بازدید 5168

پذیرایی در مراسم عزاداری محرم ممنوع است

کد خبر: ۱۱۳۲۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲ 31 July 2022

مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در دستورالعمل مدیریت مهندسی بهداشت محیط در ایام سوگواری سرور شهیدان حضرت اباعبدالله (ع) ویژه محرم و صفر امسال، به برگزار کنندگان مراسم عزاداری توصیه کرده است پذیرایی از عزاداران با نذورات در محل های برگزاری مراسم انجام نشود.

به گزارش میزان، به گزارش پایگاه خبری وزارت بهداشت، مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت دستورالعمل مدیریت مهندسی بهداشت محیط در ایام سوگواری سرور شهیدان حضرت اباعبدالله (ع) ویژه محرم و صفر امسال، به برگزار کنندگان مراسم عزاداری را اعلام کرد.

در این دستورالعمل آمده است: با عنایت به مخاطرات جدی نسبت به توزیع نذورات به شکل سنوات گذشته، توصیه می شود پذیرایی در محل عزاداری انجام نشود و در صورت پذیرایی در محل برگزاری مراسم، اولویت در فضای باز و فضاهای بسته دارای تهویه مناسب و استفاده از ظروف یکبار مصرف دارای مجوز قانونی (ترجیحا” ظروف یکبار مصرف بر پایه گیاهی) است. توزیع نذورات برابر نکات مندرج در دستورالعمل بهداشتی مرتبط با اولویت مواد غذایی خشک و یا خام خواهد بود.

در ادامه این دستورالعمل تاکید شده است: در صورت برپایی هر نوع ایستگاه‌های صلواتی توزیع نذورات و چای (موکب ها،‌خیمه ها،‌چادر و…) در تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها مدیریت تجمع به نحوی باشد که رعایت فاصله توسط موکب داران و خادمین ایستگاه ها کنترل شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل