بازدید 7673
با وجود افزایش مصرف

کاهش تقاضای جهانی گاز از روسیه

شرکت گازپروم روسیه گزارش داد در حالی که مصرف گاز در اروپا ۳۱ میلیارد متر مکعب افزایش یافته، تقاضای جهانی گاز طی ۷ ماهه سال ۲۰۲۲، ۳۵ میلیارد مترمکعب کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۱۳۲۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷ 02 August 2022

 

به گزارش  تابناک از شفقنا، به نقل از النشره، شرکت روسی گازپروم اعلام کرد که بر اساس برآورد‌های اولیه و داده‌های عملیاتی موجود، کاهش تقاضای جهانی گاز طی ۷ ماهه سال ۲۰۲۲ به حدود ۳۵ میلیارد متر مکعب در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ رسیده است و این در حالی است که مصرف گاز در ۲۷ کشور اتحادیه اروپا در همین مدت ۳۱ میلیارد متر مکعب افزایش یافته است.

گازپروم در بیانیه‌ای اعلام کرد: کاهش مصرف گاز در منطقه یورو به عامل اصلی کاهش تقاضای جهانی تبدیل شده است و در دوره ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۲، طبق داده‌های اولیه، این شرکت ۲۶۲.۴ میلیارد متر مکعب گاز تولید کرده است که ۱۲ درصد (۳۵.۸ میلیارد متر مکعب) کمتر از سال گذشته است.

این شرکت تصریح کرد: تقاضا برای گاز این شرکت از سیستم حمل و نقل گاز در بازار داخلی در این مدت ۲ درصد معادل ۳ میلیارد متر مکعب کاهش یافته است.

در همین زمینه، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که مشکلات در انتقال گاز از طریق نورد استریم، به دلیل تحریم‌ها ایجاد شده است و گازپروم نمی‌تواند اقدامی انجام دهد.

پسکوف در پاسخ به سوالی در مورد اتهام گازپروم مبنی بر اینکه زیمنس قرارداد تعمیر یک توربین و همچنین سرویس دهی به چندین واحد دیگر را انجام نداده است به خبرنگاران گفت: هیچ نظر دیگری وجود ندارد. گازپروم وضعیت واقعی امور را مشخص کرده است.

وی تأکید کرد: عیب‌هایی وجود دارد که نیاز به تعمیرات فوری دارد و برخی مشکلات ساختگی ناشی از تحریم‌ها و محدودیت‌های غیرقانونی است و این وضعیت باید حل شود و طرف روسی نمی‌تواند در اینجا عملی انجام دهد.

شایان ذکر است که در ۲۵ ژوئن، شرکت روسی گازپروم اعلام کرد که فعالیت یک توربین دیگر زیمنس را در نیروگاه تحت فشار پورتووایا که از تاسیسات مهم این پروژه است، متوقف خواهد کرد و تاکید کرد که کاهش حجم پمپاژ گاز از طریق خط لوله گاز نورد استریم ۱ به دلیل نیاز به ارسال توربین برای تعمیرات برنامه ریزی شده مطابق با دستورالعمل‌های سازمان نظارت فنی روسیه، علاوه بر در نظر گرفتن وضعیت فنی موتور و نیاز به رعایت نکات ایمنی، ۳۳ میلیون متر مکعب در روز خواهد بود.

به دلیل عملیات نظامی روسیه در اوکراین که از ۲۴ فوریه آغاز شده و همچنان ادامه دارد، غرب تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کرد و در مقابل، مقامات روسیه نیز با اقدامات مشابه پاسخ دادند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست