بازدید 4653
۱

ساترا مجوز تولید اثر صادر می کند

رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی گفت: ساترا مجوز تولید صادر می‌کند تا اثری پس از تولید دچار مشکل نشود.
کد خبر: ۱۱۳۳۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸ 03 August 2022

به گزارش «تابناک»، سعید مقیسه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) سه نوع مجوز جداگانه صادر می‌کند و اگر افراد بخواهند در بستر فضای مجازی پلتفرم (سکو) ایجاد کنند، حتما نیازمند دریافت مجوز است.

وی گفت: اگر رسانه‌‍‌ای در حال فعالیت است و از این قانون خبر نداشته است، اکنون اعلام عمومی می‌شود؛ اگرچه حدود ۵ سال در حال اعلام است؛ اگر کسی مجوز را دریافت نکند، خلاف قانون کشور عمل کرده است.

رئیس ساترا گفت: این سازمان مجوز تولید را هم صادر می‌کند تا پس از ساخت اثر، کسانی که سرمایه گذاری و تولید کرده‌اند، مدعی نشوند که کاش مقررات از روز اول به آن‌ها گفته می‌شد. از روز اول باید طرح تفصیلی و بعد فیلمنامه‌ها بررسی شود و کارشناسان کمک می‌کنند تا در حد توان، مشکلاتی را که احتمالا در آینده برای طرح‌ها رخ می‌دهد، از ابتدا اعلام شود.

مقیسه افزود: برای نمونه ممکن است از روند یک فیلمنامه مشخص باشد که مشروب خواری ترویج می‌شود؛ یا اینکه فیلمنامه از ابتدا تا انتها دچار سیاه نمایی، جنگ، غارت و جنایت است و یا واقعه تاریخی فیلمنامه، سند قابل قبولی ندارد. در چنین مواردی، کارشناسان حرفه‌ای با نگاه کمک رسانی و مشاوره اعلام می‌کنند که چگونه مشکلات قابل رفع است تا یک محصول قابل انتشار و خوب تولید شود.

وی گفت: ساترا یک مجوز انتشار یا پروانه نمایش هم صادر می‌کند که برای سریال‌ها و صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی است. پس از ساخت اثر و بررسی آن از سوی ناظران و بازبین‌های صدا و سیما، تذکر‌های احتمالی داده می‌شود تا در صورت لزوم برای انتشار، مواردی از محصول حذف یا به آن اضافه شود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی گفت: تولید کنندگان حرفه‌ای ضوابط تولید محصول را می‌دانند و مقررات در سایت ساترا وجود دارد. برای این گروه از افراد، کلاس و دوره‌های دانشگاهی برگزار می‌شود و آن‌ها گواهینامه دریافت می‌کنند. فردا هم دوره جدید آموزشی در دانشگاه صدا و سیما برگزار می‌شود تا افراد برای آشنایی با ضوابط و تأسیس رسانه صدا و تصویر و تولید محصول شرکت کنند.

آقای مقیسه گفت: اگر کسی در مرحله فیلمنامه یک یا دو هفته معطل شود، حتما بهتر از این است که سرمایه گذاری و تولید داشته باشد اما، در زمان پخش و انتشار دچار مشکل شود. بررسی یک اثر پیش از تولید نهایی در همه جای دنیا بهتر از ایجاد ممیزی و تغییر در محصول نهایی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
نوندونی برای خودشون درست می کنند
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
آخرین اخبار
وب گردی