بازدید 4067

مقصر تعلیق لیگ برتر ایران استقلال و پرسپولیس نیستند

کد خبر: ۱۱۳۲۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶ 01 August 2022

 مدیر رکن صدور مجوز باشگاهی فوتبال در خصوص تعلیق لیگ فوتبال ایران گفتگو كرد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ مصطفی زارعی، مدیررکن صدور مجوز باشگاهی در گفتگو با رادیو ورزش در خصوص تعلیق لیگ برتر فوتبال ایران اظهار كرد: ابتدا باید ساختار را روشن كرد. ساختار مجوز حرفه ای این‌گونه است كه یك كمیته دپارتمان صدور مجوز، یك كمیته بدوی صدور مجوز و یك كمیته استیناف صدور مجوز داریم. فرآیندی كه برای صدور مجوز باشگاه‌ها است ابتدا دپارتمان كارشناسی و مدارك را بررسی می‌كند و در اختیار كمیته بدوی صدور مجوز می‌گذارد و افراد این كمیته نباید هی‌چگونه فعالیت فوتبالی داشته باشند.

وی ادامه داد: آنها رای خود را مستقیم به AFC ارسال می‌كنند و رو نوشت به باشگاه هم ارسال می‌شود و در صورت اعتراض در كمیته استیناف دوباره مستندات بررسی می‌شود و به AFC فرستاده می‌شود.

مدیررکن صدور مجوز باشگاهی تاكید كرد: تمام اسنادی كه باشگاه‌ها می‌دهند بررسی می‌‌شود. صدور مجوز حرفه‌ای هیچ سندی را خودش بارگزاری نمی‌كند بلكه مسئول سندها و كسب صدور مجوز یا عدم مجوز باشگاه‌ها هستند.

وی افزود: من ۱۰ روز است در مورد تعلیق، اسنادی را بررسی كردم. در ظاهر و روی كاغذ تعلیق هیچ ربطی به آرای سال گذشته ندارد. سندهای كیفیت استاندارد را AFC بررسی كرده است و گفته بر اساس اسناد بررسی شده كیفیت لازم را ندارید. ۱۷ مورد تایید شده است و باقی را گفته است تایید نشده است.

زارعی تصریح كرد: به طور شفاف باید گفت تعلیق صدور مجوز هیچ ربطی به بحث استقلال و پرسپولیس نداشته است. ما استانداردهای لازم را نداشتیم. ۱۴ بند دارد كه یكی از بندها این است كه برای مثال باید چارت سازمانی داشته باشیم كه چارت درست نداریم و آیین نامه باید داشته باشیم كه نداریم.

وی در پاسخ به این سوال كه در دوره قبل كسی در فدراسیون فوتبال نبوده كه مقررات را استاندارد سازی كند، بیان كرد: دوستان خیلی زحمت كشیدند سهیل مهدی مدت‌ها مسئول این كمیته بود و بعد خانم شهریاری، اما بخشی از اسناد و مدارك باید مصوب رئیس فدراسیون و مدیران بالایی شود كه نشده است و بسیاری از اسناد امروز در جلسه ای مصوب می‌شوند. به امید خدا تا آخر هفته پاسخ ها را می‌فرستیم و در آینده نزدیك رفع تعلیق می‌شود.

زارعی در پایان گفت: اصلا نگرانی نداشته باشید، امسال لیگ قهرمانان آسیا نداریم بنابراین زمان‌بندی صدور مجوز حرفه‌ای هم تغییر كرده است. قبلا از شهریور شروع می‌كردیم اما الان تا دی و بهمن به ارسال اسناد و مدرك نیاز نیست و خیال دوستداران فوتبال راحت باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل