بازدید 5656
۲

مردم استهبان به دلیل هوای آفتابی انتظار سیل نداشتند

رئیس سازمان مدیریت بحران با اشاره به تغییرات اقلیمی در دنیا و کشور ما گفت: در استهبان، مردم انتظار سیل نداشتند چون هوا آفتابی بود.
کد خبر: ۱۱۳۲۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰ 30 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، محمد حسن نامی روز شنبه در یک گفت و گوی تلویزیونی افزود: در کشور ما سه توده ورودی به لحاظ آب و هوایی وجود دارد؛ توده هوا که از شمال اقیانوس هندبه ایران وارد می‌شود، دیگری از غرب و توده سوم هم از شمال از منطقه سیبری به سمت ایران می‌آید و هنگامی که این سه توده همزمان به کشور وارد می‌شوند، بارندگی بیشتری به همراه دارند البته تغییرات اقلیمی در دنیا وجود دارد و همه باید منتظر این تغییرات باشند.

وی با اشاره به وقوع سیل در استهبان استان فارس یادآور شد: حوضه آبریز «پهناب» در استان فارس قرار دارد و ظرف ۲۸ دقیقه به اندازه‌ای نزولات آسمانی زیاد بود که همه منطقه را دستخوش تغییر کرد البته آن منطقه دو سطح دارد و با وجود اینکه بیشتر حجم آب به رودخانه آشیق رفت و حجم کمتری به رودخانه رودبال رفت میزان خسارت وارده در محدوده رودبال بیشتر بود.

نامی اضافه کرد: آن زمان که باران بارید، هوا آفتابی بود و باور وقوع سیلاب برای افرادی که در آن منطقه حضور داشتند و با خودرو داخل رودخانه رفته بودند، سخت بود.

رئیس سازمان مدیریت بحران افزود: از حوضه آبریز پهناب تا ابتدای روستای باغشاد، ۳۷ کیلومتر فاصله وجود دارد اما چون دارای شیب بالای ۲۵ درصد بود آب با سرعت زیاد به آن منطقه رسید؛ اگرچه اطلاع رسانی توسط مردم عزیز منطقه انجام شده بود و این موضوع از تلفات و خسارات کاست.

نامی اظهارداشت: در آن منطقه چهار روستا وجود دارد اما خوشبختانه هیچ تلفاتی از روستاها نداشتیم و در آن روز از مناطق دیگر برای تفریح به این منطقه آمده بودند و تخمین زده می‌شود که حدود دو هزار تا ۲۵۰۰ نفر در این منطقه حضور داشتند.

وی گفت: اطلاع رسانی در این منطقه باعث شد تا تلفات کمتر شود همچنین حضور به موقع بسیجیان و امدادگران باعث شد تا تلفات کمتری را شاهد باشیم و تعداد فوتی‌ها در این منطقه ۲۲ نفر شامل ۱۱ خانم، هفت کودک و چهار مرد بود که اجساد همه این افراد طی دو روز تلاش پیدا شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
بله هر جا که کمکی شده فقطط اسم بسیج را میارید بقیه مردم کشک هستند.
مثل تمام مردم که با شنیدن وعده ها انتظار این گرالنی ها را نداشتند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر