستای حوزه انتخابیه با تانکر آبرسانی می شوند که وزارت نیرو باید اقدامات لازم برای رفع این موضوع را انجام دهد.

ایزدپناه: وزارت آموزش و پرورش سریال تعلل در اجرای قانون رتبه بندی معلمان را پایان دهد

عبدالله ایزدپناه، نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس نیز در تذکری شفاهی گفت: وزارت آموزش و پرورش در اجرای رتبه بندی معلمان تعلل دارد، هر چه سریعتر پایان این سریال را اعلام کنید و فرهنگیان را از بلاتکلیفی رها سازید. اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز مطالبه جدی این قشر است و دولت باید آنها را دریابد.

سعادتی: وزارت کشاورزی به سرعت ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت را اعلام کند

در ادامه نماینده مهدی سعادتی بیشه سری، مردم بابل در مجلس در تذکر شفاهی خود به وزیر جهاد با بیان اینکه برنجکاران ۴۷ هزار هکتار اراضی بابل با مشکل مواجهه هستند از وزارت جهاد کشاورزی خواست تا به سرعت ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت را اعلام کرده و با کارخانجات شالیکوبی داران که تا ۳۵۰ درصد گران کرده اند برخورد کند.

عباس‌زاده مشکینی: موثرترین شیوه حمایت از دولت بیان نقاط ضعف و نقد منصفانه است

همچنین، محمود عباس زاده مشکینی نماینده مردم مشکین شهر در مجلس در تذکر شفاهی خود گفت: موثرترین شیوه حمایت از دولت تشویق و بیان نقاط ضعف و نقد منصفانه و مبانی‌محور نقطه ضعف‌های دولت و مدیران ضعیف دولت است.

قاسمی پور: توسعه مرز باشماق مطالبه اصلی مردم است

شیوا قاسمی پور نماینده مردم مریوان در مجلس یازدهم در تذکر شفاهی گفت: مرز رسمی بین المللی باشماق- مریوان یکی از مهمترین مرزهای رسمی ایران با اقلیم کردستان عراق است و جزو مرزهای پرترانزیت و تنها معبر ترانزیتی کشور محسوب می شود، اما زیرساخت های لازم را ندارد

صباغیان بافقی: تغییر تاریخ انقضای کالاها جان مردم را به خطر انداخته است

در پایان، محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه در قوه مقننه در تذکر شفاهی خود با بیان اینکه تغییر تاریخ مصرف و تولید کالاها جان مردم را به خطر انداخته است، خواستار ورود رئیس جمهور به این موضوع شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس