بازدید 7907

تخلیه روستاهای شرق تهران

فرماندار دماوند با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۷۰۰ نفر اسکان اضطراری داده شده‌، گفت: تمام روستاهایی که در بستر روخانه بود را به کمک نیروهای امداد، پلیسو بسیج کامل تخلیه کردیم.
کد خبر: ۱۱۳۲۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲ 29 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، از عصر روز پنج شنبه ۶ مرداد موج دوم بارش ها منجر به جاری شدن سیلاب در شهرستان های فیروزکوه، دماوند، پردیس اسلامشهر و ورامین شد.

رضا طاهرخانی فرماندار دماوند در دماوند اظهار کرد: با توجه به جاری شدن سیلاب در شهرستان تمام روستاهایی که در بستر روخانه بودند را به کمک نیروهای امداد، پلیس و بسیج کامل تخلیه کردیم.

وی گفت: به مابقی افراد هم هشدارهای لازم در خصوص احتمال وقوع سیل داده شده است.

فرماندار دماوند افزود: چند نقطه شهرستان از جمله مساجد را آماده اسکان کردیم و در حال حاضر حدود ۷۰۰ نفر اسکان اضطراری داده شده‌اند.

طاهرخانی بیان کرد: بر اثر ریزش کوه در محور دماوند به رودهن محدوده سرهار، این محور مسدود و تردد خودرو به کندی در حال انجام است. مسؤولان مربوطه در حال تلاش برای بازگشایی محور هستند و به مردم توصیه کردند تا زمان بازگشایی محور، در مساجد اسکان داده شوند.

وی افزود: امکانات اولیه مانند پتو و مواد غذایی توسط هلال احمر بین مسافران توزیع شد و با تلاش همکاران احتمالا حداکثر تا ۴۵ دقیقه دیگر راه باز شود.

همچنین عباس جوهری معاون سیاسی امنیتی استاندار تهران از وجود ترافیک جاده‌ای در محدوده دماوند و فیروزکوه گلایه کرد و گفت: با توجه به وضعیت پرخطر و احتمال شدن گرفتن نیاز مردم به خدمات رسانی به دلیل ترافیک جاده‌ای امکان تردد دستگاه‌ها و نیروهای خدمات رسان ممکن نیست.

محمدحسن نامی رئیس ستاد بحران کشور با اشاره به جاری شدن سیل در شهرستان فیروزکوه بیان کرد: در شرق استان تهران در روستای وسکاره شهرستان دماوند ۱۴ خودرو را آب برده بود و یک نفر جان خود را از دست داده است که پیکر آن توسط نیروهای امدادی پیدا شد.

وی گفت: در روستای جورد فقط به خانه آسیب رسانده اما خوشبختانه تا کنون آسیب جانی نداشته است.

نامی ادامه داد: در روستای مرزداران هم وضعیت شدت بیشتری دارد پیش بینی می شود ۶ نفر جان خود را از دست داده اند و کماکان جست و جو ادامه دارد چرا که اینجا هم سیل وارد خانه آمده و هم کوه ریزش کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار